czujnik temperatury silnika

Postprzez Waluś » 12 kwi 2005, 18:05

Orin napisał(a):Trzeciego czujnika temp. nie znalazłem na schemacie

A może przypadkiem znalazłeś czwarty <lol> bo ja mam 4 hihih
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Orin » 12 kwi 2005, 19:30

Mnie się raczej nie chce grzebać w desce rozdzielczej. Jest szybszy sposób (o ile się nie mylę twierdząc że w 323BG z 1990 są tylko dwa czujniki temp. cieczy chłodzącej: zagrzać silnik i odpiąc najpierw jeden, a później drugi czujnik i sprawdzać czy wskazówka nadal wskazuje. Jeśli to nie pomoże: wypiąć je obydwa (może komp jest podpięty do obydwu – tak wynika ze schematu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez newark » 12 kwi 2005, 19:48

Czujnik ktory wskazuje temp na desce rozdzielczej to jednostykowy metalowy czujnik ktory znajduje sie na przodzie bloku.U mnie obok jest podlaczona masa do silnika. Taki czujnik w JC kosztuje okolo 30 zl lub ok.50 zl ( japonski ) .

Pozdrowienia

NewarK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez GofNet » 12 kwi 2005, 20:46

Bo mnie się ów wskaźnik zacina i prawdopodobnie jest to właśnie wina czujnika. Jak jest lato (upał), to wskaźnik niemal od razu działa poprawnie. Gdy jest zima (przymrozek), to wskaźnik nawet po przejechaniu trzech czy pięciu kilometrów normalnej jazdy nawet nie drgnie z miejsca.
Z tego też powodu myślę, że raczej jest to przypadłość w/w czujnika a nie np. łącza wskaźnika z płytą zespołu liczników dezki rozdzielczej.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Waluś » 12 kwi 2005, 21:06

GofNet, mówisz że w zimie nie dryga, bo może masz termostat jebnięty ??
jak byś miał zwaloną czujke, to albo by łączył albo nie, raczej niezależnie od pory roku <lol> chyba że płyn ci w zimie zamarza <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez newark » 12 kwi 2005, 22:52

U mnie jak byly przymrozki to tez po przejechaniu 3 do 5 km dopiero sie ruszala wskazowka od wszkaznika temp.
Jutro mam zamiar wymienic czujnik i napisze na forum dokladnie ile czujnikow i ktory od czago choc teraz na 99% moge powiedziec.
Tez podam nr w jc jaki to czujnik ,poniewaz kiedys sie pytalem i mowili ze nie maja takiego czujnika ,a dzisiaj sie dowiedzialem za maja.
jak wymienie , opisze objawy ,jakie byly i co ustąpilo.

Niestety swoja droga musialem dochodzic ktory czujnik za co odpowiada i moge powiedziec ze sam juz doszedlem , co mnie cieszy.

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez GofNet » 13 kwi 2005, 23:33

Waluś napisał(a):GofNet, mówisz że w zimie nie dryga, bo może masz termostat jebnięty ??
Jest to niemożliwe, gdyż był wymieniony na nowy. Przed i po jego wymianie wskazówka licznika temperatury silnika zachowuje się dokładnie tak samo.

Termostat jest na 100% sprawny, gdyż w zimę jak dojechałem do pracy (ok. 3km), to miałem już ciepło w aucie (powietrze leciało z nawiewów trochę lepiej, niż ciepłe), natomiast chłodnica była zimna (termostat nie otwierał dużego obiegu). Natomiast po przejechaniu ok. 5km chłodnica się robiła ciepła/gorąca (termostat otwierał duży obieg). Mimo to wskaźnik i tak ani na chwilę nie ruszył z miejsca.

Albo to jest czujnik, albo łączenie wskaźnika z płytą zespołu zegarów deski rozdzielczej, no albo sam wskaźnik analogowy.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez newark » 15 kwi 2005, 19:33

Tak jak obiecałem :
Po załozeniu nowego czujnika temp.silnika autko teraz chodzi super.Minely problemy z obrotami oraz przestał dymić czarnym dymem.Wczesniej czesto sie przytykal ( tak jakby mial przerwy w dostawie paliwa )
czasami tez gasl . Obroty na zimnym silniku sa ok. 1500 obr potem spadaja powoli az do 750 obrotow i stoja.Brak jakichkolwiek skokow obrotow.Wczesniej mial na zimnym ok 2000 potem spadały do 750 i po jakiejs chwili wskakiwaly obroty nawet do 2000.
Czujnik kupilem w JC za 56 zl po rabacie ,normalnie kosztuje okolo 80-90 zl.Według JC to sie nazywa "przełącznik wentylatora wg katalogu jc" numer katalogowy K63016JC.
Tez wczoraj zagazowalem swoja mazde i tez nie mam jak narazie zadnych problemow.
Czujnik ten jest z plastikowa zielona wtyczka (przynajmniej u mnie) dwustykowy i to on podaje dane do kompa.
Sa jeszcze dwa czujniki:
jednostykowy czarny – wyl/wl wentylator
jednostykowy metalowy- wyswietla na desce rozdzielczej temp silnika

Mam nadzieje ze komus te informacje sie sprzydaja.

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez Orin » 15 kwi 2005, 20:05

newark napisał(a):Mam nadzieje ze komus te informacje sie sprzydaja.


Komuś napewno <spoko> Fajnie że podałeś nr katalogowy. :)
Pozdrawiam
Orin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez balonikk » 26 cze 2005, 17:46

super wiadomości na to czekałem od dawna jak byście mogli jeszcze napisać gdzie znajduje się ten czujnik temp. silnika i czy nr. katalogowy czujnika będzie taki sam przy mazdzie 323f bg 1.8 16v wrazie czego podaje swój adres balonikk@wp.pl
Początkujący
 
Od: 26 cze 2005, 16:38
Posty: 4
Skąd: wrocław
Auto: mazda323f bg 1.8 16vDOHC 91r

Postprzez newark » 28 cze 2005, 08:53

czujnik sie znajduje po prawej stronie silnika (pod przepustnicą). Ma zielony plastik wiec powinienes go zobaczyć.Co do nr katalowego to nie jestem pewien do konca bo nie wiem czy masz sohc czy dohc . Ale zawsze mozna porównac w JC po nr katalogowym.

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez mechanik » 1 lip 2005, 18:59

W obudowie termostatu jest włącznik termiczny wentylatora a czujnik temperatury płynu jest zataz koło kopułki aparatu zapłonowego bliżej przepustnicy tak na rogu głowicy zaworów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2004, 18:14
Posty: 24
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 1.8 16v 1990

Postprzez balonikk » 10 lip 2005, 15:30

Wielkie dzięki!
Początkujący
 
Od: 26 cze 2005, 16:38
Posty: 4
Skąd: wrocław
Auto: mazda323f bg 1.8 16vDOHC 91r

Postprzez Piotr Wozniak » 15 kwi 2006, 10:29

czesc,
wlasnie zrobilem wymiane pechowego czujnika temp. silnika wspolpracujacego z komputerem (blad OBD – 09) na czujnik o symbolu K63016 z katalogu JC (prod. japonskiej, firma TAMA, koszt ok 70zl) i... Blad zniknal, silnik po resecie kompa chodzi na razie idealnie, bez poprzednich problemow, OBD bledu juz tez nie wyswietla. Jednym slowem ten czujnik pasuje jak najbardziej do BP-DOHC (323F BG 1.8GT). Gdyby cokolwiek zdarzylo sie jeszcze z tym czujnikiem to dopisze, na razie dzieki wielkie za pomoc z tego watku.

PS: dziwne, ze stary czujnik po wymontowaniu i mierzeniu opornosci w roznych temp otoczenia wykazuje wartosci niby prawidlowe... <jelen>

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Łukasz » 17 kwi 2006, 17:40

Żeby nie było wątpliwości zrtbiłem fotkę tego czujnika przy okazji ,to ten zaznaczony z zielonym plastikiem na końcu....

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez balonikk » 21 kwi 2006, 09:51

czesc tak to jest ten czujnik ,umnie w mazdzie troche inaczej to wygląda ale czujnik jest taki sam i w tym samym miejscu tylko że ja dałem za czujnik ok 20-30 pln a nie 70 jak napisał kolega wyżej?
Początkujący
 
Od: 26 cze 2005, 16:38
Posty: 4
Skąd: wrocław
Auto: mazda323f bg 1.8 16vDOHC 91r

Postprzez carlo80 » 5 cze 2006, 15:34

Odswiezajac temat z podobnym zagadnieniem.
Moze ktos mi powiedziec, gdzie znalezc i jak wlacznik wentylatora chlodnicy bo mi nie dziala.

Jest grubo powyzej polowy wskaznik temp. i nie wlacza sie wentylator. Woda sie juz widac gotuje. Podlaczalem na krotko to dzialal. Byc moze to tez termostat, ale plynu w chlodnicy nic nie ucieka. Obstawiam ze to termostat.
Jesli nie to poprawcie mnie.
Czy mozna kupic jakis zamiennik jego niekoniecznie z mazdy 323bg ?
Autko : 323 1.3L 16v '93r.
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Radian » 29 sie 2006, 19:32

To teraz ja odświeżę. Czy może mi ktoś wytłumaczyć gdzie jest ten czujnik w Z5 1.5 DOHC z 97 r?? Bo z tego co się orientuję to jest tam jeden do wszystkiego (komp, wentylator i wskaźnik). I jeszcze jedno pytanie. Czy uwalony czujnik może mieć wpływ na problemy z zapalaniem auta np w deszczowe czy zimniejsze dni np po nocy bądź dłuższym postoju?? Dodam że palec, kopułka i kable wymienione i sprawdzone.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez jacks » 23 paź 2006, 17:50

w moim aucie wyskoczyl blad 25 i 9. Jako, ze na stronie mazdaspeed.pl pod nr 25 sa dwa bledy (25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia oraz 25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B) nie wiem ktory mam brac pod uwage. Dodam,ze podczas robienia testu zalaczyl sie wentylator chlodnicy i mialem obroty okolo 700 rpm, przy czym, podczas normalnego rozruchu silnika, obroty siegaja 1500 rpm i utrzymuja sie tak przez dlugi czas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez MyQeLL » 21 gru 2006, 23:54

Sorry za odkopywanie tematu, ale nie chciałem zakładać kolejnego podobnego. Mam u siebie (323F BG 1.8 SOHC 103KM 1991r.) następujące problemy:

Po pierwsze – silnik ciągle chodzi na ssaniu. Tu diagnoza jest raczej prosta – czujnik temperatury silnika, o którym mowa w tej dyskusji.

Po drugie – wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej nie pokazuje nic, nawet po rozgrzaniu silnika. Tu rozwiązanie wydaje się być równie proste jak poprzednie – kolejny czujnik, tym razem ten od wskaźnika.

Po trzecie – silnik powoli się nagrzewa. Po około 6-10km powietrze wpadające do kabiny jest ledwo ciepłe, tak jak i płyn w chłodnicy. I znów rozwiązanie problemu nasuwa się samo – termostat.

Więc w czym problem? Mianowicie w tym, że wszystkie te przypadłości pojawiły mi się jednocześnie. Możnaby winę za to wszystko zwalić na termostat, ale nawet po przejechaniu 60-70km, gdy woda nawet w dużym obiegu jest już gorąca, silnik nadal chodzi na ssaniu, a wskaźnik nic nie pokazuje. Jest ktoś w stanie to wytłumaczyć?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2006, 12:55
Posty: 26
Skąd: Krasnystaw / Lublin
Auto: 323F BG 1.8i 16V '91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323