ksenony (xenony) – układ samopoziomowania
Ksenony ustawia się śrubokrętem, tak jak zwykłe lampy. Jak odebrałem samochód od dealera, to lampy świeciły tak, że wszyscy mi migali. Zaraz je ustawiłem w garażu i było prawie idealnie (jedna była trochę za nisko jak się okazało potem na stacji obsługi).
Samopoziomowanie to inny komponent systemu – koryguje ich ustawienie przy zmianach obciążenia samochodu. Nie sądzę, aby ingerencja w komputerek była konieczna w każdym przypadku, jak trzeba skorygować wysokość.
Samopoziomowanie to inny komponent systemu – koryguje ich ustawienie przy zmianach obciążenia samochodu. Nie sądzę, aby ingerencja w komputerek była konieczna w każdym przypadku, jak trzeba skorygować wysokość.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Tu masz racje ale skąd wiesz czy obecnie kolega ma zaprogramowany punkt zerowy ? moze tak a moze nie , wiem ze kazdorazowo po uruchomieniu stacyjki soczewki robią ruch dól-góra.... w ogole jest to odrębny temat na ktory nie moge uzyskac dokładnej odpowiedzi......mcbeth napisał(a):koryguje ich ustawienie przy zmianach obciążenia samochodu
To wiem – trochę się juz zamotałemmcbeth napisał(a):Ksenony ustawia się śrubokrętem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
dobra, już wiele wiem, prawie wszystko,
mogę w Mazdzie kupić czujniki, trochę to kosztuje ale bez tego te xenony mogę sobie do kosza wywalić,
problemem jest co innego,
w mojej wiązce (silnik i okolice) brakuje kabelka który łączy relfektor z czujnikami. Mam dokładny schemat tego kabelka i wejścia, powiedziano mi, że zrobienie takiego kabla nie jest problemem.
Musze znaleźc jakiegoś elektronika aby zmontował mi to i zaczynamy akcję samopoziomowania,
jeśli się uda będe miał pierwszą Mazdę USA z samopoziomowaniem
mogę w Mazdzie kupić czujniki, trochę to kosztuje ale bez tego te xenony mogę sobie do kosza wywalić,
problemem jest co innego,
w mojej wiązce (silnik i okolice) brakuje kabelka który łączy relfektor z czujnikami. Mam dokładny schemat tego kabelka i wejścia, powiedziano mi, że zrobienie takiego kabla nie jest problemem.
Musze znaleźc jakiegoś elektronika aby zmontował mi to i zaczynamy akcję samopoziomowania,
jeśli się uda będe miał pierwszą Mazdę USA z samopoziomowaniem
- Od: 7 kwi 2007, 23:13
- Posty: 213
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS
Kuba, moze Grabowski w Piasecznie cos podłubie ?Brt napisał(a):Musze znaleźc jakiegoś elektronika aby zmontował mi to i zaczynamy akcję samopoziomowania,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam serdecznie,
trochę odgrzeję stary temat, ale jako zapewne przyszły użyszkodnik M6'03 mam pytanko odnośnie ksenonów, Czy wystarczy wymienić lampy aby można było się cieszyć ksenonami?
W innym wątku wyczytałem, że nie trzeba koniecznie mieś samo poziomowania, stąd moje pytanie.
Acha to mój pierwszy post na forum i przy okazji pozdrawiam Marcina (będzie wiedział o kogo chodzi
Paweł aka Swoop
trochę odgrzeję stary temat, ale jako zapewne przyszły użyszkodnik M6'03 mam pytanko odnośnie ksenonów, Czy wystarczy wymienić lampy aby można było się cieszyć ksenonami?
W innym wątku wyczytałem, że nie trzeba koniecznie mieś samo poziomowania, stąd moje pytanie.
Acha to mój pierwszy post na forum i przy okazji pozdrawiam Marcina (będzie wiedział o kogo chodzi
Paweł aka Swoop
Swoop napisał(a):Czy wystarczy wymienić lampy aby można było się cieszyć ksenonami?
Tak wystarczy
Swoop napisał(a):W innym wątku wyczytałem, że nie trzeba koniecznie mieś samo poziomowania, stąd moje pytanie.
Nie trzeba
Pozdrawiam
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
- Od: 16 lis 2003, 12:35
- Posty: 899
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: CLS320 CDI
Kurde... jak to nie trzeba!!!
Oczywiście, że potrzebny jest mechanizm samopoziomowania. Skoro samochód fabrycznie miał ksenony, więc powinien być wyposażony w czujniki i moduł poziomowania... Trzeba tylko zainstalować odpowiednie lampy i skalibrować wszystko...
Jemiołom oślepiających innych mówimy stanowczo NIE
Oczywiście, że potrzebny jest mechanizm samopoziomowania. Skoro samochód fabrycznie miał ksenony, więc powinien być wyposażony w czujniki i moduł poziomowania... Trzeba tylko zainstalować odpowiednie lampy i skalibrować wszystko...
Jemiołom oślepiających innych mówimy stanowczo NIE
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Swoop napisał(a):Po co mi samopoziomowanie jak mogę zrobić to z kabiny
Strumień światła z ksenonów jest tak silny, że potrzebny jest mechanizm, który ZAWSZE będzie pamiętał o ustawieniu świateł. Kierowca nie jest automatem i czasem (zwykle?) zapomina o tym "drobiazgu". Wystarczy popatrzeć na jadące zazwyczaj samochody: obciążony bagażnik = światła dają po oczach. Tak wyglądają fakty.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Zacznijmy od tego że jeśli Swoop nie bedziesz miał oryginalnie lamp xenonowych w Mazdzie i wymienisz je sobie na oryginalne xenony to regulacja mechaniczna wewnątrz samochodu przestanie Tobie działać a lampy te po odpaleniu zapłonu same ustawią sie do odpowiedniego poziomu wiec nie bedziesz musiał montować nic dodatkowego, poprostu wymienic lampy na ori.
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
- Od: 16 lis 2003, 12:35
- Posty: 899
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: CLS320 CDI
Swoop napisał(a):Kolego scichy, wystarczy poczytać parę postów na forum jeśli się nie wie.
Po co mi samopoziomowanie jak mogę zrobić to z kabiny i nie inwestować w "mechanizm" samopoziomowania?
Rozumiem, ze w trakcie jazdy jedna rękę cały czas trzymasz na pokrętle od samopoziomowania i odpowiednio zmieniasz pochylenie w zależności od pokonywanych wybojów???
System samopoziomowania jest dynamiczny i działa w trakcie jazdy.
Wystarczy trochę pogrzebać w dokumentacji jeśli się nie wie.
SEb
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Swoop napisał(a):ja zawsze pamiętam o ustawianiu świateł
No tak. W końcu to jeden z punktów checklist-y procedury startowej .
scichy napisał(a):System samopoziomowania jest dynamiczny i działa w trakcie jazdy.
Wystarczy trochę pogrzebać w dokumentacji jeśli się nie wie.
Gdzie to znalazłeś ? Bardzo poszukuję źródła tej informacji, bo szczerze mówiąc nie zauważyłem jakiegoś dynamicznego działania tego mechanizmu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
scichy napisał(a):System samopoziomowania jest dynamiczny i działa w trakcie jazdy.
dynamiczny? zwłaszcza na polskich drogach pewnie się sprawdza jak dziura na dziurze, to motorek od poziomowania musiał by mieć niezłe osiągi aby wyrobić ciągle góra-dół, góra-dół ...
Paweł
i moc większą do mocy silnikaSwoop napisał(a):zwłaszcza na polskich drogach pewnie się sprawdza jak dziura na dziurze, to motorek od poziomowania musiał by mieć niezłe osiągi aby wyrobić ciągle góra-dół, góra-dół ...
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Swoop napisał(a):dynamiczny? zwłaszcza na polskich drogach pewnie się sprawdza jak dziura na dziurze, to motorek od poziomowania musiał by mieć niezłe osiągi aby wyrobić ciągle góra-dół, góra-dół ...
A to na pewno jest motorek? Nie działa to podobnie jak żyroskop?
P.S. Tu są np. silniczki:
http://www.auto-west.pl/oswietlenie_sprysk.htm
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
System poziomuje soczewki w momecie uruchamiania silnika , ponownie koryguje po włączeniu świateł ( tak jest bynajmniej u mnie )mcbeth napisał(a):Bardzo poszukuję źródła tej informacji, bo szczerze mówiąc nie zauważyłem jakiegoś dynamicznego działania
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
mcbeth napisał(a):Gdzie to znalazłeś ? Bardzo poszukuję źródła tej informacji, bo szczerze mówiąc nie zauważyłem jakiegoś dynamicznego działania tego mechanizmu.
Wszystko jest w Workshop Manual i Training Manual.
System samopoziomowania składa się z układu sterującego (właściwie to dwóch: master i sub), silniczków w każdym z reflektorów oraz dwóch czujników pochylenia nadwozia (przedni i [jaki?]). Dodatkowo układ pobiera informacji z układu ABS lub DSC (kontrola trakcji):
Czujniki pochylenia nadwozia znajdują się przy przedniej i tylniej osi:
W momencie włączenia zapłonu następuje autodiagnostyka systemu (silniczki sterujące wykonują ruch blendy w całym zakresie). Kalibracja układu (ustawienie poziomu 'zerowego') dokonywana jest (chyba) tylko na poziomie serwisowym przy użyciu komputera – dlatego potrzebna jest wizyta w serwisie po odłączeniu/podłączeniu/wymianie któregoś z elementu systemu.
Algorytm dynamicznego poziomowania świateł jako dane wejściowe używa:
– sygnał z przedniego i tylnego czujnika – przez porównanie różnicy 'obniżenia' wyliczane jest pochylenie całego nadwozia – wynikający z rozłożenia obciążenia oraz (!) podskakiwania na wybojach.
– sygnał z układu ABS lub DSC (jezeli występuje) o aktualnej prędkości a właściwie o jej zmianach – czyli uzyskujemy wartość przyśpieszenia/ opóźnienia. Na tej podstawie wprowadzana jest korekta do ustawień reflektorów.
Układ działa z minimalnym opóźnieniem i można samemu zauważyć jego działanie. Najlepiej na pustej, ciemnej, równej drodze. Gdy przyhamujemy, światła idą lekko w dół, by z minimalnym opóźnieniem powrócić do pierwotnego poziomu – mimo że samochód nadal hamuje. Podobnie dzieje się gdy przyśpieszamy.
Układ jest głównie nastawiany na neutralizację przyśpieszania/ hamowania a nie nierównej drogi. Działa z minimalnym opóźnieniem, a podczas jazdy po bardzo nierównej drodze, układ jest dodatkowo 'spowalniany' aby uniknąć niepotrzebnego błyskania w górę i w dół.
SEb
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Teraz jest jasno i wyraznie – dziękuje .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
mcbeth napisał(a):Gdzie to znalazłeś ? Bardzo poszukuję źródła tej informacji, bo szczerze mówiąc nie zauważyłem jakiegoś dynamicznego działania tego mechanizmu.
A ja zauwazylem
Czasami po dluzszym hamowaniu jak stane za kims (zeby bylo widac swiatla), to po paru seundach opuszcza lekko lampy
Na poczatku myslalem ze mam przewidzenia, ale juz pare razy to zauwazylem
Z drugiej strony mam pytanie.
Tego na 100% nie jestem pewien czy to zludzenie jak sie przechyla samochod (bo nigdy nie mialem przed soba rownej powierzchni) , ale czy podczas szybszego (w ruchu, nie na postoju) skrecania w prawo u was podnosi lekko sie strumien swiatla w prawej lampie ?
Moze mam jakies przewidzenia
Pozdrawiam,
Cichy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6