Pompa wtryskowa denso V5 poważnym problemem diesel'a

Postprzez jazzman » 11 lis 2004, 23:46

prosze˛ o pomoc, co moze byc´ przyczyna˛ kiepskiego zap?onu samochodu na zimnym silniku. trzeba ja˛ sporo pokre˛cic´ po nocy, a dni coraz ch?odniejsze. pojawi?o sie od razu to po tym, jak zosta?a usunie˛ta usterka zwiazana z pompa˛ wtryskowa( dostawa? kangura na zimnym silniku przy obrotach 1500-3000). czy mog?o sie˛ cos´ rozszczelnic´ w uk?adzie wtryskowym... jakies´ powietrze sie dostaje do uk?adu...? nie mam poje˛cia!!! dodam, z˙e po przejechaniu kawa?ka juz˙ pali póz´niej ok. wszystkie s´wiece sa˛ wymienione i sprawne w 100%. prosze˛ o pomoc
Ostatnio edytowano 30 lis 2004, 21:43 przez jazzman, łącznie edytowano 4 razy
jazzman
 

Postprzez Waclaw_Szubert » 16 lis 2004, 12:12

Skoro byla ruszana pompa moze jest przestawiony moment wtrysku ??
Cos mi sie wydaje ze najbezpieczniej bedzie wrocic do mechanika, ktory to robil i zglosic mu co sie dzieje !!
Probowales nagrzac swiece np dwa razy ?? I wtedy probowac.
Moze przy okazji sprawdzic rozrzad ??

Poza tym nic mi nie przychodzi na mysl :(
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez jazzman » 20 lis 2004, 17:20

okazuje się, że wyskakuje błąd IDM, czyli jest to coś związane ze sterowaniem pompom

POMOCY, zima idzie a ja mam problem z zapłonem. miał ktos kidyś taki problem w diesel'u...
jazzman
 

Postprzez Redoo » 21 lis 2004, 11:16

Mi sie wydaje ze to bedzie Pompa Fazy wtrysku poprostu Trzeba to poudtawiac :D Tez miałem taki problem jak miałem diesla <lol>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez jazzman » 22 lis 2004, 13:27

Redoo napisał(a): Pompa Fazy wtrysku <lol>

Czy chodzi o sprezanie? dzisiaj obdzwanialem pompiarzy w warszawie, w poszukiwaniu kogos kompetentnego i ktos zasugerowal, ze skoro pompa byla rozbierana, to moze nalezaloby sprawdzic sprezanie...
Swoja droga, to ciekawe jest, ze jak w ASO Mazdy jak im wyskakuje blad zwiazany z pompa to od razu cala pompa jest do wymiany. Skad oni zatrudniaja tam takich "fachowcow"??
Czy ktos wie, jakiego typu jest ta pompa w 626GF TDi ?
jazzman
 

Postprzez Redoo » 22 lis 2004, 14:38

Jazzamn nie chodziło mi o zadne sprezanie tylko o to czy dobrze jest ustawiona pompa ja dokładnie nie wiem ale w dieslu jezeli pompa chodzi swiece sa ok wtryski nie leja dobze rozpylaja i paliwko jest ok i jest sprezanie takie jak ma byc to nie ma siły musi palic od kopa :D :D
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez jazzman » 22 lis 2004, 15:18

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5805

oto link do dyskusji, jaka miala miejsce miesiac temu na forum. problem wydaje mi sie byc podobny do mojego.
Ostatnio edytowano 26 lis 2004, 19:58 przez jazzman, łącznie edytowano 1 raz
jazzman
 

Postprzez foksik » 22 lis 2004, 21:18

Jest to pompa wtryskowa firmy denso typ ECD-V4,nr RF2A -13-800A http://www.globaldenso.com/TECHNOLOGY/c ... index.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 gru 2003, 12:04
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 16v '99
Mitsubischi Carisma 1.8 GDI

Postprzez jazzman » 23 lis 2004, 11:25

czy zastosowano te sama pompe wobu modelach: w 323F BJ TDdi i 626GF Tdi ?
jazzman
 

Postprzez foksik » 24 lis 2004, 21:01

ta pompa była stosowana w modelach-
323 BJ
Premacy CP
626 GF
626WGN GW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 gru 2003, 12:04
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 16v '99
Mitsubischi Carisma 1.8 GDI

Postprzez jazzman » 24 lis 2004, 21:10

czyli jest to pompa mechaniczna z elektronicznym sterowaniem. gdzie można diagnozować elektronikę tej pompy, chodzi o serwis , który ma oprogramownie do pomp denso, które pozwoli zdjagnozować przyczyny rozregulowania elektroniki i możliwość usunięcia usterki.
jazzman
 

Postprzez jazzman » 26 lis 2004, 19:57

Już wszystko wiadomo. Pompa wtryskowa denso straciła swóją dobrą opinie. Usterka mechaniczna wewnątrz urządzenia. Elektronicznie bez problemu. Dodam, że zostało to sprawdzone na oprogramowaniu, do pomp denso( czyli wiarygodość 100%). Teraz pompa znajduje się na stole probierczym i jest w trakcie ekspertyzy. Już ustalono,że wewnątrz jest do wymiany pompa wstępna :( oraz zatarte są jakieś tarcze...
Pewnie ktoś zapyta o przyczyne i o koszta naprawy? Najpewniej z trzema tysiakami się pożegnam <jelen>
jazzman
 

Postprzez Waclaw_Szubert » 28 lis 2004, 19:10

Z opiniami z jakimi do tej pory sie spotalem od ekspertow ktorzy na pompach "zjedli zeby" nie jest wina sama pompa i to z jakich elementow jest zrobiona a najczejsciej przyczyna usterki jest zlej jakosci paliwo !!
Ktos kto wystawial Ci ekspertyze powinien rowniez poinformowac jaka jest przyczyna zanim usunie skutek !!
Dobra rada : Badz dociekliwy w swoich pytaniach aby wyeliminowac przyczyne a nie tylko skutek !!
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez Eski » 28 lis 2004, 20:29

W AZ Auto tez powiedzieli, ze pompy TDI wrazliwe sa na paliwo. Dobrej jakosci ON maja na shell, bp, statoil, neste.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2004, 10:45
Posty: 8
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda Premacy 2.0TD, 2001

Postprzez molest » 30 lis 2004, 19:33

Tez mam 2.0 TD; przebieg duzy 208 tys; jedna z faktur jakie "kupilem" to wymiana pompy za 1000EUR – bede wdzieczny za wiadomosc ile kosztuje Cie ta przyjemnosc...

Leszek
molest
 

Postprzez jazzman » 30 lis 2004, 21:42

molest napisał(a):jedna z faktur jakie "kupilem" to wymiana pompy za 1000EUR


rozumiem, że faktura była dołączona do pozostałych dokumentów, które dostałeś z autem??
jazzman
 

Postprzez molest » 1 gru 2004, 21:21

Dobrze rozumiesz. Slyszalem ze w Polsce to nowa pomta tego typu to ok. 6000 tysiecy (nie wiem z wymiana czy bez). Dlatego interesuje mnie jakie sa rzeczywiste koszty???

Odpukać... Leszek
molest
 

Postprzez jazzman » 1 gru 2004, 21:40

cena nowej pompy denso V5 do mazdy 626 GF TDi to koszt ok 3500 Euro. 6000 zloych to bardzo często koszt naprawy :( o szczegóły proszę pytać w firmie Mabi w Warszawie. Jest to jedyna firma w polsce, która jest w stanie te pomy naprawiać. uwierz mi, ale tak jest. mają stół probierczy do tej pomy, który jest wart ok 1,5 miliona PLN. nikt inny nie jest w stanie skutecznie się do tych pomp zabierać. inna sprawa to taka, że te pompy są mało usterkowe, ale jak już się coś stanie, to nie daj Boże... telefon do Mabi to (22)8347755 i prosić serwis.
jazzman
 

Postprzez tomekrvf » 2 gru 2004, 13:55

Nowa V5 kosztuje okolo 16000PLN. Są dwa rodzaje tych pomp w mazdach o numerach denso 096500-5001 i 096500-5010
Te pompy głównie psują się z powodu paliwa, choć też zdarzają się usterki mechaniczne między innymi zawór SPV(te duże aluminiowe coś wkręcone w głowicę rozdzielaczową), korpus, lub sama głowica
Pracowałem w mabi także co nieco wiem o tych pompachi ich naprawie
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez molest » 4 gru 2004, 12:11

Jak to jest, ze wieksza czesc wartosci samochodu to sama pompa wtryskowa? Niedlugo zaczne myslec, ze samochod sklada sie z pompy wtryskowej i dodatkow...

Skoro oryginal jest tak drogi, to teraz zastanawiam sie co to za "f. pomp" byla na mojej fakturze za EUR1000?

Pozdrawiam, Leszek
molest
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6