Jakie spalanie oleju w Mazdach BA/BH? – Dyskusja wspólna
paręmiesięcy temu zmieniłem olej z półsyntetyka na mineralny /wg zaleceń serwisowych/
mam przebieg 185 tys. przejechałem ok.5000 km. i stwierdziłem ubytek rzędu 0,5l czy to aby normalne ?
mam przebieg 185 tys. przejechałem ok.5000 km. i stwierdziłem ubytek rzędu 0,5l czy to aby normalne ?
Ostatnio edytowano 13 sty 2016, 09:05 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu i połączenie kilku w jeden
Powód: Poprawa tematu i połączenie kilku w jeden
- Od: 19 lis 2004, 21:58
- Posty: 106
- Skąd: Kwidzynkowo
- Auto: mazda 626 2.0
Już kiedyś był poruszany ten wątek, musisz poszukać. Ale myślę, że jest OK. Zależy jeszcze od tego jak użytkujesz swoją Madzię. Silnik bieże olej (oczywiście przy wykluczeniu wycieków) w momencie uruchomienia i gaszenia oraz przy ekstremalnej jeździe. Tak, że sam sobie odpowiesz na to czy jest to normalne.
ZSW M926 MAZDA MX-3
- Od: 28 mar 2004, 23:24
- Posty: 152
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Mazda MX-3 1.6
w tydzien moja V-ka polknela 4litry oleju...pierscienie olejowe wbite tloki i takie tam... ale po dluzszej wizycie u dr.Jaksy wszystko jest ok zadnych ubytkow...dotarcie silnika zakonczone, jutro wymiana oleju i filtra i dalej w droge
W/g mnie to normalne spalanie eksploatacyjne. Każdy silnik trochę zjada oleju a zwłaszcza z takim przebiegiem.
Jak zacznie spalać 1 l na 200 km jak moja to wtedy zacznij się martwić
Jak zacznie spalać 1 l na 200 km jak moja to wtedy zacznij się martwić
"Polemika – w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- Od: 29 lut 2004, 07:38
- Posty: 59
- Skąd: Rybnik
- Auto: probe 2,2T prawie jak mazda
Mam dokładnie to samo , jeździłem na półsyntetyku i brał 0,3 na 10 000 zmieniłem na minerała i teraz dochodzi do 1 literka, zastanawiam sie czy nie przejść znowu na pół... , zrobiłem dopiero dwie wymiany więc może jest jeszcze szansa na przejście bez "objawów ubocznych".
Co wy na to ???
Co wy na to ???
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
Vel Mario mam dwóch znajomków jeden pracował w mazdzie w w-wie a drugi w osielsku to właśnie ci jegomoście zalecili tę wymiankę ale na wszelki wypadek zadzwoniłem do serw.na wybrzeżu i powiedzieli że przy przebiegu pow.160.tys. mogę spokojnie przejść na minerał i nie spowoduje to nic złego poza nieznacznym uciszeniem zaworów
- Od: 19 lis 2004, 21:58
- Posty: 106
- Skąd: Kwidzynkowo
- Auto: mazda 626 2.0
Adaś napisał(a):w tydzien moja V-ka polknela 4litry oleju...pierscienie olejowe wbite tloki i takie tam... ale po dluzszej wizycie u dr.Jaksy wszystko jest ok zadnych ubytkow...dotarcie silnika zakonczone, jutro wymiana oleju i filtra i dalej w droge
A ile taki zabieg kosztuje ?
- Od: 9 lut 2004, 15:02
- Posty: 113
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323f BG 1.8 16V DOHC 91`
Robert W. napisał(a):Ja w kwietniu przeszedłem z półsyntetyka na minerał (Lotos) zrobiłem do tej pory chyba 4kkm przy stanie 273kkm i nie bierzemi nawet 1 ml. Ubytków w układzie chłodzenia też nie stwierdzam .
To albo źle sprawdzasz albo coś nie tak z twoim silnikiem
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
Dla mnie to nie tajemica mogę napisać ile zapłaciłem
Za wymianę pierścieni zapłaciłem w sumie zapłaciłem 1450 zł ( w tym 550 zł to robocizna).
Ile trzeba przejechać aby dotrzeć pierścienie i w jakim zakresie powinien przy docieraniu pracować silnik ?
Za wymianę pierścieni zapłaciłem w sumie zapłaciłem 1450 zł ( w tym 550 zł to robocizna).
Ile trzeba przejechać aby dotrzeć pierścienie i w jakim zakresie powinien przy docieraniu pracować silnik ?
"Polemika – w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- Od: 29 lut 2004, 07:38
- Posty: 59
- Skąd: Rybnik
- Auto: probe 2,2T prawie jak mazda
To chyba diesel a lany przez Ciebie olej był napędowymAdaś napisał(a):W tydzien moja V-ka polknela 4litry oleju
Odnoszę dziwne wrażenie, że niektórzy "mechanicy" uważają, że przejście na mineralny (życie w zgodzie z naturą ) jest siłą rzeczy lepsze, niż olej syntetyczny lub półsyntetyczny. Ja mam przejechane obecnie 218 tyś. km i zalany jest olejem półsyntetycznym Mobile 1. Znacznie lepiej dba o silnik i wymywa silnik z przeróżnych ustrojstw.robaszki napisał(a):(...) mam dwóch znajomków jeden pracował w mazdzie w w-wie a drugi w osielsku to właśnie ci jegomoście zalecili tę wymiankę ale na wszelki wypadek zadzwoniłem do serw.na wybrzeżu i powiedzieli że przy przebiegu pow.160.tys. mogę spokojnie przejść na minerał
Jak już ktoś przejdzie na syntetyk, to odradzam powrót do półsyntetyka, bo może jego silnik dostać okresu A wtedy czasami lepiej kupić inny silnik, niż bawić się w jego przywracanie do stanu użyteczności.
Zacytuję Ci fragment z książki serwisowej:Robert W. napisał(a):Ja w kwietniu przeszedłem z półsyntetyka na minerał (Lotos) zrobiłem do tej pory chyba 4kkm przy stanie 273kkm i nie bierzemi nawet 1 ml. Ubytków w układzie chłodzenia też nie stwierdzam
"Zużycie oleju: Niewielka część oleju silnikowego jest spalana w cylindrach. Dobrze dotartym silnikom wystarcza 0,2 l oleju na 1.000 km. Czasami można odnieść wrażenie, że silnik w ogóle nie zużywa oleju. Może tak być np. zimą przy jeździe na krótkich odcinkach. Poziom oleju nie tylko nie opada, a nawet wzrasta. Oznacza to, że olej silnikowy został rozcieńczony paliwem i skroplinami. Właściwości smarne oleju są przez to znacznie słabsze, dlatego dodatki te należy odparować przez spokojną jazdę na dłuższym odcinku. Następnie należy koniecznie sprawdzić poziom oleju, gdyż po odparowaniu benzyny i wody poziom znacznie opadnie."
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
wiesz ja mialem troszke wiecej zrobione...mechanik Jaksy powiedzial ze dla 1 mechanika na 24godziny non stop pracy... ja pierwszy tysiac jezdzilem do 2500rpm (czasem wskakiwalo troszke wyzej ale czasem:). Jaksa zalecal zeby kolejny tysiac tez silniczka nie przeciazac (do 3500rpm sobie jezdze:) a pozniej to juz do czerwonego pola
GofNet napisał(a):To chyba diesel a lany przez Ciebie olej był napędowym
widze ze z kolegi wielki specjalista ktory na odleglosc telepatycznie potrafi stwierdzic co sie z samochodem dzieje
GofNet, dzięki za podpowiedź. Rzeczywiście jeżdżę na krótkich dystansach, ale w moim przypadku pozostaje brać pod uwagę jedynie wodę, bo jeżdżę na gazie . Ale z drugiej strony czyż nie powinno się to objawiać tworzeniem się emulsji wodno-olejowej? Jak zrobiłem 4 kkm to powinno pójść 0.8 l oleju, a ja mam cały czas taki sam poziom, z tego wynika, że powinna być to woda w ilości 0.8 l, co już powinno chyba skutkować pojawieniem się emulsji. A poza tym chyba tyle aż by się nie skropliło?
Chociaż z drugiej strony po wymianie oleju przez jakiś czas obserwowałem coś jakby za dużo oleju (powyżej kreski), myślałem, że źle mierzę, ale po jakimś czasie poziom stanął pomiędzy kreskami. Może właśnie wtedy spaliłem tyle oleju?
Za dużo gdybania muszę jeszcze poobserwować.
Nara
Chociaż z drugiej strony po wymianie oleju przez jakiś czas obserwowałem coś jakby za dużo oleju (powyżej kreski), myślałem, że źle mierzę, ale po jakimś czasie poziom stanął pomiędzy kreskami. Może właśnie wtedy spaliłem tyle oleju?
Za dużo gdybania muszę jeszcze poobserwować.
Nara
- Od: 29 kwi 2004, 07:08
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 323BG 1.3i 16V '92 Hatch
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość