Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez DISItune » 31 mar 2008, 20:53

rrr napisał(a):Czy moze ktoś z szanownych posiadaczy mps leje inny olej niż mazdowska dexelia? W poprzednich autach korzystałem z motula i bylo lepiej niz np na elfach – może też będzie łaskawszy dla turbiny mpsa? : http://www.motul.de/oelberater/auto/det ... d_kfz=3791


w poprzednich autach uzywalem motula, zarowno w subaru jak i w octavii, tam byly to oleje jednoznacznie polecane... tu nie bardzo mial kto polecic i po wstepnym porownaniu parametrow wzialem mobila
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez baccara14 » 1 kwi 2008, 08:23

Faja napisał(a): jeśli byś chciał mogę trochę ich przypilnować i sprawdzać co oni tam robią z twoim MPS-em


faja, dzeki za zaintersowanie. To jest wlasnie moje auto w Poznaniu. Jak masz ochote i czas to bede wdzieczny jak ich przypilnujesz. :)
Ostatnio sprawdzałem olej 2 tyg. temu. Nie musiałem dolewac !!! Przez 2 tyg. zrobiłem tylko 1000 km, wiec zgłupiałem na tak postawiona teze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 19:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez kowalesik » 1 kwi 2008, 12:41

Faja napisał(a):Samochód nie ma lekko:D co chwile nadarza si okazja by podciągnąć bieg do 7 tyś :D

Faja, a po co ten silnik krecic do 7 tys? Przeciez on sie konczy przy 5.5 – 6, do 7 to sie moze nawet nie rozpedzi :)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 22:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez regiz » 1 kwi 2008, 14:19

kowalesik napisał(a):Faja, a po co ten silnik krecic do 7 tys? Przeciez on sie konczy przy 5.5 – 6, do 7 to sie moze nawet nie rozpedzi :)


Przy mniej więcej 5,5k RPM moment obrotowy znika, a do 7k moim zdaniem już odcina...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 21:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez kowalesik » 1 kwi 2008, 15:35

Regiz, wlasnie tak :) Przy 5500 moment znika, a przy 6000 chyba jest moc maksymalna. 7000 dla tego silnika to abstrakcja :) Nie wiem, kiedy jest odciecie. Wystarczy jednak popatrzyc w sieci na wykresy z hamowni: 5500-6000 to wszystko, na co ten silnik stac.
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 22:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez DISItune » 1 kwi 2008, 16:31

moc maksymalna jest przy 5500, pozniej jest obciete cisnienie doladowania i juz nic wiecej sie nie dzieje
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 1 kwi 2008, 22:10

baccara14 – Henryk Polody prosi bardzo o bezpośredni kontakt uporali sie jak narazie widać z tym bez problemowo, wiem ogólnie że nic nie padło, ani turbina ani nic ale dostał sie olej do układu wydechowego, myślę że jak zadzwonisz wszystko sie wyjaśni:) jutro ma na ostateczna jazdę go zabrać po sprawdzeniu katalizatora i następnie będzie mógł powiedzieć w 100 % że można odbierać samochód :)ASO Mazda Henryk Polody
Miasto: Poznań
Adres: 61-614 Poznań,
Łuczanowska 2
Telefon: 061 823 74 97
Fax: 061 823 74 97
info@mazda-polody.com.pl
Pozdrawiam ;)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 20:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez baccara14 » 2 kwi 2008, 07:21

Faja- dzieki serdeczne. jestes szybszy niz moj dział flotowy !!! :) Oni jeszcze nic nie wiedza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 19:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez baccara14 » 2 kwi 2008, 07:50

Faja- moj człowiek rozmawiam z serwisem. Auto jest sprawne, nic nie padło. Tylko nie rozumiemy tłumaczenia jaki był powód, ze olej był w układzie wydechowym. Sugeruja, ze auto zostało przegonione, ale to była niedziela i jedyny wyjazd jaki miałem to wieczorem do marketu (300 m od domu) i pozniej juz kopcił nibieskim dymem. Nic nie rozumiem. A moze ten typ tak ma ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 19:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez Faja » 2 kwi 2008, 15:30

andreass napisał(a):Pytanie o czas w jakim dojechałeś do marketu. Bo jeśli poniżej 10 sekund to mógł się olej dostać do układu usmiech

Sprawdzałeś może czas na 1/4 do "marketu", powodów może być mnóstwo a ja nie jestem mechanikiem :P mam zaledwie 16 lat...
baccara14 napisał(a):jestes szybszy niz moj dział flotowy !! usmiech Oni jeszcze nic nie wiedza.

jechałem akurat mx-5, testowałem ją w ekstremalnych warunkach:D potem wiec mowie: wpadnę i sie przekonam :D noo i sie przekonałem ładnie zrobili, Polody dał taką diagnozie że po prostu przy ostrym jeżdżeniu i nieschłodzeniu "ten typ tak ma" ale po spokojnej jeździe? może jak z Wanklem nie powinno sie go gasić zimnego :P?---choć jest to niemożliwe, jakoś musiało sie to stać...
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 20:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez buba » 6 kwi 2008, 21:07

No więc, nie wiem czy pamiętacie: mam 6MPS niby z czipem 300KM, tylko że charakterystyka po testach jest jak auta seryjnego. Ostatnio pisałem, że załatwiam z firmą we Wrocławiu i niemieckim dilerem wyprostowanie tematu. Niestety mają mnie gdzieś i traktują jak frajera. Zmuszają mnie do wytoczenia przeciw nim armat. <killer>
Mam następujące pytania: czy jest ktoś na forum kto ma czipa na 300KM z Wrocka???
Otóż według mnie to jest zwykłe naciąganie <jelen> : biorą dodatkowe 1000 Euro a chip nie jest zamontowany.
Jeżeli ktoś ma czipa i on działa to niech napisze jak sprawdzić czy on istnieje (oczywiście poza testem na hamowni). Według firmy z Wrocławia jest to moduł montowany przy kierownicy ale tyle razy już ze mnie robili wała, że im po prostu nie wierzę. Zresztą sprawdziłem i żadnego obcego modułu w okolicy kierownicy nie ma.
Sposób podejścia niemieckiego dilera jest skandaliczny – traktuje mnie jak untermenscha, nawet nie raczy odpowiedzieć. Nie wie fiut, że gotów jestem mu zrobić nieźle koło tyłka. Mam przygotowane papiery, prawnika i już gadałem z Mazda Niemcy.

Odnośnie oleju, to są jakieś jaja: jak pisałem poprzednio zabrakło mi ostatnio na 15 tys km około 1 litra który dolałem. Teraz, po kolejnych 8 tys., poziom jest dokładnie taki sam jak po wymianie. Nic z tego nie rozumiem, chyba, że serwisy nas po prostu rżną na oleju.

Odnośnie ogumienia: seryjne Potenzy nie są złe. Są po prostu cholernie wrażliwe na spadek ciśnienia i złą geometrię. Jazda na krawędzi w górach jak wchodzi napęd na 4 jest ultra frajdą. Nawet na mokrym są OK.

Felgi Mazdy: nie kupujcie bezkrytycznie felg polecanych przez dilerów Mazdy do MPS-a mimo, że straszą utratą gwarancji. Felgi kupione na zimę (drugi komplet) niby do MPS-a właśnie złomuję po 2-krotnym prostowaniu wszystkich 4-ch. Takie mamy drogi ale te felgi to jest wyjątkowy szajs.

Hamulce: czy nie uważacie, że MPS ma słabe hamulce? Ostre hamowanie z 220 km i ponowienie kilkukrotne po jakimś czasie powoduje churgot i wrażenie wyraźnego osłabienia siły hamowania.

Ogólnie: jest to klawe autko ale nie bez wad. Zadziwiające są parametry auta w porównaniu do jego masy – z klientem ponad 1800 kg !! Nawet przy tej mocy silnika powinno być mniej dynamiczne niż wiele innych 260-tek. Tutaj dzięki za parę opisów i linków do stronek opisujących sposób działania układu napędowego i jezdnego.

Co do objeżdżanych, auto ma zasadniczy atut – 95% pacjentów na drodze nie ma pojęcia mglistego co to za auto. Nas jest na prawdę mało – ja lubię jeździć autem unikalnym i to jest jedna z jego głównych zalet. Uroda jego bardzo mi leży. Jest to bardzo bojowe i "groźne" z wyglądu auto.
Objeżdżanie tych wszystkich Merców 320, Audików (prawie nówek) 3,0; 4,2 nie wspominając turbo dizli, Imprez jest super. Oczywiście bez obrazy, z szacuneczkiem.

Ale jeden moment jest najcenniejszy: reakcja tych aut jak się tak leciutko do nich zbliżasz. Najpierw patrzą co to jest za zajawa potem dają wióra. Biedni, naiwni poczciwcy . . .

Pozdrawiam wszystkich i proszę o jak najwięcej informacji
buba
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 21:36
Posty: 14
Skąd: W-wa
Auto: miało być: 6MPS 301KM 460Nm

Postprzez regiz » 6 kwi 2008, 23:32

Nie znam sprawy chipa. Byłeś na hamowni i jest dalej seryjna krzywa mocy i momentu? No to nie ma innej rady tylko wytoczyć ciężkie działa przeciw oszustom.

Co do hamulców, ja nie zauważyłem żadnych problemów. Inna rzecz, że po torze tym autem jeszcze nie jeździłem, to ciężko mi się wypowiadać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 21:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez Faja » 7 kwi 2008, 06:42

Tak Hamulce naszym zdaniem też są trochę kiepskie...
druga sprawa, powinieneś wytoczyć te ciężkie działa, choć patrząc na naszego serwisanta w Niemczech aż trudno uwierzyć że coś takiego może sie przydarzyć i maja Cię gdzieś....
Przykro mi ze sprawy jaka Wynikneła, ale myślę że prezesi Mazdy z Japonii nie byli by z tego tytułu zadowoleni, może nawet nie wiedza o takiej ofercie i potem nie zadowoleniu klientów w Mazda DE....
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 20:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez baccara14 » 7 kwi 2008, 09:49

Buba – trafne uwagi. Juz dobrze poznałes MPS :)

buba napisał(a):Odnośnie oleju, to są jakieś jaja: jak pisałem poprzednio zabrakło mi ostatnio na 15 tys km około 1 litra który dolałem. Teraz, po kolejnych 8 tys., poziom jest dokładnie taki sam jak po wymianie. Nic z tego nie rozumiem, chyba, że serwisy nas po prostu rżną na oleju.

Zgadzam się w 100%. Nie sa w tej kwestii uczciwi!!!

buba napisał(a):Hamulce: czy nie uważacie, że MPS ma słabe hamulce? Ostre hamowanie z 220 km i ponowienie kilkukrotne po jakimś czasie powoduje churgot i wrażenie wyraźnego osłabienia siły hamowania.

Odczucia sa takie, ze sa słabe, ale w rzezczywisstosci tak nie jest. Moze przez to, ze auto zbyt mocno nurkuje masz wrazenie, ze nie sa skuteczne. To nurkowanie nie powinno miec miejsca przy takim aucie.Co do hałasu podczas hamowania to z wiekszych predkosci starsznie cos z przodu hałasuje.Sparwdzałem klocki i tarcze, sa ok. Wiec co ?

buba napisał(a):Odnośnie ogumienia: seryjne Potenzy nie są złe. Są po prostu cholernie wrażliwe na spadek ciśnienia i złą geometrię.

Padły po 11 -12 tys. z tyłu. Zuzycie na barzegach wewnetrnzych i zewnwtrznych.

buba napisał(a):Nas jest na prawdę mało – ja lubię jeździć autem unikalnym i to jest jedna z jego głównych zalet. Uroda jego bardzo mi leży. Jest to bardzo bojowe i "groźne" z wyglądu auto.

To był argumnet decydujacy przy wyborze. Nie rzuca sie w oczy i nieliczni tylko wiedza co tam sie kryje. Wiekszosc mysli, ze to taki lekki tuning zewnetrzny. :) A pozniej zaskoczenie ... To jest miłe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 19:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez fazer72 » 7 kwi 2008, 12:33

Czip ? Nie ma czipa ! Może ewentualnie być stand-back i wtedy faktycznie jest to skrzyneczka montowana pod kierownicą (w okolicy komputera).
Polecam http://www.msprotege.com/forum/forumdisplay.php?f=138 lub http://forum.mazda6club.com/index.php?s ... owforum=18
Tam możesz poczytać na temat różnych "czipów". Podobno (PODOBNO) pokazał się nowy program do oryginalnego kompa Mazdy MPS, ale jak na razie nikt go nie widział :)
Cholerna Mazda (podobnie jak Ford) ma ciężko reformowalne komputery i ponoć tylko standback CPE fajnie działa (ale to jakieś 1000 $ + opłaty).
Co do hamulców to ostatnio wymieniłem tarcze na dba i klocki na Hawk HPS i jak na razie nie narzekam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Faja » 7 kwi 2008, 12:45

Plug& Play... taka złączka która podpinasz pomiędzy ECU a centrum złączek tzn centrum elektryczne :
http://www.streetunit.com/MAZDASPEED_6_ ... 320031.htm
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 20:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez fazer72 » 7 kwi 2008, 13:23

Tak, ale to jest produkt z zeszłego tygodnia (jeszcze nikt go gruntownie nie sprawdził), a CPE (też w wersji plug&play) istnieje na rynku już dobry rok i przeszedł modernizację (nowy soft).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez habzimierz » 10 kwi 2008, 10:06

elou
wlasnie sie umowilem na serwis na przyszly tydzien bo cos mi zaczelo stukac przy wciskaniu/puszczaniu gazu. Oczywiscie, jesli sie postarac zmieniac biegi bardzo plynnie, to stukania nie ma. Jednak przy normalnej jezdzie stuka, przy agresywnej nader glosno. Nie wiem co to moze byc – poduszki silnika??? przeguby???

serwus
M

ps Fazer – jak maja sie takie klocki/tarcze do gwarancji? Nie piszczeli w serwisie?
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 17:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez DISItune » 10 kwi 2008, 10:15

habzimierz napisał(a):elou
wlasnie sie umowilem na serwis na przyszly tydzien bo cos mi zaczelo stukac przy wciskaniu/puszczaniu gazu. Oczywiscie, jesli sie postarac zmieniac biegi bardzo plynnie, to stukania nie ma. Jednak przy normalnej jezdzie stuka, przy agresywnej nader glosno. Nie wiem co to moze byc – poduszki silnika??? przeguby???


obstawiam któreś z mocowan silnika, moze tylne, to ktore w 3MPS zawodzi
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez grze.gorz » 10 kwi 2008, 10:28

habzimierz napisał(a):elou
wlasnie sie umowilem na serwis na przyszly tydzien bo cos mi zaczelo stukac przy wciskaniu/puszczaniu gazu. Oczywiscie, jesli sie postarac zmieniac biegi bardzo plynnie, to stukania nie ma. Jednak przy normalnej jezdzie stuka, przy agresywnej nader glosno. Nie wiem co to moze byc – poduszki silnika??? przeguby???

serwus
M

ps Fazer – jak maja sie takie klocki/tarcze do gwarancji? Nie piszczeli w serwisie?

U mnie pękła jedna z poduszek silnika – czekam na wymianę, kolejna sprawa to prawdopodobnie mocno bierze olej, czekam na potwierdzenie tego.
g
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 10:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed