Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez mrdok » 17 lis 2004, 20:51

Na kostce diagnostycznej jest dokładny jej opis. Nawet kręcąc całym TPS-em nie jesteś w stanie spowodować, że silnik nie odpali. Ale na twoim miejscu zacząłbym od regulacji obrotów (tez komputer w trybie serwisowym) śrubka nad kołem do którego jest przyłączona linka. Na rozgrzanym silniku powinno być 700-800 rpm. Potem na zimnym silniku jest od 1500 do 1100 rpm (w zależności od temperatury) i powoli schodzi tak, że przylepnym rozgrzaniu powinno być 700-800 rpm Ceny nie znam, staram się nie dać zarabiać mechanikom :D
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 00:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Postprzez Mav » 18 lis 2004, 00:23

Hmm u mnie tuz nad tym kolkiem z linka jest taki, no nie wiem jak to nazwac, "grzybek" albo po prostu takie metalowe cos na gorze szerokie a na dole waskie. Jak sie pusci pedal gazu to taka srubka na tym kolku uderza w dol tego "grzybka". TEn dol sie wtedy troszke wsuwa w tego grzybka (tam jest taka jakby harmonijka co sie wtedy zwija). Czy to jest prawidlowe? Gdzie powinienem szukac tej srubki do regulacji wlnych obrotow?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 21:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:03.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez mechanik » 20 cze 2005, 07:16

Mam takie pytanie odnośnie kompa a w szczególności TPS.Dużo pisaliście na temat ustawiania TPS-u że trzeba zewrzeć styki TEN+GND i w trybie testu ustawiać TPS i tam miał wiatrak chodzić lub nie coś takiego było ale muszę powiedzieć że u mnie w trybie testu wiatrak milczy choćbym jak kręcił TPS-em .Więc moje pytanie jest takie DLACZEGO WIATRAK MILCZY czy to wina kompa.CO sprawdzić.POMOCY PLEASE.Pozdro.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2004, 17:14
Posty: 24
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 1.8 16v 1990

Postprzez Mumin » 20 cze 2005, 11:42

mechanik napisał(a):Mam takie pytanie odnośnie kompa a w szczególności TPS.Dużo pisaliście na temat ustawiania TPS-u że trzeba zewrzeć styki TEN+GND i w trybie testu ustawiać TPS i tam miał wiatrak chodzić lub nie coś takiego było ale muszę powiedzieć że u mnie w trybie testu wiatrak milczy choćbym jak kręcił TPS-em .Więc moje pytanie jest takie DLACZEGO WIATRAK MILCZY czy to wina kompa.CO sprawdzić.POMOCY PLEASE.Pozdro.


Z tego co ja zrozumiałem to wiatrak ma chodzić nie przy kręceniu TPSem tylko przy ruchu przepustnicą. A TPS trzeba tak ustawić żeby ten ruch zawierał się w przedziale od 0,1 mm (nie chodzi) do 0,5 (chodzi).
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 17:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:11.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez newbie » 20 cze 2005, 19:31

Mantra:

1) TPS nie wymaga regulacji, chyba że jakiś półgłówek kręcił nim wcześniej bo nie miał co zrobić z wolnym czasem...(ja wtedy wolę się napić, albo poleżeć, choć są mi znane i inne formy wykorzystania wolnych chwil...)

2) korelacja pomiędzy stanem TPS (CTPS) a wiatrakiem (-ami) w teście zachodzi od produkcji GE do góry (ale bez przesady z tym do góry, bo lada chwila coś zaczniecie kręcić w 3-kach lub 6-kach) w BG możecie paść na kolana i modlić się tydzień a wentylator będzie milczał jak zaklęty

Zapamiętać raz na zawsze... :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:11.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:11.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:11.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 09:11.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez tomekrvf » 6 mar 2006, 13:16

Długi napisał(a):Przy 0,15 wiatrak ma chodzić, przy 0,5 już nie

Tak jest
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez radzieta » 7 mar 2006, 20:59

Tu jest dokładny opis.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3861

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2006, 20:06
Posty: 23
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323