Spryskiwacze przedniej szyby – różne problemy.
Dortann napisał(a):A ja to zielony jestem. Ktoś mi wyjaśni na czym polega regulacja igiełką? Wsadza się igłę i przesuwa?
Tak, wkładasz igiełkę w koniec spryskiwacza i próbujesz ruszać.
Na początku zawsze idzie opornie, bo brud trzyma, ale powinno puścić.
A później to już zabawa z ustawieniem, czasami dosyć wkurzająca.
A mi teraz syf nawłaził w dysze i każa dysza strzela gdzie jej się podoba – oczywiście 4 dysze na każdy spryskiwać – no i jak to wyregulować – normalnie szlam może człowieka trafić jak ze spryskiwaczów leci 8 a czasami mniej strumieni w niewiadomym kierunku
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Panowie ! Gdy zabieracie sie za regulacje spryskiwacza – radzę poprosić żony by usiadła za kierownicą i uruchamiała spryskiwacz (no chyba że żony nie macie) zamiast płyny wlać wodę, bo wam baniek zabraknie (taka to będzie regulacja) i z tą igiełka nie przesadzać bo rozkalibrujecie spryskiwacz. Pamietajcie żeby strumienie wody nie trafiały na siebie, aha i to że podczas jazdy pęd powietrza nieco zmienia kierunek wytrysku Życzę owocnej regulacji.
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
- Od: 21 mar 2007, 22:16
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi
Ja poczekam z tą regulacją aż się ociepli – zrobiłem 3 minutowe podejście które zakończyło się wkurzeniem i dałem sobie spokój na razie
A tak zapomniałem dodać że to zajęcie dla cierpliwych i wyrozumiałych. Ostatnio ze znajomym mechanikiem dopiero za drugim podejściem (dwa zbiorniki płynu i jeden wody) udało nam sie idealnie poustawiać 8 dziurek w odpowiednich kierunkach. Ale teraz to "ameryka panie".
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
- Od: 21 mar 2007, 22:16
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi
A jeśli macie zapchane dysze to proponuję zdjąć wężyk ze spryskiwacza (w jakim kolwiek miejscu,oczywiście im bliżej końcówki tym lepiej) i sprężarką dmuchnąć, ewentualnie zwykłą pompką (ale za efekt pompki nie gwarantuję) w dyszę spryskiwaczy. Ostrożnie ze zdejmowaniem wężyka, dość ciężko sie zdejmuje. I na koniec rada by używać markowych płynów nie mieszać z wodą !
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
- Od: 21 mar 2007, 22:16
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi
Ambro napisał(a):A tak zapomniałem dodać że to zajęcie dla cierpliwych i wyrozumiałych. Ostatnio ze znajomym mechanikiem dopiero za drugim podejściem (dwa zbiorniki płynu i jeden wody) udało nam sie idealnie poustawiać 8 dziurek w odpowiednich kierunkach. Ale teraz to "ameryka panie".
No jest to syzyfowa praca... Ja jeszcze nie mam ustawione tak jak trza, czekam na lato
Ambro napisał(a):oj to może być za późno, wycieraczki z piachem na sucho po szybie to marny efekt, ale latem nowa szyba jest jak ta lala.
Nie no, hula jako tako ale nie ideał, ot co!
No to padłeś na parę złociszy ale jaka satysfakcja.....Ambro napisał(a):dwa zbiorniki płynu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Oj tak, na początku myślałem: "...ot ze dwa razy trysnę i bedzie po sprawie..." Troche niżej, ten drugi wyżej, oj i znów cofnij , albo może lepiej przekręć, oooooo zostaw tak bedzie oki. No dobra teraz weź ten drugi, kurde nie ten, i znów od nowa. I tak z ośmioma dziurkami (dwa spryskiwacze z dwiema podwójnymi dyszami) o to nawet i niezła zagadka wyszła.
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
- Od: 21 mar 2007, 22:16
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi
Ambro napisał(a):nawet i niezła zagadka wyszła
Teraz wystarczy kąty nachylenia igły pion/poziom policzyć, puścić za parę złociszy i się wydatki zwrócą I cały zastaw klubowych "6" będzie spryskiwał lepiej niż pluton straży pożarnej w stanie Wirginia...
Ambro napisał(a): Troche niżej, ten drugi wyżej, oj i znów cofnij , albo może lepiej przekręć, oooooo zostaw tak bedzie oki. No dobra teraz weź ten drugi, kurde nie ten, i znów od nowa.
no no ustawić te dysze nie jest łatwo...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
a mi sie jedna dysza zapchala :/
najgorzej ze dysze ze pod mata... duzo roboty ze zdjeciem tego ? ciezko schodzi wezyk z dysz ? (ostatnim razem jak cos podobnego robilem w oplu to polamalem rurke plastikowa od dyszy)
najgorzej ze dysze ze pod mata... duzo roboty ze zdjeciem tego ? ciezko schodzi wezyk z dysz ? (ostatnim razem jak cos podobnego robilem w oplu to polamalem rurke plastikowa od dyszy)
Twoja firma szuka sposobu na poradzenie sobie z odpadami? Sprawdź naszą ofertę http://eko-prasy.pl
- Od: 21 lis 2007, 16:12
- Posty: 87
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 2.0 D kombi
Ja myślę, że powinno być do tego jakies narzędzie – plastik dysz jest dość miękki, igieka może je rozkalibrować, śrubokręt też niezbyt łagodnie je traktuje. Coś takiego, że wtykało by się w obie dziurki a urządzenie ułatwiałoby przewidzenie dokąd będzie sikać .
W ogóle, to jak ustawiacie te dysze ? Na jednym poziomie ? Bo je chyba można też przekręcić tak, że każda podwójna dysza spryskuje dwie wysokości ?
W ogóle, to jak ustawiacie te dysze ? Na jednym poziomie ? Bo je chyba można też przekręcić tak, że każda podwójna dysza spryskuje dwie wysokości ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):W ogóle, to jak ustawiacie te dysze ? Na jednym poziomie ? Bo je chyba można też przekręcić tak, że każda podwójna dysza spryskuje dwie wysokości ?
Uuu Paaanie, tu można totalny chaos zrobić Każdą w inną stronę, co pewnie jest wadą i zaletą równocześnie...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6