Problemy z modułem ABS
Rezystancja czujnika wynosi ok 1,3-1,6 kΩ, Jeśli ma wartość sporo inną to znaczy, że jest walnięty – a one mają zwyczaj padać "po trochu" czyli raz są, raz nie ma. Nagrzane pokazują wartość nominalną a potem przestają itp.
Otwierasz maskę autka, pod pompą hamulcową (tak mniej więcej), jest "agregat ABS" i wchodzi w niego duża wtyczka z blokadą. Wyciagasz ją i z wydrukiem z manuala sprawdzasz które doprowadzenia czujników mają nieprawidłowe wartości.
Manual znajdź sobie na forum – GF workshop manual_1, w sekcji P (P24 i P25) znajdziesz rozpiskę złącza (lustrzane odbicie) i miernik z drucikami w rękę...
Otwierasz maskę autka, pod pompą hamulcową (tak mniej więcej), jest "agregat ABS" i wchodzi w niego duża wtyczka z blokadą. Wyciagasz ją i z wydrukiem z manuala sprawdzasz które doprowadzenia czujników mają nieprawidłowe wartości.
Manual znajdź sobie na forum – GF workshop manual_1, w sekcji P (P24 i P25) znajdziesz rozpiskę złącza (lustrzane odbicie) i miernik z drucikami w rękę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Mam podobny problem z zapalającymi się i kontrolkami ABS i TCS. Niestety żaden ze mnie elektryk i wszystkie te rady zmierzenia sobie rezystancji lub sprawdzenia czujników są czarną magią. Znacie może jakiegoś dobrego, godnego polecenia fachowca od tych spraw we Wrocławiu?
-
magic32
Podłącze się do tematu. Mam uszkodzony ABS (świeci się lampka) i na wszystkie wstępne pytania mam już odpowiedzi. Ale, nie moge znaleźć schematu złącza komputera ABS (coby sprawdzić oporność czujników ew. przewody do czujników). A kiedyś gdzieś to widziałem. Nadmieniam, że już od ponad 3 godzin latam po tym forum, używam opcji szukaj, ale....diabeł ogonem nakrył i nie moge znaleźć. Prosiłbym o nakierowanie mnie.
Dziękuje.
a najwazniejsze GW '99 2,0benzyna
Dziękuje.
a najwazniejsze GW '99 2,0benzyna
-
Sebastian ZG
Znajdź kolegę GofNet'a i dorwij się do jego biblioteki. Znajdziesz tam 626 workshop manual (29,7MB), otworzysz sobie na dziale P-20 do P-30 (strony od 330) i znajdziesz tam wszystko co potrzebne – od wybłyskania błędów ABSu do rozpiski kabli.
Rozpiska kabli w tej wtyczce jest lustrzanym odbiciem w pionie (bo to jest rysunek specjalnej wtyczki-rozdzielacza a nie bezpośredniej wtyczki).
Najpierw WYBŁYSKAJ błędy
Zworka GND-TGB oraz dioda (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Opis błędów P-30 i P-31.
Przy np. uszkodzonym czujniku Lewym Tylnym pojawią się błędy: 14 oraz 48 (a nawet i 44) – wszystkie wynikają z uszkodzenia czujnika.
Rozpiska kabli w tej wtyczce jest lustrzanym odbiciem w pionie (bo to jest rysunek specjalnej wtyczki-rozdzielacza a nie bezpośredniej wtyczki).
Najpierw WYBŁYSKAJ błędy
Zworka GND-TGB oraz dioda (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Opis błędów P-30 i P-31.
Przy np. uszkodzonym czujniku Lewym Tylnym pojawią się błędy: 14 oraz 48 (a nawet i 44) – wszystkie wynikają z uszkodzenia czujnika.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
No to dopadło mnie to samo: „W czasie jazdy świecą kontrolki od ABS i TCS.”
Dzwoniłem do serwisu w Łodzi :
Podłączenie do kompa, by stwierdzić który : 170 zł
Czujnik : 475 zł.
Wymiana: 80 zł.
Razem 725 zł! Zgłupieli czy jak?
Dobrze, że jest ten temat … Poszukam czujnika od 323 BJ – koszt 297 zł (pytałem w serwisie). Tylko czy zwykły elektryk / elektronik będzie w stanie zdiagnozować, który czujnik padł? Sam nie sprawdę , bo z elektronikii jestem "lewy" i nie mam nawet czym sprawdzić. Koledzy czy są jakieś inne opcje ratunku?
ECH.....
Byłem u elektronika i wiem trochę więcej podobno może być to wina modułu ABS…. Czujniki sprawdzone (styki też) i wszystko niby jest OK. 100 zł. poszlo . Tyle, że kontrolki ABS-u i TCS jak się zapalały od czasu do czasu, tak się zapalają dalej.
Przykładowo : wyjechałem z warsztatu, nie paliły się, pomyślałem „GRA”! Zaparkowałem, by zrobić zakupy…. wracam – włączam silnik – palą się. Stanąłem na światłach, celowo zgasiłem silnik….odpalam….nie palą się. Ktoś coś z tego rozumie? Co to może być?
Dzwoniłem do serwisu w Łodzi :
Podłączenie do kompa, by stwierdzić który : 170 zł
Czujnik : 475 zł.
Wymiana: 80 zł.
Razem 725 zł! Zgłupieli czy jak?
Dobrze, że jest ten temat … Poszukam czujnika od 323 BJ – koszt 297 zł (pytałem w serwisie). Tylko czy zwykły elektryk / elektronik będzie w stanie zdiagnozować, który czujnik padł? Sam nie sprawdę , bo z elektronikii jestem "lewy" i nie mam nawet czym sprawdzić. Koledzy czy są jakieś inne opcje ratunku?
ECH.....
Byłem u elektronika i wiem trochę więcej podobno może być to wina modułu ABS…. Czujniki sprawdzone (styki też) i wszystko niby jest OK. 100 zł. poszlo . Tyle, że kontrolki ABS-u i TCS jak się zapalały od czasu do czasu, tak się zapalają dalej.
Przykładowo : wyjechałem z warsztatu, nie paliły się, pomyślałem „GRA”! Zaparkowałem, by zrobić zakupy…. wracam – włączam silnik – palą się. Stanąłem na światłach, celowo zgasiłem silnik….odpalam….nie palą się. Ktoś coś z tego rozumie? Co to może być?
xANDy napisał(a):Najpierw WYBŁYSKAJ błędy
Zworka GND-TGB oraz dioda (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Opis błędów P-30 i P-31.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):xANDy napisał(a):Najpierw WYBŁYSKAJ błędy
Zworka GND-TGB oraz dioda (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Opis błędów P-30 i P-31.
Dzięki xANDy ....ale już pisałem jaki ze mnie "błyskotliwy" elektronik.
Jest jeden błąd, który mogę samemu "wybłyskać". To mój błąd...
Xavier – trudno więc Tobie pomóc...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
Proszę o pomoc w podobnym temacie.
W aucie zostały wymienione klocki hamulcowe z przodu (jak się okazało niepotrzebnie, bo stare były jeszcze ok) i rozruszany hamulec ręczny (był zapieczony). Po przejechaniu ok. 200-300 km od tej wymiany pojawił sie problem (choć nie wiem czy związany z tą wymianą):
W czasie jazdy zapaliły się kontrolki: hamulec(czerwona), ABS i TCS. Po zatrzymaniu i powtórnym uruchomieniu zgasły, ale po kilkudziesięciu kilometrach zapaliły się ponownie. Od tamtej pory kontrolki paliły się po uruchomieniu silnika, ale można było je "zgasić" zatrzymując samochód po kilkuset metrach i ponownie go uruchamiając.
Od pewnego momentu kontrolki palą się cały czas, a ja nie próbuję ich gasić (od momentu gdy ABS zadziałał przy niezbyt intensywnym hamowaniu).
Poza tym nie zauważyłem nieprawidłowej pracy układu hamulcowego, a ponieważ było to podczas wyjazdu urlopowego byłem zmuszony pokonać w ten sposób ok. 1500 km.
Co można w takim przypadku sprawdzić samemu?
Prosze też ewentualnie o jakieś namiary na dobrego mechanika w Krakowie i okolicach jeśli nie uda mi się nic zrobić.
Pozdrawiam
Proszę o pomoc w podobnym temacie.
W aucie zostały wymienione klocki hamulcowe z przodu (jak się okazało niepotrzebnie, bo stare były jeszcze ok) i rozruszany hamulec ręczny (był zapieczony). Po przejechaniu ok. 200-300 km od tej wymiany pojawił sie problem (choć nie wiem czy związany z tą wymianą):
W czasie jazdy zapaliły się kontrolki: hamulec(czerwona), ABS i TCS. Po zatrzymaniu i powtórnym uruchomieniu zgasły, ale po kilkudziesięciu kilometrach zapaliły się ponownie. Od tamtej pory kontrolki paliły się po uruchomieniu silnika, ale można było je "zgasić" zatrzymując samochód po kilkuset metrach i ponownie go uruchamiając.
Od pewnego momentu kontrolki palą się cały czas, a ja nie próbuję ich gasić (od momentu gdy ABS zadziałał przy niezbyt intensywnym hamowaniu).
Poza tym nie zauważyłem nieprawidłowej pracy układu hamulcowego, a ponieważ było to podczas wyjazdu urlopowego byłem zmuszony pokonać w ten sposób ok. 1500 km.
Co można w takim przypadku sprawdzić samemu?
Prosze też ewentualnie o jakieś namiary na dobrego mechanika w Krakowie i okolicach jeśli nie uda mi się nic zrobić.
Pozdrawiam
- Od: 25 lut 2006, 17:02
- Posty: 7
- Skąd: Miechów / Małopolska
- Auto: 626 GF 1,9i 2000
Odpowiedź masz 3 posty powyżej.
Błąd czujnika – załapuje jak się nagrzeje ale i tak prędzej czy później padnie całkowicie.
Błąd czujnika – załapuje jak się nagrzeje ale i tak prędzej czy później padnie całkowicie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam, czy ktoś się orientuje o co tu chodzi?
ABS działa poprawnie, kontrolka zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po starcie silnika czyli wszystko OK. Natomiast w testach KOEO i KOER dla ABS wybłyskują kody trzech czujników: 12, 13, 14. Czy jest to tylko zapamiętana historia błędów?
ABS działa poprawnie, kontrolka zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po starcie silnika czyli wszystko OK. Natomiast w testach KOEO i KOER dla ABS wybłyskują kody trzech czujników: 12, 13, 14. Czy jest to tylko zapamiętana historia błędów?
- Od: 19 sty 2007, 13:31
- Posty: 42
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz
Istnieje taka możliwość.rafbru napisał(a):Czy jest to tylko zapamiętana historia błędów?
Czy ABS realnie działa?
Nie mam pojęcia jak się kasuje błędy ABSu w tym modelu, ale warto zająć się tym.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Cała procedura kasowania błedów ABS jest inna niż dla testu silnika ponieważ moduł ABS ma tzw. nonvoiltaile memory. Jest ona opisana w 626/MX-6 Workshop manual (str 1546).
Zastosowalem ją dziś rano w następujący sposób:
– Zworka między FBS i GND i start testu KOEO.
– Po wymiganiu kodów 10 x wciskam hamulec.
– Usunięcie zworki i przejażdżka kilka km.
Niestety to nic nie dalo bo ponowny test KOEO dał te same rezultaty.
Albo ta procedura kasowania nie działa, albo błędy są realne.
Próbowałem namierzyć pod maską złącza przewodów od czujników ABS żeby sprawdzić ich rezystancję ale nigdzie ich nie znalazłem. Ktoś wie któredy biegną?
Zastosowalem ją dziś rano w następujący sposób:
– Zworka między FBS i GND i start testu KOEO.
– Po wymiganiu kodów 10 x wciskam hamulec.
– Usunięcie zworki i przejażdżka kilka km.
Niestety to nic nie dalo bo ponowny test KOEO dał te same rezultaty.
Albo ta procedura kasowania nie działa, albo błędy są realne.
Próbowałem namierzyć pod maską złącza przewodów od czujników ABS żeby sprawdzić ich rezystancję ale nigdzie ich nie znalazłem. Ktoś wie któredy biegną?
- Od: 19 sty 2007, 13:31
- Posty: 42
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz
NBR napisał(a):Camel123 napisał(a):Mam problemy z ABS-em oraz kontrolą trakcji w mazdzie 626 GF 98r 1.8benzyna 16V. W czasie jazdy niegasną kontrolki od ABS i TCS. Wydawało mi się że to wina któregoś z czujników ale po wnikliwej diagnozie mechanik stwierdził ze niesprawny jest MODUŁ ABS. W komputerze wyskakuja różne dziwne niestworzone błędy miedzy innymi wskazuje uszkodzenie 3 czujników ABS ale po sprawdzeniu ich innym sposobem okazuje sie że wszystkie są dobre. Cały system przed modułem jest sprawny (przed wtyczką wchodzącą do modułu), niestety potem pojawiaja sie problemy.
no to mam identyczny problem, masa błędów a czujniki ok – tylko u mnie dodatkowo zmostkowana jest kontrolka ABS z kontrolką ładowania aku i błędów nie wskazywał – sam nie mogłem ich nawet wymigaćCamel123 napisał(a):Problem rozwiązany! Jak się okazało, podejrzenia sie sprawdziły, przyczyną był wadliwy moduł (sterownik) ABS-u. Niestety trzebabyło go wyminic na inny używany i teraz wszystko gra
co mnie bardzo cieszy bo mam potencjalne rozwiązanie problemu
Camel123 chciałem zapytać o koszt takiego modułu ile Cię on wyniósł?
u mnie na szczęście obyło się bez wymiany komputera wystarczyło zresotować moduł, co stało się w zasadzie przez przypadek:
na początku lipca pojechałem zespawać tłumik – panowie odłączyli klemy od akumulatora i zabrali się do pracy, jakie było moje zdziwienie i radość jak odkryłem że po całym zbiegu działa mi ABS i w dodatku z TCS (w sumie działają zawsze razem) TCS OFF też działa
Jedyne co mi teraz pozostało to zdjęcie mostkowania z kontrolek
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Witam powtórnie
Problem z ABS usunięty – winny był czujnik w prawym tylnym kole.
Diagnostyka w serwisie Boscha – 180 PLN
Czujnik zamówiłem w Maździe (Emil Frey) – symbol w/g numeru nadwozia to GE7-43-71YC i cena 410PLN.
Jednak dzięki informacjom z szanownego forum zamówiłem B25D-43-71YB od 323bj i cenie 256 PLN.
Czujnik faktycznie pasuje, wymiana odbyła się bez większych problemów (trochę fatygi jedynie z wyjęciem starego czujnika).
Auto znów jest sprawne w 100%
Dziękuję i pozdrawiam
Problem z ABS usunięty – winny był czujnik w prawym tylnym kole.
Diagnostyka w serwisie Boscha – 180 PLN
Czujnik zamówiłem w Maździe (Emil Frey) – symbol w/g numeru nadwozia to GE7-43-71YC i cena 410PLN.
Jednak dzięki informacjom z szanownego forum zamówiłem B25D-43-71YB od 323bj i cenie 256 PLN.
Czujnik faktycznie pasuje, wymiana odbyła się bez większych problemów (trochę fatygi jedynie z wyjęciem starego czujnika).
Auto znów jest sprawne w 100%
Dziękuję i pozdrawiam
- Od: 25 lut 2006, 17:02
- Posty: 7
- Skąd: Miechów / Małopolska
- Auto: 626 GF 1,9i 2000
Ja nie zrobiłem z czujnikiem nic. Przepraszam….”dogadaliśmy się”.
Zauważyłem, że jak 1 raz zapalam samochód kontrolka ABS-u i TCS się świeci. Wystarczy jednak zgasić na moment silnik i ponownie zapalić, a kontrolki gasną. Tak więc mam „dodatkowe sterowanie”. Gdy chcę jadę z ABS-em lub nie….
Zauważyłem, że jak 1 raz zapalam samochód kontrolka ABS-u i TCS się świeci. Wystarczy jednak zgasić na moment silnik i ponownie zapalić, a kontrolki gasną. Tak więc mam „dodatkowe sterowanie”. Gdy chcę jadę z ABS-em lub nie….
http://madou-belochka.ru/a7d15
Xavier napisał(a):Zauważyłem, że jak 1 raz zapalam samochód kontrolka ABS-u i TCS się świeci. Wystarczy jednak zgasić na moment silnik i ponownie zapalić, a kontrolki gasną. Tak więc mam „dodatkowe sterowanie”. Gdy chcę jadę z ABS-em lub nie….
Lepiej uważaj – ja też tak miałem, ale od czasu jak przy lekkim hamowaniu włączył mi się ABS, przedłużając drogę hamowania o kilka metrów, przestałem "wyłączać" kontrolki...
Lepszy brak ABS-u od działającego, ale nieprawidłowo ...
- Od: 25 lut 2006, 17:02
- Posty: 7
- Skąd: Miechów / Małopolska
- Auto: 626 GF 1,9i 2000
slamo napisał(a):Lepiej uważaj – ja też tak miałem, ale od czasu jak przy lekkim hamowaniu włączył mi się ABS, przedłużając drogę hamowania o kilka metrów, przestałem "wyłączać" kontrolki...
Lepszy brak ABS-u od działającego, ale nieprawidłowo ...
dobrze gadasz, lepiej wiedziec ze nie ma i hamowac pulsacyjnie niz oszukiwac sie ze dziala i zdziwic sie wjezdzajac komus w kuperek
jestem na etapie poszukiwania komputera do ABS`u
dam znac czy pomoglo....
burritos napisał(a):jestem na etapie poszukiwania komputera do ABS`u
Dlaczego?
Szwankowała najczęśćiej WTYCZKA, która wchodziła do komputera – styki "puszczały" i trzeba je delikatnie ścisnąć. Nie jeden komputer zaliczył kosz a okazało się później, że wtyczka była winna.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Dlaczego?
Szwankowała najczęśćiej WTYCZKA, która wchodziła do komputera – styki "puszczały" i trzeba je delikatnie ścisnąć. Nie jeden komputer zaliczył kosz a okazało się później, że wtyczka była winna.
ale ktore wtyki chodzi o zlaczke kabli idacych od tylnik czujnikow i swiatel czy jakas zlaczke miedzy kompem ABS`u a pompa ABS
jak bylem u elektryka to wypsikal (cos na oczyszczenie stykow) mi wtyczke ta co idze wiazka z konca autka i konczy sie kolo abs`u z przodu kolo silnika. Bynajmniej nic nie pomoglo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6