Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny

Postprzez wojtas_74 » 21 sie 2004, 23:19

Mazda 323f. kontrolka oleju zapala się na niskich obrotach . czy to jest wina oleju.olej wlany około 4 tyś km. temu . mobil pół syntetyk. silnik 1.5 dohc 16v 142.000 km ' 97.Słyczać przy odpaleniu leciutki stukot jak też na niskich obrotach po nagrzaniu.Po dodaniu leciutko gazu wszystko znika.Proszę o pomoc . co mam robić
Początkujący
 
Od: 17 lip 2004, 19:29
Posty: 4
Skąd: Elbląg
Auto: mazda 323f 1,5 dohc '97

Postprzez xXx » 22 sie 2004, 08:14

Na początek sprawdź czy olej jest na odpowiednim poziomie...


Jeżeli jest O.K. sprawdziłbym:

– Pompę oleju(ciśnienie oleju)

– Czujnik ciśnienia oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Paweł » 22 sie 2004, 16:36

Pompę oleju

...Albo silnik do remontu, traci cisnienie na panewkach. Dopiero jak zwiekszysz obroty, czyli wydajnosc pompy, to utrzymuje sie smarowanie. Chociaz przy tak malym przebiegu...?

Poniewaz slychac stukot (silnik bez smarowania pracuje w charakterystyczny sposob), to raczej watpie, zeby zapalanie sie kontrolki bylo spowodowane uszkodzonym czujnikiem cisnienia.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jaksa » 22 sie 2004, 17:47

Poniewaz slychac stukot (silnik bez smarowania pracuje w charakterystyczny sposob),
Miska olejowa do zdemontowania....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez baad » 23 sie 2004, 09:07

Ja też miałem takie objawy tylko że przy ostrzejszym skręcaniu. BYło to już przed wymoianą oleju i okazało się że jak wymieniłem olej to ustąpiło. Te same objawy: stukot przy odpalaniu i swiecąca lampka na zakrętach. Ja myślę że to poziom oleju.
Mazda to je to!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2003, 21:34
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GW 2.0 2000

Postprzez xXx » 23 sie 2004, 09:26

Nie dowiemy się nic, dopóki kolega Wojtas nie odpowie..................czy ma olej na właściwym poziomie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez wojtas_74 » 23 sie 2004, 22:37

poziom oleju jest o.k. Znajomy poradził mi żebym wlał mineralny a od innego usłyszałem że przy tym przebiegu musi być inna przyczyna
Początkujący
 
Od: 17 lip 2004, 19:29
Posty: 4
Skąd: Elbląg
Auto: mazda 323f 1,5 dohc '97

Postprzez Jaksa » 23 sie 2004, 22:44

Albo silnik do remontu, traci cisnienie na panewkach
Tez tak myslę
Znajomy poradził mi żebym wlał mineralny
i co? myślisz że tym sposobem naprawisz silnik?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wojtas_74 » 23 sie 2004, 22:45

poszukuję książki o mazdzie 323f '97 1,5 dohc może być w różnej formie
sądzę że zmiana oleju nie pomoże
.Ale gdzie mam szukać przyczyny
i jaki może być koszt tej naprawy. Poszukuję dobrego a niedrogiego serwisu w rejonie Elbląg -Gdańsk
Początkujący
 
Od: 17 lip 2004, 19:29
Posty: 4
Skąd: Elbląg
Auto: mazda 323f 1,5 dohc '97

Postprzez Mpark » 1 sie 2005, 21:37

Macie jakiś pomysł? Kupiłem swoją Efkę z przebiegiem 200000km nie dogadałem się z gościem jaki tam jest olej i zalałem silnik Mobilem Super M 15W40 tak mi polecili kolesie u mechanika, no i... zaczęło się... na wolnych obrotach kontrolka oleju co jakiś czas się zapala, a zwłaszcza jak stoję na pochyłości...silnik nie bierze oleju.
Mpark
 

Postprzez Grayson » 3 sie 2005, 23:47

Moze sie smok zapycha.Najlepiej zdejmij miske moze masz syf i nie pociaga oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez Mpark » 4 sie 2005, 16:12

Grayson napisał(a):Moze sie smok zapycha.Najlepiej zdejmij miske moze masz syf i nie pociaga oleju.

Dzięki za podpowiedź.
Mpark
 

Postprzez mrdok » 4 sie 2005, 20:25

Jak to nie pomoże to sprawdź czujnik.... a jak nie to, to podejżewam najgorsze... zmiana oleju nie powinna wpływać na ciśnienie oleju(chyba że wlałeś za rzadki)... jedynie może rozszczelnić silnilk.
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 01:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Postprzez Globy » 5 sie 2005, 01:28

Mineral w tym przypadku byl ostatecznym i najbezpieczniejszym wyborem.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GofNet » 5 sie 2005, 01:59

mrdok napisał(a):chyba że wlałeś za rzadki
Oleje minerelne, to grupa tych najgęściejszych, więc to raczej w rachubę nie wchodzi.

<czytaj> Sprawdź poziom oleju. Może jest zbyt niski.
<czytaj> Jeśli poziom jest na 1/2 miarki, to dolej do 5/6 miarki i sprawdź, czy pomogło.
<czytaj> Sprawdź czujnik – może być uszkodzony.
<czytaj> Zerknij na silnik – jak masz wycieki (zwłaszcza spod dekla zaworowego), to olej może ci zmykać i możesz mieć "stany minimalne".
<czytaj> W ostateczności zalej dobry olej 10W-50 do silników powyżej 100.000 km. Jednym z nich jest Midland MicroOil Synqron 10W-50 (co ciekawe – syntetyk :) ) Oleje tego typu nie doprowadzają do rozszczelnienia silnika i zarazem dbają dobrze o silnik.

Powodzenia.

PS. Jak to nie pomoże, jedź do fachowca i niech ci pompę obglądnie :|, choć ja i tak stawiam na zbyt mały poziom oleju w układzie.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 5 sie 2005, 08:18

Zmierz cisnienie oleju. Od tego powinno sie zaczac aby byc pewny ze niedlugo nie bedziesz musial odklejac panewek od czopow walu korbowego. Kontrolka cisnienia oleju informuje ze cisnienie jest mniejsze niz okolo 0.3 bara a to duzo mniej niz norma dla twojego silnika. Jezeli wiec kontrolka miga ci na wyzszych obrotach niz bieg jalowy to auto na kolki zanim nie zmierzysz cisnienia oleju.
Zadne tam dolewki do 5/6 stanu itp(to nie podnosi cisnienia oleju hi hi)
Jezeli cisnienie oleju jest w porzadku to pozostaje wymiana czujnika
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 6 sie 2005, 00:38

tomekrvf napisał(a):to nie podnosi cisnienia oleju hi hi
Podnosić nie podnosi, ale z pewnością lepiej wypływa na płukanie górnej części silnika – czyli grających szklanek. Poza tym wspomniane metody są najtańsze do detekcji problemu. Jeśli to nie pomoże, to do mechanika chyba, że jest do tego miejsce, przyrządy i wiedza, aby poradzić sobie z uporaniem się z problemem np. uszkodzonej pompy we własnym zakresie.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 8 sie 2005, 09:22

GofNet napisał(a):Podnosić nie podnosi, ale z pewnością lepiej wypływa na płukanie górnej części silnika – czyli grających szklanek
A w jaki sposób? (oczywiście nie mówimy o sytuacji, kiedy olej jest poniżej poziomu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 8 sie 2005, 23:25

tomekrvf napisał(a):
GofNet napisał(a):Podnosić nie podnosi, ale z pewnością lepiej wypływa na płukanie górnej części silnika – czyli grających szklanek
A w jaki sposób? (oczywiście nie mówimy o sytuacji, kiedy olej jest poniżej poziomu).
Myślę, że najlepszą odpowiedzą na Twoje pytanie będzie fakt, iż wielu użytkowników po dolaniu oleju słyszy błogą ciszę, a nie jak sprzed dolewki – cykanie popychaczy. Możliwe, że to cud, ale ja stawiam na olej...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Vinc » 9 wrz 2005, 23:35

Na wolnych obrotach mruga mi kontrolka oleju. Czasami krótko, a czasami przez dłuższy czas. Olej jest a także go nie ubywa. Jakby elektryka – nie wiem dokładnie – mogą być inne przyczyny? Moja Madzia ma 160kkm przejechane.

____________
323F BA 1997r.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2005, 23:05
Posty: 13
Auto: 323F (BA) 97'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323