Fotorelacja: Wygłuszenie przednich i tylnych drzwi oraz wymiary głośników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez didusiek » 4 kwi 2012, 10:07

Wymiary głośników:
Przód: fabrycznie 5x7 (opcjonalnie po zamontowaniu dystansu 16)
Tył: fabrycznie 16


To ja dodam coś od siebie. W sumie nie jest to związane z konserwacją ale z drzwiami i wygłuszeniem. Postanowiłem zmienić w końcu seryjne głośniki na nowe. Zakupiłem dwa zestawy odseparowane Helixa B62 C i wziąłem się za robotę. Tak jak wyżej boczek pisał zdjęcie boczku jest bardzo proste i zajmuje dosłownie do 2 minut więc omijam opis tej czynności. Gdy już mamy zdjęty boczek ściągamy folię która jest przyklejona do masy bitumicznej (folia już nie będzie nam potrzebna).
Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-03

Seryjny głośnik odkręcamy. Szmatką dokładnie myjemy wewnątrz drzwi. Najgorsze było przeciągnięcie nowego kabla głośnikowego ale operacja trwała jakieś 15 min. Kabel pociągnąłem w fabrycznej wiązce jaka idzie do drzwi. Trochę się nagimnastykowałem ale jest to do zrobienia.

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-03

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-03

Następnie zabrałem się do klejenia mat jakie dostałem razem z głośnikami gratis ( 6 szt ) 3szt na jedne drzwi i 3 na drugie, do reszty klejenia zastosowałem taśmę dekarską bo akurat miałem jeszcze pół rolki. Bardzo pomocna a nawet konieczna przy teraźniejszych temperaturach jest opalarka do podgrzania mat i blachy. Wyliczyłem że do poklejenia wew drzwi i od strony boczku (tz. otwory techniczne) potrzeba 7 mat żeby mniej więcej było pozaklejane a 8 szt. żeby dojść do wszystkich zakamarków. Jak będę robić tylne drzwi to zastosuję tylko dekarkę x2 warstwy choć maty wyglądają o wiele lepiej ale nie będę bawić się w dodatkowe koszty.

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-03


Po tym zabiegu zabrałem się do założenia dystansu również gratis do zestawu z 5"x7" na 165mm.
Niestety otwory na śruby nie pasowały a dystanse dla Ford/Mazda nie zawsze pasują. Po zrobieniu nowych otworów podłączyłem głośnik i zamontowałem go w otworze. Teraz zostało już tylko oklejenie taśmą dekarską otworów technicznych i uszczelnienie dystansu wokół głośnika.

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-03

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-03


Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-03

Po tych wszystkich operacjach zakładamy boczek ale .... do wewnętrznej strony boczku jest przyklejony kawałek styropianu i trzeba przeciąć skrócić nożem jakieś 3 cm bo inaczej nie założymy boczku ( otwory techniczne zaklejone dekarką). Jeszcze można dać pomiędzy boczek a pozaklejane drzwi dodatkowe wygłuszenie ( pianka lub coś innego). Ja tak planuję tylko muszę poszukać odpowiedniego materiału i wkleję parę fotek i dorzucę jeszcze z wyklejania tyłu. Wrażenia odsłuchowe...... jak na razie przyzwyczajam się do nowych głośników (podłączone do radia) ale będę jeszcze próbę robił na wzmacniaczu i wtedy zdecyduję jak zostanie tylko jeszcze muszę tył zrobić. Na pewno jest ciszej podczas jazdy przy wyższych prędkościach. Mam nadzieję że się komuś to przyda. :)
Ostatnio edytowano 9 kwi 2012, 09:36 przez didusiek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez rafal700 » 4 kwi 2012, 10:44

super :)

powiedz mi ile wyszło m^2 tej czarnej i tej dekarskiej maty ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez didusiek » 4 kwi 2012, 10:58

Maty są 25x50 cm x 4 szt na jedne drzwi to =1m kwadratowy wewnątrz + 1m kwadratowy na zaklejenie otworów technicznych razem 2m kwadratowe jak samymi matami. A jak mieszane to 1 m kw maty + 1m taśmy dekarskiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez rafal700 » 4 kwi 2012, 12:08

Rozumiem. Chcąc wygłuszyć tylne drzwi plus przednie potrzebuje 16 mat bitumicznych jeśli tylko jedną stronę mam wygłuszyć bądź 32 jeśli obydwie. Patrząc na ceny na allegro to wychodzi 32x4,50zł = 150zł.

Jeśli wziąść pod uwagę taśmę dekarską to mamy o wiele drożej ponieważ potrzebujemy 4 metry kwadratowe. Patrząc na allegro to za półtora metra taśmy płacimy 50zł :/

Powiedz mi jeszcze jakie miałes maty ? są wersje standard za 4,5zł oraz flex bardzo giętka za 6zł. Warto płacić ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez didusiek » 5 kwi 2012, 06:42

No racja sam wczoraj pojechałem do sklepu i za rolkę dekarki trzeba zapłacić 130 zł. Maty jakie dostałem to BOLL i one na alledrogo kosztują 4.50 za sztukę. Są sztywne ale po podgrzaniu opalarką dobrze się układają. Już zamówiłem kolejne sztuki na tył.

Maty dotarły więc zabrałem się dzisiaj do roboty. Przód zrobiony teraz tył. Procedura rozkręcania drzwi taka sama jak z przodu jedynie trzeba śrubokrętem podważyć do góry blaszkę znajdującą się od dołu rączki zamykania drzwi.

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Żeby przeciągnąć kabelek do drzwi trzeba ściągnąć plastikową osłonę środkowego słupka za którą znajduje się napinacz pasa bezpieczeństwa + zdjąć gumę między drzwiami a słupkiem żeby dostać się do kostki. Kostkę wypinamy pociągając to zielone kółeczko w stronę do drzwi. W kostce jest dość miejsca żeby przeciągnąć kabel.

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Zwrotnica zostaję przy kostce. Następne- wyklejanie mat 5 na jedne drzwi 5 na drugie.

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

A między boczek a drzwi dałem taką piankę.

Obrazek
By didusiek1 at 2012-04-07

Na sam koniec zrobiłem odsłuch tweterków na tył i najlepsze miejsce moim zdaniem i tam je zamontowałem jest nad klamką otwierania drzwi.
Mój zestaw 2x helix B62C odseparowany przód + tył testowałem pod samym radiem i pod wzmacniaczem i zdecydowałem że głośniki będą podpięte tylko pod radio. Jedyna różnica jaką zauważyłem jak były podpięte pod wzmacniacz to to że na mniejszym vol. grały głośniej ( tz. np.przy vol-16 pod wzmacniaczem grały tak jak vol-24 pod samym radiem).
KONIEC. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez didusiek » 7 kwi 2012, 19:52

Właśnie wróciłem z pierwszej jazdy po tym wygłuszeniu drzwi. Akurat padało i muszę powiedzieć że jestem zaskoczony. Przed wygłuszeniem każde najechanie na kałużę i chlapnięcie wodą było dobrze słyszalne a teraz jest bardzo ciche i głuche. Szum opon cichy. Te wszystkie pozytywy natchnęły mnie i po prostu wezmę się jeszcze za wygłuszenie bagażnika i jego boczków. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez rafal700 » 25 kwi 2012, 09:33

jak tam wrażenia po paru tygodniach ? :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez lesiux » 25 kwi 2012, 10:48

szkoda, że pominąłeś w fotorelacji etap wyklejania środka drzwi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Dolson » 25 kwi 2012, 15:36

A propos wygłuszania to czy ktoś już próbował wygłuszyć progi "od środka" przez otwory montażowe listwy progowej? Np. można by wlać przez cienką rurkę wosk bitumiczny na wew. ścianki progów. Chyba, że w progach są jakieś kanały upustowe przez, które cieknie woda, wtedy taka opcja odpada.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 11:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Postprzez kubi2410 » 25 kwi 2012, 20:48

Ja kupiłem 32 maty mam zamiar za to się zabrać w Weekend majowy jak zdążę. Maty są dość twarde więc faktycznie bez suszarki raczej nie da rady :D . Postaram się parę fotek zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Don Gregorio » 25 kwi 2012, 21:12

Jakiej firmy zakupiłeś te maty i jaki koszt?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez kubi2410 » 26 kwi 2012, 09:20

Boll 4,50zł/szt. allegro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Don Gregorio » 26 kwi 2012, 09:43

Myślisz, że 32szt wystarczą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez kubi2410 » 26 kwi 2012, 09:47

Tak wyliczali kilka postów wyżej a pewność będę miał jak zacznę oklejać. Dam znać czy wystarczyło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Don Gregorio » 26 kwi 2012, 10:12

No bo właśnie też będe miał sporo wolnego czasu i bym się za to zabrał.
A co planujesz okleić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez kubi2410 » 26 kwi 2012, 10:23

Zacznę od drzwi przód tył i od wewnątrz i zewnątrz. Potem zobaczę jakie efetkty w postaci wygłuszenia i może zrobię jeszcze bagażnik i pod tylna kanapą żeby wygłuszyć tył auta bo bardzo dużo się hałasu po karoserii z tamtą przenosi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Don Gregorio » 26 kwi 2012, 11:20

Niektórzy narzekają na te maty.
Nie wiem czy nadkoli bagażnika i podłogi nie zrobić taśmą dekarską a resztę matami boll
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez didusiek » 26 kwi 2012, 11:29

Don Gregorio napisał(a):Niektórzy narzekają na te maty.
Nie wiem czy nadkoli bagażnika i podłogi nie zrobić taśmą dekarską a resztę matami boll

Taśma jest droższa i cieńsza niż maty.

lesiux napisał(a):szkoda, że pominąłeś w fotorelacji etap wyklejania środka drzwi.

Na zdjęciach jest pokazane jak są wyklejone od środka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez rafal700 » 26 kwi 2012, 12:55

Osobiście zakupiłem jednak maty wygłuszające filcowe poroso i będę wyklejać cały bagażnik + nadkola. Dodatkowo same obicia tapicerki. Są grube więc powinny lepiej spełnić swoje zadanie niż maty boll. Czytałem, że rozróżniamy wytłumienie czyli matami np. boll oraz wyciszenie czyli filc np. poroso :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Don Gregorio » 26 kwi 2012, 13:08

No w sumie do bagażnika i filcem można bo do drzwi to raczej zły pomysł ze względu na wodę przedostającą się tam. Chyba, że się myle.
A jakiej grubości są te maty filcowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323