Mazda 323F GT BA KL/KL-ZE '95

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez andrzejq » 12 kwi 2007, 21:06

Jedź na hamownię przed i po montażu. Zobaczymy co ta "castorama" zza oceanu dała ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez Adaś » 12 kwi 2007, 22:27

Hickx napisał(a):Jedź na hamownię przed i po montażu. Zobaczymy co ta "castorama" zza oceanu dała ;)

w tym miesiącu nie mam już finansów na takie zabawy :| założyć z powrotem stary dolot to nie problem:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 19 kwi 2007, 16:50

Dziś zabrałem się za przymiarki dostosowania CAI do KF-a. Pierwszy problem to odpowiednie skrócenie pierwszej rury (przepustnica – przepływomierz), a ponieważ nie chcę tego zrobić na odwal się poczekam aż mbmaster upora sie z zaciskiem i razem to pomierzymy i diaksem utniemy. Kolejna sprawa to muszę dokupić dłuższy wąż od odmy, EGRu i jedną opaskę silikonową na przepustnicę bo obecna jest za szeroka. Ponieważ mój budżet przez najbliższe dni wynosi 0 więc o tydzień przynajmniej się to przesunie. Ale pomimo tych problemów postanowiłem zamontować część zestawu od przepływomierza do stożka (założyłem na razie stary bo pod ręką nie miałem zestawu do spryskania BOMZa:)

Efekt jest taki, że o wiele fajniej i rasowo silnik ryczy :D
Po przejazdach testowych delektując się dźwiękiem nie stwierdziłem żeby rura się nagrzała.
Poniżej foto 50% zestawu:)

Najpierw trzeba było zdemontować pozostałości po oryginalnym dolocie zaznaczone czerwoną strzałką – ta rura wchodzi w błotnik i składa sie z 3 elementów – jeszcze nie wyjąłem ostatniego, bo to już trzeba zdejmować osłonę pod silnikiem i koło z osłoną, żeby dostać się do tego – ale będzie to zrobione:)
Obrazek

a tutaj efekt 50% – nie robiłem fotek co i jak podłączać bo już są we wcześniejszych relacjach
Obrazek

Jak widać dolot przymocowany jest kątownikiem do przepływomierza
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 19 kwi 2007, 17:07

Jeszcze muszę pomyśleć o odgrodzeniu stożka tak, żeby ciepłe powietrze z wentylatora chłodnicy nie leciało na niego – ten problem mają też chłopaki w KL-ach:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez mihal85 » 19 kwi 2007, 22:26

Bardzo ciekawe auto. Wygląda tak..hmm.. spokojnie :) Jednak jak się pozna silnik to juz się o spokoju nie myśli ;) Ogólnie bardzo ładne autko, w koncu to 323F :) Super kolorek :P heheh :) mój ulubiony:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 23:09
Posty: 110
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda6 GH LF-VD

były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI

Postprzez Adaś » 11 maja 2007, 15:13

We wtorek zamontowałem skórzaną kierownicę od Mazdy 626 (dziś poprawiałem bo w pośpiechu na spocie założylismy krzywo:) – jak sie okazało, w środku troszkę różnią się mocowania, przez co Airbag nie do końca dochodzi, ale już wiem jak to załatwić. Na tą chwilę AB lekko odstaje u góry, ale nie chce mi się tego na razie poprawiać, ponieważ będę wysyłał kierownice do regeneracji skóry (jest trochę wytarta miejscami)

Założyłem dziś też klubowe podkładki;)
Obrazek

co do CAI to pierwszy element z odmą i wejściem na podciśnienie EGR nie pasuje – mierzyłem wiele razy i nie będzie dobrze założone, a lipy nie ma co odstawiać – w czerwcu kupię prostą rurę z wyjściem na odmę i będzie ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Beny » 11 maja 2007, 15:33

No ładnie to wyglada,pstryknij jeszcze fotke kierownicy ;)
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Adaś » 11 maja 2007, 15:48

BenyV6 napisał(a):No ładnie to wyglada,pstryknij jeszcze fotke kierownicy ;)

taka sama jak w 323F BA, tylko obszyta skórą:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Beny » 11 maja 2007, 16:00

Myslalem ze kupiles z innego modelu,fajnie wyglada ta po liftingu 323f ze znaczkiem.
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Adaś » 11 maja 2007, 16:04

BenyV6 napisał(a):Myslalem ze kupiles z innego modelu,fajnie wyglada ta po liftingu 323f ze znaczkiem.

kupiłem od 626 GE – były takie same. Jak stanieją kierownice od Mazdy 6 to może zmienię bo bardzo mi się podoba:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Malutki144 » 14 maja 2007, 01:12

Adaś Cze no musze przyznac ze ladna ta Madzia
Początkujący
 
Od: 14 maja 2007, 01:02
Posty: 6
Skąd: Wodzislaw ŚL.
Auto: 323F 2.0 V6 "Madzia"

Postprzez BrutaL » 14 maja 2007, 05:37

hajna cara
BrutaL
 

Postprzez Adaś » 16 cze 2007, 14:43

Wykres z hamowni z dzisiaj:
Obrazek

Pierwszy wynik jest z założonym CAI, natomiast tez drugi na oryginalnym dolocie ( z brudnym filtrem:P)
Generalnie dałem trochę ciała bo nie założyłem jeszcze tego nowego stożka Bomz Racing i jeżdzę dalej na takim za 30zł ;)

Grabowski powiedział, że wynik mógłby być lepszy ponieważ odpinałem kostkę od przepływomierza i prawdopodobnie komputer musi mieć czas, żeby nauczyć się z powrotem ile ma łykać powietrza, a pomiar był robiony od razy po zdemontowaniu seryjnego dolotu i założeniu CAI ze stożkiem:)
Ostatnio edytowano 16 cze 2007, 14:49 przez Adaś, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 16 cze 2007, 14:46

do pomiaru dzisiejszego zanim odpaliłem auto założyłem oryginalny dolot żeby power rura CAI się nie nagrzała za bardzo podczas jazdy do Grabowskiego. Jak ruszyłem to myślałem, że coś popsułem a auto nie jedzie, w środku cisza silnika nie słychać, generalnie niefajnie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Jakub-wawa » 16 cze 2007, 15:31

kolejny przykład na to że moce katalogowe są lekko zawyżone :P albo mazdeczki z biegiem lat gubią konie :(
Obrazek
Mazda+ Uniden 510+ Siro 150:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 10:40
Posty: 141
Skąd: Warszawa-Radzymin
Auto: 323fBA i PuntoII sporting

Postprzez Jacol » 16 cze 2007, 16:24

No ładnie... troche kucy uciekło ale i tak fajnie :)

P.S. Poszprzątałem tu troche
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez art3city » 16 cze 2007, 19:35

Ja i tak zawsze moje 144KM zaokraglam do 150 gdy ktoś mnie pyta o moc silnika :) Jakoś przyjemniej brzmi hehehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Postprzez siwy_dymek » 16 cze 2007, 20:37

art3city to zacznij zaokraglac do 130...bedziesz blizej prawdy... <głaszcze>
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Adaś » 16 cze 2007, 20:42

siwy_dymek napisał(a):art3city to zacznij zaokraglac do 130...bedziesz blizej prawdy... <głaszcze>

albo niżej.. podobno na poprzednim Dyno Day w zeszłym roku wszystkie kF miały po 120KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez xXx » 17 cze 2007, 13:37

Panowie wniosek taki, że trzeba zadbać o kondycję swoich silników. Wymiana świec, przewodów, kopułki, palca, filtrów powietrza oraz paliwa na pewno poprawiłaby obecne wyniki.

Katalizatory o ile macie też nie są nowe, a wiadomo że mazdy biorą olej, więc przepływ spalin zmniejsza się znacznie...

Do posiadaczy 323F BA KF kieruję również sugestię, aby sprawdzili drożność pre-katów zamontowanych w niektórych rocznikach przy głowicy, chodzi o ten krótki element kolektora wydechowego, który zatyka się najprędzej




;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy