Wymiana poduszek silnika w 323F DiTD
FOTORELACJA WYMIANY PODUSZEK SILNIKA MAZDY 323F DITD MODEL BJ
Tak więc po długich rozmyślaniach, kalkulacjach, przesunięciach w budżecie przyszedł czas na wymianę poduszek silnika w 323f BJ 2.0 DiTD z roku 1999.
Najważniejsze rzeczy potrzebne to wymiany:
1) Mazda 323 z silnikiem diesla DiTD i kiepskimi poduszkami;
2) co najmniej jeden zapaleniec – w tym wypadku było dwóch (Marek Cygan – jedyny słuszny fachowiec w tej kwestii & Smagur – koleś zmęczony drżeniem Mazdy jakby było jej wiecznie zimno);
3) poduszki silnika, polecamy nowe, w naszym wypadku te z firmy TedGum;
4) klucze 14 i 17 (najlepiej fajkowe) i inne, różne przedłużki i rezerwowe rozmiary, oraz obowiązkowo klucz uniwersalny ok. 1,5 kg (czyt. Młotek) i coś w rodzaju WD40, lewarek najlepiej dwa, siła .
na poniższym zdjęciu widzimy poduszki do autka:
Od lewej: poduszka skrzyni biegów: nr kat.– 00395841
poduszka przy rozrządzie: nr kat.– 00396940
poduszka ściany grodziowej: nr kat.– 00395840
Tu ważne jest aby zwrócić uwagę na położenie. Tak jak na zdjęciu powinny być poduszki montowane. Wyraźnie widać, że osie otworów montażowych są wyżej od osi całej poduszki
ZACZYNAMY WIĘC OD PODUSZKI PRZY ROZRZĄDZIE:
Należy odkręcić trzy śruby mocujące gniazdo poduszki do ramy a następnie unieść silnik lewarkiem lub czymś innym tak aby był delikatny prześwit między ramą a gniazdem. Następnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących uchwyt poduszki do silnika. Po wyciągnięciu poduszki należy przeciąć ją brzeszczotem uważając aby nie uszkodzić gniazda, a następnie wybić wkład. Ze środka usunąć środek który zamontujemy w nowej poduszce. Nie ma się co przerażać, że pojawi się olej bo stare poduszki są olejowe a nowe nie (stety lub niestety tego nie wiemy ). Nowy wkład przed nabiciem dobrze jest przesmarować żeby łatwiej go osadzić w gnieździe i ewentualnie. Uwaga pamiętać trzeba by oś otworu w poduszcze była po zamontowaniu wyżej od osi gniazda. Teraz pozostaje tyko umieścić nowy wkład w gnieździe używając klucza uniwersalnego 1,5 kg no chyba że ktoś ma dostęp do prasy to byłoby idealnie.
NASTĘPNY KROK TO WYMIANA PODUSZKI SKRZYNI BIEGÓW
Przed wymianą poduszki należy wyjąć akumulator odkręcić podstawkę pod akumulator zdjąć zabezpieczenie
przewodu od pompy sprzęgła oraz zdjąć odbudowe filtra powietrza. Odkręcić i wyjąć śrubę przechodzącą przez środek poduszki. Następnym krokiem jest odkręcenie czterech śrub mocujących gniazdo poduszki do ramy. Nie powinno być z tym problemu bo jest nawet trochę swobody w tym względzie. Wymiana wkładu przebiega tak samo jak przy poduszce poprzedniej i także należy zwrócić uwagę aby oś otworu wewnątrz poduszki znajdowała się u góry gniazda. W naszym poduszka nie była uszkodzona ale i tak należało ją wymienić ze względu na to że wymiana poduszki przy rozrządzie spowodowała to iż silnik po stronnie rozrządu automatycznie trochę wyżej się „zawiesił” zresztą jak już wymieniać to wymieniać wszystkie. a co
NO I ZABIERAMY SIĘ ZA PODUSZKĘ PRZY ŚCIANIE GRODZIOWEJ
Oczywiście była zerwana więc dokładamy sobie cierpliwości i do boju. Psika się wcześniej śruby mocujące wspornik z poduszką wd40, odkręca się dwie nakrętki (10) mocujące osłonę plastikową z wiązką elektryczną i generalnie konia z rzędem dla tego kto zrobi to bez choć jednego przekleństwa Trzeba odchylić maksymalnie do przodu tę wiązkę zaczepiając ją np. za przód poduszki.
Później nasadką 17-tka, którą dokładnie nasadzamy na nakrętki ( inaczej zetnie się kanty w śrubach i kłopot – nie oszczędzajcie na tej nasadce niech będzie z tych najlepszych, można dostać pojedynczą gdzieś w sklepie np. jakiś taki prakticer i podobne markety) później dobry przegub, kilka przedłużek , rurka metrowa i inne kombinacje oraz dużo siły. Uwaga: osłonka plastykowa w której idzie wcześniej wspomniana wiązka przykręcona jest do dwóch szpilek. Z dolną musimy się przeprosić i ją uciąć (złamać) bo inaczej nie odkręcimy prawej nakrętki gniazda poduszki. Swoją drogą cały czas zachodziliśmy w głowę jak przyjaciele Japończycy przykręcili gniazdo poduchy!! Nie ma się co martwić bo nasza osłonka będzie się trzymała tylko na górnej w 100%, a wiązka przewodów i bez przykręcania do grodzi leży nieruchomo.
Uwaga aby nie uszkodzić szyby i innych elementów ale tego to już się domyślacie .
Później charakterystyczne skrzypniecie i śruba "puściła".
NA KONIEC WYREGULUJEMY PODUSZKĘ PRZY CHŁODNICY
Nie była ona wymieniana gdyż dostawca TedGum nie posiada takowej ale akurat w jej przypadku nie ma takiej potrzeby by ją wymieniać. Należy ją wyregulować : przy pomocy klucza numer 19 luzujemy nakrętkę , następnie ustawiamy część wewnętrzną poduszki tak aby nie stykała się z gumowym pierścieniem wewnętrznym. Odpalamy silnik i sprawdzamy czy drgania silnika nie przenoszą się na belkę , jeśli jest OK. dokręcamy nakrętkę.
No i po zabawie Teraz wsiadamy do autka i cieszymy się tym błogim spokojem jaki teraz pasuje
w naszym autku. Jest naprawdę lepiej!!
Ogólne spostrzeżenia są takie. Po wymianie dwóch poduszek przy rozrządzie i skrzyni biegów jest idealnie. Po wymianie jeszcze tej przy ścianie grodziowej jest.... tak samo Zaryzykowałbym nawet że po wymianie trzeciej poduszki przy ścianie grodziowej pojawiło się lekkie buczenie którego nie było jak wspomniana poduszka była zerwana. Ale już sam nie wiem bo może jestem przewrażliwiony (:
Tak więc po długich rozmyślaniach, kalkulacjach, przesunięciach w budżecie przyszedł czas na wymianę poduszek silnika w 323f BJ 2.0 DiTD z roku 1999.
Najważniejsze rzeczy potrzebne to wymiany:
1) Mazda 323 z silnikiem diesla DiTD i kiepskimi poduszkami;
2) co najmniej jeden zapaleniec – w tym wypadku było dwóch (Marek Cygan – jedyny słuszny fachowiec w tej kwestii & Smagur – koleś zmęczony drżeniem Mazdy jakby było jej wiecznie zimno);
3) poduszki silnika, polecamy nowe, w naszym wypadku te z firmy TedGum;
4) klucze 14 i 17 (najlepiej fajkowe) i inne, różne przedłużki i rezerwowe rozmiary, oraz obowiązkowo klucz uniwersalny ok. 1,5 kg (czyt. Młotek) i coś w rodzaju WD40, lewarek najlepiej dwa, siła .
na poniższym zdjęciu widzimy poduszki do autka:
Od lewej: poduszka skrzyni biegów: nr kat.– 00395841
poduszka przy rozrządzie: nr kat.– 00396940
poduszka ściany grodziowej: nr kat.– 00395840
Tu ważne jest aby zwrócić uwagę na położenie. Tak jak na zdjęciu powinny być poduszki montowane. Wyraźnie widać, że osie otworów montażowych są wyżej od osi całej poduszki
ZACZYNAMY WIĘC OD PODUSZKI PRZY ROZRZĄDZIE:
Należy odkręcić trzy śruby mocujące gniazdo poduszki do ramy a następnie unieść silnik lewarkiem lub czymś innym tak aby był delikatny prześwit między ramą a gniazdem. Następnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących uchwyt poduszki do silnika. Po wyciągnięciu poduszki należy przeciąć ją brzeszczotem uważając aby nie uszkodzić gniazda, a następnie wybić wkład. Ze środka usunąć środek który zamontujemy w nowej poduszce. Nie ma się co przerażać, że pojawi się olej bo stare poduszki są olejowe a nowe nie (stety lub niestety tego nie wiemy ). Nowy wkład przed nabiciem dobrze jest przesmarować żeby łatwiej go osadzić w gnieździe i ewentualnie. Uwaga pamiętać trzeba by oś otworu w poduszcze była po zamontowaniu wyżej od osi gniazda. Teraz pozostaje tyko umieścić nowy wkład w gnieździe używając klucza uniwersalnego 1,5 kg no chyba że ktoś ma dostęp do prasy to byłoby idealnie.
NASTĘPNY KROK TO WYMIANA PODUSZKI SKRZYNI BIEGÓW
Przed wymianą poduszki należy wyjąć akumulator odkręcić podstawkę pod akumulator zdjąć zabezpieczenie
przewodu od pompy sprzęgła oraz zdjąć odbudowe filtra powietrza. Odkręcić i wyjąć śrubę przechodzącą przez środek poduszki. Następnym krokiem jest odkręcenie czterech śrub mocujących gniazdo poduszki do ramy. Nie powinno być z tym problemu bo jest nawet trochę swobody w tym względzie. Wymiana wkładu przebiega tak samo jak przy poduszce poprzedniej i także należy zwrócić uwagę aby oś otworu wewnątrz poduszki znajdowała się u góry gniazda. W naszym poduszka nie była uszkodzona ale i tak należało ją wymienić ze względu na to że wymiana poduszki przy rozrządzie spowodowała to iż silnik po stronnie rozrządu automatycznie trochę wyżej się „zawiesił” zresztą jak już wymieniać to wymieniać wszystkie. a co
NO I ZABIERAMY SIĘ ZA PODUSZKĘ PRZY ŚCIANIE GRODZIOWEJ
Oczywiście była zerwana więc dokładamy sobie cierpliwości i do boju. Psika się wcześniej śruby mocujące wspornik z poduszką wd40, odkręca się dwie nakrętki (10) mocujące osłonę plastikową z wiązką elektryczną i generalnie konia z rzędem dla tego kto zrobi to bez choć jednego przekleństwa Trzeba odchylić maksymalnie do przodu tę wiązkę zaczepiając ją np. za przód poduszki.
Później nasadką 17-tka, którą dokładnie nasadzamy na nakrętki ( inaczej zetnie się kanty w śrubach i kłopot – nie oszczędzajcie na tej nasadce niech będzie z tych najlepszych, można dostać pojedynczą gdzieś w sklepie np. jakiś taki prakticer i podobne markety) później dobry przegub, kilka przedłużek , rurka metrowa i inne kombinacje oraz dużo siły. Uwaga: osłonka plastykowa w której idzie wcześniej wspomniana wiązka przykręcona jest do dwóch szpilek. Z dolną musimy się przeprosić i ją uciąć (złamać) bo inaczej nie odkręcimy prawej nakrętki gniazda poduszki. Swoją drogą cały czas zachodziliśmy w głowę jak przyjaciele Japończycy przykręcili gniazdo poduchy!! Nie ma się co martwić bo nasza osłonka będzie się trzymała tylko na górnej w 100%, a wiązka przewodów i bez przykręcania do grodzi leży nieruchomo.
Uwaga aby nie uszkodzić szyby i innych elementów ale tego to już się domyślacie .
Później charakterystyczne skrzypniecie i śruba "puściła".
NA KONIEC WYREGULUJEMY PODUSZKĘ PRZY CHŁODNICY
Nie była ona wymieniana gdyż dostawca TedGum nie posiada takowej ale akurat w jej przypadku nie ma takiej potrzeby by ją wymieniać. Należy ją wyregulować : przy pomocy klucza numer 19 luzujemy nakrętkę , następnie ustawiamy część wewnętrzną poduszki tak aby nie stykała się z gumowym pierścieniem wewnętrznym. Odpalamy silnik i sprawdzamy czy drgania silnika nie przenoszą się na belkę , jeśli jest OK. dokręcamy nakrętkę.
No i po zabawie Teraz wsiadamy do autka i cieszymy się tym błogim spokojem jaki teraz pasuje
w naszym autku. Jest naprawdę lepiej!!
Ogólne spostrzeżenia są takie. Po wymianie dwóch poduszek przy rozrządzie i skrzyni biegów jest idealnie. Po wymianie jeszcze tej przy ścianie grodziowej jest.... tak samo Zaryzykowałbym nawet że po wymianie trzeciej poduszki przy ścianie grodziowej pojawiło się lekkie buczenie którego nie było jak wspomniana poduszka była zerwana. Ale już sam nie wiem bo może jestem przewrażliwiony (:
Ostatnio edytowano 18 mar 2008, 22:58 przez smagur, łącznie edytowano 2 razy
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
super
watek do podwieszenia
do wyjecia tej poduszki grodziowej musimy miec przegub elastyczny? jesli tak to topex za 45 zyly sie sprawdzi?
watek do podwieszenia
do wyjecia tej poduszki grodziowej musimy miec przegub elastyczny? jesli tak to topex za 45 zyly sie sprawdzi?
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
może przegub elastyczny będzie dobry... tego nie próbowaliśmy... Riki prośba żeby wpisać jeszcze jako autora Marka Cygana bo bez niego to relacji nie było
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
smagur
Witam!Przy chłodnicy pasuje od Premacy nr 00396303.
Witam!Przy chłodnicy pasuje od Premacy nr 00396303.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
smagur ładna relacja Ile czasu mniej więcej Wam ta cała zabawa zajęła?
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Może się czepiam, ale jest to b. istotne. Chodzi o to, że to samo zdjęcie poduch tylko przed kadrowaniem marek cygan opisał zaczynając od lewej:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=150
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=150
- Od: 27 mar 2007, 06:09
- Posty: 75
- Auto: było DiTD '00 jest HDi '07
k.el
Dzięki za uwagę.Ja się pomyliłem przy fotorelacji: powinno być od lewej .
Dzięki za uwagę.Ja się pomyliłem przy fotorelacji: powinno być od lewej .
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
NBR napisał(a):Ile czasu mniej więcej
Najwięcej to przy ścianie grodziowej prawie 4 godziny no i dwie pozostałe chyba jakieś niecałe 4 godziny... ale Marek mnie poprawie jakbym cos pokręcił
marek cygan napisał(a):powinno być od lewej
już zmienione
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
mnie tez chyba czeka wymiana bo telepie mi cala kasta, kierownica i lata caly drazek skrzyni biegow
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Ogłaszam wszem i wobec nową teorię.... winą za tzw buczenie na wolnych obrotach obarczam poduszkę przy ścianie grodziowej... ją wymienialiśmy z Markiem jako ostatnią i przed wymianą nie było buczenia (dwie boczne były już wymienione) a po wymianie sie pojawiło i jest z taką niską częstotliwością że mnie aż wykręca zaczynam tworzyć teorię jak to poprawić... wydaje mi się że sama poduszka powinna być z bardziej miekkiego materiału
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
czy wina trzesienia calego auta przy gaszeniu, oraz masakryczne buczenie wszystkich plastikow wnetrza po jezdzie po kostce brukowej moga byc zuzyte poduszki silnika??????????? w srode mam umowiona wizyte w warsztacie na wymiane amortyzatorow ale obawiam sie iz to moze nie wystarczyc i bede musial pomieniac poduszki. Myslicie ze zuzyte poduszki az tak mogo wplywac na komfort jazdy??????
-
fogeer
Trzęsienie się auta przy gaszeniu to poducha przy ścianie grodziowej a buczenie wszystkich plastików na kostce to raczej nie.
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
Dzisiaj wymieniłem sobie poduszkę przy rozrządzie (innych nie ruszałem, stan idealny...) jest duuużo lepiej buczenie praktycznie przestało istnieć, silnik ZAWSZE jest cichszy (czy to przy 50 czy 150km/h) i co ważne... na postoju ma znacznie mniejsze wibracje jestem zadowolony a cała operacja zajęła mi 1,2godzinki. Reasumując... polecam (jak na razie widzę same zalety...)
P.S
Poducha z Tedgumu.
P.S
Poducha z Tedgumu.
ehhhhhhh witam wszystkich !
W piątek tj. 10.października 08` postanowiłem wymienić dwie zryte poduszki silnika. Jedna od strony rozrządu druga od strony ściany grodziowej. Wkłady zakupiłem w firmie TEDGUM (polecam) – rewelacyjny kontakt a najbardziej to zaskoczył mnie czas przesyłki. Jednego dnia rano ok. 09:25 złożyłem zamówienie a drugiego dnia ok 13:00 firma kurierska podstawiła towar pod dom.....no byłem zaskoczony że tak szybko..... Po wymianie – efekt jest taki że, skończyło się buczenie w środku pojazdu oraz drgania na kierownicy. Jedyny mankament to lekkie drgania na biegu jałowym gdy pojazd stoi. W trakcie jazdy jest dużo ciszej i przyjemniej prowadzi się mazdę . Naprawdę warto.......dwie poduchy zregenerowane a efekt czuć widać i słychać......Koszty wkładów + koszt przesyłki to 188zł...
pozdrawiam
W piątek tj. 10.października 08` postanowiłem wymienić dwie zryte poduszki silnika. Jedna od strony rozrządu druga od strony ściany grodziowej. Wkłady zakupiłem w firmie TEDGUM (polecam) – rewelacyjny kontakt a najbardziej to zaskoczył mnie czas przesyłki. Jednego dnia rano ok. 09:25 złożyłem zamówienie a drugiego dnia ok 13:00 firma kurierska podstawiła towar pod dom.....no byłem zaskoczony że tak szybko..... Po wymianie – efekt jest taki że, skończyło się buczenie w środku pojazdu oraz drgania na kierownicy. Jedyny mankament to lekkie drgania na biegu jałowym gdy pojazd stoi. W trakcie jazdy jest dużo ciszej i przyjemniej prowadzi się mazdę . Naprawdę warto.......dwie poduchy zregenerowane a efekt czuć widać i słychać......Koszty wkładów + koszt przesyłki to 188zł...
pozdrawiam
- Od: 8 lip 2007, 21:21
- Posty: 53
- Skąd: 100lica
- Auto: brak
Witajcie
W mojej Premacy poduchy też są marne więc przymierzam się do ich wymiany.
Czy ta poducha przy rozrządzie nie jest olejowa, bo czytałem już o tym na forum różne opinie.Znacie może numery katalogowe tych poduch?(Premacy 2003 2.0DiTD)
POZDRAWIAM
W mojej Premacy poduchy też są marne więc przymierzam się do ich wymiany.
Czy ta poducha przy rozrządzie nie jest olejowa, bo czytałem już o tym na forum różne opinie.Znacie może numery katalogowe tych poduch?(Premacy 2003 2.0DiTD)
POZDRAWIAM
- Od: 15 wrz 2008, 00:24
- Posty: 38
- Skąd: Mazury
- Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003
talkus napisał(a):Znacie może numery katalogowe tych poduch?(Premacy 2003 2.0DiTD)
Witam!W poiniższym linku znajdziesz numery katalogowe wkładów poduszek z Tedgumu do swojej Premacki
http://www.tedgum.pl/pl/katalog/MAZDA/PREMACY/EGS.html
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość