Geometria kół po wymianie amortyzatorów
1, 2
Racja, nie wszyscy o tym myślą po wymianie amorow.Nie ma mowy zeby wszystko wrocilo idealnie na swoje miejsce
Niby nic a jednak zawsze są róznice.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Racja, nie wszyscy o tym myślą po wymianie amorow.
Niby nic a jednak zawsze są róznice.
Ja jestem na to żywym dowodem. Tylko wyjołem makpersone, żeby go obejżeć bo coś łożysko popiskiwało, nie rozmontowywałem go i po wmontowaniu spowrotem zonk, dawało na prawo
Robić geometrię i to jak najszybciej – mój mechanik po wymianie amortyzatorów nie ustawił mi sk.....syn geometrii i w ciągu 2 miesięcy nowiuteńkie Conti Premium Contact poszły na śmietnik. Dzięki temu dojrzałem do decyzji o zmianie mechanika.
Pozdrav
Pozdrav
Misio
Jedyna taka Madzia z kaczuszką
Jedyna taka Madzia z kaczuszką
- Od: 23 gru 2004, 20:13
- Posty: 24
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 DB 1,3
Z tego co mi mechanik mówił to po wyjęciu tylnego nic sie nie zmieni bo tył nie ma regulacji kąta po przednich trzeba geometrie robić chyba że on sie mylił?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
- Od: 2 sty 2005, 16:03
- Posty: 93
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r
Jaksa napisał(a):Racja, nie wszyscy o tym myślą po wymianie amorow.
Niby nic a jednak zawsze są róznice.
Ale chodzi o ustawienie zbieżności, jakichś kątów nachylenia czy czegoś innego? Co konkretnie oznacza ustawienie "geometri" w tym wypadku?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
krzysiek626 napisał(a):Z tego co mi mechanik mówił to po wyjęciu tylnego nic sie nie zmieni bo tył nie ma regulacji kąta po przednich trzeba geometrie robić chyba że on sie mylił?
Tak, ale po wymianie tyłu te przednie trzeba ustawić do tylnych chyba, do "całości"?
- Od: 14 wrz 2005, 11:16
- Posty: 169
- Skąd: Białystok (Wasilków)
- Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95
Z drugiej strony jak widziałem jak się ustawiakąt nachylenia koła oraz jaki jest możliwy ruch przy przykręcaniu zwrotnicy do amora to wydaje mi się, że regulacją kąta nie da się zniwelować tego ruchu. Kąt ustala się poprzez obracanie górnego mocowania amortyzatora i są to 4 wartości co ileś stopni.
Co innego gdy wymienia się wahacz – zbieżność poleci na 100%
Co innego gdy wymienia się wahacz – zbieżność poleci na 100%
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Generalnie – skoro wymieniłem odboje amorków (rozkręcane całe mcpersony, czyli tak jakbym amory zmienił), to teraz po ich zamontowaniu muszę coś ustawić, czy luzik jeździć i się cieszyć?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
hazell napisał(a):A górne mocowania założyłeś tak jak przed wymianą?
Sam tego nie robiłem, mechanicy odkręcili wzięli na bok, zmienili co trzeba, skręcili przynieśli z powrotem wsadzili i jest. Tak więc nie wiem czy wsadzili tak samo jak wyjęli. W ogóle nie wiem co tam sięustawia, więc na wszelki wypadek pytam czy jechać gdzieś coś ustawić, sparwdzić jakieś ustawienie i jeśli tak to co konkretnie. Mam nowe oponki fajne, nie chcę z nich zrobić mielonki, ale z drugiej strony jeżdzić i płacić dla zasady też nie ma co.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
hazell to jak myślisz jechac to gdzieś ustawiać? To wymaga jakiegoś sprzętu jak przy zbieżności?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
hazell napisał(a):Kąt ustala się poprzez obracanie górnego mocowania amortyzatora i są to 4 wartości co ileś stopni.
no to chyba jezeli zamontuje sie to tak jak było to nic się nie powinno zmienić.
A swoją drogą w xedosie jest 5 otworów i nie są rozmieszczone w równych odległosciach na okręgu – to w takim razie jak to można obrócić
Weźzie pod uwagę że częstow szcególnie starszych autach i tych po przejściach amory i zwrotnica mają większe orwory. Wtedy po takim samym zamontowaniu góry jak była i tak kąty koła szlak trafi
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6