Skrócenie lewarka / zmiana gałki skrzyni biegów

Postprzez mbmaster » 6 sty 2006, 20:50

Witam! Chce zmienic ta schetana galke zmiany biegow. Ostatni znalazlem taka glake od mazdy ale tak jakiej srednicy musi byc gwint? No wlasnie chcialbym skrocic lewarek bo niestety jak na sportowe auto to jest cieciowo dlugi przy wyscigach wyglada to tak jak bym stara prowadzil. Jak to jest z tym gwintowaniem? Czy mozna skrucic i nagwintowac lewarek nie wyjmujac go z auta? Jesli tak to za jaka cene i gdzie?
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Waluś » 6 sty 2006, 21:00

Z gwintowaniem to nie tak hop siup. Po pierwsze średnica lewarka zwykle jest większa niż średnica gwintu, co powoduje konieczność przetoczenia miejsca gwintowanego. Po drugi musisz mieć narzynki o odpowiedniej średnicy, a po zatym zważywszy na siłe jaką potrzeba do takiej operacji możesz coś uszkodzić , pogiąć i tp. Są tam różne plastikower tulejki i elementy. także nie polecam takiej operacji na samochodzie
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Bimbak » 6 sty 2006, 21:25

a może ktoś coś powie o shortsifterach? Kiedyś oglądałem takie coś na ebayu i zastanawiałem jakie są wady i zalety tego wynalazku. Jako że jestem zielony w tym temacie to proszę wyjaśnienie może jak to działa, na jakiej zasadzie np?? :)
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez mbmaster » 6 sty 2006, 21:39

To jak odkrecic ten lewarek?
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Morder » 6 sty 2006, 21:51

Waluś napisał(a): także nie polecam takiej operacji na samochodzie


Ja u siebie ostatnio gwintowałem, bo kupiłem gałke do hondy i wszystko przebiegło OK, waluś nie ma co pękać hehehe

a co do Ciebie mbmaster, skracając lewarek musisz wiedzieć, że nie pomoże Ci to w wyścigach, wręcz przeciwnie, biegi będą wchodziły ciężej i będziesz musiał używać więcej siły...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez mbmaster » 6 sty 2006, 21:57

Nie ja wiem zreszta zartuje z tym sciganiem :D Chodzi o to ze naprawde lewar jest nieporecznie dlugi. Myslalem na poczatku ze to samorobka jakas ale podpatrzylem u innych ze jednak nie. Galke musowo musze zmienic bo mi skora na szach pekla i niewygodnie w lapie lezy. Tak czy inaczej jak bym podjechal do jakiegos majstra to mialby taka maszynke zeby mi to ciachnac? Ile powinien za to chciec?
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez jacobs » 6 sty 2006, 22:07

a nie lepiej kupić gałke, która trzyma się drążka na takich trzech śrubkach, większość gałek jest uniwersalna i tak montowana
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez mbmaster » 6 sty 2006, 22:11

Ja wiem ze mozna. Ale chodzi o lewarek ktory jest za dlugi. Czym go wogole upierdzielic? A da rade odkrecic lewarek od skrzyni?
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez jacobs » 6 sty 2006, 22:37

Ja robiłem takie coś w seicencie, mieszek był za krótki, to wzięłem diaksa i uciełem drążek, trzeba tylko dobrze go trzymać, do tego gałka jacky i było ok :D
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Waluś » 6 sty 2006, 22:55

mbmaster napisał(a):A da rade odkrecic lewarek od skrzyni?

Sam lewarek nie trzyma się na skrzyni tylko na tunelu. a do skrzyni są dwa drążki
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mbmaster » 6 sty 2006, 22:58

Ok to licze na wasza recepte jak to zrobic. Gdzie sie udac, co nalezalo by przed zrobic, ile to moze kosztowac?
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez MARRUD » 6 sty 2006, 23:23

Ja to u siebie już zrobiłem, prosta rzecz, a cieszy. Jak chcesz to się możemy gdzieś umówić i Ci pokażę, ale generalnie jest tak, że mx-6 (przynajmniej moja) mają nałożoną dodatkową nastawkę. Jak to zdemontujesz i oczyścicsz z takiego plastiku/gumy to masz już sporo krótszy lewarek. Mi tozabrało ok 2 godziny, ale miałem taką piłkę do metalu, że szybciej bym lewarek zębami wygryzł. Zresztą gałkę u mnie widziełeś i ja uważam, że jest w sam raz.
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez mbmaster » 6 sty 2006, 23:50

O marrud lejesz miod na me uszy. Zagadam do ciebie na gg.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez siwy_dymek » 21 sty 2006, 21:01

Mam takie pytanko, czy ktos w madzi BA skracal drazek zmiany biegow? Chcialbym go zskocic o jakies 5cm, ale zastanawiam sie jak to wplynie na zmiane biegow, tzn. czy nie bedzie znacznie ciezej chodzic -i jak to sie wogole bedzie miec do zmiany np. z jedynki na dwojke przy bardzo wysokich obrotach, kiedy drazek podrozuje chyba najbardziej opornie z wszystkich pozliwosci (nie liczac redukcji z 5 na 1 <lol> ).
Robil ktos taki manewr skracania, bo ten drazek taki troszke dlugi...nie sportowy. Jak to mozna zrobic? Odciac i gwintowac??
A tak wogole to jest moze jakis Qiuck Shift do BA?
Ostatnio edytowano 22 sty 2006, 00:06 przez siwy_dymek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez SimoneuS » 21 sty 2006, 21:25

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 12:17 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez siwy_dymek » 21 sty 2006, 21:44

SimoneuS napisał(a):moze ładniej to wygląda, ale biegi wchodzą dużo ciężej. Moder przerabiał to u siebie w MX-3


Dlatego wlasnie o to pytam. A jak sie to ma do szybkosci zmiany biegow? Chodza ciezej, ale krotsza droga reki! U mnie oprocz wysokich obrotow miedzy 1 a 2, to biegi nei chodza ciezko! Da sie wogole cos z tym zrobic, zeby z 1 na 2 wchodzilo lzej? Wydaje mi sie ze to jest bolaczka wielu samochodow? Synchronizator gozej miedzy tymi biegami pracuje? Juz mi pare razy przymialilo dwojeczke :/ jak chcialem z kopyta ruszyc! To i wlasnie ten dlugi skok drazka to sa sprawy ktore mnei najbardziej w skrzyni denerwuja! A tak to skrzynia jest super i z tego co czytalem to chyba jest bardzo wytrzymala? No i co z tym quick shiftem, z tego co wiem to jest mechanimz ktory skraca dlugosc skoku zmiany biegow.
Mam jeszcze jedno pytanko, czy 323f 1.8 albo 2.0 skrzynia ma dluzsze biegi niz w mx3 1.8? Bo w sumie 323f GT ma moc wieksza, a w zasadzie moment obrotowy, bo przeciez tym sie przyspiesza, a jednak mx do setki znacznie lepiej przyspiesza. Z tego co pamietam to moment obrotowy w mx'ie 1.8 V6 jest chyba taki sam jak w moim 1.8 R4 no i masa chyba jest bez roznic, w sumie roznie ja podaja w zaleznosci od zrodel, ale gdzies nawet znalazlem ze BA jest o 25kg lzejsza od mxa! Wie ktos ile w koncu moja BA 1.8 tak naprawde wazy?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Boris86 » 21 sty 2006, 23:20

siwy_dymek napisał(a):czy nie bedzie znacznie ciezej chodzic

Chyba najłatwiej złapać 5 cm nizej i zobaczyć samemu o ile cieżej jest.

Co do wchodzenia dwójeczki to pewnie juz mała usterka skrzyni i skracanie drążka nic nie pomoże.

Co do short-shift'u to poszukaj na forum Japanese-Riders jest tam dokładny opis jak wykonać.


siwy_dymek napisał(a):ten drazek taki troszke dlugi...nie sportowy

no czy ja wiem... zanim w rajdach i wyścigach zostały wprowadzone skrzynie z łopatkami przy kierce to drążki w tych autach były ponad pół metrowe... bo w sporcie liczy sie czas... także ten w którym ręka kierowcy pokonuje drogę z kierownicy do drążka i spowrotem. Taki czas to niby nic... ale podczas dnia rajdowego kierowca potrafi zmieniać biegi około 7000 (tak – 7 tysięcy)
razy ... a wtedy te ułamki sekund mają znacznie.
Krótkie drążki to raczej bajerek z ładnych autek klasy GT,a nie aut typowo sportowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez siwy_dymek » 21 sty 2006, 23:32

Boris86 napisał(a):no czy ja wiem... zanim w rajdach i wyścigach zostały wprowadzone skrzynie z łopatkami przy kierce to drążki w tych autach były ponad pół metrowe...


wiem, wiem, ale mysle ze wiesz co mam na mysli z tym krotszym drazkiem! No a ztym chwytaniem nizej, to juz tez sobie pomyslalem zeby tak sprawdzic, ale to i tak nie bedizem iarodajne, bo chodiz tez o to w jaki sposb sie chwyci (co innego za galke, co innego za drazek).
A jesli chodzi o ta ciezkosc wchodzenia dwojki, to nie pisalem tego w kontekscie tego, czy by na to skrocenie drazka nie pomoglo, bo wiem ze byloby jeszcze gorzej! No a ta dwojka znowu mi jakos ciezko nie chodzi!! Tylko ciezej niz normalnei jak wrzucam ja przy pozadnym przyspieszaniu jak np. mam 7tys.obr. (nie zebym samochod tak caly czas katowal!!). No i skok drazka z 1 na 2 jest niewatpliwie dosc dlugi, zwlaszcza ze wtedy akurat szybka zmiana jest najbardzije pozadana, bo samochod w tym momencie najszybciej przyspiesza!
Raczej nie bede skracac drazka, bo na pierwszym miejscu stawiam sobie osiagi...ale przedluzac tez nie bede :)

A co do tego forum Japanese-Riders to masz moze Boris linka?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Boris86 » 21 sty 2006, 23:54

Strona klubowa : http://japanese-riders.pl/ ...pierwszy link jaki wyskakuje w Googlach... chyba nawet ludzkie lenistwo ma granice?? Prawda?? :P <lol>
Forum: http://www.forumjr.hosted.pl/php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez siwy_dymek » 22 sty 2006, 00:01

Boris86 napisał(a):Strona klubowa : http://japanese-riders.pl/ ...pierwszy link jaki wyskakuje w Googlach... chyba nawet ludzkie lenistwo ma granice?? Prawda??


chodzi tylko o to, ze tych adresow wyskoczylo kilka i kazdy "Japanese-Riders" , dzieki za wyrozumialosc Boris <głaszcze> <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje