Problemy Z Obrotami cz.2 oraz Duże Spalanie

Postprzez MartinT » 15 wrz 2005, 10:19

Mam mały problem. Czasami mi obroty skaczą od 900 do 1.100 na luzie. Poza tym strasznie pali mi paliwo. Jeżdżę nim dopiero od 3 dni a już widzę, jak pije paliwo, a jeżdżę w zakresie 2 do 3 tys. na mieście. W tym właśnie momencie proszę o pomoc, co sprawdzić, co przeczyścici ??????:(

__________________________
323F B6 1,6 1.598ccm 16v 1991r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 18:19
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.

Postprzez Pyton162 » 15 wrz 2005, 10:27

Sonda LAMBDA Ci poszła najprawdopodobniej.
Pozdrawiam.
Pyton162
 

Postprzez MartinT » 15 wrz 2005, 10:58

He fajnie, a jakie są koszty sondy LAMBDA?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 18:19
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.

Postprzez Pyton162 » 15 wrz 2005, 11:31

To zależy, czy oryginalna, czy jakaś zastępcza, ale chyba od 150zł i więcej !!
Pyton162
 

Postprzez misiek06 » 15 wrz 2005, 16:35

Zobacz na Allegro – ja tam kupiłem japońską sondę firmy NTK, nowiutką za 70zł ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez MartinT » 15 wrz 2005, 23:01

OK powiem tak: sprawdziełem sondę LAMBDA u znajomego elektronika samochodowego, do którego mam zaufanie i który wali mi prosto zmostu, że coś jest nie tak, a nie jak inni owijają w bawełnę i stwierdził, że sonda jest OK <jupi>. Potwierdziłem to jeszcze gdzie indziej. To teraz co mam jeszcze sprawdzić, czekam na jakieś pomysły z góry dziękuję :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 18:19
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.

Postprzez Pyton162 » 15 wrz 2005, 23:43

Może gdzieś bierze Ci fałszywe powietrze, posprawdzaj wszystkie przewody, czy nie popękane, itd.
Pyton162
 

Postprzez Xionc » 16 wrz 2005, 08:29

Nie wiem, czy w Maździe coś takiego występuje, ale u mojego ojca w Citroenie takie same objawy były, jak padł silniczek krokowy. A w ogóle, to jak masz znajomego elektryka, to może by zapłon posprawdzał, kable świece, palec, kopułkę, itp?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Ajej » 16 wrz 2005, 18:30

U mnie też to było i również wina silniczka krokowego, a paliwożerność zmniejszyła się po wymianie filtra. Niby błachostka, ale w starym filtrze nawet kawałki liści były...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2005, 16:40
Posty: 4
Auto: mazda 323f 1.6 16v 93r lpg

Postprzez yapiee » 16 wrz 2005, 22:23

"Pływające" obroty na luzie, to może być wina zapchanego filtra powietrza (koszt filtra: 25zł – wymiana 0zł – to tylko 6 śrubek).
Dasz radę.
moje auto – to moja twierdza
Avatar użytkownika
 
Od: 15 sie 2005, 20:06
Posty: 53
Skąd: Siemanowice Ślaskie/Sosnowiec
Auto: mazda 323F BG 1992 r. 1,6l 16v

Postprzez MartinT » 17 wrz 2005, 22:55

Witam wszystkich, mianowicie auto pojechało do warsztatu do bratu. W końcu znalazł dla mnie czas i podnośnik <killer>. Auto już mam 7 dni, odkąd sprowadziłem z Niemiec, no to zacząłem wymieniać:
1. Pasek rozrządu, wraz z napinaczem i zimeringiem.
2. Olej Shell Helix 15W-40.
3. Filtr oleju firmy JC.
4. Filtr powietrza firmy JC.
5. Zdemontowanie przepustnicy i czyszczenie.
Po tych zabiegach auto odżyło – dostało kopa :], ale obroty musiałem zmniejszyć i w tym momencie mam zapytanie: Koło przepustnicy mam taki zaworek, a w nim śrubę i tym zmniejszyłem obroty mu. CO TO JEST? Czy jest to od ssania, czy czego? Zaraz koło membrany. Jeszcze nie mam książki żadnej do tego auta i dlatego się pytam. Ma ktoś w formie elektronicznej książkę? Byłbym zobowiązany przesłać na neomt@o2.pl
Dzięki za wsparcie i czekam na jakieś odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 18:19
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.

Postprzez yapiee » 17 wrz 2005, 23:23

Wymień jeszcze filtr paliwa, jest przy tym trochę zabawy, ale można zrobić samemu.
moje auto – to moja twierdza
Avatar użytkownika
 
Od: 15 sie 2005, 20:06
Posty: 53
Skąd: Siemanowice Ślaskie/Sosnowiec
Auto: mazda 323F BG 1992 r. 1,6l 16v

Postprzez Globy » 17 wrz 2005, 23:32

Śruba, o której piszesz, służy do regulacji obrotów, ale należy to robić w trybie serwisowym (zewrzeć w gnieździe diagnostycznym TEN i GND, poszukaj tych terminow na FORUM).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez MartinT » 18 wrz 2005, 01:15

Jeśli chodzi o broty wyregulowane przeze mnie, to na zimnym dochodzi do 1.500 po czym się nagrzeje, to spada na między 1.000 a 900. Jak włączę radio, światła, dmuchawę, to tryma 900 a nawet delikatnie wyżej i w sumie gra to, ale dalej skaczą obroty szczególnie np: gdy podjeżdżam na światła, mam czerowne, puszczam na luz auto i trzyma 1.100, po czym spada i lata od 900 do 1.100 obrotów a czasami nawet do 1.500 obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 18:19
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.

Postprzez Albin1981 » 18 wrz 2005, 02:29

@MartinT: A czy po wymianie wszystkich części w/w zmniejszyło Ci się spalanie ??
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 17:25
Posty: 32
Skąd: Limanowa
Auto: 323F BG 1.6 16V '92

Postprzez Xionc » 18 wrz 2005, 14:10

Obroty powinny być na 750rpm przy rozgrzanym silniku, światłach.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez MartinT » 18 wrz 2005, 17:18

Jeśli chodzi o spalanie, to trudno powiedzieć, dam znać w tygodniu – dopiero co wczoraj wymieniłem części i jutro mam trasę do Kołobrzegu ze Szczecina i w ogóle zobaczę, ile na mieście pali i też Wam napiszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 18:19
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.

Postprzez MartinT » 20 wrz 2005, 11:05

A więc zatankowalem 21 litrów paliwa i wyruszyłem ze Szczecina do Kolobrzegu i z powrotem i zrobiłem 300km. Wyszło mi, że auto spaliło 6,3 litra na trasie. Mam taki fajny niemieck przelicznik, który jest już sprawdzony nie tylko przeze mnie, ale miejsza o to.
W jedną stronę jechałem agresywnie, bo zbyt późno wyjechałem – szybkość była od 130km/h czasami do 200km/h a z powrotem 100km/h – 110km/h, to jeśli chodzi o trasę. Później napiszę, jak w mieście. A obroty dalej skaczą i nie wiem, co jest. Będę chyba musiał zakupić nowy silniczek krokowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 18:19
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.

Postprzez Gustav » 20 wrz 2005, 11:40

MartinT napisał(a):szybkość była od 130km/h czasami do 200km/h
Co Ty tankujesz, że Ci tyle idzie? Moja, co prawda 8v, ale więcej, niż 175km/h na prostej we dwie osoby nie chciała :(.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2005, 20:39
Posty: 50
Skąd: Mińsk Maz.
Auto: Mazda 323F BG B6e

Postprzez MartinT » 20 wrz 2005, 17:47

Następnym razem zrobię fotki, jak będę w trasie. Miałem 180km/h przy 5.300 obtotów, a 6.000 obrotów i 200km/h na zegarku. Paliwo najnormalniesze SZCZECINSKI SHELL :P. Teraz badam, ile mnie wyniesie spalanie na mieście. Planuję przyczepić się do silniczka krokowego, muszę go sprawdzić. Czekam na jakieś podopowiedzi na temat dławienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 18:19
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323F BG B6 1,6/16v 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323