Problem z 2 biegiem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pavlikos » 21 maja 2005, 22:46

Nie chce cos wchodzic 1 i 2 .... tz wchodza ale bardzo ciezko 3 4 5 jest ok....tak jest na wlaczonym silniku.... na wylaczonym skrzynia pacuje bardzo ladnie. Co moze byc powodem? Zalwazylem tez ze jak sie rusza to slychac takie pstykniecie tak jak by zazebilo czy bieg wskoczyl ..... POMOCY !
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez kocurek » 22 maja 2005, 15:21

ja bym stawiał na synchronizatory!!
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Pavlikos » 22 maja 2005, 16:27

duzo roboty z tym jest? ile kosztuje?
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez emik » 23 maja 2005, 08:27

Zacznij od przesmarowania łącznika, a nie od wymany czy remontu skrzyni :) Niekiedy usterki wygladają nieciekawie, a zaradzenie jest banalne.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez Anade » 24 maja 2005, 15:57

popraw temat podając więcej danych zwłaszcza typ auta :)
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 14:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez kocurek » 27 maja 2005, 11:18

Mam taki problem, ze jak mocno przeciagne madzie na pierwszym biegu to przy zmianie na 2 zgrzyta!! dzieje sie tak w okolicy 6- 6,5 tys obrotów!! myslalem ze to synchronizator ale to by przy mniejszych obrotach chyba tez zgrzytało!! zaznaczam ze sprzegło mam wcisniete do konca!! a moze trzeba je wyregulować!!a tak na marginesie czy hydrałliczne sprzegło sie odpowietrza?? dizeka za porady!!
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Anade » 27 maja 2005, 12:31

Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 14:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez Sokool » 27 maja 2005, 13:55

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5812 – tutaj masz o "dwójce" w mazdach 323
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez kocurek » 27 maja 2005, 18:20

Sokool dzieki za linka już wszystko jasne!!
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez ART » 27 maja 2005, 22:04

kocurek napisał(a): w okolicy 6- 6,5 tys obrotów!!

Proponuję kręcić do 7 tys hahaha ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2004, 22:00
Posty: 254
Skąd: Nysa
Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE

Postprzez Sokool » 27 maja 2005, 22:15

ART napisał(a):Proponuję kręcić do 7 tys

A ja tak jak no_name – aż obrotomierza braknie <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Mav » 28 maja 2005, 00:50

Hmmm nie wiem jak w innych ale z tego co jest u mnie i co czytalem na forum problem ze slawna dwojka w 323 polega na czyms zupelnie odwrotnym. Jak sie chce zmienic szybko bieg tak normalnie (2 – 3 tys obrotow) na dwojke to zawsze zgrzytnie ale jak podciagne obroty powyzej 3 tys to juz ladnie wchodzi bez zgrzytu. Ale musze przyznac ze nie probowalem ciagnac do 6,5 tys. Mimo ze skrzynia do smieci to staram sie ja jeszcze jako tako szanowac.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Sokool » 28 maja 2005, 01:03

Ja tam nie wiem do ilu ciągnę – brak obrotomierza, ale czasami słuchowo wiem, że już zdecydowanie za dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez ART » 28 maja 2005, 10:26

Mav napisał(a):Jak sie chce zmienic szybko bieg tak normalnie (2 – 3 tys obrotow) na dwojke to zawsze zgrzytnie ale jak podciagne obroty powyzej 3 tys to juz ladnie wchodzi bez zgrzytu

Dokładnie tak jak u mnie i chyba u większości <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2004, 22:00
Posty: 254
Skąd: Nysa
Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE

Postprzez Puhcio » 28 maja 2005, 11:00

Sokool napisał(a):
ART napisał(a):Proponuję kręcić do 7 tys

A ja tak jak no_name – aż obrotomierza braknie <lol> <lol>


Fascynuje mnie to .... podobno robi to bez HOLD'a

Moja skrzynia nigdy nie pozwoliła mi nawet dotknąć czerwonego pola .... a jego dochodzi do 10 -11 k rpm <lol>

Jestem ciekaw gdzie podziało mu się odcięcie zapłponu <co?>

W ogóle coś kręci :P

Sokool napisał(a):ale czasami słuchowo wiem, że już zdecydowanie za dużo

hahaha hahaha
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez kocurek » 28 maja 2005, 15:09

widze ze kazdy ma problem z ta dwójka!! z tym odcieciem to chyba do mnie było :) jasne że mam mi odcina tak 6,7 tys!! czesto nie przeciagam czasem tylko jak mnie jakiś cwaniaczek na światłach podkur** ale staram sie opanowywać :)
pozdrawiam
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Mav » 28 maja 2005, 21:24

Technicznie rzecz biorac nie kazdy :D Tylko Ci ktorzy maja samochody po idiocie (np. ja) lub ewentualnie za bardzo go cisneli. Podobno w ogole te skrzynie to sa ciut za slabe do tych silnikow i przy mocniejszym uzywaniu sie rozpadaja. Wiec moja rada nastepnym razem jak spotkasz jakiegos cwaniaczka pod swiatlami to mu odpusc bo skrzynie sa dosc drogie.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Damich » 6 cze 2005, 23:50

Witam!
Problem jest taki... Po wrzuceniu 2 i odpuszczenia nogi z pedlu sprzegla dzieje sie dziwna rzecz minowicie autko sie zachowuje tak jakby jechalo na "polsprzegle" i po 4-5sek dochodzi do calkowistego zlaczenia sie docisku z tarcza sprzegla i jest cacy... Co to moze byc, dzieje sie tak tylko na 2 (ta 2 jest w 323 dosc popularna) jest to dosc dziwne bo wczesniej tego nie zauwazylem autko ma 150tys km i nie wiem czy olej w skrzyni byl wymieniany czy nie.
Mazda czy Toyota?? Oto Jest pytanie
Początkujący
 
Od: 17 paź 2004, 23:48
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 323BG 1,3 16V sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323