Przygotowanie słupka na zegary
Udało mi sie zacząć słupek na zegar ciśnienia i temperatury oleju
Ten temat powstał, by podzielić się sposobem wykonania.
Mam nadzieję, że komuś się przyda.
Temat będzie aktualizowany wraz z postępami wykonywanych prac.
Stwierdziłem, że kupowanie adapterów dedykowanych za ok. 150 zł, to nie dla mnie.
Kupne adaptery nie są ustawione centralnie na kierowcę, trzeba je i tak pomalować.
Zamiast męczyć się z jakimiś dziwnymi konstrukcjami z żywicy i wymyślać kształty zakupiłem uniwersalny adapter firmy auto gauge za 40 zł.
Oczywiście adapter totalnie nie pasował do słupka. Z adaptera wyciąłem "kopułki" na zegary, a "podstawę" wywaliłem (na zdjęciu poniżej widać czerwone linie cięcia). "Kopułki" doszlifowałem do kształtu słupka, tak aby były ustawione na twarz kierowcy i przykleiłem w paru miejscach poxipolem do słupka.
Połączyłem wszystko w całość żywicą i matą szklaną.
Przykro mi ale z tego etapu zdjęć brak
Tak wygląda słupek przyszlifowany i przygotowany do pokrycia go elastycznym szpachlem do tworzyw sztucznych ( słupeczek aktualnie pokryty jest szpachlem jutro docieranie )
C.D.N.
Ten temat powstał, by podzielić się sposobem wykonania.
Mam nadzieję, że komuś się przyda.
Temat będzie aktualizowany wraz z postępami wykonywanych prac.
Stwierdziłem, że kupowanie adapterów dedykowanych za ok. 150 zł, to nie dla mnie.
Kupne adaptery nie są ustawione centralnie na kierowcę, trzeba je i tak pomalować.
Zamiast męczyć się z jakimiś dziwnymi konstrukcjami z żywicy i wymyślać kształty zakupiłem uniwersalny adapter firmy auto gauge za 40 zł.
Oczywiście adapter totalnie nie pasował do słupka. Z adaptera wyciąłem "kopułki" na zegary, a "podstawę" wywaliłem (na zdjęciu poniżej widać czerwone linie cięcia). "Kopułki" doszlifowałem do kształtu słupka, tak aby były ustawione na twarz kierowcy i przykleiłem w paru miejscach poxipolem do słupka.
Połączyłem wszystko w całość żywicą i matą szklaną.
Przykro mi ale z tego etapu zdjęć brak
Tak wygląda słupek przyszlifowany i przygotowany do pokrycia go elastycznym szpachlem do tworzyw sztucznych ( słupeczek aktualnie pokryty jest szpachlem jutro docieranie )
C.D.N.
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
- Od: 4 mar 2006, 17:18
- Posty: 613
- Skąd: Bydgoszcz | Włocławek
tez mysłałem u siebie nad czymś takim jak rozumiem będziesz całośc malował na gładko?zastanawiam się czy nie wyjdzie za duza róznica między orginalnymi elementami a tym malowanym ,no cóż pozostaje poczekac na efekt końcowy
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Fiveopac napisał(a):letkoletki płodny jak zawsze
seba323f napisał(a):Super
Dziękuję
Fiveopac napisał(a):Jakie zegary wpuscisz do srodka?
pawelc napisał(a):rozumiem będziesz całośc malował na gładko?zastanawiam się czy nie wyjdzie za duza róznica między orginalnymi elementami a tym malowanym
Użyję czarnej matowej farby, innej opcji nie widzę. Różnica bedzie, ale nie aż taka. Kupne adaptery dedykowane do auta też są gładkie i trzeba je malować.
Inna opsja to obić skórą, ale po co jak reszta tapicerki jest plastikowa.
Żeby pomalować trzeba usunąć ten wzorek na słupku, bo farba się nie przyjmie.
Jeździłem parę dni po żywicowaniu i nawt dobrze to wyglądało, a po pomalowaniu powinno być bardzo dobrze
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
- Od: 4 mar 2006, 17:18
- Posty: 613
- Skąd: Bydgoszcz | Włocławek
Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy!
Letki jesteś skarbnicą pomysłów bez dna!
Co teraz nowego wymyślisz?
Letki jesteś skarbnicą pomysłów bez dna!
Co teraz nowego wymyślisz?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Równierz przyłączam się do gratulacji pomyślę nad tym jak bedę miał młodsze autko. letkoletki chciałem zapytać gdzie kupiłeś te zegary? , a z drugiej strony jak zamierzasz je podłączyć? chyba trzeba dodatkowe czujniki
Życie jes piękne
- Od: 15 kwi 2007, 18:20
- Posty: 51
- Skąd: ostrowiec
- Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.
Cukierek napisał(a):Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy!
Letki jesteś skarbnicą pomysłów bez dna!
Co teraz nowego wymyślisz?
Dzięki
mX-MEN napisał(a):Podjarałeś mnie Letki, chyba zaczne się niedługo bawic z moim słupkiem co czeka na strychu
Do dzieła
piotrek2 napisał(a):Równierz przyłączam się do gratulacji pomyślę nad tym jak bedę miał młodsze autko. letkoletki chciałem zapytać gdzie kupiłeś te zegary? , a z drugiej strony jak zamierzasz je podłączyć? chyba trzeba dodatkowe czujniki
Zegary i adaptery na zegary można kupić tu:
http://www.dabtuner.pl
Zegary firmy auto gauge posiadają czujniki w zestawie
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
- Od: 4 mar 2006, 17:18
- Posty: 613
- Skąd: Bydgoszcz | Włocławek
Pomysł super, sam zabieram sie za to od roku ale musze jeszcze dokupić resztę zegarków, choć adapter na 3 sztuki już leży z rok
A z tymi zegarami AutoGauge hmmm to szczerze mówiąc nie jest za wesoło. Mają niestety słabe opinie, a ja chętnie wystawiłbym kolejną. Mój wskaźnik doładowania juz kiepsko pokazuje. Wskaźnik zatrzymuje się po wyłaczeniu silnika na -0,1 bar (czego wczesniej nie było) a więc o tyle samo przekłamuje.
No ale niestety w tej cenie nic innego nie kupimy, więc hmm założyć cieszyć sie puki działają i sceptycznie podchodzić do wskazań
Sam musze kupić jeszcze AFR i ciśnienie oleju no i chyba nowy ciśnieniomierz, ale jeszcze myślę czy ponownie kupić Auto....
A z tymi zegarami AutoGauge hmmm to szczerze mówiąc nie jest za wesoło. Mają niestety słabe opinie, a ja chętnie wystawiłbym kolejną. Mój wskaźnik doładowania juz kiepsko pokazuje. Wskaźnik zatrzymuje się po wyłaczeniu silnika na -0,1 bar (czego wczesniej nie było) a więc o tyle samo przekłamuje.
No ale niestety w tej cenie nic innego nie kupimy, więc hmm założyć cieszyć sie puki działają i sceptycznie podchodzić do wskazań
Sam musze kupić jeszcze AFR i ciśnienie oleju no i chyba nowy ciśnieniomierz, ale jeszcze myślę czy ponownie kupić Auto....
Waluś napisał(a):A z tymi zegarami AutoGauge hmmm to szczerze mówiąc nie jest za wesoło. Mają niestety słabe opinie, a ja chętnie wystawiłbym kolejną. Mój wskaźnik doładowania juz kiepsko pokazuje. Wskaźnik zatrzymuje się po wyłaczeniu silnika na -0,1 bar (czego wczesniej nie było) a więc o tyle samo przekłamuje.
No ale niestety w tej cenie nic innego nie kupimy, więc hmm założyć cieszyć sie puki działają i sceptycznie podchodzić do wskazań
Sam musze kupić jeszcze AFR i ciśnienie oleju no i chyba nowy ciśnieniomierz, ale jeszcze myślę czy ponownie kupić Auto....
hmm... zobaczymy, ja postanowiłem kupić coś sprawdzonego, nie jest to długi okres czasu ale zawsze coś, od prawie lub ponad roku mX-MEN ma identyczne zegary. Chłopak jeździ i nie ma problemów.
Wielu ludzi źle te zegary instaluje (nie mówię, że ty Waluś ), a potem mówią, że żle wskazują.
Przytoczę przykład. Spora część "tjuningowców" montuje w miejscu standardowej kontrolki ciśnienia oleju trójnik, a do niego podpina czujnik od zakupionego zegara ciśnienia oleju, standardowy czujnik oraz czujnik temperatury oleju.
Szczytem debilizmu jest przykręcanie czujnika temperatury w tym miejscu, bo olej w bloku silnika jest już chłodzony. Ten czujnik powinien być zamontowany w misce olejowej.
Teraz tacy ludzie powiedzą, że zegary są do bani bo za małą temperaturę pokazują
Zamontuję i zobaczymy co się z nimi stanie
No dobra zakończmy sprawę zegarów, bo nie o nich jest ten temat
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
- Od: 4 mar 2006, 17:18
- Posty: 613
- Skąd: Bydgoszcz | Włocławek
Tak wygląda poszpachlowany elastycznym szpachlem do tworzyw sztucznych i Pomalowany podkładem słupek.
podkład będzie jeszcze przycierany i położona następna warstwa podkładu. Wszystko po to by wyeliminować nierówności oraz malutkie dołeczki, których wcześniej nie było widać
Zegary, które znajdą się w słupku i trójnik.
C.D.N.
podkład będzie jeszcze przycierany i położona następna warstwa podkładu. Wszystko po to by wyeliminować nierówności oraz malutkie dołeczki, których wcześniej nie było widać
Zegary, które znajdą się w słupku i trójnik.
C.D.N.
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
- Od: 4 mar 2006, 17:18
- Posty: 613
- Skąd: Bydgoszcz | Włocławek
Miodzio to wyglada
Co do zegarów AutoGauge to jestem z nich bardzo zadowolony.Od niespełna roku posiadam wskaźniki takie jak będzie montował Letki i nic negatywnego sie z nimi nie dzieje.Wskazania przydają się w codziennej ekspluatacji zarówno ciśnienia jak i temp oleju.Bardzo ładnie widac jak zachowuje się motor i co się z nim dzieje podczas rozruchu, rozgrzewania, jazdy w korkach i podczas bardziej intensywnej ekspluatacji
Niestety dla niektórych coś co jest relatywnie "tanie" i nie nazywa Greddy to już musi byc szit
Co do zegarów AutoGauge to jestem z nich bardzo zadowolony.Od niespełna roku posiadam wskaźniki takie jak będzie montował Letki i nic negatywnego sie z nimi nie dzieje.Wskazania przydają się w codziennej ekspluatacji zarówno ciśnienia jak i temp oleju.Bardzo ładnie widac jak zachowuje się motor i co się z nim dzieje podczas rozruchu, rozgrzewania, jazdy w korkach i podczas bardziej intensywnej ekspluatacji
Niestety dla niektórych coś co jest relatywnie "tanie" i nie nazywa Greddy to już musi byc szit
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
Noż niech mnie kulki biją.. wygląda jak sklepowe!
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
mX-MEN napisał(a):Niestety dla niektórych coś co jest relatywnie "tanie" i nie nazywa Greddy to już musi byc szit
hej hej spokojnie, to nie moje opinie tylko wyczytane w necie
Ja mam Bost autogauge, no i niestety sie uszkodził, ale mierzy poprostu musze sobie dodawać 0,1 bara ale to niestety nie zmienia faktu, że niestety mój nie był trwały
Słupek gotowy, podziękowania dla mazdytb za pomoc
Jutro będą zdjęcia gotowego wnętrza ze slupkiem i zegarami, bo wszystko już zamontowałem
Jednak zastosowana została farba czarna połysk, która została tak napylona by wyszedł półmat.
Odpowiednim sposobem malowania udało się uzyskać bardzo podobny wygląd jak element tapicerki wskazany czerwonymi strzałkami.
Jutro będą zdjęcia gotowego wnętrza ze slupkiem i zegarami, bo wszystko już zamontowałem
Jednak zastosowana została farba czarna połysk, która została tak napylona by wyszedł półmat.
Odpowiednim sposobem malowania udało się uzyskać bardzo podobny wygląd jak element tapicerki wskazany czerwonymi strzałkami.
Ostatnio edytowano 7 wrz 2007, 07:23 przez letkoletki, łącznie edytowano 1 raz
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
- Od: 4 mar 2006, 17:18
- Posty: 613
- Skąd: Bydgoszcz | Włocławek
wypas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje