Kontrolka płynu w spryskiwaczach – Kiedy powinna świecić?
1, 2
wskaznik jest na desce rozdzielczej w mazdzie mam takowy z symbolem spryskiwacza ale nie mam tam zaroweczki...to chyba w lepszych mazdach 2.0 V6 bylo dodawane...moze sie myle...ale nie sądze zeby byl wielki problem zrobic cos takiego samemu tylko demontaż takiego zbiornika przedniego w 323F to pewnie jest masakra
ps. szukam zbiornika tylniego do 323F BA 96 1,5 jakby ktos mial na zbyciu prosze o cene bo w moim przecieka płyn po simmeringu a taki podobno juz nie do dostania ( no i silnik sie zalal )
ps. szukam zbiornika tylniego do 323F BA 96 1,5 jakby ktos mial na zbyciu prosze o cene bo w moim przecieka płyn po simmeringu a taki podobno juz nie do dostania ( no i silnik sie zalal )
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
- Od: 3 lut 2006, 02:35
- Posty: 32
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5
U mnie też jest "to coś różowego". Poza tym tylko raz zapaliła mi się kontrolka braku płynu w zbiorniku. Podobno bardzo często śniedzieją styki w zbiorniku i przestaj to działać. Niestety naprawa tego wiąże się (chyba) ze zdjęciem nadkola, tak więc nie podjąłem się zabawy z tym.
Mr.?
- Od: 2 sty 2006, 22:34
- Posty: 25
- Auto: może wreszcie "6", 2.2 AT
z tego co pamiętam temat był już kilkukrotnie maltretowany
proszę
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
o gąbeczce też było
proszę
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
o gąbeczce też było
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
ja tez mam gabeczke ale jak jezdze tym autem ponad 2 lata to tak gdzies w listopadzie 2006 to zauwazylem:)
ps. w 2.0 V6 nei ma kontrolki o stanie plynu do spryskiwaczy chyba ze taki bajer byl w opcji dodatkowo platny:)
ps. w 2.0 V6 nei ma kontrolki o stanie plynu do spryskiwaczy chyba ze taki bajer byl w opcji dodatkowo platny:)
nie zaczynajac nowego tematu mam pytanie bo z tyłu w bagazniku mam [pojemnik na płyn do spryskiwaczy i mam pytanie bo jak właczam spryskiwacz to nie działa z tyłu a płynu jest na full co to moze byc?? gdzie tkwi przyczyna??
jarek-ekonomik napisał(a):jak właczam spryskiwacz to nie działa z tyłu a płynu jest na full co to moze byc?? gdzie tkwi przyczyna??
silniczek? u mnie to samo bylo, pomoglo oczyszczenie i nasmarowanie
LuK napisał(a):podepne sie pod temat, jaka jest pojemnosc zbiornika plyny spryskiwacza szyb przednich?mozliwe ze tylko ok 2-2,5 literka?
prawdopodobnie tak u mnie po zapaleniu rezerwy dolalem rowno 2 litry wiec zakladam ze jeszcze 0,5 litra bylo w zapasie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Witam,ja sprawdzałem i ta kontrolka nie działa,moim zdaniem to tylko atrapa na desce.
Pozdrawiam
[/b][/quote]
Pozdrawiam
[/b][/quote]
- Od: 17 cze 2007, 18:18
- Posty: 24
- Skąd: tczew
- Auto: mazda 323C BA z 1996 1,5DOHC
We wszystkich trzech Mazdach z mojego podpisu kontrolka sygnalizuje niski stan tylko w przednich zbiorniczkach.
Również we wszystkich trzech sygnałem że w tylnym zbiorniczku niema płynu jest to, że ten ostatni nie wypływa na szybę
Również we wszystkich trzech sygnałem że w tylnym zbiorniczku niema płynu jest to, że ten ostatni nie wypływa na szybę
No ciekawe czy to działa. Może tylko przy na prawdę niskim stanie albo trzeba ten płyn wyssać ze zbiornika strzykawką bo jakoś u mnie nie świeciła, a na szybki to już nic po prostu nie leciało bo nie miało co. Jedyna inna diagnoza to faktycznie może kontrolki padają.
- Od: 5 lis 2007, 20:32
- Posty: 47
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 323F, '96 r., 1.5 16v
ja mysle ze przy bbecnej pogodzie moze tam zamarac to i owo ale i w takich warunkach czujnik u mnie dziala czyli leci jeszcze plyn a kontrolka zaczyna sie zapalac najpierw niemrawo przy chamowaniu potem juz swieci sie na stale pamietam raz latem wydoilem do zera i troche jeszcze to trwalo wiec u mnie jest ok
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
W przypadku BA najczęściej nie ma czujnika w zbiorniczku. Pozostaje wymiana zbiorniczka, lub dołożenie samego czujnika.
PS. Nie ma ktoś na zbyciu tanio czujnika?
PS. Nie ma ktoś na zbyciu tanio czujnika?
W 323F BA jest masa kontrolek, które są nieaktywne z powodu braku czujników. A byłoby tak miło jakby to wszystko działało : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Czy ktoś, kto posiada taki czujnik, mógłby zrobić zdjęcie kostki do której jest podłączony? Albo chociaż opisać jak ona wygląda?
Zaglądałem pod maskę, od spodu nie wymacałem żadnej kostki. Za to przy lewej lampie mam przypięte dwie. Jedna czarna na 2 styki, taka większa. Druga biała na jeden styk.
Czujnik w wersji DIY leży już w domu. Wykonany z rurki od napojów z Mc Donalda, kontraktonu, styropianu z tacki i magnesu Zostało znaleźć gumowy korek i wcisnąć to od góry w zbiornik. Wczorajsze próby w słoiku wypadły pomyślnie Całość zamknie się w kwocie, może nie całych 2zł
Zaglądałem pod maskę, od spodu nie wymacałem żadnej kostki. Za to przy lewej lampie mam przypięte dwie. Jedna czarna na 2 styki, taka większa. Druga biała na jeden styk.
Czujnik w wersji DIY leży już w domu. Wykonany z rurki od napojów z Mc Donalda, kontraktonu, styropianu z tacki i magnesu Zostało znaleźć gumowy korek i wcisnąć to od góry w zbiornik. Wczorajsze próby w słoiku wypadły pomyślnie Całość zamknie się w kwocie, może nie całych 2zł
Przed chwilą skończyłem zakładać czujnik poziomu płynu
Pierwotna wersja została trochę zmieniona. Rurkę od napoju zastąpiłem mosiężną rurką od anteny, którą dało się łatwo wygiąć, aby była równolegle do ścianek zbiorniczka. Jako korka użyłem gumowego przepustu do przewodów elektrycznych. Całość uszczelniona klejem na gorąco. W stosunku do oryginału, mój czujnik znajduje się z góry, a nie z dołu (obawiałem się przecieków). Zdjęć niestety nie posiadam, bo baterie mam padnięte w aparacie, ale wieczorem wykonam stosowne rysunki dla potomnych
Oto i rysunek wyjaśniający wszystko:
Kostki do podłączenia należy szukać w nadkolu. Dokładnie nad kołem będzie przyczepiona biała kostka z 4 stykami. Interesują nas przewody brązowy i czarny znajdujący się pod brązowym.
Pierwotna wersja została trochę zmieniona. Rurkę od napoju zastąpiłem mosiężną rurką od anteny, którą dało się łatwo wygiąć, aby była równolegle do ścianek zbiorniczka. Jako korka użyłem gumowego przepustu do przewodów elektrycznych. Całość uszczelniona klejem na gorąco. W stosunku do oryginału, mój czujnik znajduje się z góry, a nie z dołu (obawiałem się przecieków). Zdjęć niestety nie posiadam, bo baterie mam padnięte w aparacie, ale wieczorem wykonam stosowne rysunki dla potomnych
Oto i rysunek wyjaśniający wszystko:
Kostki do podłączenia należy szukać w nadkolu. Dokładnie nad kołem będzie przyczepiona biała kostka z 4 stykami. Interesują nas przewody brązowy i czarny znajdujący się pod brązowym.
Ostatnio edytowano 4 lut 2008, 02:31 przez gadula, łącznie edytowano 1 raz
nemi napisał(a):GofNet nowsze modele zaczęły trochę schodzić na psy z takim wyposażeniem i możliwe, że w ramach oszczędności nie montowali już tego gadżetu. Tak jest chyba (??) w Mazdzie 626 GE po 95 roku – tak oszczędzali, że już czujnika nie raczyli dać... Podkreślam słowo "chyba"
EDIT: Jeśli kontrolka jest, to świeci tylko przy niskim poziomie w przednim zbiorniku.
ok jestem tu nowy mam problem ze swoja mazda ( 323f r96 ) nie zależnie od tego jaki jest poziom płynu do spryskiwaczy non stop świeci mi się kontrolka na desce o niskim poziomie płynu
- Od: 3 lut 2008, 20:24
- Posty: 4
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG ;] ~90r. 1.6 8V
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość