Diagnostyka ECU

Postprzez dizzi » 1 cze 2005, 22:31

Edit: Jako że fotorelacja przestała działać poniżej zamieszczamy link do diagnostyki ECU ze strony klubowej http://www.mazdaspeed.pl

Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Pepey » 2 cze 2005, 11:23

hmm fajna sprawazmontuje sobie takie cos tylko nie rozumiem jak na podstawie migajacej diody dopasowac ktory to kod?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Pepey » 2 cze 2005, 11:24

aaa sory juz czaje dlugi blysk to dziesiatki a krotki to jednosci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez nemi » 2 cze 2005, 11:25

Np. Mignie jeden raz długo – oznacza to 1, mignie sześć razy krótko – oznacza 6, co daje kod 16, czyli czujnik EGR.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Paweł » 2 cze 2005, 12:42

Kasowanie bledow przez wyjecie zwory podczas odczytu kodow.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Waluś » 2 cze 2005, 17:47

A ja mam "check engine" na obrotomierzu i diode i rezystory mam z bańki <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez J23 » 4 cze 2005, 17:59

Waluś napisał(a):A ja mam "check engine" na obrotomierzu i diode i rezystory mam z bańki <lol>


to znaczy że błędy można odczytać z kontrolki "check engine" ??????????
Po Madzi 323 BJ DitD pozostało juz tylko wspomnienie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2005, 17:53
Posty: 40
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda 626 GE FP (LPG- NL)

Postprzez Waluś » 5 cze 2005, 09:53

J23 napisał(a):to znaczy że błędy można odczytać z kontrolki "check engine"

dokładnie. Zakładam mostek w kostce, potem wygodnie zasiadam w fotelu za kierownicą, załączam zapłon i licze :D:D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Albin1981 » 27 lip 2005, 16:04

no dobra ale jesli z silnikiem jest wszystko ok dioda nie bedzie mrogac ?? czy da jakis sygnal ??
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 17:25
Posty: 32
Skąd: Limanowa
Auto: 323F BG 1.6 16V '92

Postprzez dizzi » 27 lip 2005, 17:15

czytaj uważnie!!!! jest jedno mrygnięcie oznaczające zapłon !!! jak niebedzie potem w krotkim okresie czasu mrygać to wszystko jest ok = elektronika wporządku !
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Bimbak » 7 lut 2006, 18:59

a ja sobie robie takie urzadzonko do diagnostyki ECU z wyświetlaczem błędów już od 3 miesięcy hahaha . Małe problemy z elementami składowymi :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez tekkenfan » 15 kwi 2006, 12:21

jak długo trwa ten test?? tzn czy po sprawdzeniu wszystkich el. dioda znowu mrygnie, a jezeli tak to po jakim mniej wiecej czasie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Waluś » 15 kwi 2006, 13:15

jak skończy mrygać to zaczyna od nowa i tak w kółko aż rozłączysz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez tekkenfan » 15 kwi 2006, 13:45

ok tylko chodzi o to że po włączeniu silnika niemrugnęło ani razu i teraz niewiem czy to ozncza ze wszystko jest ok czy tez moze za szybko rozłączyłem;/. Stąd moje pytanie czy po sprawdzeniu wszystkich el jest jakis sygnał ze to jest koniec testu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Waluś » 15 kwi 2006, 14:32

Po włączeniu zapłonu zapali się na kilka sekund, poczym zgaśnie i od tego momentu zaczyna mrugać. Jeśli nie mruga to jest gites :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Piogron » 22 maja 2006, 19:30

Panowie a u mnie po wlozeniu diody i wlaczeniu zaplonu dioda swieci swiatlem ciaglym – dlaczego. Co zle robię. Wlozylem ją do gniazda FEN i B+ (dwa górne skrajne zaciski). :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 13:11
Posty: 112
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT

Postprzez Grzyby » 22 maja 2006, 19:34

a zworę wkładasz?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Piogron » 22 maja 2006, 19:44

Tzn, ze mam wlozyc i zworę (miedzy GND i TEN) i diodę FEN i B+ .
Jezeli tak to czy to nie ma znaczenia do ktorego GND wkladam,bo są dwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 13:11
Posty: 112
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT

Postprzez carlo80 » 19 lip 2006, 14:02

okej, juz zrobilem badanie.
3 krotkie blyski,co oznaczaloby padniety czujnik polozenia walu. Czy to mozliwe jesli na LPG chodzi bardzo dobrze? Czy czujnik jest w aparacie zaplonowym ?

dzieki za odp.
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Tharr » 26 lip 2006, 21:11

ja właśnie przed chwilą przetestowałem swojego Xedosika. Wynik: kod 17 i kod 15 (15 to lambda, ale 17... mam się bać?)? Czy 17 to coś poważnego/kosztownego?
Pozdrawiam!

Edit: poczytałem o 17 – hehe, wyjaśnia ogromny apetyt Madzi na benzynę (15 litrów/100 przy stylu kapelusznika w mieście...). Pytranie tylko czy spowodowała to padnięta lambda czy coś innego. A, i jeszcze jedno, przy teście ABS nic mi się nie zapalało. To znaczy, że wszystko ok, czy coś źle podłączałem?
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki