Mazda 323 BJ
To rzadki model...
W grudniu widziałem 323F 2,0 Sportive z 2001r na Słomczynie za 42900pln, ale nie miała oryginalnych alufelg, miała natomiast duży odprysk na przedniej szybie. Podobno była lekko bita, ale kto wie? 42000km przebiegu, a lakier miała jakiś taki zmatowiały... Szkoda, że nie sprzedawali tego auta w sieci Mazdy, bo teraz byłyby używane do kupienia...hehe
Czy w ogóle ktoś widział takie auto w takiej wersji w Polsce???
Ja tylko raz-właśnie na Słomczynie...
Wersja Sportive ma okrągłe halogeny – jak w GT-Rze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
W grudniu widziałem 323F 2,0 Sportive z 2001r na Słomczynie za 42900pln, ale nie miała oryginalnych alufelg, miała natomiast duży odprysk na przedniej szybie. Podobno była lekko bita, ale kto wie? 42000km przebiegu, a lakier miała jakiś taki zmatowiały... Szkoda, że nie sprzedawali tego auta w sieci Mazdy, bo teraz byłyby używane do kupienia...hehe
Czy w ogóle ktoś widział takie auto w takiej wersji w Polsce???
Ja tylko raz-właśnie na Słomczynie...
Wersja Sportive ma okrągłe halogeny – jak w GT-Rze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Nie wiem ile tego (323F BJ) sciagneli do Polski, ale kiedy blisko poltora roku temu zdecydowalem sie kupic wlasnie taki samochod, to niestety z rozczarowaniem poprzestalem na Corolli E11.
Dostepnosc egzemplarzy, ktore zdawaly sie byc w jednym kawalku, a przy okazji w normalnej cenie byla po prostu zerowa. 3-4 letnie egzemplarze, co prawda z dosc sensownym wyposazeniem, kosztowaly od 50 do 60k PLN, kiedy w podobnym wieku Xsara Break byla wyceniana na okolo polowe tej ceny, a piecioletnia Corolle Wagon mozna bylo miec za niecale 30k PLN.
Jesli panowie od sciagania zza zachodniej granicy nierozbitych samochodow w wieku kilku lat nie zwracali uwagi na 323F BJ, to raczej przygotuj sie na mozliwosc zmiany planow co do 5. pozycji na twojej liscie historii przygod z motoryzacja. Chyba, ze pieniadze, czas i odleglosci nie graja roli.
Jesli chodzi o model sprotive, to nie spotkalem sie z nim, ale np. opisywany przez Ciebie zderzak (ktoremu co prawda troche brakuje do tego z GTRa) byl montowany w roznych limitowanych seriach juz od 1999, a silnik 2.0l, 130KM byl normalnie dostepny, wiec moze cos uda sie znalezc. Ale skoro juz podjales takie wyzawnie, mozesz pokusic sie o szukanie wersji z silnikiem FS-ZE, 170KM.
Pozdrawiam.
Dostepnosc egzemplarzy, ktore zdawaly sie byc w jednym kawalku, a przy okazji w normalnej cenie byla po prostu zerowa. 3-4 letnie egzemplarze, co prawda z dosc sensownym wyposazeniem, kosztowaly od 50 do 60k PLN, kiedy w podobnym wieku Xsara Break byla wyceniana na okolo polowe tej ceny, a piecioletnia Corolle Wagon mozna bylo miec za niecale 30k PLN.
Jesli panowie od sciagania zza zachodniej granicy nierozbitych samochodow w wieku kilku lat nie zwracali uwagi na 323F BJ, to raczej przygotuj sie na mozliwosc zmiany planow co do 5. pozycji na twojej liscie historii przygod z motoryzacja. Chyba, ze pieniadze, czas i odleglosci nie graja roli.
Jesli chodzi o model sprotive, to nie spotkalem sie z nim, ale np. opisywany przez Ciebie zderzak (ktoremu co prawda troche brakuje do tego z GTRa) byl montowany w roznych limitowanych seriach juz od 1999, a silnik 2.0l, 130KM byl normalnie dostepny, wiec moze cos uda sie znalezc. Ale skoro juz podjales takie wyzawnie, mozesz pokusic sie o szukanie wersji z silnikiem FS-ZE, 170KM.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Ja mam BJ (jak byscie jeszcze tego nie zauwazyli ). Co prawda to nie jest 2.0 Sportive ale zawsze BJ
Jak masz jakies konkretne pytania to wal na priv....
Czy ten silnik 2.0 130KM to nie jest przypadkiem ten sam co w Focusach
Pzdr.
Jak masz jakies konkretne pytania to wal na priv....
Czy ten silnik 2.0 130KM to nie jest przypadkiem ten sam co w Focusach
Pzdr.
- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
To raczej konstrukcja pokrewna z Premacy.
Ten zderzak a la GT-R w Europie był dostępny tylko w wersji Sportive i tylko od roku 2001.
W Stanach mozliwe, że wcześniej...Może sam zderzak nie jest tak ładny, jak w GT-Rze, ale halogeny sa prawie identyczne-okrągłe. Wygląda to agresywnie i mi się podoba:)
Silnik 170KM ma wersja Mazdaspeed Protege (2,0 turbo, wersja amerykańska), niedostępna w Europie, a w USA do kupienia za ok. 15000$ z 2003 roku. Fantastyczne auto, ale części można dostać wyłącznie na zamówienie...Nawet głupie klocki czy tarcze trzeba sprowadzać zza oceanu.
Mazda 323F 2,0 Sportive z 2001 roku kosztuje w Niemczech ok. 10 000 euro.
i dość znacznie różni sie od wersji 1,6 czy 2,0 Td...
Ma inne koła, , inne zderzaki z przodu i z tyłu, inne wnętrze-sportową, trójramienną, skórzaną kierownicę Nardi, białe tarcze zegarów, inną gałka biegów, ESP w serii.....
Silnik w niej ma 131KM, ten w Focusie miał 130KM , więc pewnie jest inny...
Wersji 2,0 Sportive w Polsce niestety nie sprzedawali.
Myślę, że po takie auto najlepiej jechac do Niemiec, przynajmiej ma się 99% pewności, że auto nie było bite, bardzo ważne jest też to, że nie jeździło po polskich drogach.
A Premacy?
Premacy jest oparte właśnie na 323 BJ.
W Stanach mozliwe, że wcześniej...Może sam zderzak nie jest tak ładny, jak w GT-Rze, ale halogeny sa prawie identyczne-okrągłe. Wygląda to agresywnie i mi się podoba:)
Silnik 170KM ma wersja Mazdaspeed Protege (2,0 turbo, wersja amerykańska), niedostępna w Europie, a w USA do kupienia za ok. 15000$ z 2003 roku. Fantastyczne auto, ale części można dostać wyłącznie na zamówienie...Nawet głupie klocki czy tarcze trzeba sprowadzać zza oceanu.
Mazda 323F 2,0 Sportive z 2001 roku kosztuje w Niemczech ok. 10 000 euro.
i dość znacznie różni sie od wersji 1,6 czy 2,0 Td...
Ma inne koła, , inne zderzaki z przodu i z tyłu, inne wnętrze-sportową, trójramienną, skórzaną kierownicę Nardi, białe tarcze zegarów, inną gałka biegów, ESP w serii.....
Silnik w niej ma 131KM, ten w Focusie miał 130KM , więc pewnie jest inny...
Wersji 2,0 Sportive w Polsce niestety nie sprzedawali.
Myślę, że po takie auto najlepiej jechac do Niemiec, przynajmiej ma się 99% pewności, że auto nie było bite, bardzo ważne jest też to, że nie jeździło po polskich drogach.
A Premacy?
Premacy jest oparte właśnie na 323 BJ.
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Yoshi323 napisał(a):Ten zderzak a la GT-R w Europie był dostępny tylko w wersji Sportive i tylko od roku 2001.
W Stanach mozliwe, że wcześniej...Może sam zderzak nie jest tak ładny, jak w GT-Rze, ale halogeny sa prawie identyczne-okrągłe. Wygląda to agresywnie i mi się podoba:)
Rzeczywiscie chyba w europie dopioro po face-liftingu go wprowadzili do oferty, bo nigdzie nie moge takiego znalezc przyczepionego do europejskiej BJ.
Szukajac zderzaka znalazlem, ze Sportvie w angli nazywala sie po prostu Sport.
Yoshi323 napisał(a):Silnik 170KM ma wersja Mazdaspeed Protege (2,0 turbo, wersja amerykańska), niedostępna w Europie
To jest silnik FS-DET. FS-ZE jest wolnossacy, ale i tak niedostepny w europie.
Yoshi323 napisał(a):A Premacy?
Premacy jest oparte właśnie na 323 BJ.
Racja, moj blad. Plyta podlogowa pochodzi z linii BJ. Silnk natomiast pochodzi od GF.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Tak – model Sportive zadebiutowal w 2001 roku, przy liftingu i wymianie motoru BP 1.8 na FS 2.0. Silnik wspolny z Premacy, minivan zas przy zachowaniu wymiarow modelu 323 jezdzil na zmodyfikowanej plycie 626, co pozwolilo wygospodarowac wiecej miejsca (duzy rozstaw osi).
Mazda 323 BJ była oparta na płycie podwoziowej Mazdy 626, co zaowocowało największym rozstawem osi w klasie C w tamtych czasach. I na jej bazie powstała Premacy-auto raczej z segmentu C niż D.
Podobno w BJ była przesuwana kanapa z tyłu-czy ktoś o tym słyszał?
Bo w 323F 2,0 Sportive'2001 , którą widziałem na Słomczynie nie było takiej kanapy...
Puzdro!
Podobno w BJ była przesuwana kanapa z tyłu-czy ktoś o tym słyszał?
Bo w 323F 2,0 Sportive'2001 , którą widziałem na Słomczynie nie było takiej kanapy...
Puzdro!
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Polemizowalbym z pierwsza czescie wypowiedzi Tak, tylna kanapa BJ jest przesuwna.
Globy napisał(a):Polemizowalbym z pierwsza czescie wypowiedzi
Z czym byś polemizował?
Jestem w błędzie?
Gdzie sie mylę?
Globy napisał(a):Tak, tylna kanapa BJ jest przesuwna
No właśnie...Tak też pamiętałem...
Czy w wersji po faceliftingu z 2001roku jest też przesuwana kanapa?
Jak ją odsunąć?
Próbowalem, ale nie chciała drgnąć
Może trzeba za coś pociągnąć?
Puzdro!!!
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Globy napisał(a):Tak, tylna kanapa BJ jest przesuwna.
PAnowie – potwierdzam w 100% – kanapa jest przesuwna (przod-tyl) i oparcie jest regulowane (kazda z polowek oddzielnie), czyli mozna np. przesunac kanape do przodu i rozlozyc nieco oparcie tak aby zrobic sobie wygodna kanape dla pozycji lezacej
Dochodzi do tego jeszcze skladane oparcie fotela przedniego pasazera (tak jak w minivanach) – dobry stolik pod cos mocniejszego
Yoshi323 napisał(a):Jak ją odsunąć?
Z kazdej strony kanapy (na dole pod nia) sa metalowe "raczki" podobne jak w przednich fotelach. Pociagasz za taka "raczke" i przesuwasz kanape w dowolnym kierunku.
Do skladania/regulacji oparc sluza wystajace "raczki" z materialu po bokach oparc. Nalezy pociagnac do siebie i mozna regulowac oparcie – uwaga na tylna polke !
Cala ta kanapa jest strasznie ciezka Wazy z 30 kg lub moze wiecej... Ostatnio ja wyjmowalem i sie niezle spocilem.
- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Ale bajer bardzo wygodny Doczytalem sie tylko, ze opcjonalny (ale czy w Sportive?).
Zastanawiam sie nad plytami – wydaje mi sie, ze 323 i 626 maja oddzielne platformy mimo podobnego rozstawu osi, a Premacy powstala na plycie tej wiekszej.
Yoshi323 napisał(a):Z czym byś polemizował?
Zastanawiam sie nad plytami – wydaje mi sie, ze 323 i 626 maja oddzielne platformy mimo podobnego rozstawu osi, a Premacy powstala na plycie tej wiekszej.
Dziękuję bardzo za informacje!
Czy w modelu po liftingu też jest taka przesuwana kanapa?
Bo ani rączek, ani metalowych ani materiałowych tam nie znalazłem
Może wózek był bity i koleś wstawił inną kanapę?
To bardzo dużo.
Wyjmujesz kanapę i zyskujesz pół sekundy w sprincie 0-100
Czy w modelu po liftingu też jest taka przesuwana kanapa?
Bo ani rączek, ani metalowych ani materiałowych tam nie znalazłem
Może wózek był bity i koleś wstawił inną kanapę?
Papajo napisał(a):Cala ta kanapa jest strasznie ciezka ! Wazy z 30 kg lub moze wiecej...
To bardzo dużo.
Wyjmujesz kanapę i zyskujesz pół sekundy w sprincie 0-100
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
A kanapa przesuwa sie w zakresie 16 cm. Watpie, zeby model mial usunieta opcje przez wlasciciela – byc moze nie zostal w nia wyposazony badz Mazda w ogole zrezygnowala z niej po liftingu. Najlepiej spytac posiadacza podobnej 323, wysle PW do Marco81 – on ma DiTD.
tco_tm napisał(a):Zreszta Premacy to nic innego jak GF.
Yoshi323 napisał(a):Premacy jest oparte właśnie na 323 BJ.
tco_tm napisał(a):Racja, moj blad. Plyta podlogowa pochodzi z linii BJ. Silnk natomiast pochodzi od GF.
Globy napisał(a):Premacy, minivan zas przy zachowaniu wymiarow modelu 323 jezdzil na zmodyfikowanej plycie 626
Yoshi323 napisał(a):Mazda 323 BJ była oparta na płycie podwoziowej Mazdy 626
Globy napisał(a):Zastanawiam sie nad plytami – wydaje mi sie, ze 323 i 626 maja oddzielne platformy mimo podobnego rozstawu osi, a Premacy powstala na plycie tej wiekszej.
the right man in the wrong place...
Globy napisał(a):byc moze nie zostal w nia wyposazony badz Mazda w ogole zrezygnowala z niej po liftingu.
Myślę, że w topowej wersji powinna być taka kanapa.
Albo rzeczywiście Mazda z niej zrezygnowała, albo się nie popisałem i jej nie znalazłem...
Nie chcę mi się wierzyć, że właściciel ją usunął. No....chyba, że wózek był tak bity, że gość nie miał wyjścia:)
Puzdro!
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Yoshi323 napisał(a):Myślę, że w topowej wersji powinna być taka kanapa.
Albo rzeczywiście Mazda z niej zrezygnowała, albo się nie popisałem i jej nie znalazłem...
Nie chcę mi się wierzyć, że właściciel ją usunął. No....chyba, że wózek był tak bity, że gość nie miał wyjścia:)
Watpie zeby wlasciciel "usunal" rozkladana tylna kanape... Musialby ja calkowicie przerobic – ona jezdzi na 2 metalowych prowadnicach. Moze jej po prostu nie znalazles – (ja odkrylem to sam juz po kupnie auta). Jeszcze jedna rzecz: sprawdz tylna polke – za zaglowkami powinna byc odchylana do gory (ok. 1/5 jej szerokosci) co pozwala pochylac oparcie kanapy do tylu bez potrzeby jej demontazu.
- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Dzięki za pomoc w sprawie tylnej kanapy:)
W Niemczech cena 323F 2,0 Sportive z roku 2001 jest bardzo zblizona do Xedosa 9 2,5 V6 automat po liftingu z tego samego rocznika.Przebieg pomiędzy 50 000 i 80 000km w obydwu przypadkach.
Zastanawiam się, co warto kupić...
Mazda 323F jest mniej skomplikowana, ale też przeznaczona do pokonywania mniejszych przebiegów.
Poza tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że ktoś nią szalał (wersja Sportive... ) a Xedos to raczej auto do spokojnej jazdy.
Potrzebuje auto na 5-6lat i chcę nim zrobić maksymalnie 100 000km.
Jestem w stanie zaakceptować większe zużycie paliwa i minimalnie wyższą składkę OC, ale nie zaakceptuję poważnych napraw.
Obydwa auta są rzadkie, ale o części do Xedosa pewnie będzie trudniej...
Wiem już, że nikt z Was takimi autami na codzień nie jeździ, ale może pomożecie mi podjąć tą trudną decyzję?
Pozdrawiam
PS. To ciekawe, ale w tej samej cenie chodzą w Niemczech Lexusy IS 200 z lat 1999-2000
W Niemczech cena 323F 2,0 Sportive z roku 2001 jest bardzo zblizona do Xedosa 9 2,5 V6 automat po liftingu z tego samego rocznika.Przebieg pomiędzy 50 000 i 80 000km w obydwu przypadkach.
Zastanawiam się, co warto kupić...
Mazda 323F jest mniej skomplikowana, ale też przeznaczona do pokonywania mniejszych przebiegów.
Poza tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że ktoś nią szalał (wersja Sportive... ) a Xedos to raczej auto do spokojnej jazdy.
Potrzebuje auto na 5-6lat i chcę nim zrobić maksymalnie 100 000km.
Jestem w stanie zaakceptować większe zużycie paliwa i minimalnie wyższą składkę OC, ale nie zaakceptuję poważnych napraw.
Obydwa auta są rzadkie, ale o części do Xedosa pewnie będzie trudniej...
Wiem już, że nikt z Was takimi autami na codzień nie jeździ, ale może pomożecie mi podjąć tą trudną decyzję?
Pozdrawiam
PS. To ciekawe, ale w tej samej cenie chodzą w Niemczech Lexusy IS 200 z lat 1999-2000
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości