Dobra, mam już wnioski z całej tej dyskusji: WERSJE NASZYCH SKRZYŃ SĄ RÓŻNE I RÓŻNIE SIĘ ZACHOWUJĄ!!!
Jak obiecałem, tak zrobiłem sobie wskaźnik aktualnego biegu (dwie diody LED i dwa rezystory + trójżyłowy kabelek i widzę co jest) i pomęczyłem swoją skrzynię na max!!
W mojej 626 2.0 wersja USA jest CD4 a opis na dźwigni to P R N D 2 1 i przycisk O\D OFF.
W położeniu "1" ZAWSZE jest 1 bieg i nic więcej! Bujałem ją do 6300rpm i nic, co więcej po dojściu do czerwonego pola dociskanie gazu nic nie daje – na czerwone nie wejdzie za cholerę (chyba komp tego pilnuje). Nie próbowałem co się stanie gdy wrzucę "1" jadąc 120km/h bo to zabronione w instrukcji, więc samo się rozumie.
W położeniu "2" ZAWSZE jest 2 bieg i nic innego! Pociskanie do dechy powoduje jak poprzednio dojście do granicy czerwonego (dokładnie 6300rpm a czerwone od 6500) i koniec. Jako, że w instrukcji nie zabraniali to sprawdziłem co się stanie gdy jadąc na szybko na 4 wrzucę "2" i okazało się, że targnęło silnikiem najpierw wrzucił 3 a potem 2 (nie wszedł na czerwone, ale efekt nie należał do przyjemnych)!!
Zarówno na "1" i "2" załączone jest Coast Clutch (hamowanie silnikiem).
Włączanie przycisku O\D-OFF nic nie zmienia.
Na "D" ze świecącym O\D-OFF rusza z 1 biegu, następnie 2 bieg i 3 bieg. Za nic nie chce wrzucić 4 mimo starań. Oczywiście hamuje silnikem.
Na gołym "D" startuje z 1 poprzez 2, 3 do 4 i nie ma hamownia silnikiem.
To tyle z testów.
Według mnie wskazuje to na mozliwość ręcznego wyboru biegu zgodnie ze schematem: "1" = 1; "2" = 2; "D z O\DOFF" = 3; "D bez O\DOFF" = 4.
Ponadto wynika z tego, że skrzynie z oznaczeniem PRNDSL to coś innego niż PRND21!!!!!!!!
Na zakończenie: CD4E ma wiele twarzy zaleznie od programu w procesorku sterującym.
Niech Wam automaty służą wiernie a co się tam dzieje to lepiej nie wiedzieć