Problemy z rozruchem

Postprzez mikemike » 2 sie 2005, 19:46

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problemy z uruchamianiem samochodu. Mianowicie zdarza się (coraz częściej), że po przekręceniu kluczyka przygasają kontrolki, słychać, że coś tam przy silniku zaskakuje, ale rozrusznik nie kręci. Czasami muszę próbować 3-5 razy przekręcać kluczyk aby rozrusznik załapał. Na zimnym silniku silnik strasznie 'dygoce', gaśnie i udaje mi się zapalić tak średnio za 3-cim razem.
Madzia jest zagazowana, przepływomierz uszkodzony, ale wcześniej paliła dobrze (zawsze odpalam na benzynie).
Niedawno wymieniłem świece i przewody (szarpał na gazie), ale odpalaniu to nie pomogło.

Poradźcie coś. Czy może to być wina modułu zapłonowego?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2005, 21:29
Posty: 7
Skąd: Błonie
Auto: 626 2.0 GE 92'

Postprzez Grzyby » 2 sie 2005, 20:02

Nie pocieszę cię.
Miałem podobne objawy 2 lata temu, aż w końcu przestała palić wogóle.
Skończyło się na wymianie aparatu zapłonowego :(
A próbowałeś odpalać na gazie?
Przejedź się do magików od gazu, może szukasz problemu nie tam gdzie jest?
Oby.
pozdrawiam
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez listek » 2 sie 2005, 20:12

ja raczej stawiał bym na automat w rozruszniku. co do braku reakcji po przekręcaniu stacyjki. A już sam problem z odpalaniem to najprawdopodobniej wina przepływomierza. Przy typowym uszkodzeniu aparatu zapłonowego rozruch zimnego silnika nie sprawia problemów (zaczynają się kiedy się nagrzeje)
listek
 

Postprzez Grayson » 2 sie 2005, 22:24

Bardziej na szczotki poprostu zawieszaja sie na komutatorze wirnika(rotora)Reszta jak powyzej jednak sprawdz kopulke a takze filtr powietrza.Akumulator tez nie zawadzi sprawdzic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez adam626 » 3 sie 2005, 09:51

objaw przygasania lampek sugeruje raczej brak dobrego kontaktu z akumulatorem,
zaczął bym od oczyszczenia klem i nasmarowania wazelina techniczną przed ponownym podłaczeniem
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez mikemike » 5 sie 2005, 13:56

objaw przygasania lampek sugeruje raczej brak dobrego kontaktu z akumulatorem,

Przeczyściłem klemy i przesmarowałem 'Kontakt spray' (nie miałem wazeliny) – zobaczymy co będzie. Akumulator jest nowy.

A już sam problem z odpalaniem to najprawdopodobniej wina przepływomierza.

Przepływomierz mam uszkodzony od dawna – problemy z odpalaniem zaczęły się nie tak dawno. Nie wydaje mi się, żeby to był przepływomierz (ale co ja tam wiem).

Dzisiaj madzia ma b. dobry dzień – chodzi jak w zegarku :)

Pzdr
Początkujący
 
Od: 4 maja 2005, 21:29
Posty: 7
Skąd: Błonie
Auto: 626 2.0 GE 92'

Postprzez mikemike » 13 sie 2005, 12:35

Tak się zbierałem, że wreszcie samochód przestał reagować na przekręcanie kluczyka (tzn. lampki się świeciły i przygasały – ale rozrusznik – cisza). Na początku podejrzewany był rozrusznik – ale na krótko kręcił b. dobrze. Elektryk sprawdził – dochodzi za mało prądu do rozrusznika. Kolejnym podejrzanym była stacyjka, a skończyło się na braku kontaktu w jakiejś kostce. Teraz kręci OK – ale z zapalaniem czasami są problemy.

Może ktoś coś doradzi.
Znika mi płyn z chłodnicy (czytałem, że to może być wina uszczelki pod głowicą), ale olej utrzymuje się w normie (od ostatniej zmiany przejechałem 5kkm i nie widać żeby coś ubyło). Nie widać nigdzie wycieków. No i te problemy z zapalaniem. Po wizycie u elektryka jest wyraźnie lepiej, ale coś jeszcze jest nie tak ???
Początkujący
 
Od: 4 maja 2005, 21:29
Posty: 7
Skąd: Błonie
Auto: 626 2.0 GE 92'

Postprzez Grayson » 13 sie 2005, 12:57

A wyjal rozrusznik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez sołtys » 13 sie 2005, 14:03

Przy walniętej uszczelce olej niekoniecznie musi znikać a ubytek płynu jeżeli nie ma wycieków tylko tak sie da wytłumaczyć że jest walnięta uszczelka pod głowicą. Dodatkowy efekt to dymienie na biało samochdu nawet jak jest rozgrzany ( taki mały parowóz) i drugi efekt trudny rozruch bo w cylindrze masz płyn który zarzuca świece i daje przebicia wiec ciężko zapala itd.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez mikemike » 13 sie 2005, 15:27

A wyjal rozrusznik?

Z tego co wiem to nie.

sołtys – moja madzia ma wszystkie niedomaganie o których napisałeś:
– płyn znika, ale brak wycieków
– kopci na biało
– ciężko zapala (z tym to bywa różnie)

Jaki jest koszt uszczelki i wymiany?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2005, 21:29
Posty: 7
Skąd: Błonie
Auto: 626 2.0 GE 92'

Postprzez sołtys » 13 sie 2005, 15:55

Tego dokłądnie nie wim zależy czy ori czy z jc której zdaje sie nikt nie poleca obiło mi sie coś koło 200 zł ale to już napewno wie Jaksa bo z tym robi robocizna zależnie od watsztu.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Grayson » 13 sie 2005, 23:03

mikemike napisał(a):A wyjal rozrusznik?

Z tego co wiem to nie.

No to jak stwierdzil ze rozrusznik jest w porzadku?
mikemike napisał(a):Na początku podejrzewany był rozrusznik – ale na krótko kręcił b. dobrze.

Na krotko? <lol> To jak on go sprawdzil na krotko gdy byl zamontowany.Kurde to jakis magic <boje się> Z tego co rozumiem to podpial mu osobne zasilanie i wzbudzil go za pomoca(np.srubokreta) a rozrusznik siedzial sobie zamontowany? Chlopie wymontuj rozrusznik.Sprawdz szczotki,komutator,stojan,rotor(wirnik),tulejke i cewke.Filozofii niema.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez Mielcar80 » 16 sty 2007, 21:56

Mam pytanko. Czy łatwy jest dostep do rozrusznika w GE FS bo padł mi chyba i musze go wyjąć. Jak najlepiej sie do tego zabrac? Kontrolki nawet nie przygasają tylko zegarek , akumulator świeżo naładowany, przez dwa ostatnie dni rozrusznik wydawał jakieś dziwne odgłosy teraz juz nic. Na zapych pali odrazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2006, 12:11
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 626 2.016v GE FS LPG 93r

Postprzez sołtys » 17 sty 2007, 09:07

Mielcar80 napisał(a):Czy łatwy


niezbyt bez kanału sie nie obejdzie
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez ts80 » 29 sie 2007, 08:52

Witam Was!

Mam problem z rozruchem mojej Mazdy 626 '96 1.8. Objawia się to tym, że po nocnym postoju (i tylko) mam problem z odpaleniem. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i kręceniu rozrusznikiem silnik zachowuje się jakby wogóle nie dostawał paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka i załączeniu zapłonu, pali od dotknięcia.
Powyższe objawy nie występują w ciągu całego dnia, nawet po dłuższym np. 9 godzinnym postoju.
Dodam, że świece mają przebieg ok. 7tys.km, nie ma problemów z pracą silnika w deszczowe dni, pompa paliwa sprawna, nie ma znaczenia poziom paliwa w baku, wymieniony filtr paliwa, auto posiada instalację LPG IV generacji.

Z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam

ts80
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez Grzyby » 29 sie 2007, 08:59

ts80 napisał(a):po nocnym postoju (i tylko) mam problem z odpaleniem. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i kręceniu rozrusznikiem silnik zachowuje się jakby wogóle nie dostawał paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka i załączeniu zapłonu, pali od dotknięcia.

proponuję po włożeniu kluczyka i zapaleniu kontrolek poczekać kilka sekund żeby pompa paliwa zwiększyła ciśnienie paliwa w układzie.
Jeżeli sytuacja ma miejsce tylko po dłuższym postoju to obstawiam właśnie takie rozwiązanie problemu :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ts80 » 29 sie 2007, 09:02

Grzyby napisał(a):
ts80 napisał(a):po nocnym postoju (i tylko) mam problem z odpaleniem. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i kręceniu rozrusznikiem silnik zachowuje się jakby wogóle nie dostawał paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka i załączeniu zapłonu, pali od dotknięcia.

proponuję po włożeniu kluczyka i zapaleniu kontrolek poczekać kilka sekund żeby pompa paliwa zwiększyła ciśnienie paliwa w układzie.
Jeżeli sytuacja ma miejsce tylko po dłuższym postoju to obstawiam właśnie takie rozwiązanie problemu :)


dzięki Grzyby za błyskawiczną odpowiedź! co do dłuższego postoju...tak jak napisałem, w dzien nawet po 9godzinnym postoju, problem nie występuje. Jutro przetestuję Twoją sugestię i dam znać co i jak:)

Jednak zastanawia mnie jedno. Dlaczego ten problem nie występował wcześniej?...:)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez Grzyby » 29 sie 2007, 09:17

ts80 napisał(a):Jednak zastanawia mnie jedno. Dlaczego ten problem nie występował wcześniej?.

coś się zużywa/zużyło :)
Jak zwykle w starym samochodzie

Mam nadzieję że ten sposób zadziała.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ts80 » 29 sie 2007, 10:12

Grzyby napisał(a):
ts80 napisał(a):Jednak zastanawia mnie jedno. Dlaczego ten problem nie występował wcześniej?.

coś się zużywa/zużyło :)


.


może jakieś sugestie? ;) samo z siebie się przecież nie wzięło :)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez Grzyby » 29 sie 2007, 10:25

zobaczymy czy ten sposób pomoże :)
Na razie sobie można jedynie pogdybać
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6