Stukajacy KL – moje rozwiazanie problemu

Postprzez tomekrvf » 27 maja 2005, 12:02

Mam juz dwie GE KL. Czesto sie przewijal temat stukania tych silników(popychacze, sprezyny na walkach itd). Juz raz rozwiazalem ten problem w bordowej GE KL(chodzi jak silnik elektryczny) ale podobna sytuacje mam w swiezo kupionej szarej GE KL. Jesli ktos jest z Warszawy lub okolic i ma podobny problem z KL to mozemy sie spotkac w celu osluchania mojego auta przed i po naprawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tremba » 28 maja 2005, 09:50

A moglbys nieco naswietlic twoj patent? Mam wprawdzie zamiar nawiedzic Jakse ale dopiero w polowie lipca bede wystarczajaco dyspozycyjny – nie obroce tam i nazad w pare godzin :(
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2005, 11:08
Posty: 46
Skąd: gdynia
Auto: MSS

Postprzez tomekrvf » 31 maja 2005, 09:46

Patent juz kiedys naswietlalem kiedy opanowalem bordowa. Wtedy nawet wymienilem szklanki(lewa lub jak ktos woli to tylna glowica) i sprezyny na walkach i nic nie pomoglo. Stukanie dochodzilo z tylnej glowicy, cichlo przy okolo 2500 obr/min, nie pomagaly wymiany oleju pomogloa dopiero wymiana hydraulicznego napinacza paska rozrzadu. Stworzylem temat po to bo byc moze ktos ma podobne problemy badz bedzie je mial. Teraz, jak juz pisalem, lekko postukuje sobie szara i jak znajde chwile czasu to bede ja robil i byc moze takie osluchanie silnika pomogloby komus komu stuka KL
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Italiano » 29 sie 2005, 19:31

Ostatnio się wsłuchałem w moim (bo tyż stuka) ,stuk dochodzi jakby z tylnej głowicy ,po lewej stronie (czyli tam gdzie śmiga pasek). Takie moje wrażenie. Stuka po odpaleniu (czyli na zimnym silniku), w miare grzania sie silnika stukot zaczyna być falujący ( czyli narasta i się wycisza itd.) Po pełnym nagrzaniu się silnika stukot ustaje. Czy może spotkałeś się z takim objawem?

A ostatnio co się bardzo zdziwiłem ,po odpaleniu "zastukał"(ale tak z "grubej rury"), i po sekundzie jak dostał olej (tak myśle) spokuj.Pierwszy raz mu się to zdarzyło , a nie raz stał dłużej nieodpalany.
Ciekawe czy te dwa stuki mogą być jakoś powiązane z sobą?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Jaksa » 29 sie 2005, 20:56

My z Markiem mamy swoja teorię co do klepania Vałek , ale poczekajmy na relacje Tomka ( cos tam dłubał ostatnio ) :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 30 sie 2005, 08:23

Jaksa napisał(a):My z Markiem mamy swoja teorię co do klepania Vałek

Jaksa, wal śmiało ze swoją teorią. Moja szara siedzi cicho(czasem jak się rozgrzewa lubi sobie postukać), ale generalnie jest dobrze co moga potwierdzić wszyscy którzy ją słyszeli na spocie w Toruniu.
Jedno co mi się nie podoba to przebieg ciśnienia oleju: wartości są OK ale pomiędzy 1700 a 3000 występują nagłe spadki ciśnienia(co kilka sekund).
Jarku, miskę w KL można zdjąć bez odkręcania kolektora wydechowego?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 30 sie 2005, 17:49

tomekrvf napisał(a):Jaksa, wal śmiało ze swoją teorią.
Tomku, znasz moją teorię <lol>
tomekrvf napisał(a):miskę w KL można zdjąć bez odkręcania kolektora wydechowego
Niestety nie ( my zawsze odkręcamy i opuszczamy wydech )
tomekrvf napisał(a):ale generalnie jest dobrze
Ciesze się...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Italiano » 30 sie 2005, 17:59

Chyba się nie doczekam waszego zdania, jeden zgania na drugiego. hahaha
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez marek » 30 sie 2005, 19:24

Jaksa napisał(a):My z Markiem mamy swoja teorię co do klepania Vałek , ale poczekajmy na relacje Tomka ( cos tam dłubał ostatnio )


Dokładnie.
A podstawą jest prawidłowa diagnoza rodzaju klepania. Bo przecież w najgorszym przypadku klepanie może wynikać z dużej ilości nagaru na tłokach/zaworach a wtedy wymiana czegokolwiek poza czyszczeniem silnika nic nie daje.
A w Twoim przypadku Tomku, możliwe że przyczyną był napinacz ale wtedy będzie nieco inny dźwięk niż w przypadku klepania w wyniku uszkodzenia np. sprężyn.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Paweł » 30 sie 2005, 22:37

tomekrvf napisał(a):lewa lub jak ktos woli to tylna glowica

Ja bym powiedzial, ze lewa jest przednia... jesli ktos tak woli. :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez tomekrvf » 31 sie 2005, 10:42

tco_tm napisał(a):Ja bym powiedzial, ze lewa jest przednia... jesli ktos tak woli.

A mazda lewą głowicę nazywa prawą, choć według wszelkich prawideł stronę silnika oznacza się patrząc na jego przód czyli od tego "końca" silnika gdzie jest napęd rozrządu
marek napisał(a):Dokładnie.
A podstawą jest prawidłowa diagnoza rodzaju klepania. Bo przecież w najgorszym przypadku klepanie może wynikać z dużej ilości nagaru na tłokach/zaworach a wtedy wymiana czegokolwiek poza czyszczeniem silnika nic nie daje.

Dokładnie tak. W tym przypadku napinacz nie był najlepszym strzałem:)
Mazda chodzi cicho ale zastosowałem następujące zabiegi:
-1000 km na płynie Wyyns do czyszczenia HLA(wraz z nowym olejem Lotos 10W/40, swoją drogą super olej)
-usuwanie nagaru z komór spalania – płyn Wynns Carburator Cleaner w aerozolu
-na koniec Wynns Oil System Cleaner 25minut pracy silnika na 2500 obr/min
-spuszczenie oleju (leciał przez 4 godziny do ostatniej kropli)
-wymiana oleju na Shell Helix Ultra 5W/40(tylko na tym jeżdzę, polecam)
Teraz jedyne co mi się nie podoba to przebieg cisnienia oleju(patrz wyżej). W najbliższym czasie ściągam michę i zobaczę jak wygląda zworek i sprężyna w pompie(wymieniam na nowe).
Ciekawostka o HLA: HLA od Kia o numerze katalogowym 0K247-12-101 jest identyczna jak w silnikach KL,FS,FP,BP itd i nie kosztuje 190PLN tylko 64.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez pawelc » 31 sie 2005, 20:39

@tomekrvf a gdzie ten płyn mozna dostać (wyns) mój mx troche postukuje ale niezawsze dlatego myślę że przeczyścić by się go zdało ,tymbardziej że auto stało ponad pół roku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Gustaw » 31 sie 2005, 21:32

tomekrvf napisał(a):omogloa dopiero wymiana hydraulicznego napinacza paska rozrzadu


Potwierdzam u mnie stuki dochodzące z silnika, również ustały, po wymianie tego felernego napinacza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2004, 06:41
Posty: 40
Skąd: Zelistrzewo
Auto: 626 GE KL

Postprzez b2 » 3 wrz 2005, 17:38

a mnie się szklanka jakaś odezwała :( i coraz rzadziej cichnie.
tomekrvf ile ten wyyns do hla kosztuje i gdzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez ReServeD626 » 4 wrz 2005, 18:41

Ja mam tak że stukot pojawia sie na początku po uruchomieniu i za sekunde ustaje. Ale tak mam po wymianie oleju kiedy on jest jeszcze gesty.
Ale jak przejade na nim pare tysięcy to dzieje sie tak ze stukot jest kiedy jest bardzo gorąco na dworze. Jest praktycznie caly czas aż do kolejnej zmiany oleju. Przypuszczam ze zależy to od gęstości oleju. Leje półsyntetyk i jest narazie luz. Ale powiem wam ze wkurzające jest to zjawisko bo samochód sam z siebie chodzi na wolnych obrotach że go nie słychać, wiec praktycznie na swiatlach jak stanę słychać tylko moje stukanie – Ciesze się ze narazie mam z tym spokój, ciekawe jak długo

pozdrawiam wszystkich stukaczy GE :P
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 4 wrz 2005, 23:47

sprobuj z zaworkiem w pompie oleju bo pewnie cisnienie masz do kitu ..i ci stuka na rozgrzanym silniku
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez tomekrvf » 6 wrz 2005, 14:20

b2 napisał(a):ile ten wyyns do hla kosztuje i gdzie?

Kosztuje 23 PLN i kupisz go w InetrTeam
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Riki » 9 wrz 2005, 08:00

tomekrvf napisał(a):pomogloa dopiero wymiana hydraulicznego napinacza paska rozrzadu


tomekrvf hmm tak sie zastanawiam ale co ma hydrauliczny napinacz paska rozrzadu do stukajacych popychaczy? :) tak tylko z ciekawosci pytam bo troche sie nie orietuje w tym temacie ;)
Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pawelc » 9 wrz 2005, 18:21

Riki co ma hydrauliczny napinacz?,choćby to że rozrząd może się przestawiać przy zbyt luznym pasku rozrządu co moze powodować stuki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Riki » 9 wrz 2005, 19:54

Riki co ma hydrauliczny napinacz?,choćby to że rozrząd może się przestawiać przy zbyt luznym pasku rozrządu co moze powodować stuki


Aha teraz rozumiem, ale trzeba potem ustawic rozrzad na znaki nie??...
Pozdro
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6