Mazda dostała webasto – tym razem wodne

Postprzez JACU626 » 18 gru 2005, 16:04

Zracji ze nadeszła zima a dotychczasowe webasto grzalo tylko środek i było na benzynę (bedzie grzalo paska) zakupiłem i uruchomiłem w dniu wczorajszym webasto wodne które ogrzewa wnetrze auta i silnik. Sterowane jest czasowo czyli ostawiam że ma sie włączyc o 7 rano tak abym o 7/30 miał ciepło lub pilotem. Polecam wszystkim którzy maja troszkę zaciecie i mały nadmiar kasy. Mnie wszystko wyszło kupowane na allegro około 550 zł tak że nie jest tak tragicznie. Za to dziś rano wszystkie autka zamarznięte ( – 3 było) na parkinku pilotem włączyłem i po 30 min nie ma szronu na szybach i silnik ma około + 40C. Aż sie lepiej poczułem :D .

Dla tych co nie wiedzą jak webasto działa

Obrazek
webass.gif

Pobiera zimny płyn z silnika ogrzewa i elektryczna pompa wodna tłoczy do nagrzewnicy wentylator na drugim stopniu grzeje środek i ciepły płyn wraca do silnika i tak aż do czasu aż płyn osagnie 75 C i wtedy wylącza sie webasto samoczynnie.
A to kilka fotek z instalacji:
weba.jpg
webas.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Grzyby » 18 gru 2005, 16:07

JACU, a zasilanie to bierze z akumulatora?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JACU626 » 18 gru 2005, 16:15

Tak zasilanie a akumulatora wiadomo troszke go z pradu wydoi ale jak silnik ma + 50C to nie potrzeba mu tyle prądu do rozruchy so jak ma -15C. Katalogowo pobiera około 20 W + wentylator w środku tak że nie jest to wiele.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez JACUS » 18 gru 2005, 16:28

Kupilem Madzie z Webasto (tez wodne TYP BW 50) i tak jak pisze Jacek.....jest to wspaniala sprawa na zime i samochody parkowane "pod chmurka"! Sasiad skrobie szyby itp a Ty wsiadasz do cieplego auta i odpalasz bez problemu. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 18:03
Posty: 122
Skąd: wielkopolska (Zlotow)
Auto: 626 GF 2.0i '98 – PIEKNA!!

Postprzez xANDy » 18 gru 2005, 17:54

hmmmm – jak bym sobie kupił takowe coś, to jednak szukałbym kogoś, kto mi to założy... Szkoda, że jesteś tak daleko.. JACU626 – nie będziesz jechał na ferie zimowe w okolice Poznania??
Teraz nie mam garażu i bardzo przydałoby mi się takie coś.
PS. czy w webasto można regulować temp. do której działa (tutaj masz 75stopni a czy można ustawić np. 50st.?)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez JACUS » 18 gru 2005, 18:22

Ale zawsze mozesz wczesniej wylaczyc Webasto......wiec nie musisz podgrzewac wody az do 75 stopni:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 18:03
Posty: 122
Skąd: wielkopolska (Zlotow)
Auto: 626 GF 2.0i '98 – PIEKNA!!

Postprzez magicadm » 18 gru 2005, 19:54

Hej!!!
Ja też mam to faszystowskie CUDO :D :D :D

Model THERMO TOP E z modułem zdalnego sterowania Telestart (chyba T6).


Kupiłem już razem z samochodem – a więc gratis było <lol> <lol> <lol>
Na początku nie bardzo wiedziałęm, czy można je uzywać w czasie jazdy w celu szybszego dogrzania silnika – więc zawsze przed odpaleniem motorka – wyłączałem je. Okazało się że zupełnie niepotrzebnie...

Podzwoniłem troszkę po serwisie WEBASTO i dowiedziałem się, że można je używać na pracującym silniku.

Podobno jedyną czynnością konserwującą jest regularne przepalanie Webasta latem (raz na miesiąc)

Wspólczuję ludziom z samochodami bez Webasta zima – szególnie tym, które długo się nagrzewają. Nigdy nie prowadzę w kurtce – więc dla mnie wsiadanie do nagrzanego autka jest super. O zminiejszonym zużyciu silnika i paliwa nawet nie wspomnę.

Kolejne autko napewno będzie miało taki "bajer" <glupek2>


JACU626 – dzięki za fotki – już wiem co do czego- – masz może do tego urządzenia jakąś literaturę???

PS
Gdzie masz wyprowadzony wydech Webasta?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grzyby » 18 gru 2005, 20:01

magicadm napisał(a):Gdzie masz wyprowadzony wydech Webasta?

to u JACU626 jest elektryczne .......
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez xANDy » 18 gru 2005, 21:06

Grzyby napisał(a):to u JACU626 jest elektryczne

Hmm – coś mi tu nie pasuje. Zwykła logika mówi tak – skoro to ma moc 20W to nie ogrzeje nic więcej jak lusterko – rzeczywista moc grzewcza bierze się z paliwa (zapewne z baku). Moc takiego grzania wynosi ok 2,5-6KW (kilowatów). Spaliny muszą jakoś uchodzić do otoczenia...
Jacu626 – gdzieś takie tanie kupił!? Sam kupiłbym za tyle...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 18 gru 2005, 22:51

Jest to urządzenie paliwowo-elektryczne.
;)
Z tego co wiem o budowie i zasadzie działania tego "piecyka" to:
– urządzenie pobiera za pomocą autonomicznej pompy paliwa ON, lub beznzynkę ze zbiornika samochodu. (zużycie ok 0,2 – 0,4 litra na godzinę grzania.
– pobiera prąd do podtrzymania procesu palenia ( świeca żarowa w ON, nie wiem co w benzynie, ale pewnie coś podobnego),
– pobiera prąd do napędzenia wentylatorka tłoczącego powietrze do komory spalania,
– pobiera prąd do napędzenia pompy wodnej wymuszającej przepływ w układzie chłodzenia.
-pobiera prąd do napędzenia pompy paliwa.
– zasilania sterownika, modułu radiowego itp...
Pobór tego prądu wynosi ok 40W.
dodatkowo
-urzadzenie to po osiągnięciu odpowiedniej temperatury załącza dmuchawę w samochodzie – ogrzewanie wnętrza – pobór prąd uzależniony od stopnia ustawionego pokrętełka nawiewu.

Urządzonko to posiada układ dolotowy filtrem powietrza i układ wydechowy z tłumikiem.

Cena 500 zł to jak darmo – tyle kosztują pojedyńcze elementy tego urządzenia....


A montaż tego urządzenie nie jest dużo bardziej skomplikowane niż montaż autoalarmu... :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez JACU626 » 19 gru 2005, 09:31

Tak jak magicam napisałeś wszystko sie odbywa tylko benzynke tez odpala świeca żarowa. Wydech dałem pod auto ale musze przebudować bo spaliny idą do środka z nawiewem ale to chwila i puszczę gdzieś na bok auta w nadkole. Grzyby ono pobiera prad do rozruchu ale nie jako czynnik grzewczy, grzeje wszystko płomień dlatego wkleiłem schemat poglądowy. Literatury mam torszkę głównie to schematy serwisowe webasta i eberspachera bo od dawna mnie to interesuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez newbie » 19 gru 2005, 09:49

gratuluję i zazdroszczę...podczas silnych mrozów jazda wydajnym Dieslem nie należy do przyjemności (pierwsze kilkanaście km i potem przymusowe postoje – korki)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez magicadm » 19 gru 2005, 12:13

newbie napisał(a):podczas silnych mrozów jazda wydajnym Dieslem nie należy do przyjemności (pierwsze kilkanaście km i potem przymusowe postoje – korki)


Podobno kiedyś Diesla po odpaleniu zimą trzeba było troszkę pogrzać na postoju.

Próbowałem tak kiedyś w swoim rozgrzać silnik – autko terkotało na wolnych obrotach ok 20-30 min i za cholerę nie chciało złapać temperatury pracy... :|

Później wyczytałem, że nowe Diesle po odpaleniu od razu trzeba nagrzewać jazdą(oczywiście delikatną). Podobno wynika to z powodu coraz większej sprawności silników spalinowych co pośrednio skutkuje niedoborem ciepła – na forum ktoś pisał, że ma Mazdę 6 z fabrycznym dogrzewaniem silnika Webastem.

Gdybym coś pokręcił – poprawcie. :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zulek » 19 gru 2005, 12:16

Jak żyję nie słyszałem o takim urządzeniu, ale jestem pod wrażeniem szczególnie, że ostatnio odśnieżałem auto 20 min. Napiszcie coś więcecej o tym cacku – rodzaje, plusy, minusy itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez magicadm » 19 gru 2005, 12:53

Plusy:
-ciepło w samochodzie "na dzień dobry"
-rozgrzany silnik – mniejsze jego zuzycie
-mniejsze zużycie paliwa – silnik szybciej się nagrzewa
-odmrożone szyby

Minusy:
-cena – ok 1000 – 1500 zł na Allegro – chyba, że ktoś ma za 550zł -to super.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez sołtys » 19 gru 2005, 13:11

magicadm napisał(a):mniejsze zużycie paliwa – silnik szybciej się nagrzewa



nie do końca bo webasto pobiera przecież paliwko na rozgrzanie wiec wydaje mi się że zużycie pozostaje na podobnym "zimowym" poziomie

pozatym reszta to szczera prawda.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez magicadm » 19 gru 2005, 15:06

sołtys napisał(a):
magicadm napisał(a):mniejsze zużycie paliwa – silnik szybciej się nagrzewa



nie do końca bo webasto pobiera przecież paliwko na rozgrzanie wiec wydaje mi się że zużycie pozostaje na podobnym "zimowym" poziomie

pozatym reszta to szczera prawda.



Ale bilans końcowy wychodzi na plus :]
A po doliczeniu kosztów oddalającego się remontu to na DUŻY PLUS <jupi>

I jeszcze jeden aspekt – zdrowotny. Ponieważ nie uznaję prowadzenia autka "w opakowaniu" więc nagrzane wnętrze chroni mnie przed przeziębieniami. Tak samo moich pasażerów, którzy nie muszą się gotować po nagrzaniu silnika w czasie jazdy. Ceny leków każdy zna. <killer>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez JACU626 » 19 gru 2005, 15:39

Tak pobiera ten model max 0,3 l/h przy pełnej mocy a fakt jest taki że po 20 min jest juz ciepło a dziś było -5. Czyli spaliłem 0,1 l dziś rano to w przeliczeniu na złotówki jakieś 40 groszy. Wsiadłem do ciepłego autka na szybach nie było lody silnik miał 50C . Nie pale to se zima mogę pozwolić na taki luksus <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Rolbas » 1 sty 2006, 23:47

JACU626 napisał(a):A to kilka fotek z instalacji:


Wiedze ze zamontowales piecyk w jedynym slusznym miejscu w komorze silnika ;)
Don't drink and drive!!! Take drugs and fly!
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2004, 22:15
Posty: 26
Skąd: Gdzies na Kaszubach... I nie miasto :)
Auto: 626 2.0 D GD 1991 golas

Postprzez Rolbas » 1 sty 2006, 23:53

JACU626 napisał(a):Tak zasilanie a akumulatora wiadomo troszke go z pradu wydoi ale jak silnik ma + 50C to nie potrzeba mu tyle prądu do rozruchy so jak ma -15C. Katalogowo pobiera około 20 W + wentylator w środku tak że nie jest to wiele.


Webasto ma z reguly czujnik spadku napiecia i jesli napiecie spadnie to urzadzenie dziekuje za wspolprace i sie automatycznie odstawia. Zostawi jeszcze troche "prundu" na rozruch silnika :)
Don't drink and drive!!! Take drugs and fly!
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2004, 22:15
Posty: 26
Skąd: Gdzies na Kaszubach... I nie miasto :)
Auto: 626 2.0 D GD 1991 golas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6