czujnik temperatury silnika
Sorry za odkopywanie tematu, ale nie chciałem zakładać kolejnego podobnego. Mam u siebie (323F BG 1.8 SOHC 103KM 1991r.) następujące problemy:
Po pierwsze – silnik ciągle chodzi na ssaniu. Tu diagnoza jest raczej prosta – czujnik temperatury silnika, o którym mowa w tej dyskusji.
Po drugie – wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej nie pokazuje nic, nawet po rozgrzaniu silnika. Tu rozwiązanie wydaje się być równie proste jak poprzednie – kolejny czujnik, tym razem ten od wskaźnika.
Po trzecie – silnik powoli się nagrzewa. Po około 6-10km powietrze wpadające do kabiny jest ledwo ciepłe, tak jak i płyn w chłodnicy. I znów rozwiązanie problemu nasuwa się samo – termostat.
Więc w czym problem? Mianowicie w tym, że wszystkie te przypadłości pojawiły mi się jednocześnie. Możnaby winę za to wszystko zwalić na termostat, ale nawet po przejechaniu 60-70km, gdy woda nawet w dużym obiegu jest już gorąca, silnik nadal chodzi na ssaniu, a wskaźnik nic nie pokazuje. Jest ktoś w stanie to wytłumaczyć?
Po pierwsze – silnik ciągle chodzi na ssaniu. Tu diagnoza jest raczej prosta – czujnik temperatury silnika, o którym mowa w tej dyskusji.
Po drugie – wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej nie pokazuje nic, nawet po rozgrzaniu silnika. Tu rozwiązanie wydaje się być równie proste jak poprzednie – kolejny czujnik, tym razem ten od wskaźnika.
Po trzecie – silnik powoli się nagrzewa. Po około 6-10km powietrze wpadające do kabiny jest ledwo ciepłe, tak jak i płyn w chłodnicy. I znów rozwiązanie problemu nasuwa się samo – termostat.
Więc w czym problem? Mianowicie w tym, że wszystkie te przypadłości pojawiły mi się jednocześnie. Możnaby winę za to wszystko zwalić na termostat, ale nawet po przejechaniu 60-70km, gdy woda nawet w dużym obiegu jest już gorąca, silnik nadal chodzi na ssaniu, a wskaźnik nic nie pokazuje. Jest ktoś w stanie to wytłumaczyć?
- Od: 12 kwi 2006, 12:55
- Posty: 26
- Skąd: Krasnystaw / Lublin
- Auto: 323F BG 1.8i 16V '91
hej panowie. To w koncu ktory czujnik wymienic zeby moja Mazda miala "normalne" ssanie ? Ten dwustykowy z czarna czy z zielona kostka ? I jaki jest jego nr katalogowy ? Nie chce kupowac niepotrzebnebgo czujnika
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
No witam to ja odswieze moj problem...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32597
Zeby bylo pokolei to na 3 stronie kolega zalaczyl zdjecie b.podobnego silnika do mojego tylko ze ja mam 1.6 i nie widze takiego czujnika u mnie.
Po tym co sie naczytalem to wymienilem tylko czujnik ktory jest od przodu silnika na wysokosci...dokladnie pod literka E w wybitym emblemacie 16 VALVE na pokrywie...pomozcie bo nie chce uszkodzic aua. Kompletnie nie wiem jaka jest temp silnika podczas jazdy
jakis reset kompa by pomogl??
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32597
Zeby bylo pokolei to na 3 stronie kolega zalaczyl zdjecie b.podobnego silnika do mojego tylko ze ja mam 1.6 i nie widze takiego czujnika u mnie.
Po tym co sie naczytalem to wymienilem tylko czujnik ktory jest od przodu silnika na wysokosci...dokladnie pod literka E w wybitym emblemacie 16 VALVE na pokrywie...pomozcie bo nie chce uszkodzic aua. Kompletnie nie wiem jaka jest temp silnika podczas jazdy
jakis reset kompa by pomogl??
- Od: 24 lut 2006, 13:59
- Posty: 62
- Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
- Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC
No to fajowo ale moze jakas wskazowka?? jest obok niego jeszcze cos co jak wykrecilem to polecial plyn chlodniczy (jest wiekszy i wygladem przypomin swiece) Podpieta jest pod niego kostka, ktora odlaczylem ale nadal pokazuje ponad skale i nie drgnie)
Jakas dokladniejsza podpowiedz?
Jakas dokladniejsza podpowiedz?
- Od: 24 lut 2006, 13:59
- Posty: 62
- Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
- Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC
Czujnik temperatury silnika, czyli ten ktory ma wplyw na ssasnie jest zakonczony zielona kostka i ma 2 styki. Ja u siebie musialem go wymienic. Najlatwiej to sprawdzic wyciagajac z nego kostke przy rozgrzanym silniku. Jesli obroty wzrosna,to znaczy ze to ten czujnik. Po wypieciu kostki z dwustykowego, "czarnego" czujnika wlaczyl sie wentylator – tak bylo w moim MX-ie
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
Cześć .od niedawna jestem właścicielem mazdy mx3 1.6 16v DOHC.i tez mam problem z czujnikiem temperatury, na wskazniku mi nic nie pokazuje skazówka jest ponizej zera,czy czujnik od temperatury to ten koło termostatu czy gdzieś indziej?
- Od: 12 cze 2007, 21:08
- Posty: 7
- Skąd: Kłodawa
- Auto: mx3 1.6 16v DOHC
Cześć!
Wybaczcie, że odświeżam, ale muszę się dołączyć do tego postu i opowiedzieć o swoich przemyśleniach i efektach wymiany czujnika. Nie byłem pewien czy to to, komputer pokazywał błąd 9 czyli tak jak wszystkim tu obecnym błąd czujnika temperatury silnika.
Po przeczytaniu tego postu od deski do deski bodajże z 20 razy, wkońcu zdecydowałem się kupić czujnik. Poleciałem do oddziału JC w moim mieście, podałem numer katalogowy tego czujnika (był wymieniony wcześniej). Sprzedawca powiedział, że to jest 'czujnik włączania wiatraka chłodnicy'. Mówię mu, że wyczytałem, że ludzie zmieniali, że w Mazdach są 3 czujniki, ale on dalej się upiera i mówi, że na 100% ten czujnik nie spełnia żadnych dodatkowych zadań jak włączanie wentylatora na chłodnicy... Trochę mnie to z tropu zbiło i już miałem go nie kupować, bo kosztował 81zł, a po co mi coś co mam sprawne. W tle zjawił się inny sprzedawca i powiedział, że ja chyba mam rację, bo w japońskich autach nie ma czujników wkręcanych na chłodnicach, więc chyba jednak jest tak jak ja mówię. To mnie podjarało i ostatecznie czujnik kupiłem. Jak się później okazało nasze forum miało racje, a Panowie w JC muszą zmienić opis katalogowy tego czujnika
Po przeczytaniu wszystkich informacji tutaj zawartych, nie mogłem u siebie zlokalizować czujnika temperatury silnika. Mam MX'a-3 z 1992r, wersja SOHC czyli jeden wałek. Wkońcu udało mi się zlokalizować w zupełnie innym miejscu niż forumowicze, którzy tutaj pisali. Czujnik jak się okazało znajduje się po lewej stronie pod wtryskami wkręcony w silnik. I faktycznie miał zieloną wtyczkę...
Założylem temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38529 gdzie umieściłem zdjęcia swojego silnika i zaznaczyłem elementy. Chciałem mieć pewność, że wykręcam właściwy czujnik.
Owy czujnik było bardzo ciężko dostać, bo nie miałem klucza, żeby go wykręcić. Był nisko wkręcony, przeszkadzały wtryski i kable do nich. Ostatecznie złamałem stary czujnik i wykręciłem go za pomocą klucza do świec od Audi mojego ojca Poprzedni czujnik nie miał podkładki, a nowy posiadał, więc ją zamontowaliśmy, czujnik wkręciliśmy również za pomocą tego samego klucza do świec i po dwóch godzinach walki udało się go zamienić.
PRZED:
– auto gasło przy wrzucaniu na luz podczas jazdy, co było bardzo denerwujące. W mieście pełno skrzyżowań, a on na co drugim mi padał.
– auto miało nierówne obroty. Falowały sobie od 900-1500.
– auto szarpało przy jeździe. Podczas dodawania gazu lub zdejmowania nogi z gazu MX szarpał.
PO:
– wszystkie wymienione wyżej objawy zniknęły Auto nie gaśnie, obroty na ssaniu 1500obr/min jak się rozgrzeje trzyma 900obr/min bo tak jest ustawiony. Wskazówka na obrotomierzu i sam silnik nawet nie drgnie Auto nie szarpie, wręcz odzyskało iskrę! Chodzi jak żyletka!
Piszę to, ponieważ chciałbym serdecznie podziękować za wszystkie informacje bez których do dzisiaj kląłbym na to auto i założę się, że myślałbym o sprzedaży. Dzięki informacjom o teście błędów ECU za pomocą diody, schematach, opisach błędów, informacjach o czujniku byłem w stanie bez oddawania po raz kolejny do mechanika, który nic nie wie o elektronice, sam naprawić auto
Wielkie dzięki i mam nadzieję, że ten temat i informacje przydadzą się innym, którzy mają podobne problemy z czujnikiem
Wybaczcie, że odświeżam, ale muszę się dołączyć do tego postu i opowiedzieć o swoich przemyśleniach i efektach wymiany czujnika. Nie byłem pewien czy to to, komputer pokazywał błąd 9 czyli tak jak wszystkim tu obecnym błąd czujnika temperatury silnika.
Po przeczytaniu tego postu od deski do deski bodajże z 20 razy, wkońcu zdecydowałem się kupić czujnik. Poleciałem do oddziału JC w moim mieście, podałem numer katalogowy tego czujnika (był wymieniony wcześniej). Sprzedawca powiedział, że to jest 'czujnik włączania wiatraka chłodnicy'. Mówię mu, że wyczytałem, że ludzie zmieniali, że w Mazdach są 3 czujniki, ale on dalej się upiera i mówi, że na 100% ten czujnik nie spełnia żadnych dodatkowych zadań jak włączanie wentylatora na chłodnicy... Trochę mnie to z tropu zbiło i już miałem go nie kupować, bo kosztował 81zł, a po co mi coś co mam sprawne. W tle zjawił się inny sprzedawca i powiedział, że ja chyba mam rację, bo w japońskich autach nie ma czujników wkręcanych na chłodnicach, więc chyba jednak jest tak jak ja mówię. To mnie podjarało i ostatecznie czujnik kupiłem. Jak się później okazało nasze forum miało racje, a Panowie w JC muszą zmienić opis katalogowy tego czujnika
Po przeczytaniu wszystkich informacji tutaj zawartych, nie mogłem u siebie zlokalizować czujnika temperatury silnika. Mam MX'a-3 z 1992r, wersja SOHC czyli jeden wałek. Wkońcu udało mi się zlokalizować w zupełnie innym miejscu niż forumowicze, którzy tutaj pisali. Czujnik jak się okazało znajduje się po lewej stronie pod wtryskami wkręcony w silnik. I faktycznie miał zieloną wtyczkę...
Założylem temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38529 gdzie umieściłem zdjęcia swojego silnika i zaznaczyłem elementy. Chciałem mieć pewność, że wykręcam właściwy czujnik.
Owy czujnik było bardzo ciężko dostać, bo nie miałem klucza, żeby go wykręcić. Był nisko wkręcony, przeszkadzały wtryski i kable do nich. Ostatecznie złamałem stary czujnik i wykręciłem go za pomocą klucza do świec od Audi mojego ojca Poprzedni czujnik nie miał podkładki, a nowy posiadał, więc ją zamontowaliśmy, czujnik wkręciliśmy również za pomocą tego samego klucza do świec i po dwóch godzinach walki udało się go zamienić.
PRZED:
– auto gasło przy wrzucaniu na luz podczas jazdy, co było bardzo denerwujące. W mieście pełno skrzyżowań, a on na co drugim mi padał.
– auto miało nierówne obroty. Falowały sobie od 900-1500.
– auto szarpało przy jeździe. Podczas dodawania gazu lub zdejmowania nogi z gazu MX szarpał.
PO:
– wszystkie wymienione wyżej objawy zniknęły Auto nie gaśnie, obroty na ssaniu 1500obr/min jak się rozgrzeje trzyma 900obr/min bo tak jest ustawiony. Wskazówka na obrotomierzu i sam silnik nawet nie drgnie Auto nie szarpie, wręcz odzyskało iskrę! Chodzi jak żyletka!
Piszę to, ponieważ chciałbym serdecznie podziękować za wszystkie informacje bez których do dzisiaj kląłbym na to auto i założę się, że myślałbym o sprzedaży. Dzięki informacjom o teście błędów ECU za pomocą diody, schematach, opisach błędów, informacjach o czujniku byłem w stanie bez oddawania po raz kolejny do mechanika, który nic nie wie o elektronice, sam naprawić auto
Wielkie dzięki i mam nadzieję, że ten temat i informacje przydadzą się innym, którzy mają podobne problemy z czujnikiem
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
u mnie też dioda pokazuje błąd nr 9 zauważyłem, że zielony czujnik był całkowicie odłączony ale wydaję mi się, że auto chodziło dobrze. gasło tylko jak było na prawde zimno ale jak odpalałem drugi raz to wszystko było ok. jak na razie podłączyłem czujnik i wykasowałem kody błędów i myślę, że dziś po krótkiej przejażdżce sprawdzę jeszcze raz błędy.
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
witam
moja mazda(1,3 8v) nagrzewa sie prawidlowo, wentylator sie załacza ale wskazówka na desce nie trybi raz zaobserwowalem ze jak odpalam rozgrzany silnik to próbuje sie podniesc ale opada nawet nizej niz przy wyłaczonym silniku. który czujnik jest do wymiany i gdzie go szukac??
moja mazda(1,3 8v) nagrzewa sie prawidlowo, wentylator sie załacza ale wskazówka na desce nie trybi raz zaobserwowalem ze jak odpalam rozgrzany silnik to próbuje sie podniesc ale opada nawet nizej niz przy wyłaczonym silniku. który czujnik jest do wymiany i gdzie go szukac??
Ozi
- Od: 12 cze 2006, 12:23
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG
Hejka
Ja mam problem (tak mi się wydaje) ze ssaniem.Po odpaleniu autka obroty mam ok.1500 a po dość długim spadają bardzo powoli na około 800, ale muszę przejechać teraz latem około.10 km.Do pracy mam dość daleko (20km. w jedną stronę) i dziś rano(było dość zimno) obroty spadły powoli i 800 obr/min osiągnęły dopiero po ok. 15 km.Po za tym obroty nie falują auto nie szarpie, a wętylator się wł. i wył. normalnie więc mam pytanie czy mam wymienić czujnik ten z zieloną kostką w kolektorze ssącym czy też inny??? Żadnych kodów błędów nie sprawdzałem bo za bardzo nie wiem jak to zrobić.Proszę o pomoc bo zimą chyba na paliwo nie zarobie
Ja mam problem (tak mi się wydaje) ze ssaniem.Po odpaleniu autka obroty mam ok.1500 a po dość długim spadają bardzo powoli na około 800, ale muszę przejechać teraz latem około.10 km.Do pracy mam dość daleko (20km. w jedną stronę) i dziś rano(było dość zimno) obroty spadły powoli i 800 obr/min osiągnęły dopiero po ok. 15 km.Po za tym obroty nie falują auto nie szarpie, a wętylator się wł. i wył. normalnie więc mam pytanie czy mam wymienić czujnik ten z zieloną kostką w kolektorze ssącym czy też inny??? Żadnych kodów błędów nie sprawdzałem bo za bardzo nie wiem jak to zrobić.Proszę o pomoc bo zimą chyba na paliwo nie zarobie
Ostatnio edytowano 31 lip 2007, 20:50 przez gumis77, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 maja 2007, 00:23
- Posty: 5
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323 F (BG) 1.6 16V 1994r
powiem ci, że dzis wymieniłem czujnik z zieloną kostką i wiem na pewno, że teraz działa mi wentylator chłodnicy, wydaje mi się też, że szybciej wyłącza się ssanie ale tego będe pewien jak trochę pojeżdżę. Najbardziej dziwi mnie to, że u mnie ten czujnik był odłączony całkowicie a i tak wydawało mi się, że auto chodzi raczej normalnie – nie wiem jak on to robił ale robił ;] może ktoś kto sie na tym zna wyjaśni mi to? bardzo bym prosił
aa i nie wiem jak było wcześniej z obrotami bo nei mam obrotomierza a nie grzeję auta na postoju i nie wsłuchuję sie w tym czasie w jego pracę.
do wymiany jest czujnik, który pokazuje ci temp na desce. wiem jedynie, że kosztuje ok 30 zł więc sie nie przejmuj ;] a gdzie jest to ciężko mi wytłumaczyć
na pewno musisz szukać go w tej okolicy, sa dwa przewody dochodzące do jakichś tam czuknijków i ten od temp jest niżej (obydwa wyglądaja podobnie jednakże ten o którym mowa to ten, który jest niżej)
aa i nie wiem jak było wcześniej z obrotami bo nei mam obrotomierza a nie grzeję auta na postoju i nie wsłuchuję sie w tym czasie w jego pracę.
ozi85 napisał(a):który czujnik jest do wymiany i gdzie go szukac??
do wymiany jest czujnik, który pokazuje ci temp na desce. wiem jedynie, że kosztuje ok 30 zł więc sie nie przejmuj ;] a gdzie jest to ciężko mi wytłumaczyć
na pewno musisz szukać go w tej okolicy, sa dwa przewody dochodzące do jakichś tam czuknijków i ten od temp jest niżej (obydwa wyglądaja podobnie jednakże ten o którym mowa to ten, który jest niżej)
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
jak sprawdzisz kody błędów to możemy ci pomóc, inaczej bedzie ciężko.
masz jakiś stary komputer? jak tak to wyciągnij z niego diodę, która pokazuję prace dysku + 3 cm kabla i sprawdzasz sobie błędy. ew kup taką diodę
masz jakiś stary komputer? jak tak to wyciągnij z niego diodę, która pokazuję prace dysku + 3 cm kabla i sprawdzasz sobie błędy. ew kup taką diodę
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
No i w końcu sprawdziłem te kody błędów jak radzi ta:http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obd instrukcja.przy teście KOEO dioda się raz zaświeciła i nic(czekałem jakąś minutę a nawet dwie),potem przeszedłem do testu KOER i to samo czyli nic , sprawdzałem jak i z jednym tak i z drugim gniazdem GND.Chyba że coś źle robię ale dioda się zaświeciła to chyba wszystko ok .Co ciekawego zauważyłem po podłączeniu przewodów wg. w/w instrukcji do gniazda diagnostycznego obroty spadły myśle sobie cud naprawiło się samo ! Ale kiedy auto ostygło wróciło wszystko do normy czyli wysokie obroty które się utrzymują przez dłuuuugi czas.
- Od: 12 maja 2007, 00:23
- Posty: 5
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323 F (BG) 1.6 16V 1994r
Płyn w chłodnicy masz na właściwym poziomie? Może zmień płyn chłodniczy? Nie wiem czy to może mieć pływ...
U mnie po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do pionu
U mnie po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do pionu
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Niestety mimo kilkudniowej edukacji z literatury na forum muszę też się dołączyć do wątku. Otóż mam podobny problem z moją Mazdą MX3 V6. Od jakiegoś czasu zaczął mi dziwnie szarpać podczas jazdy, tak jakby się coś przytykało w układzie paliwowym, szarpanie się nasilało i teraz szarpie bardzo często. Do tego na postoju silnik zaczął gubić obroty, raz jest ok 600obr a raz skacze do 2000. Do tego zaczął dużo palić i jak wcześniej pisaliście pewnie to wina włączającego się ssania. Zrobiłem diagnostykę i wyświetliło mi ten nieszczęsny kod 09. Zamówiłem w sklepie czujnik z zielona końcówką 2 stykowy oznaczony jako K63006 gdyż jedynie ten pasował mi do mojej wtyczki – rezystancja przy danych temperaturach jest taka jak powinna być. Niestety błąd jest nadal, auto chyba mniej szarpie ale po rozgrzaniu silnika zaczyna wariować tj. załącza się i wyłącza wentylator, słychać przekaźnik który tym steruje, jak trochę ostygnie jest ok. Acha mam 3 czujniki, jeden ten z zieloną końcówką 2 stykowy, czarny 2 stykowy i czarny 1 stykowy od wskaźnika na desce. I tak jak odłączę ten z zieloną końcówką klika przekaźnik obroty rosną i włącza się wentylator, jak odłączam czarny przy zimnym silniku to nic się nie dzieje a jak silnik jest gorący włącza się wentylator i obroty delikatnie maleją. Sprawdziłem rezystancję na tym czarnym czujniku i przy gorącym motorze jest ok 3,5kOhma. Czy oznacza to że ten czarny jest walnięty czy też może kupiłem zły ten z zielona końcówką? Pytam bo za ten zielony dałem 90zł i nie za bardzo uśmiecha mi się wymiana czarnego jeśli nie ma takiej potrzeby.
- Od: 25 lip 2007, 18:24
- Posty: 163
- Skąd: Lubin/Wrocław
- Auto: Mx-3 K8-t
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość