Problemy Z Obrotami cz.2 oraz Duże Spalanie
Mam mały problem. Czasami mi obroty skaczą od 900 do 1.100 na luzie. Poza tym strasznie pali mi paliwo. Jeżdżę nim dopiero od 3 dni a już widzę, jak pije paliwo, a jeżdżę w zakresie 2 do 3 tys. na mieście. W tym właśnie momencie proszę o pomoc, co sprawdzić, co przeczyścici ????:(
__________________________
323F B6 1,6 1.598ccm 16v 1991r.
__________________________
323F B6 1,6 1.598ccm 16v 1991r.
- Od: 6 wrz 2005, 18:19
- Posty: 30
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.
OK powiem tak: sprawdziełem sondę LAMBDA u znajomego elektronika samochodowego, do którego mam zaufanie i który wali mi prosto zmostu, że coś jest nie tak, a nie jak inni owijają w bawełnę i stwierdził, że sonda jest OK . Potwierdziłem to jeszcze gdzie indziej. To teraz co mam jeszcze sprawdzić, czekam na jakieś pomysły z góry dziękuję .
- Od: 6 wrz 2005, 18:19
- Posty: 30
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.
Może gdzieś bierze Ci fałszywe powietrze, posprawdzaj wszystkie przewody, czy nie popękane, itd.
-
Pyton162
Nie wiem, czy w Maździe coś takiego występuje, ale u mojego ojca w Citroenie takie same objawy były, jak padł silniczek krokowy. A w ogóle, to jak masz znajomego elektryka, to może by zapłon posprawdzał, kable świece, palec, kopułkę, itp?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Witam wszystkich, mianowicie auto pojechało do warsztatu do bratu. W końcu znalazł dla mnie czas i podnośnik . Auto już mam 7 dni, odkąd sprowadziłem z Niemiec, no to zacząłem wymieniać:
1. Pasek rozrządu, wraz z napinaczem i zimeringiem.
2. Olej Shell Helix 15W-40.
3. Filtr oleju firmy JC.
4. Filtr powietrza firmy JC.
5. Zdemontowanie przepustnicy i czyszczenie.
Po tych zabiegach auto odżyło – dostało kopa , ale obroty musiałem zmniejszyć i w tym momencie mam zapytanie: Koło przepustnicy mam taki zaworek, a w nim śrubę i tym zmniejszyłem obroty mu. CO TO JEST? Czy jest to od ssania, czy czego? Zaraz koło membrany. Jeszcze nie mam książki żadnej do tego auta i dlatego się pytam. Ma ktoś w formie elektronicznej książkę? Byłbym zobowiązany przesłać na neomt@o2.pl
Dzięki za wsparcie i czekam na jakieś odpowiedzi.
1. Pasek rozrządu, wraz z napinaczem i zimeringiem.
2. Olej Shell Helix 15W-40.
3. Filtr oleju firmy JC.
4. Filtr powietrza firmy JC.
5. Zdemontowanie przepustnicy i czyszczenie.
Po tych zabiegach auto odżyło – dostało kopa , ale obroty musiałem zmniejszyć i w tym momencie mam zapytanie: Koło przepustnicy mam taki zaworek, a w nim śrubę i tym zmniejszyłem obroty mu. CO TO JEST? Czy jest to od ssania, czy czego? Zaraz koło membrany. Jeszcze nie mam książki żadnej do tego auta i dlatego się pytam. Ma ktoś w formie elektronicznej książkę? Byłbym zobowiązany przesłać na neomt@o2.pl
Dzięki za wsparcie i czekam na jakieś odpowiedzi.
- Od: 6 wrz 2005, 18:19
- Posty: 30
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.
Śruba, o której piszesz, służy do regulacji obrotów, ale należy to robić w trybie serwisowym (zewrzeć w gnieździe diagnostycznym TEN i GND, poszukaj tych terminow na FORUM).
Jeśli chodzi o broty wyregulowane przeze mnie, to na zimnym dochodzi do 1.500 po czym się nagrzeje, to spada na między 1.000 a 900. Jak włączę radio, światła, dmuchawę, to tryma 900 a nawet delikatnie wyżej i w sumie gra to, ale dalej skaczą obroty szczególnie np: gdy podjeżdżam na światła, mam czerowne, puszczam na luz auto i trzyma 1.100, po czym spada i lata od 900 do 1.100 obrotów a czasami nawet do 1.500 obrotów.
- Od: 6 wrz 2005, 18:19
- Posty: 30
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.
Jeśli chodzi o spalanie, to trudno powiedzieć, dam znać w tygodniu – dopiero co wczoraj wymieniłem części i jutro mam trasę do Kołobrzegu ze Szczecina i w ogóle zobaczę, ile na mieście pali i też Wam napiszę.
- Od: 6 wrz 2005, 18:19
- Posty: 30
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.
A więc zatankowalem 21 litrów paliwa i wyruszyłem ze Szczecina do Kolobrzegu i z powrotem i zrobiłem 300km. Wyszło mi, że auto spaliło 6,3 litra na trasie. Mam taki fajny niemieck przelicznik, który jest już sprawdzony nie tylko przeze mnie, ale miejsza o to.
W jedną stronę jechałem agresywnie, bo zbyt późno wyjechałem – szybkość była od 130km/h czasami do 200km/h a z powrotem 100km/h – 110km/h, to jeśli chodzi o trasę. Później napiszę, jak w mieście. A obroty dalej skaczą i nie wiem, co jest. Będę chyba musiał zakupić nowy silniczek krokowy.
W jedną stronę jechałem agresywnie, bo zbyt późno wyjechałem – szybkość była od 130km/h czasami do 200km/h a z powrotem 100km/h – 110km/h, to jeśli chodzi o trasę. Później napiszę, jak w mieście. A obroty dalej skaczą i nie wiem, co jest. Będę chyba musiał zakupić nowy silniczek krokowy.
- Od: 6 wrz 2005, 18:19
- Posty: 30
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.
Następnym razem zrobię fotki, jak będę w trasie. Miałem 180km/h przy 5.300 obtotów, a 6.000 obrotów i 200km/h na zegarku. Paliwo najnormalniesze SZCZECINSKI SHELL . Teraz badam, ile mnie wyniesie spalanie na mieście. Planuję przyczepić się do silniczka krokowego, muszę go sprawdzić. Czekam na jakieś podopowiedzi na temat dławienia.
- Od: 6 wrz 2005, 18:19
- Posty: 30
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości