Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez xXx » 20 mar 2004, 19:17

Jak wiecie od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym. Objawia to się w ten sposób, że podczas puszczenia nogi z pedału przyśpieszenia przy wyższej prędkości obrotowej silnika obroty zamiast zatrzymać się na poziomie 1100 a potem dalej spaść do około 700(tak miałem jak wszystko było dobrze) to spadają na około 300 o podnosza się po jakimś czasie 700.

Spowodowane to jest tym, że gazownik idiota wykręcił mi śrubę odbojnikową "Ślimaka" przepustnicy i przez to jak określił to "Długi" komputer nie wykrywa w tym momencie czy przepustnica jest otwarta czy zamknięta.

Dowiedziałem się również, że żeby ustawić TPS na nowo muszę mieć odpowiednie dane czyli otwarcie przepustnicy(mierzone szczelinomierzem), które wskazuje na to, że przepustnica jest otwarta lub czy jest zamknięta.

Mam prośbę do Długiego czy mógłby mi powiedzić ile ma wynosić otwarcie przepustnicy w któym to TPS wykrywa że jest zamknięta i ile jeżeli jest otwarta.

Ja dowiedziałem się jedynie, że ma to być 0,15 mm lub 0,50 mm.

Na podstawie tych danych ustawiłem śrube odbojnkiową przepustnicy tak, że TPS po podłączeniu do niego omomiezra wskazuje opór przy zamknięciu i brak oporu przy minimalnym otwarciu, ale nadal niestety nie jest tak jak powinno być.

Pomocy, bo to zaczyna mnie już dobijać.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Długi » 20 mar 2004, 19:26

A wiatrak dalej chodzi, przy TEN – GND :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez xXx » 20 mar 2004, 19:28

Bardzo śmieszne...wiem już że ma chodzić. Jak możesz to powiedz mi jakie mają być szczeliny przy ustawianiu TPS-u :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Długi » 20 mar 2004, 19:31

Źle wiesz, bo nie powinien, a jak chodzi to masz źle ustawiony TPS :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez Długi » 20 mar 2004, 20:22

A ja jeszcze raz mówie, ustaw w trybie testu tak żeby nie chodził wiatrak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez Długi » 20 mar 2004, 20:31

Nie wiem czy kłopotu nie będziesz miał :), Bo jak ktoś pokręcił śrubą odbojnikową przep. a ty doregulujesz TPS to wcale dobrze nie będzie.
W ŻĄDNEJ dokumentacji nie jest opisane jak tą śrubę regulować, z mojego doświadczenia powinna ona być ustawiona tak żeby przepustnica była jak najbardziej zamknięta, ale nie zacinała się w obudowie, potem regulujesz TPS, a na koniec kręcisz AAS w trybie testu oczywiście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez xXx » 20 mar 2004, 21:08

Dzięki wielki Długi. O coś takiego mi chodziło. Nie wiem jeszcze czy TPS mam ustawiać przy 0.15 mm(zamknięty) i 0,50 mm(otwarty).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Długi » 20 mar 2004, 21:13

Przy 0,15 wiatrak ma chodzić, przy 0,5 już nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez xXx » 20 mar 2004, 21:43

Zrobiłem :D Ciesze się bardz, bo jest tak jak na początku, Obroty spadają do 700 i nawet o 50 w dół nie pójdą. Jestem bardzo zadowolony.

Bardzo dziekuję Tobie Długi, że pomogłeś uporać mi się z tym problemem. :)

Należy Ci się <piwo>

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323