Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez DISItune » 11 cze 2008, 22:00

rrr napisał(a):
grze.gorz napisał(a):Po drugie – wczoraj zabrakło mi paliwa, ale wykazałem sie czujnością rewolucyjną i na luzie dotoczyłem sie do stacji do skrajnego zazwyczaj zajątego gazownikami dystrybutora, pokonując wcześniej dwa puste zakręty w małej uliczce – to sie nazywa fart.

:) To napisz jak sie ma wskazanie komputera do rzeczywistosci – jak bylo zero to ile udało sie jeszcze przejechać ?


dzisiaj przejechałem bardzo spokojnie jakies 30km po miescie (bez korkow) od momentu kiedy komputer pokazał 0 (zero) :]

zatankowałem 51,5l (zbiornik ma 55l) do 3 czy 4 odbicia, ale pierwszy raz tankowalem na tej stacji i z tego dystrybutora ktory na dodatek dziwnie zwalnial i przyspieszal w czasie tankowania, takze nie wiem co warte byly jego wskazania <glupek2>

w ogole pierwszy raz przejechalem ponad 400km na zbiorniku po miescie :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez buba » 11 cze 2008, 23:06

Odnośnie zużycia średniego benzynki to komp Madzi jest zadziwiająco precyzyjny. Kilkakrotne pomiary wykazały różnicę rzędu 0,1-0,2 litra z rzeczywistością (pod korek i litry z następnego tankowania). W porównaniu z poprzednikami jest to niebo – tam precyzja była 0,8 – 1,2 litra !
Pozdrawiam
buba
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 22:36
Posty: 14
Skąd: W-wa
Auto: miało być: 6MPS 301KM 460Nm

Postprzez DISItune » 11 cze 2008, 23:25

buba napisał(a):Odnośnie zużycia średniego benzynki to komp Madzi jest zadziwiająco precyzyjny. Kilkakrotne pomiary wykazały różnicę rzędu 0,1-0,2 litra z rzeczywistością (pod korek i litry z następnego tankowania). W porównaniu z poprzednikami jest to niebo – tam precyzja była 0,8 – 1,2 litra !
Pozdrawiam


u mnie roznice dochodzily do 1.5l/100, na szczescie pomogla kalibracja
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez fazer72 » 12 cze 2008, 12:00

Moja prośba: sprecyzujcie jak można dostać te inne klocki


proszszsz – http://www.ks-motorsport.de/ – ja od nich brałem

albo juesej jakiś

jedna uwaga – szybko zeżrą Ci OEM'owe tarcze (są twardsze niż oryginalne klocki), więc tarcze też bym wymienił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez nesta » 14 cze 2008, 00:04

Witam Panow! jestem tutaj nowy i nie posiadam Mazdy MPS ale nosze sie z zamiarem kupna ale dopiero po powrocie do kraju:) <jupi>
od wczoraj siedze i czytam wszystkie wasze posty az do dzisiaj konczac wlasnie teraz :)
podczas czytania mialem rozne nastroje i wesole i tez smutne zwlaszcza gdy nagle zaczely sie co niektorym psuc Mps-ki
po tylu postach naprawde mozna sie duzo dowiedziec na temat auta i czy wogóle warto kupic , zauwazyłem ze kupno nie wystarcza , trzeba miec też na utrzymanie go,
jednak dało sie zauważyć ze większość z was ( jak nie każdy) ma swoją Mps jeszcze na gwarancji ! ja powiem szczerze , zamierzam kupic auto w niemczech ale i tak sie zastanawiam czy na taka gwarancje trafie ?? na jak dlugo taka gwarancje dostaliscie?
wracajac do forum i przeroznych opowiesci tutaj , straszni eciekawily mnie wasze opowiesci o tym jak ladnie ''objeżdżaliscie'' inne auto , rozsmieszyla mnie interwencja w tej sprawie Pana Macieja L. :) uwierzcie mi ale z gory wyglada to tak jakby Pan Maciej L
byl jakims waszym Ojcem i probowal wam uświadomic że nasze Polskie krajowe, miejskie,lokalne drogi nie sa przeznaczone na wyścigi :)
wracam jednak do tematu związanego z MPS – zauważyłem że wystepujące problemy to co poniektorzy z turbina (ale narazie nikt nie wymienial uff) i z klockami i tarczami – wiec podejrzewam ze Mazda nie daje zbyt ciekawy seryjnie pakietow odpowiedzialnych hamowaniu –
ktos wspomnial cos o tym ze jak jedzie sie ponad 160km to jest glosno w aucie – ja gdzies doczytałem ze nawet przy 200km jest cicho – wiec jak to z tym jest?
zwrocilem uwage ze Andreaas kupil auto w 2007r i do dzis nie wspomnial o zadnej usterce!i takze Faja bez problemowo ( oby tak dalej odpukam w nie malowane )
dalo sie zauwazyc ze najwiekszym pechowcem okazal sie baccara14 jak nie lozysko to problem z ta turbina
i pewnie to pytanie juz tu padlo ale z ciekawosci – ile kosztuje turbina do MPS-a ?
tak wyceniajac mniej wiecej jestescie wstanie policzyc ile rocznie trzeba wylozyc na MPS albo moze i lepiej / miesiecznie :P
jak to jest ze producent mowi o minimalnym spalaniu 8.0 na trasie a nikt z was jeszcze tego nie doświadczył :D
ja aktualnie jestem w posiadaniu Mitsubishi Galanta 2.5 v6 (163km) ale powiem szczerze – brakuje mi mocy jak nic
oj starsznie sie rozpisalem – wybaczcie mi za to witam was serdecznie raz jeszcze i mam nadzieje ze rownierz jak wy stane sie Posiadaczem tej pieknej maszyny
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 cze 2008, 15:33 przez nesta, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 16:17
Posty: 9
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 6 2.3 2004

Postprzez Maciej Loret » 14 cze 2008, 09:52

nesta napisał(a):ja powiem szczerze , zamierzam kupic auto w niemczech ale i tak sie zastanawiam czy na taka gwarancje trafie ??


Kup szklaną kulę...
Albo sprawdź od kiedy jest na rynku 6MPS i ile dostaje się gwarancji. Potem wykonaj działanie matematyczne zwane fachowo odejmowaniem i ... sprawa jest jasna.

nesta napisał(a):straszni eciekawily mnie wasze opowiesci o tym jak ladnie ''objeżdżaliscie'' inne auto , rozsmieszyla mnie interwencja w tej sprawie Pana Macieja L. :)


"Objeżdżanie" jest dla mnie dziecinadą...
A może zbyt późno zrobiłem PW i dlatego mnie ten "sport" ominął?

nesta napisał(a):uwierzcie mi ale z gory wyglada to tak jakby Pan Maciej L
byl jakims waszym Ojcem i probowal wam uświadomic że nasze Polskie krajowe, miejskie,lokalne drogi nie sa przeznaczone na wyścigi :)


A są przeznaczone do wyścigów?

P.S. Nie "Panujemy" sobie tutaj. ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez baccara14 » 14 cze 2008, 14:10

nesta napisał(a):ktos wspomnial cos o tym ze jak jedzie sie ponad 160km to jest glosno w aucie – ja gdzies doczytałem ze nawet przy 200km jest cicho – wiec jak to z tym jest?


Dla mnie auto jest zdecydowanie zbyt glosne, ale wszytsko zalezy od tego jakie masz porownanie (alfa, toyota, honda, opel w tej samej klasie – nie wspominajac drożyszch marek- sa znacznie bardziej ciche). Nie ukrywam, ze bardzo mi dokucza na trasach taki poziom hałasu. Nawet dobry sprzet fabryczny tego nie zagłuszy.


nesta napisał(a):dalo sie zauwazyc ze najwiekszym pechowcem okazal sie baccara14 jak nie lozysko to problem z ta turbina
i pewnie to pytanie juz tu padlo ale z ciekawosci – ile kosztuje turbina do MPS-a ?


Moze i pechowcem, a moze pisze cała prawde :) W sumie to turbina jest ok, nie była wymieniana i usterka juz sie nie pojawiła.
Mam wrazenie, ze troche zbyt ostro traktuje to auto i stad moje problemy. Myslalem, ze auto bedzie "usportowione" w kazdym aspekcie, ale nie wszytsko jest dostrojone do jego przeznaczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez nesta » 14 cze 2008, 14:25

Maciej Loret napisał(a):
Kup szklaną kulę...
Albo sprawdź od kiedy jest na rynku 6MPS i ile dostaje się gwarancji. Potem wykonaj działanie matematyczne zwane fachowo odejmowaniem i ... sprawa jest jasna.



wybacz ale nie potrzebna mi szklana kula , wystarczy ze sa tu przyjazni ludzie i z mojej obserwacji wcale ich tu nie brakuje dlatego licze na ich pomoc w tej sprawie na jak dlugo dostali swoje gwarancje w Swoich MPS-ach
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 16:17
Posty: 9
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 6 2.3 2004

Postprzez nesta » 14 cze 2008, 14:49

baccara14 napisał(a):
Moze i pechowcem, a moze pisze cała prawde :) W sumie to turbina jest ok, nie była wymieniana i usterka juz sie nie pojawiła. .


i to najwazniejsze , oby tak zostalo :)

zastanawiam mnie bo jeszcze nigdy nie mialem okazji jechac Mps-em
czy jest seryjnie taki charakterystyczny odglos naprzyklad przy zmianie Biegow
wybaczcie ale nie wiem jak to okreslic '' BOV ''
znalazlem ta czesc na allegro
http://www.allegro.pl/item381033203_bov_forge_fmdvspltr.html

lub dokladnie by wyjasnic o co mi chodzi
jest tutaj :) http://www.youtube.com/watch?v=bq9RuEPJ8Ic&feature=related
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 16:17
Posty: 9
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 6 2.3 2004

Postprzez rrr » 14 cze 2008, 15:05

nesta napisał(a): wiec podejrzewam ze Mazda nie daje zbyt ciekawy seryjnie pakietow odpowiedzialnych hamowaniu

Nie jest aż tak źle jeżeli myślisz o zwykłym nieco szybszym jeżdżeniu. Mialem narazie tylko jedno awaryjne hamowanie i z ok 160 wyhamowalem bardzo pewnie. Zebym nie zjechał na pobocze to mialbym w bagażniku samochód który jechał za mną – zatrzymał sie jakieś 10 metrów przede mna.
nesta napisał(a):ktos wspomnial cos o tym ze jak jedzie sie ponad 160km to jest glosno w aucie – ja gdzies doczytałem ze nawet przy 200km jest cicho
Jest dużo ciszej niż w moim poprzednim samochodzie przy 160 (no ale to był kompakt). Pewnie wszystko zależy od porównania. Ja na hasłas nie narzekam.

Dla mnie to szybki samochód rodzinny i narazie z tego zadania wywiązuje się wyśmienicie. Nie było jeszcze osoby która po szybszej przejażdzce nie była by pod wrażeniem. Ale jeżeli ścigałbym się na torze to pewnie wybrałbym evo :–)
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 20:08
Posty: 68
Auto: 6MPS

Postprzez Faja » 14 cze 2008, 18:55

nesta napisał(a):ktos wspomnial cos o tym ze jak jedzie sie ponad 160km to jest glosno w aucie

Za cichy jest wydech :D w środku go nie słychać ale jak Ci odjedzie MPS z pod świateł to jest mocny świst i warkot :D <list>
nesta napisał(a):zastanawiam mnie bo jeszcze nigdy nie mialem okazji jechac Mps-em
czy jest seryjnie taki charakterystyczny odglos naprzyklad przy zmianie Biegow
wybaczcie ale nie wiem jak to okreslic '' BOV ''

Niestety niema :)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez regiz » 15 cze 2008, 14:12

Nasza MPSka właśnie kończy swój pierwszy roczek, przejechane ma niewiele (kilkanaście tysięcy, nawet nie wiem ile dokładnie), ale żadnych problemów nie było. Hałas to rzecz względna, w żadnym aucie przy 200km/h na godzinę nie jest cicho, chyba że w Rollsie... jest głośniej niż w Volvo S60, ale ciszej niż np. w mojej starej MX6 :P Generalnie powyżej 160 żeby pogadać trzeba podnieść głos.

Jeżeli chodzi o hamulce – jak już kiedyś pisałem ja nie widzę problemu, parę razy w dramatycznych sytuacjach auto stanęło w miejscu, więc jestem zadowolony. Ale z drugiej strony po torze nie jeździłem (i chętnie bym się zapisał na wspólny wypad, ale następne 3 miesiące mam utkane robotą), więc nie wiem. W każdym razie u mnie hamulce działają równo i cicho.

Podsumowując, auto z czystym sumieniem bym polecił – zwłaszcza za taką cenę – ale przesiadka z V6 na ten silnik może być początkowo nieprzyjemna. Użyteczny zakres obrotów jest bardzo wąski, lag spory, trzeba się do tego przyzwyczaić. Chociaż z drugiej strony pamiętam pierwszy raz jak wcisnąłem gaz do podłogi w trasie wracając od dealera do Warszawy... i przez chwilę nic się nie działo, a potem wyszczerzyłem się jak idiota kiedy turbina załapała :) I taki jeżdżę uśmiechnięty od tego czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez grze.gorz » 16 cze 2008, 09:09

Przejechałem około 60000 od nowości i tak jak koledzy polecam.
Hałas – myślę, że na przeciętnym poziomie, wcześniej jeździłem kompaktami i jakoś mi nie przezkadza, ale może w porównaniu do klasy premium jest słabo.
Hamulce – należy rozdzielić dwie sprawy – system wspomagania hamowania (jakies 3 literki) moim zdaniem rewelacyjny (miałem awaryjne hamowanie przy zmianie pasa, wysokie koleiny, mokro – nie było żadnego uślizgu czy zawahania) i klocki z tarczami które zazwyczaj są bardzo sprawne ale dziwnie się zachowują przy dłuższym hamowaniu przy większych prędkościach -hałasują.
Ogólnie MPS w zakupie kosztuje nie mało i w eksploatacji równiez nie jest tani – jeżeli porównamy z samochodami o "standardowych" osiągach, ale porównując z innymi o podobnych parametrach to wygląda juz lepiej i cena zakupu i eksploatacja. (Chociaż przegląd kosztuje mniej niż w focusie.)
Ja polecam – wrażenia z jazdy rekompensują różne drobne mankamenty.
Auto Księżyno – nie polecam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez habzimierz » 16 cze 2008, 10:22

u mnie pomimo kilku dziwnych objawów wystepujących całkiem okazjonalnie jest ogólnie ok.
Glosno IMO jest, co wynika rowniez z zestopniowania skrzyni biegów, wracając samochodem z Niemiec przygotuj się zatem na spalanie, które może wynieść nawet 20l/100 :) I jak będziesz tak mknął autostradą to z pewnością trafisz na jakieś większe hamowanie, wówczas zauważysz, że hamulce rzeczywiście wydają jakiś głuchy odgłos, co jednak moim zdaniem nie przekłada się na drogę hamowania. Gdy wreszcie TIR, przez którego musiałeś hamować, wróci na swój pas, będziesz mógł wrzucić trójeczkę i gość za Tobą w swoim 4 – 5 litrowym V8 będzie miał problem, żeby Cię dogonić
btw gwarancja na samochód kupiony w Niemczech funkcjonuje również u nas. Myślę ponadto, że chyba większość sprzedawanych tam MPSów będzie na gwarancji.
:)

Zresztą... nie ma się tutaj co zastanawiać – jeśli chcesz mieć dosyć cywilizowaną furę (w odróżnieniu od EVO), świetnych osiągach (lepszych od 330i czy innych 3-litrowych szóstek) oraz znakomitej trakcji (zapomnij o wszelkich OPC itd) to zoastaje Ci tylko MPS

Ogólnie MPS to Maksymalny Poprawiacz Samopoczucia :)
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez baccara14 » 16 cze 2008, 13:18

nesta Ja tez polecam ten model z całym przekonaniem.
NIE MA ZA TE PIENIADZE AUTA W TEJ KLASIE O LEPSZYCH OSIAGACH I Z TYM WYPOSAZENIEM.
I ta radosc z jazdy jest wielka... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez Adaś » 16 cze 2008, 18:59

Panowie a ja ma takie pytanie, ponieważ Mazda 6 GH nie ma żadnego fajnego silnika i wersji MPS nie bedzie chyba, czy jest dalej możliwość kupna nowej 6 GG MPS?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez fazer72 » 16 cze 2008, 19:05

A to chyba raczej do dealera pytanie ?
Nowa MPS będzie w 2010 (podobno), prezentacja ma się odbyć podczas "salonu" w Paryżu. Podobno będzie dostępna w wersji kombi, coupe i cabrio, oprócz zwykłego sedana oczywiście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez regiz » 16 cze 2008, 19:31

Nowa 6 MPS będzie na pewno, do sprzedaży trafi prawdopodobnie w połowie 2010 roku. W sprawie MPS GG podzwoń do dealerów którzy sprowadzali Mazdy przed startem Mazda Polska (np. w Warszawie AZAuto albo do salonu w Lublinie, moja tam była kupiona).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez Maciej Loret » 16 cze 2008, 20:29

Adaś napisał(a):Panowie a ja ma takie pytanie, ponieważ Mazda 6 GH nie ma żadnego fajnego silnika i wersji MPS nie bedzie chyba, czy jest dalej możliwość kupna nowej 6 GG MPS?


Całkiem nowa, to może być problem. W Niemczech stoi 2,5-miesięczna z przebiegiem 5km za 27,9k euro. Takich z przebiegiem do 10kkm jest 15szt.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez DISItune » 16 cze 2008, 23:50

habzimierz napisał(a):Gdy wreszcie TIR, przez którego musiałeś hamować, wróci na swój pas, będziesz mógł wrzucić trójeczkę i gość za Tobą w swoim 4 – 5 litrowym V8 będzie miał problem, żeby Cię dogonić.

Ogólnie MPS to Maksymalny Poprawiacz Samopoczucia :)


musze sie pod tym podpisac obiema lapkami ;) mam za soba perwsza dluzsza trase (1600km) i miedzy innymi przygode autostradowa z BMW M3 E46 :]
najpierw pana przepuscilem, chociaz moj zjazd z lewego pasa byl na tyle dynamiczny, ze zwrocilem jego uwage <lol> a pozniej wjechalem za niego. Dwa razy poszedl pelnym ogniem z rolowanego mniej wiecej od 120 i dwa razy na wysokiej 6tce mi w koncu zjezdzal <zeby> mina wlocha ktory ogladal MPSa – bezcenna <zeby> za paliwo zaplacisz master card hahaha
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed