Wolne obroty – utrzymują się od 800 do 2000 cd.

Postprzez DOSIAAS » 27 paź 2005, 21:54

Edit mariusz.grzyb :
Temat powstał z połączenia "latające obroty" i "fiksuje automatyczne ssanie"



Witam
już niewiem o co chodzi z obrotami nadal sobie czasem lataja od 850 do 1,5 tys obrotów a nieraz na ssaniu wkreca sie na 2,1 tys obrt :| strasznie mnie to denerwuje bo nieraz w miescie rzucam na luz z tu obroty skacza :( czy to sonda jest?przepływka?czy cos innego
pozdro
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez Grzyby » 27 paź 2005, 22:09

odkręć korek od chłodnicy i wlej płynu na maxa (tylko na zimnym silniku :P ) Lej powoli i czekaj, bo bardzo wolno spada.
Powinno pomóc.
A jak nie to są i inne możliwości :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez DOSIAAS » 27 paź 2005, 22:13

mariusz.grzyb napisał(a):odkręć korek od chłodnicy i wlej płynu na maxa (tylko na zimnym silniku :P ) Lej powoli i czekaj, bo bardzo wolno spada.
Powinno pomóc.
A jak nie to są i inne możliwości :D

normalnie robili mi odpowietrzanie calego ukladu chlodzacego i wymieniali plyn pod cisnienm na nowy wiec to chyba co innego? :|
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez Grzyby » 27 paź 2005, 22:21

ja mam podobna przypadłość (dzisiaj zdiagnozowana u Jaksy) – winny znaleziony.
Nie wiem jak to nazwać ale to część połączona z silniczkiem krokowym i odpowiada za ssanie i wolne obroty. Może u ciebie jest to samo?
W weekend spróbuję pobawić się w czyszczenie tego ustrojstwa , mam nadzieję że da efekty bo używka to 350zł :(
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez DOSIAAS » 27 paź 2005, 22:23

hm moze zrób zdjęcia albo jak to sie zwie i gdzie to dokaldnie szukac??
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez Grzyby » 28 paź 2005, 08:11

jest toto nad przepustnicą i na pewno zabiorę się za to w sobotę bo dzisiaj rano obroty jeździły 1800-1000 i mnie to wk.....wia!
Popstrykam parę fotek z czyszczenia to zobaczysz jak to wygląda.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 30 paź 2005, 10:32

Jestem po zabiegu. Niestety pacjent zmarł :(
Spędziłem całą sobotę nad tym usrojstwem i niestety zabieg nie dał efektu. Obroty jak są wysokie (lub średnio wysokie) takie są. Fakt , że syfu w tym wszystkim było tyle że nie wierzyłem że to wszystko działało. Pozatykane kanały powietrza, zarośnięte jakimiś "glonami" kanały gdzie płynie sobie płyn chłodzący, w przepustnicy aż grubo!
No ale teraz mogę powiedzieć że na pewno nie jest to wina brudu i osadów. Niestety czeka mnie wydatek 350zetów.
Dosiaas, niestety fotek nie mam, bo zapomniałem zabrać ze sobą aparatu (wytłumaczę ci gdzie to jest).
Na przepustnicy (to ten element do którego dochodzi linka gazu) jest zamontowane właśnie usrojstwo które odpowiada za ssanie i wolne obroty (silnik krokowy). Należy to rozkręcić (4 śruby wkręcane "od góry" w przepustnicę ?) zaraz obok kolektora ssącego. Rozkręcić (uważaj na uszczelki, ja musiałem sobie dorobić) i wyczyścić. U mnie co prawda taki zabieg nie pomógł, ale i nie zaszkodził. A przynajniej pozbyłem się chyba kilograma syfu jaki się tam nagromadził przez lata.
pozdr. i wytrwałości przy tej robocie bo jest super upierdliwa (najlepiej zdemontuj obudowę filtra powietrza – jest lepszy dostęp).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 30 paź 2005, 11:51

mariusz.grzyb

a wyczyściłeś sobie kanał od wolnych obrotów ten który jest regulowany śrubą od wolnych obrotów. Ja wymontowałem całość łącznie z przepustnicą wyczyściłęm kanał od wolnych + zawór od baipasuu (według twojej nomenklatury kroczkowy) + element od ssania i jest dużo lepiej coprawda ssanie czasami szwankuje ale sporadycznie wiec w tym tygodniu mam zamiar to jeszcze doczyścić. Jest jeszcze jedna kwestia panowie przy przepustnicy jest czujnik zamknięcia przepustnicy jak on nie działa to umnie obroty rosną do tych 1700-1800 bardzi łatwo to sprawdzić odpinasz kostkę wolnych nie ma jest 1800 zapinasz kostkę i wolne wracają.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Yaroozo » 30 paź 2005, 19:53

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez Grzyby » 30 paź 2005, 20:19

sołtys napisał(a):a wyczyściłeś sobie kanał od wolnych obrotów ten który jest regulowany śrubą od wolnych obrotów. Ja wymontowałem całość łącznie z przepustnicą wyczyściłęm kanał od wolnych + zawór od baipasuu (według twojej nomenklatury kroczkowy) + element od ssania


wyczyściłem wszystko co się dało zdemontować (no poza kolektorem dolotowym <lol> ), syfu jak pisałem było z kilogram, niestety efekt (poza wyczyszczeniem) zerowy. Spróbuję z tym czujnikiem jutro.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 30 paź 2005, 20:23



Dzięki za podpowiedzi, ale nie tędy droga. Wiem doskonale o wpływie ilości płynu chłodzącego na obroty oraz problemach z obrotami na LPG – od tego zacząłem. Niestety to nie to.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez toms » 1 lis 2005, 20:57

U mnie obroty ok 1800 . Czyszczenie przepustnicy spowodowało tylko to , że obroty przestały pływać . Jutro szukam silniczka krokowego .
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez Grzyby » 2 lis 2005, 00:09

No i sprawdziłem kody.
Pokazuje 1xdługie i 5xkrótkie czyli kod 15 (jeśli się nie mylę).
Wg opisu kodów 15 to czujnik lambda, tylko mam pytanie. 23 to też lambda, ale u mnie pokazuje w kółko tylko jeden kod (15). I przy pracującym silniku i przy załączonym zapłonie.
To jak ? Lambda padła?
I czy w takim przypadku byłyby takie objawy ("głupie obroty")?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bajer0 » 2 lis 2005, 00:40

mariusz.grzyb napisał(a):I czy w takim przypadku byłyby takie objawy

hmmm dosc mozliwe.... a zresetuj kompa i zobacz po n.p. 100 – 200km.

jezeli dalej bedzie ten sam blad – raczej padla Lambda ;)

gdzies bylo na forum jak ja mozna sprawdzic, poszukaj dobrze ;)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Bimbak » 2 lis 2005, 16:57

mariusz.grzyb napisał(a):To jak ? Lambda padła?
I czy w takim przypadku byłyby takie objawy

Objawy ("brak" wolnyhc obrotów) w sumie podobne do wadliwej lambdy :) ale i'm not sure
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez toms » 4 lis 2005, 08:23

Jestem po pobycie w warsztacie . Czyszczona przepustnica , czyszczony i sprzawdzany silnik krokowy , sprawdzana sonda , podpięcie testera uszkodzeń I NIC nie pomaga i nie pokazuje. Po czyszczeniu silnika krokowego obroty spadły z 1800 do 1500 . Cień niepewności daje "czujnik otwierania przepustnicy " , ale wczoraj czasu nie stykło . Narazie muszę tak jezdzić . A co z waszymi obrotami ? wpadliście na przyczynę ?
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez toms » 15 lis 2005, 15:13

Jestem po kuracji . Przyczyną fruwania obrotów okazała się w 100% przepustnica . Majster powiedział że przyczyną było powietrze.Za dużo czy za mało to jeszcze nie wiem bo samochód mi podstawili pod dom i nie miałem okazji jeszcze porozmawiać na ten temat .
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez toms » 15 lis 2005, 16:34

Założona została druga przepustnica z mojego poprzedniego silnika FS. W tej która była nie można było ruszyć śruby regulacji ręcznej obrotów . Przeczyszczono drugą przepustnicę i po założeniu obroty wróciły do normy . Regulacja i jest ok.
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez DOSIAAS » 15 lis 2005, 18:05

poprostu przpustnica sie zawiesza i to jest powód :|
pozdro
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez tosiek » 23 lis 2005, 20:12

co może być przyczyną że nie spadają obroty? stoją w okolicach 1200...wystarczy się przejechać,spadną do 800...potem znowu po przygazowaniu na 1200....coś jest spaprane. Tak samo jest na benzynie i na gazie i to na rozgrzanym silniku.
podpowiedzi – silnik jest na pewno nagrzany
– tak samo jest na gazie i na benzynie
– silnik nagrzewa się normalnie
– ogrzewanie zaskakuje później ( trochę za późno)
– płyn w zbiorniku wyrównawczym w normie

Panowie moderatorzy,nie sugerujcie mi korzystac z opcji " wyszukaj"...znalazłem tylko podobny problem w 121
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6