Tester sondy lambda

Postprzez misiek06 » 20 wrz 2005, 21:46

Dostałem ostatnio taki schemat testera do sondy podobno działa nieźle niedługo zabieram się za składanie takiego urządzonka ;) Pomyślałem że może się to komuś przydać ;)

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez tomekrvf » 21 wrz 2005, 22:52

Nie musisz mieć takiego testera zeby sprawdzić sondę lambda. Sondę można sprawdzić wykorzystując złącze diagnostyczne w samochodzie
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Quaki » 22 wrz 2005, 15:56

opiasny tutaj uklad moze sluzyc za dosc prosty system sprawdzania czy przy modyfikacjach silnika nie doprowadzilismy do zbytniego zuborzenia lub wzbogacenia mieszanki (uklad jest dosc prymitywny i nie zastapi profi sensora ale do zastosowan domowych moze sluzyc doskonale)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez sołtys » 15 lut 2006, 17:51

odgrzewam temat zmotował to ktoś i dziła ten układzik chciałbym pojeżdzić z takim testerkiem trochę by się przekonać jakie mam mieszanki na lpg w różnych sytuacjach drogowych.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Topaz » 24 kwi 2006, 13:34

sołtys napisał(a):odgrzewam temat zmotował to ktoś i dziła ten układzik chciałbym pojeżdzić z takim testerkiem trochę by się przekonać jakie mam mieszanki na lpg w różnych sytuacjach drogowych.



Jak masz sprawdzić mieszanki jak ciagle powinieneś miec regulację :) Więc bedzie ciągle zmieniać stan taki przyrząd.

Tak przy okazji to ja jezdzę ciagle z testerem, min sondy lambda :) ale to z racji tego, że testuję sterowniki do instalacji LPG :)
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez Łukasz » 24 kwi 2006, 18:04

tomekrvf napisał(a):Sondę można sprawdzić wykorzystując złącze diagnostyczne w samochodzie


Jak???
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Grzyby » 26 kwi 2006, 13:03

poprzez odczytanie kodów błędów – u mnie zadziałało :]
i sonda wymieniona.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 30 kwi 2006, 09:29

sp4ubw napisał(a):Jak masz sprawdzić mieszanki jak ciagle powinieneś miec regulację usmiech Więc bedzie ciągle zmieniać stan taki przyrząd.


zmotowałem to ustrojstwo i ustawiłem skład na lpg tak aby świeciły te same diody co na benzynie i jest ok.
Spalanie w normie i dynamika jak trzeba. Nie jeżdziłem z testerkiem bo nie było takiej potrzeby wystarczyła regulacja na postoju.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez karolq » 5 wrz 2006, 18:28

a czy zwyklym miernikiem cyfrowym nie mozna by bylo sprawdzic sondy ?? bo chodzi pewnie o napiecia wychodzace z niej ??
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez carlo80 » 11 wrz 2006, 09:25

właśnie,
na biegu jałowym powinno być 0.55v przeciez i wachania od 0 – 1V przy zmianie obrotów
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez xANDy » 11 wrz 2006, 09:53

carlo80 napisał(a):na biegu jałowym powinno być 0.55v przeciez i wachania od 0 – 1V przy zmianie obrotów

Powinno być powiedzmy te 0,55V ale zmiany, które podaje sonda na, które komputer reaguje już bardzo żywo wynoszą nie więcej jak 0,1V. Przy takiej prędkości reakcji komputer-sonda-komputer wynoszącej <1sek. trudno zaobserwować to na mierniku cyfrowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez carlo80 » 11 wrz 2006, 10:59

a mi sie wydaje ze o wiele latwiej na takim niz na analogowym. jak nie ma zmian to widac ze padnieta – a jak po nagrzaniu nie ma 0.5v to widac ze padaka.
Poza tym u mnie sie po paru minutach zagrzewala i dopiero mozna bylo cos z nia motac. to nie jest cyfrowy wskaznik skladu zeby ci tak skakal szybko ze nie zauwazysz.
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez SebaD » 11 kwi 2007, 09:54

Sondę lambda można pomierzyć tylko miernikiem analogowym !! Zmiany napięcia są tak szybkie, że miernik cyfrowy nie nadąży i będzie głupieć !! Do takich pomiarów nadaje się tylko analog. Napięcie powinno się wahać w przedziale 0-0,8V na wolnych obrotach...
Opis pomiaru sondy lambda ==> http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=5906

pozdro
SebaD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2007, 10:17
Posty: 11
Auto: Mazda323 BG 1.6

www.jastrzygowice.cba.pl

Postprzez piotrzxc » 17 mar 2008, 15:29

jakie zamienniki sond lambda można stosować do mazdy 626??
piotrzxc
 

Postprzez martinpl » 17 mar 2008, 16:10

nie wiem jaka idzie w 626 ale pewnie 4 przewodowa sonda 0-1V i kazda taka bedzie pasowac (aby gwint pasowal) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez kris.k6 » 20 mar 2008, 22:51

Cześć..szukałem wszędzie na forum o opisie 4-ch przewodów sondy lambda bez skutku ..otóż od sondy wychodzi 2-przewody białe, 1-czarny, 1-szary. Czy mógł by mi ktoś powiedzieć które przewody są do grzałki sondy, a którym przewodem idzie sygnał od sondy do sterownika (komputera).Chce własnie podłączyć sobie taki tester
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2006, 12:40
Posty: 15
Skąd: Rzeszów - Leżajsk
Auto: MAZDA 626 GF 1,8 98r.

Postprzez martinpl » 21 mar 2008, 21:40

2 x biale = grzanie
czarny = sygnal
szary = masa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Lukasz_zdw » 22 mar 2008, 13:18

Koledzy powiedzcie jak uszkodzona sonda lambda wpływa na prace silnika?? Pytam bo mam problem i nie wiem czy to czasem nie sonda. Otóż jeżdze na gazie ( I gen) bez emulatora sondy. Na gazie auto pracuje idealnie bez zadnych zarzutów, natomiast na benzynie juz nie. Gdy odpalam silnik rano pali od pierwszego i pracuje równo na PB natomiast gdy zaczynam jazde i w chwili zmiany biegu auto szarpie tzn bardzo gwaltownie schodzi z obrotów, nie gaśnie tylko w chwili odpuszczenia gazu zachowuje sie tak jakbym je zgasił, wogole nie ma dynamiki i podobnie jest przy dodawaniu gazu. Na gazie nie ma tego problemu zarowno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Na benzynie zaś nie ma odpowiedniej mocy lecz nie dławi sie. Na pedał gazu reaguje z lekkim opuźnieniem. Taki sam objaw mialem w poprzedniej maździe, problemu nie rzwiązalem bo sprzedałem auto teraz mam drugą i jest ten sam objaw dodam ze oba auta miały LPG i dzialo sie to tylko na benzynie na gazie bez zarzutów. Dodam ze to nie przepływomierz bo zakladalem juz 3 na próbe i na kazdym to samo. Pomocy. Aha dodam ze ECU nie wyrzuca błędu sondy oczywiscie na pb bo na gazie tak gdyz nie ma emulatora. Dlatego chcialbym wiedziec czy takie objawy co opisalem mogą byc winą uszkodzonej sondy?? Moj silnik to B6E.
Lukasz_zdw
 

Postprzez K8 » 12 maja 2008, 21:06

tomekrvf napisał(a):Nie musisz mieć takiego testera zeby sprawdzić sondę lambda. Sondę można sprawdzić wykorzystując złącze diagnostyczne w samochodzie

nie zawsze OBD I ma nie raz z tym problemy ;)
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez jacobs » 13 maja 2008, 00:12

To ja napiszę coś od siebie...

Kiedyś próbowałem sprawdzić sondę miernikiem (analogowym). Przeczytałem na forum opis, wszystko fajnie, tylko że u mnie sonda działa inaczej niż tutaj piszecie. Napięcie na wolnych obrotach to 0,2V i wzrasta wraz z obrotami do 0,8v. Znalazłem w necie jakąś dokumentację dotyczącą sond i wyczytałem tam że takie odczyty są prawidłowe. Więc nie wiem jak to do końca jest z tą sondą... ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki