Olbrzymie spalanie + dziwne zachowanie

Postprzez Gość » 20 cze 2005, 11:48

Witam
Mam mazde 323f bg 1.6 16v i mam problem ze spalaniem , otóż pali mi w mieście aż 12-13 litrów i dziwnie sie zachowuje. Kilka razy dziennie obroty na wolnych rosną mi do 1.5 tyś i wtedy po wciśnieciu gazu nie wkreca sie dobrze (chyba pali na 3) , przy tym strasznie dymi. W takiej sytuacji gdy zgasi się silnik i chce sie go ponownie odpalić nie ma takiej możłiwości. Poprostu kręce rozrusznikiem ale silnik nie odpala. Robiąc to prawie do wyczerpania akumulatora w końcu odpala i wtedy znowu powoli się wkręca i nie chodzi na 4 , może nawet na dwa , potem trzy i po chwili sytuacja wraca do normy. Dodam że obroty na wolnych pływają , przy skręcaniu kierownicą wskazówka też reaguje i wynoszą 1 tyś , nie wiem dlaczego takie wysokie ;/ . Przy dodawaniu gazu delikatnie gazu wskazówka od obrotów idzie delikatnie w dół a potem do góry , podobnie podczas schodzenia z obrotów , idzie niżej a potem wraca do tego 1 tyś. Co to może być ? Może sonda lambda ? silnik krokowy ? Naczytałem sie na forum mnóstwo postów ale nie moge znaleźć odpowiedzi ;/ pomóżcie
Gość
 

Postprzez nemi » 20 cze 2005, 12:25

Pływające obrotu = niski stan płynu chłodniczego (?)
Wyskocz do samochodu i sprawdź (zbiornik wyrównawczy i samą chłodnicę) – najtańsza rzecz i moja "porada" na pewno nie zaszkodzi :)

qweert napisał(a):przy tym strasznie dymi

qweert napisał(a):gdy zgasi się silnik i chce sie go ponownie odpalić nie ma takiej możłiwości

Czyżby uszczelka pod głowicą? Nie wiem jak jest w Madzie z kanałami płynu chłodniczego, ale w poprzednim aucie płyn zalewał mi świece.
Tak czy inaczej sprwdź ten płyn – to będzie prawdopodobnie duża wskazówka...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Defort » 20 cze 2005, 14:08

no moja mazda 323 1.6 tez pali tyle okolo po miescie...coprawdaz to automat ale to chyba nienormalne?? Czy sie myle?? MOze jednak cos kaput :>
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2005, 18:16
Posty: 13
Auto: Mazda 323 1.6 rocznik 1992

Postprzez ravo » 20 cze 2005, 16:58

Defort napisał(a):no moja mazda 323 1.6 tez pali tyle okolo po miescie.

wroclaw ogromne korki spalanie w granicach 9-11 gazu srednia 10 nie znam sie dobrze ale moze cos z elektronika ?? a moze poprostu brudny filtr paliwa
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez newark » 20 cze 2005, 17:05

A ja proponuje sprawdzenie czujnika temp silnika.
Po za tym sprawdz jakie masz błędy od sterownika (kompa).

Miałem podobne objawy i po wymianie czujnika wszystko OK.

A tu masz link na temat czujnika:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=30

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez Gość » 21 cze 2005, 10:20

a jak sie zachowywała Twoja mazda ?
Gość
 

Postprzez newark » 21 cze 2005, 10:38

Jakbyś wszedł na linka to byś przyczytał.

Pozdrowienia

NewArK

PS. Masz tam wszystko opisane
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez F-16 » 21 cze 2005, 18:41

A mi pali 7,5 po mieście jednak ciężki but robi od razu 8-10. Może nie katuj...? :]
KOŚCI ZOSTAŁY RZUCONE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2005, 00:14
Posty: 14
Skąd: Wawka
Auto: 323 F BG 1.8 16v DOHC GT

Postprzez balonikk » 11 lip 2005, 15:44

Jak sprawdzić czujnik temp. silnika (czy jest dobry) jest to ten czujnik z zieloną wtyczką i z prawej strony silnika w głowicy. Potrzebuje szybkiej podpowiedzi! Z góry dzięki, Pozdro.
Początkujący
 
Od: 26 cze 2005, 16:38
Posty: 4
Skąd: wrocław
Auto: mazda323f bg 1.8 16vDOHC 91r

Postprzez tomekrvf » 11 lip 2005, 16:18

Poza czujnikiem jest jeszcze wiazka czujnik-ECU silnika. Jasli gdzies na zlaczu jest slaby kontakt ktory dorzuca 200-300 omów w obwodzie to mimo ze wymienisz czujnik moze byc tak samo.
Czujnik sprawdz multimetrem W temperaturze 80 stopni powinien miec okolo 250-300 omów
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mefyoo » 11 lip 2005, 23:12

moja tez zre w miescie nawet okolo 15
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez Albin1981 » 25 lip 2005, 11:53

moja madzia 1,6 16v pali mi ok 12 ale chyba z czujnikami mam wszystko wporzadku bo temperaturka jest wskazywana chyba dobrze a i obroty nie skacza – przy ssaniu ok 1700 a jak sie podniesie wskazowka tem. spadaja na 700/800. ALE CZEMU TAKIE WIELKIE SPALANIE :|
POMOZCIE BLAGAM
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 17:25
Posty: 32
Skąd: Limanowa
Auto: 323F BG 1.6 16V '92

Postprzez tomekrvf » 25 lip 2005, 12:29

Albin1981 napisał(a):ale chyba z czujnikami mam wszystko wporzadku bo temperaturka jest wskazywana chyba dobrze

To nie jest ten sam czujnik
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Albin1981 » 25 lip 2005, 20:54

wiem ale z tego co zauwazylem to madzia chyba nie chodzi caly czas na ssaniu. chyba ze ssanie NIE jest wlanczane i wylanczane w zaleznosci od sygnalu tych tylko od jakis innych czynnikow. widze ze tomekrvf jestes dosc w temacie sprobuj mi(= kompletny laik w tych sprawach <glupek2> ) to wszystko wytlumaczyc. bo narazie ja to tak widze; czujniki mam dobre ale jezdze na ssaniu bo mi pali prawie 12
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 17:25
Posty: 32
Skąd: Limanowa
Auto: 323F BG 1.6 16V '92

Postprzez tomekrvf » 26 lip 2005, 09:44

Dobre czujniki to nie wszystko. Najwazniejsze jest to jakie sygnaly otrzymuje sterownik silnika od czujników. Po drodze jeszcze jest wiazka elektryczna ktora moze byc uszkodzona(sleby kontakt na zlaczach itp itd). Najlepiej jest sprawdzac wszystkie sygnaly bezposrednio na sterowniku. Jesli jestesmy pewni ze czujnik(badz element wykonawczy) jest dobry to nalezy sprawdzic jaki sygnal jest na odpowiednich pinach sterownika. Czyli np sprawdzasz charakterystyke temperaturowa czujnika temperatury silnika i widzisz ze jest dobry a jest podejrzenie ze silnik zle pracuje przez ten czujnik to wtedy mierzysz opornosc czujnika temperatury bezposrenio na pinach wtyczki sterownika dzieki temu uwzgledniasz cala wiazke Np na goracym silniku mierzysz opornosc czujnika bezposrednio na nim i wychodzi 250 ohm Robisz to samo na wtyczce sterownika a tam juz jest 2 kOhm i juz widac ze jest problem w wiazce i sterownik nie widzi ze silnik ma 80 stopni a 20 i leje 3 razy wiecej paliwa
To sie tyczy wszystkich czujników i elementów wykonawczych w aucie.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez dizzi » 26 lip 2005, 20:18

Zresetuj ECU
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Albin1981 » 26 lip 2005, 21:02

A moja Madzia (323F 1.6 16v 1992r.) ma możliwość podpięcia do komputera i sprawdzenia tych obwodów przez program serwisowy, czy trzeba robić to ręcznie – sprawdzanie czujników?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 17:25
Posty: 32
Skąd: Limanowa
Auto: 323F BG 1.6 16V '92

Postprzez tomekrvf » 27 lip 2005, 10:10

Ręcznie, a bardzo wygodnie się to robi, jak się ma wiązkę testową ECU :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mad_man » 27 lip 2005, 12:56

A moja Madzia miała/ma "problem" tego typu, że na gazie pali 10l/100km nie ważne, gdzie... (trasa/miasto).
Benzynka tak samo: 8-9l/100km – też nie ważne, gdzie (trasa/miasto).
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Albin1981 » 27 lip 2005, 15:49

dizzi myślisz, że pomoże reset ECU ?? A reset całej elektroniki ?? Podobno można zrobić go złączając obydwie klemy akumlatora. Można to zrobić ??
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 17:25
Posty: 32
Skąd: Limanowa
Auto: 323F BG 1.6 16V '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323