Funkcja HOLD – zasda działania, sposób używania

Postprzez XsiX » 27 sty 2004, 10:27

Feeko napisał(a):4. A może jazda na S załatwi sprawę włączania D+Hold i spadnie spalanie? (oczywiście mowa o jezdzie miejskiej)??


może to i głupie ale ja po mieście jeździłem właśnie na S i spalanie było chyba ciut mniejsze a skrzynia pracowała znacznie "ekonomiczniej" (rzadsza zmiana biegów (?) )

pozdro
XsiX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Rafal » 27 sty 2004, 14:33

Powiedzcie proszę kilka słów na temat jak O/D OFF używać?
Czy jadąc 80km/h można go po prostu włączyć/wyłączyć, czy należy włączać/wyłączać O/D OFF wyłącznie przy zatrzymanym aucie.

Rzeczywiście z włączonym O/D OFF zauważalny jest efekt hamowania silnikiem, ale gdy auto jedzie już na 3 biegu.

Dzięki za techniczne podpowiedzi używania O/D OFF.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez Globy » 27 sty 2004, 16:18

O/D mozesz wylaczac przy kazdej predkosc.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GrzegorzSz » 27 sty 2004, 16:23

Najlepsza metoda, to samemu sprawdzic.

Tankowanie do oporu, 100km po miescie na O/D off wlaczonym i ponowne tankowanie do opou. No i oczywiscie powtorka bez O/D off dla pewnosci jak ktos chce.

O reszcie nie napisze – pozniej bedzie na mnie.

<boks>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Feeko » 28 sty 2004, 11:14

To jaka jest w końcu różnica pomiedzy D+HOLD a S bez HOLD ?? <glupek2>
Feeko
 

Postprzez Paweł » 28 sty 2004, 18:02

D +HOLD = (2), 3
S = 1, 2, 3

...chyba to na stronie jest opisane? http://www.mazdaspeed.pl? :D
...ale z perspektywy czasu widze, ze tekst jest faktycznie do mocnej poprawki.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Feeko » 28 sty 2004, 18:09

Czyli aby oszczędzić jeszcze więcej paliwa na mieście nie należy jezdzic na D+Hold tylko na S... <killer>
Ruszanie z 2 nie dość że obciąża skrzynię i silnik to raczej też spalania nie zmniejszy. :|

Więc sugestia że D+Hold jest o.k nie jest chyba najlepsza... :P
Feeko
 

Postprzez viento » 3 lut 2004, 11:50

a jak to sie ma do skrzyni, w ktorej biegi oznaczone sa:
1
2
D

czy czy 2=S i wowczas pracuja biegi 1,2,3 czy tylko 1 i 2 ???
viento
 

Postprzez _MarSs_ » 3 lut 2004, 18:38

Na moje oko na 1 jedzie na 1 biegu;
na 2 jedzie na 2 biegu;
na D+O\DOFF jedzie na 1,2,3 + zablokowane sprzęgło jednokierunkowe;
na D wszystkie 4 biegi i "wolne koło".
W instrukcji piszą, że może być 2 bieg na "1" lub 3 na "2" gdy prędkość jest za wysoka ale samemu nigdy tego nie udało mi się uzyskać.
Pozdrawiam

_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2003, 14:33
Posty: 80
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 95

Postprzez Paweł » 3 lut 2004, 21:32

Sprawdz, czy masz hamowanie silnikiem na innych pozycjach niz D +"O/D OFF". Chodzi mi o 1 i 2 – byc moze takze z wylaczonym O/D. Przyda sie to do opisu na stronie. (Z HOLDem jest hamownie w kazdym ustawieniu).

Poza tym, z tego co sie orientuje, to skrzynia (z O/D OFF) dziala dokladnie tak, jak opisales.

Co do wyzszych biegow, to ja kiedys przypilowalem na 1 z HOLDem i wrzucil mi dwojke. Podobnie nie chcial zejsc na jedynke, podczas wlaczenia HOLDa na 1, kiedy predkosc byla zbyt duza. Niestety teraz nie bede tego potwierdzal eksperymentalnie, bo samochod sie rozpada i strach w ogole do niego wsiadac, nie mowiac o przyciskaniu.

Pozdrawiam.

P.S. Najwazniejszy wniosek: Skrzynie z HOLDem zachowuja sie zupelnie inaczej niz skrzynie z O/D OFF – jesli chodzi o zakres biegow przy roznych polozeniach wybieraka.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez GrzegorzSz » 4 lut 2004, 00:37

no to doleje troche oliwy do ognia – a co mi tam :D

-wlasnie zmienilem skrzynie – wsio to samo tylko inny egzemplarz
-skrzynia jest na 100% ok, bo ja ze sprawnego auta wyjale, ktorym jezdzilem
-efekt taki, jak juz we wczesniejszych postach pisalem – w innych pozycjach nastepuje wrzucanie biegow kolejno, a nie odrazy 2 lub 3
– na nizszy bieg nie zrzuci jesli predkosc i obroty nie odpowiadaja parametrom zapisanym w TCM

ale to tylko taka "oliwa do ognia" :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Paweł » 4 lut 2004, 01:22

To ja podsumuje skrzynie LA4A-EL (CD4E) wyposazaona w opcje HOLD, zeby nie bylo watpliwosci:

Z wylaczonym HOLDem:

D: 1 2 3 4
S: 1 2 3
L: 1 2


Z wlaczonym HOLDem:

D: 2 (przy ruszaniu) 3
S: 2
L: 1

Dodatkowo z HOLDem wystepuje efekt hamowania silnikiem, na kazdej z wybranych "pozycji". Drugi bieg, w pozycji D z wlaczonym HOLDem wlacza sie przy ruszaniu i tylko na chwile, zeby ruszyc samochod z miejsca.


Jazda z wlaczonym HOLDem nie moze skrocic zywotnosci tej skrzyni, a wrecz przeciwnie moze odciazyc delikatne sprzeglo jednokierunkowe – dlatego dla rajdowcow i ciezarowcow jest zalecane ruszanie z HOLDem. Skrzynia na pewno nie zrzuci biegu, jesli predkosc jest zbyt wysoka – nawet jesli przestawimy dzwignie (chociazby na R podczas jazdy do przodu). Nie jestem pewien, czy mimo ustawionego niskiego biegu, po osiagnieciu "redline" i tak nie zostanie wrzucony bieg wyzszy.

Redukcja 3-1 jest technicznie jak najbardziej mozliwa i prawidlowa (zgodnie z instrukcja – kickdown). Podobnie moze byc ze zmiana 1-3, poniewaz operacje te wymagaja jedynie zalaczenia/odlaczenia jednego sprzegla (Direct Clutch).
Nie moge tego potwierdzic merytorycznie, ale z obserwacji uwazam, ze po ostrym przyspieszaniu na pierwszym biegu i odjeciu gazu skrzynia od razu przelacza sie do biegu 3. – co w sumie czuje doskonale, bo jak wiadomo moj egzemplarz jest w rozsypce i dokladnie mnie informuje o tym co wlasnie robi. Jednak podkreslam, ze taka zmiana (1-3) nie jest opisana w instrukcji serwisowej.

Przy okazji zwracam uwage, ze doczytalem sie, ze fordy z ta skrzynia byly wyposazone w przycisk SPORT/POWER (zmieniajacy mapy progow przelozen), ktory w mazdzie pojawil sie chyba dopiero po '96 roku i byl zalaczany automatycznie.

***

Jak natomiast zachowuje sie skrzynia GF4A-EL (4EAT) nie bede dyskutowal i licze na jej posiadaczy. Co prawda instrukcja podaje mozliwa redukcje 3-1, 4-1. Jednakze zachodzi tu znacznie wiecej zmian niz w CD4E. W wersji z O/D OFF jest nastepujacy rozklad biegow:

Z wylaczonym O/D OFF:

D: 1 2 3 4
S: 2
L: 1


Z wlaczonym O/D OFF:

D: 2 3
S: 2 (bez roznic?)
L: 1 (bez roznic?)

Nie moge dojsc jak jest z hamowaniem silnikiem, ale wyglada, ze jest na S i L, a na D dotyczy tylko 3. i 4. biegu. Moga zostac wlaczone wyzsze biegi, jesli predkosc bedzie zbyt duza.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez _MarSs_ » 4 lut 2004, 21:58

Jutro będę jechał to jeszcze sprawdzę, ale wydaje mi się że u mnie jest nieco inaczej!!
Zastanawiam się jakby tu wstawić wskaźnik obecnego biegu żeby wiedzieć na pewno na którym jadę, bo moja skrzynka po tych moich zabiegach nie informuje mnie o swoich poczynaniach, a za kierownicą trzeba uważać na drogę a nie obserwować obrotomierz.
Popróbuję ją pozarzynac czy zmieni biegi na blokownych przełożeniach.
Zobaczymy?!?!?
Pozdrawiam

_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2003, 14:33
Posty: 80
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 95

Postprzez HERCIK » 5 lut 2004, 11:20

Witam
Niech mnie ch..... strzeli panowie ja z tego nic nie rozumie o czym wy mowicie. Wczesniej sie nie zaglebialem w ten temat bo mnie to nie dotyczylo ale jak wiecie kilka dni temu dolaczylem do grona posiadaczy automatu i to co rozmawialem z GREYGem i co on mi powiedzial myslalem ze to jest oczywiste a teraz po przeczytaniu dwa razy wszystkich postow jestem ciemny.....
Poprosze o instrukcje obslugi jak mam jezdzic zeby nie zajezdzic i aby mi nie ucieklo kilka tysiecy z kieszeni.
Posiadam Milenie 95r 25,v6 nie wiem jaki jest tam typ skrzyni.
Prosze udzielic informacji jak nalezy jezdzic po miescie aby malo palila i aby sie nie rozleciala bez zbednych opisow dzialania jakis zaworow i innych [tiiit]....
Moze to cos pomorze ale mam originalna instrukcje obslugi ale jest po angielsku moze sobie przetlumacze i bede wiedzial ....
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez Paweł » 5 lut 2004, 13:47

Hehe. Ogolnie nie masz sie czym przejmowac – wsiadasz i jedziesz. Dzwignie ustawiasz na "D". Pamietaj, zeby zatrzymac samochod zanim przelaczysz z D na R i odwrotnie, pamietaj, ze blokada (zapadka) Parkingu nie jest z tytanu i nie mozna na niej bezgranicznie polegac. Pamietaj zeby zmieniac olej (i w twojej skrzyni filtr). Poza tym jesli cos zacznie nietrybic, to zdecydowanie postaraj sie o diagnoze i nie czekaj, az wszystko padnie.

Ograniczenie spalania – hm, bardzo dyskusyjna kwestia. Nie wypowiadam sie na ten temat, bo uwazam ze jest to praktycznie niemozliwe. Byc moze podczas jazdy z HOLDem, O/D OFF (przy stale odlaczonym konwerterze), ale to beda roznice w przedziale bledu pomiarowego, a komfort jazdy znacznie mniejszy.

Ta cala dyskusja ma w moim przekonaniu znaczenie akademickie i naprawde nie mozna sie nia przejmowac Jak cos ma sie popsuc i tak sie popsuje. Jedyne co bym stad wyjal, to opis co daja (i kiedy uzywac) poszczegolne ustawienia/opcje.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez HERCIK » 5 lut 2004, 18:11

No wlasnie o to mi chodzi aby ktos wytlumaczyl do czego sluza L,S i tak dalej i kiedy nalezy tego uzywac ewentualnie przy jakiej pogodzie NP(snieg) , w jakim polozeniu ma byc kiedy cos ciagne poprostu niech ktos zrobi instrukcje obslugi.
A wywody bedziemy robic jak sie cos ewentualnie posypie.
Ja i tak nic nie kapuje w automacie , oczywiscie nie mowie ze jestem tepy bo juz nie raz rozbieralem skrzynie ale manualna a to troche inna para kaloszy
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez _MarSs_ » 5 lut 2004, 21:47

Dobra, mam już wnioski z całej tej dyskusji: WERSJE NASZYCH SKRZYŃ SĄ RÓŻNE I RÓŻNIE SIĘ ZACHOWUJĄ!!!

Jak obiecałem, tak zrobiłem sobie wskaźnik aktualnego biegu (dwie diody LED i dwa rezystory + trójżyłowy kabelek i widzę co jest) i pomęczyłem swoją skrzynię na max!!

W mojej 626 2.0 wersja USA jest CD4 a opis na dźwigni to P R N D 2 1 i przycisk O\D OFF.

W położeniu "1" ZAWSZE jest 1 bieg i nic więcej! Bujałem ją do 6300rpm i nic, co więcej po dojściu do czerwonego pola dociskanie gazu nic nie daje – na czerwone nie wejdzie za cholerę (chyba komp tego pilnuje). Nie próbowałem co się stanie gdy wrzucę "1" jadąc 120km/h bo to zabronione w instrukcji, więc samo się rozumie.

W położeniu "2" ZAWSZE jest 2 bieg i nic innego! Pociskanie do dechy powoduje jak poprzednio dojście do granicy czerwonego (dokładnie 6300rpm a czerwone od 6500) i koniec. Jako, że w instrukcji nie zabraniali to sprawdziłem co się stanie gdy jadąc na szybko na 4 wrzucę "2" i okazało się, że targnęło silnikiem najpierw wrzucił 3 a potem 2 (nie wszedł na czerwone, ale efekt nie należał do przyjemnych)!!

Zarówno na "1" i "2" załączone jest Coast Clutch (hamowanie silnikiem).
Włączanie przycisku O\D-OFF nic nie zmienia.

Na "D" ze świecącym O\D-OFF rusza z 1 biegu, następnie 2 bieg i 3 bieg. Za nic nie chce wrzucić 4 mimo starań. Oczywiście hamuje silnikem.

Na gołym "D" startuje z 1 poprzez 2, 3 do 4 i nie ma hamownia silnikiem.

To tyle z testów.
Według mnie wskazuje to na mozliwość ręcznego wyboru biegu zgodnie ze schematem: "1" = 1; "2" = 2; "D z O\DOFF" = 3; "D bez O\DOFF" = 4.

Ponadto wynika z tego, że skrzynie z oznaczeniem PRNDSL to coś innego niż PRND21!!!!!!!!

Na zakończenie: CD4E ma wiele twarzy zaleznie od programu w procesorku sterującym.

Niech Wam automaty służą wiernie a co się tam dzieje to lepiej nie wiedzieć :)
Pozdrawiam

_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2003, 14:33
Posty: 80
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 95

Postprzez Paweł » 5 lut 2004, 22:15

Czyli CD4E z opcja O/D OFF:

Z wylaczonym O/D OFF:

D: 1 2 3 4
2: 2
1: 1


Z wlaczonym O/D OFF:

D: 1 2 3 (hamowanie silnikiem)
2: 2
1: 1

Na ustawieniach 1 i 2, niezaleznie od pozycji przelacznika "O/D OFF" wystepuje hamowanie silnikiem.


W cronosach z HOLDem jest dokladnie taki opis jak na zdjeciu na stronie klubowej – obok D, S, L sa cyfry 3, 2, 1 odpowiadajace HOLDowi.
A dzis sprawdzilem, czy na L z HOLDem (teoretycznie tylko 1. bieg) wrzuci kolejny bieg po osiagnieciu czerwonego pola na obrotomierzu. Hehe. Nielzle sie zdzwilem jak wskazowka doszla do 7500rpm !! Biegu nie zmienilo, dalej juz nie krecilem, ale kto wie. ...a wczoraj smiali sie na czacie jak powiedzialem, ze mi silnik do 13k rpm dochodzi. <lol>

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez HERCIK » 7 lut 2004, 13:07

Ja nie chcem nic probowac ale z tego co zrozumialem to
L- pierwszy bieg
S- drugi bieg+ trzeci
D- DRIVE czyli jazda
ale pytalem czy zmieniac cos jak naprzyklad bede jechac z przyczepa?
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez Globy » 7 lut 2004, 13:21

A Ty Hercik masz Hold czy O/D (odejscie znaczy sie :P)?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki