Geometria kół po wymianie amortyzatorów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xeoo » 18 kwi 2005, 12:24

No własnie, czy po wymianie amortyzatorów w mażdzie 626 '93 konieczne jest ustawianie geometrii?? Bo nie jestem pewnien do konca.
Mazda or VW --> to be or not to be
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2005, 17:34
Posty: 23
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 626 GE '93

Postprzez tomekrvf » 18 kwi 2005, 14:04

Ja ustawialem . Nie ma mowy zeby wszystko wrocilo idealnie na swoje miejsce
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 18 kwi 2005, 22:38

Nie ma mowy zeby wszystko wrocilo idealnie na swoje miejsce
Racja, nie wszyscy o tym myślą po wymianie amorow.
Niby nic a jednak zawsze są róznice.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 19 kwi 2005, 19:55

Jaksa napisał(a):Racja, nie wszyscy o tym myślą po wymianie amorow.
Niby nic a jednak zawsze są róznice.

Ja jestem na to żywym dowodem. Tylko wyjołem makpersone, żeby go obejżeć bo coś łożysko popiskiwało, nie rozmontowywałem go i po wmontowaniu spowrotem zonk, dawało na prawo <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hazell » 20 kwi 2005, 10:41

U mnie się nic nie zmieniło jak wymieniłem gumy na amorach <lol> Ale i tak ide na geometrie.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez michas » 22 kwi 2005, 09:05

Jaksa napisał(a):Niby nic a jednak zawsze są róznice.

co do wymiany amorów przednich to nie ma wątpliwości ale jak sprawa wygląda przy wymianie tyłu...
czy ustawia się geometrię po wymianie amorków tylnych?
pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 08:26
Posty: 66
Skąd: Wawa
Auto: MX6 2.0 16V

Postprzez Misio » 27 kwi 2005, 08:51

Robić geometrię i to jak najszybciej – mój mechanik po wymianie amortyzatorów nie ustawił mi sk.....syn geometrii i w ciągu 2 miesięcy nowiuteńkie Conti Premium Contact poszły na śmietnik. Dzięki temu dojrzałem do decyzji o zmianie mechanika.

Pozdrav
Misio

Jedyna taka Madzia z kaczuszką !!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 gru 2004, 20:13
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: 121 DB 1,3

Postprzez krzysiek626 » 28 kwi 2005, 22:29

Z tego co mi mechanik mówił to po wyjęciu tylnego nic sie nie zmieni bo tył nie ma regulacji kąta po przednich trzeba geometrie robić chyba że on sie mylił?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez stuk » 13 kwi 2006, 12:37

Jaksa napisał(a):Racja, nie wszyscy o tym myślą po wymianie amorow.
Niby nic a jednak zawsze są róznice.

Ale chodzi o ustawienie zbieżności, jakichś kątów nachylenia czy czegoś innego? Co konkretnie oznacza ustawienie "geometri" w tym wypadku?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez zulek » 13 kwi 2006, 12:44

krzysiek626 napisał(a):Z tego co mi mechanik mówił to po wyjęciu tylnego nic sie nie zmieni bo tył nie ma regulacji kąta po przednich trzeba geometrie robić chyba że on sie mylił?


Tak, ale po wymianie tyłu te przednie trzeba ustawić do tylnych chyba, do "całości"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez hazell » 13 kwi 2006, 12:55

Z drugiej strony jak widziałem jak się ustawiakąt nachylenia koła oraz jaki jest możliwy ruch przy przykręcaniu zwrotnicy do amora to wydaje mi się, że regulacją kąta nie da się zniwelować tego ruchu. Kąt ustala się poprzez obracanie górnego mocowania amortyzatora i są to 4 wartości co ileś stopni.
Co innego gdy wymienia się wahacz – zbieżność poleci na 100%
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez stuk » 13 kwi 2006, 12:58

Generalnie – skoro wymieniłem odboje amorków (rozkręcane całe mcpersony, czyli tak jakbym amory zmienił), to teraz po ich zamontowaniu muszę coś ustawić, czy luzik jeździć i się cieszyć? <oczy>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez hazell » 13 kwi 2006, 13:00

A górne mocowania założyłeś tak jak przed wymianą?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez stuk » 13 kwi 2006, 13:05

hazell napisał(a):A górne mocowania założyłeś tak jak przed wymianą?

Sam tego nie robiłem, mechanicy odkręcili wzięli na bok, zmienili co trzeba, skręcili przynieśli z powrotem wsadzili i jest. Tak więc nie wiem czy wsadzili tak samo jak wyjęli. W ogóle nie wiem co tam sięustawia, więc na wszelki wypadek pytam czy jechać gdzieś coś ustawić, sparwdzić jakieś ustawienie i jeśli tak to co konkretnie. Mam nowe oponki fajne, nie chcę z nich zrobić mielonki, ale z drugiej strony jeżdzić i płacić dla zasady też nie ma co.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Hazu » 13 kwi 2006, 13:14

stuk napisał(a):W ogóle nie wiem co tam sięustawia

no właśnie co tam sie ustawia?. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez hazell » 13 kwi 2006, 14:07

hazell napisał(a):Kąt ustala się poprzez obracanie górnego mocowania amortyzatora i są to 4 wartości co ileś stopni.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez stuk » 13 kwi 2006, 14:10

hazell to jak myślisz jechac to gdzieś ustawiać? To wymaga jakiegoś sprzętu jak przy zbieżności?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Hazu » 13 kwi 2006, 14:17

hazell napisał(a):Kąt ustala się poprzez obracanie górnego mocowania amortyzatora i są to 4 wartości co ileś stopni.

no to chyba jezeli zamontuje sie to tak jak było to nic się nie powinno zmienić.
A swoją drogą w xedosie jest 5 otworów i nie są rozmieszczone w równych odległosciach na okręgu – to w takim razie jak to można obrócić <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez hazell » 13 kwi 2006, 15:05

W xedzie robi się to pewnie inacze. Jak – nie wiem.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Waluś » 13 kwi 2006, 17:39

Weźzie pod uwagę że częstow szcególnie starszych autach i tych po przejściach amory i zwrotnica mają większe orwory. Wtedy po takim samym zamontowaniu góry jak była i tak kąty koła szlak trafi :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6