Xenony i "mini-regeneracja" reflektorów

Postprzez prokopcio » 9 paź 2007, 13:46

oj... ciekawe dlaczego nie dostawałem info, że tu coś gadacie :| ...

XEDOS6 napisał(a):kolego powiedz jakiej mocy kupiles zarniki 6000 czy 8000K ?

moc nie jest podawana w st K – to jest temperatura barwowa a prościej to kolor. 6000K (idealnie biały w moim odczuciu)...

jeśli jednak chodzi o moc to chyba wszystkie mają 35W....

wybrałem 6000K ze względów widoczności bo wyczytałem, że im więcej K tym mniejsza widoczność a bardziej fioletowe poprzez niebieskie odcienie....

Po próbach i błędach doszedłem do wnosku, obniżyłem jeszcze trochę światła i nadal jest dużo jaśniej niż było ale zato nic nie razi – niestety świecą wtedy z 10m bliżej i nie odbijają też znaki :–( ale tak lepiej dla innych.


Czege napisał(a):Chętnie bym zobaczył z bliska te lampy Prokopcia.

jeśli będziesz kiedyś w pobliżu i będzie ciemno to wal śmiało do mnie ;–)
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Widelec » 9 paź 2007, 19:35

prokopcio napisał(a):moc nie jest podawana w st K – to jest temperatura barwowa a prościej to kolor. 6000K (idealnie biały w moim odczuciu)...


tylko w Twoim. to już powyżej białego – zwykły niebieski. przynajmniej dla tych z naprzeciwka. bardzo nieprzyjemny kolor jak się na to patrzy albo mija się takie światła... 4000-5000 K jest ok. świeci faktycznie na biało, a nie oślepia tych z naprzeciwka... niebieskie światło jest najmniej naturalne dla ludzkiego oka – najdłużej się oko przystosowuje do tego koloru, dlatego tak bardzo łatwo się oślepia takimi światłami. to co niektórzy montują – 8000 K, to już powinni za to dowód zabierać od razu.
Trzeba było wstawić se po prostu Philipsy BV – dużo taniej, ładnie świecą, i też na biało.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez XEDOS6 » 15 paź 2007, 22:32

witam was ... po przeczytaniu waszych linkow co do kolorow... to oczywiscie nie zgadzam sie tez troszke czytalem i widzialem na zywo np 8000 K i patrzac na swiatlo bylo biale i swiecilo dasleko lecz kolor niebieski on pojawia sie tylko jako poswiata w lampioe dajac ladniejszy kolor.. ja zamowilem sobie 10000K jutro odbieram i zaloze.. mam nadzieje ze bedzie super..;d dam znac jak poszlo pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez .:MarciN:. » 15 paź 2007, 23:34

sam xenonów nie mam, ale czy spotkaliście się, żeby seryjnie montowane były w nowych autach Xenony 8000K i wyżej??? W każdym razie nie zgodzę się, że bijące po oczach zbyt niebieskim światłem lampy ładnie wyglądają – wręcz przeciwnie – zalatuje to wsią. Nie mówię że 8000K tak wyglądają, bo musiałbym zobaczyć na żywo, ale generalizując co przesadzone to już nie ładne. Przede wszystkim ma to dobrze świecić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Pawnik » 16 paź 2007, 18:26

.:MarciN:. napisał(a):sam xenonów nie mam, ale czy spotkaliście się, żeby seryjnie montowane były w nowych autach Xenony 8000K i wyżej??? W każdym razie nie zgodzę się, że bijące po oczach zbyt niebieskim światłem lampy ładnie wyglądają – wręcz przeciwnie – zalatuje to wsią. Nie mówię że 8000K tak wyglądają, bo musiałbym zobaczyć na żywo, ale generalizując co przesadzone to już nie ładne. Przede wszystkim ma to dobrze świecić.

wszystko powyżej 6000K jest zabronione na terenie Unii i taka zarówa nie dostanie homologacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Widelec » 16 paź 2007, 18:44

bo oślepia. ludzkie oko bardzo źle znosi takie światło.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Adaś » 16 paź 2007, 22:36

Dziś zamontowałem zestaw:) poniżej fotorelacja

tak wyglądają ustawione światła halogenowe – 2 tyg temu miałem przegląd techniczny na którym poprawili mi ustawienie
Obrazek
Obrazek
widok z garażu
Obrazek
Musiałem powiększyć dziurę w seryjnej osłonie, żeby przeszły kable do przetwornicy – zrobiłem to nawiercając kilka dziurek wiertarką
Obrazek
następnie przeciągnąłem wiązki a dziurę zabezpieczyłem znajdującą się na przewodach uszczelką – później przeciągnąłem jeszcze do środka kable zasilające
Obrazek
Obrazek
Żeby sprawnie zamontować palnik wyjąłem lampę – dostęp był o wieeele łatwiejszy, poza tym od razu miałem dostęp do błotnika gdzie schowałem przetwornice
Obrazek
Obrazek
Tutaj widać stożek schowany:)
Obrazek
I przetwornica
Obrazek
Obrazek
Tutaj z lewej strony
Obrazek
Obrazek
i efekt końcowy:)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tak wygląda strumień światła
Obrazek
Widok na ciemnej drodze – niestety aparat oddaje jakieś 30% tego co widać:(
Obrazek
Widok z daleka
Obrazek
I z bliska – w drodze są już LEDy W5W w miejsce postojówek, które teraz wyglądają jak świeczka:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez marcinkosky » 16 paź 2007, 22:54

Adaś napisał(a):tak wyglądają ustawione światła halogenowe – 2 tyg temu miałem przegląd techniczny na którym poprawili mi ustawienie


to co z tego ze miales ustawiane swiatla 2 tygodnie temu. Jak mialem praktyki w szkole na stacji diagnostycznej to mowili nam ze ustawiac swiatla sie powinno po kazdej zmianie zarowki.
Wiec mysle ze teraz tez by sie przydalo sprawdzic ustawienie swiatel
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez Poziom » 22 paź 2007, 14:56

Wlaśnie zamontowałem u siebie w Xedosie 6 zestaw HID i jestem bardzo zadowolony. W najbliższym czasie zrobię zdjęcia jak to wygląda u mnie (barwa 5000K)

Pozdrawiam
Bartek
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2006, 17:39
Posty: 7
Skąd: Ostrołęka
Auto: Xedos 6 1,6 16V DOHC 113KM

Postprzez Rekin » 25 paź 2007, 00:29

Ps. ktoś z was montował już zestaw HID w 626 GE ? jak wrażenia dużo przeróbek
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez .:MarciN:. » 25 paź 2007, 02:58

http://moto.allegro.pl/item255574212_bi ... xenon.html

moje pytanie – ile jest warta ta cała niby homologacja? i czy taki zestaw mozna bezp. użytować, czy nie ma problemów z przeglądami, policją?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Poziom » 25 paź 2007, 09:19

Nie chciał bym wprowadzać w błąd ale jeśli dobrze mi się wydaje to żeby homologacja była coś warta i żeby xenonki spokojnie mogły sobie świecić na naszych drogach potrzebne są również spryskiwacze i wycieraczki oraz automatyczne poziomowanie świateł. W innym wypadku policja ma prawo sie przyczepić i zabrać dowodzik :/

A moze mi ktos powie czy przy zmianie świateł na HID wymienialiście również postojówki na białe ?bo te żółte światełko przy xenonie troche razi...
Jakie postojówki kupiliście? Ja kupiłem LEDy białe walcowe i tego badziewia w ogole nie widac w dzien, w nocy troche lepiej.

pzdr
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2006, 17:39
Posty: 7
Skąd: Ostrołęka
Auto: Xedos 6 1,6 16V DOHC 113KM

Postprzez alberceek » 29 paź 2007, 00:44

Jakie postojówki kupiliście? Ja kupiłem LEDy białe walcowe i tego badziewia w ogole nie widac w dzien, w nocy troche lepiej.


Lepiej niż walcowe LEDy wypadają dyfuzyjne, ale i tak wiele pozostaje do życzenia...

Na allegro co chwilę pojawiają się jakieś nowe wynalazki, więc trzeba szukać i informować pozostałych :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 13:44
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F 1.5 BA 98r

Postprzez Poziom » 29 paź 2007, 10:50

właśnie zamówiłem postojówki led hyper power czy coś takiego 1szt/14,99
wedle zapewnień postojówki mają ładnie wyglądać przy xenonie i dawać czyste białe oraz mocne światło

jak już wcześniej pisałem zrobię zdjęcia zarówno xenonów (światełka i mocowania) jak i postojówek. Nie chcę się bawić komórką więc zdjęcia zrobię gdy będę miał lepszy aparat pod ręką

pzdr
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2006, 17:39
Posty: 7
Skąd: Ostrołęka
Auto: Xedos 6 1,6 16V DOHC 113KM

Postprzez brii » 29 paź 2007, 11:03

Poziom napisał(a):i wycieraczki

nie są potrzebne
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Poziom » 29 paź 2007, 12:03

dorabiał ktoś z was spryskiwacze do xenonów ? jaki koszt ? opis działań ?? :)
pzdr
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2006, 17:39
Posty: 7
Skąd: Ostrołęka
Auto: Xedos 6 1,6 16V DOHC 113KM

Postprzez Rekin » 16 lis 2007, 23:27

Nikt z panów pań w GE nie zakładał jeszcze >?< HID
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez slav » 16 lis 2007, 23:36

Rekin napisał(a):Nikt z panów pań w GE nie zakładał jeszcze >?< HID

zalozylem chyba juz w tamtym roku :D
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Rekin » 16 lis 2007, 23:49

A masz może fotki :) jak podłączyć itp.. :)
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez slav » 17 lis 2007, 01:21

Rekin napisał(a):A masz może fotki jak podłączyć itp..

fotek nie mam, ale podlaczenie w GE jest o niebo latwiejsze, dziure robisz tylko w zaslepce(tej ktora zabezpiecza lampe, czyli inaczej w tej ktora i tak musisz odkrecic jak chcesz wymienic np.zarowke) ,wstawiasz palnik zamiast zarowki(zwyczajnie jakbys wymienial zarowke) , a przewody podlaczasz w miejsce starych odlaczonych , to caly montaz. polecam jednoczesna wymiane postojowek
na diody ktore sie nie gryza z xenonami.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje