Fotorelacja ze skrócenia gałki zmiany biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mbmaster » 3 lut 2006, 17:41

Napewno wielu z was kupujac nowa gałke zmiany biegow spotkala sie z tym problemem.
Po odkreceniu starej galki okazuje sie ze koncowka jest nagwintowana. Kupujac galki tuningowe czy tez nie prawie wszystkie sa mocowane 3 śrubami imbusowymi. Jak by sie tego nie skrecilo to po na nagwintowanym drązku bedzie sie ona krecic a w rezultacie nie spelniac swojej funkcji.

Tutaj musze wielce podziekowac Marrudowi ktory niesamowicie mi pomogł baaa odwali kawal dobrej roboty za mnie. <lol> Ale bez znajomosci tematu radze sie za wymiane nie zabierac.

To moja stara gałka
Obrazek
Obrazek

Co bedzie potrzebne:

-brzeszczot koszt 1zl
-nóż
-struna od gitary koszt 2zl
-pomocnik <lol>

No to jedziemy po koleii

Przedewszystkim musimy zdemontowac ten kawalek plastyku z mieszkiem z popielniczka. Jest on na zaczepach wiec wystarczy go lekko szarpnac. Nalezy odpiac kostke łaczaca podswietlenie popielniczki.
Obrazek
Ukazuje sie nam teraz to co bedzie nam spedzalo sen z powiek czyli ten dziwny dragal o pancernym mocowaniu.
Obrazek
Ja mialem uszkodzona popielniczke(wada fabryczna w tym modelu) wiec skleilem ja poxilina i kropelka. Stary mieszek wyjelem umylem a na koniec wypastowalem pasta kiwi i wypolerowalem.
Obrazek
Bierzemy teraz brzeszczota w lape i ucinamy w poziomie lepek drazka.
Obrazek
Nastepnie kroimy w pionie pozostalosc drazka bo nie sposob tego inaczej zdjac.
Obrazek
Zachowajmy rozwage w ruchach bo RULES twierdzi ze bardzo latwo mozna uszkodzic mocowanie drazka!!! OK nastepnie musimy struna od gitary(moze macie jakies lepsze narzedzie) przepalac gume ruchami w gore i w dol tak az zdola nam sie wykonac pelne okrazenie(to chyba jest najgorsze z roboty) Kiedy to zrobimy nozem zeskrobujemy pozostalosci po gumie.
Obrazek
Czyscimy calosc bo napewno kupa pyłu i gumy sie posypie na tunel.
Obrazek
Zakladamy spowrotem gume wygluszajaca
Obrazek
Teraz najfajniejsze stary mieszek ma wbudowane takie plastykowe kolko ktore dobrze rozklada skajke mieszka ;) Usuwamy je poprostu wyrywajac. Mieszke od srodka okrecamy izolacja.
Obrazek
Pozostaje nam tylko wpiac kostki zalozyc wszystko na miejsce.
Obrazek
Dokrecamy 3 srubki zakrecamy ozdobny lepek i cieszymy sie skrocona i nowa galka w naszym aucie.
Nowa krotka galka jest o wiele bardziej wygodna i estetyczna.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 27 maja 2006, 21:58 przez mbmaster, łącznie edytowano 4 razy
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez mbmaster » 3 lut 2006, 17:42

Gdyby zdjecia sie nie pojawialy to trzeba troszeczke odczekac.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez MARRUD » 3 lut 2006, 23:22

No popatrz jak Ci to ładnie wyszło :–)
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez Jaksa » 4 lut 2006, 21:03

Zdolny chłopak :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez andrev001 » 5 lut 2006, 04:43

Najbardziej w pamieci utknely mi te owoce z 3 zdjecia...

Ide po :mandaryne"... <lol>

Tak po za tym, kawal porzadnej roboty <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Adasi » 27 maja 2006, 21:09

Jak zdjąłeś gałke zmiany biegów? Po prostu ją odkręciłeś czy też trzeba jakiegoś patentu używać? Boje sie zeby sobie nie urwac :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 18:23
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Honda Accord Coupe '98 2.0 iES

Postprzez mayer » 27 maja 2006, 21:22

Jedno mnie cały czas zastanawia... Jaki jest sens tego przedsięwzięcia? jeśli ma być to tjuningt czyli usportowienie auta to coś tu nie tak bo w typowych rajdówkach drążek ma z pół metra...zmiana wyważenia układu sterowania skrzynią biegów też chyba nie pozostaje bez oddźwieku na trwałość wybieraków...Ale "...gustum gustantum.... "
jedno za co warto na pewno podziękować to za naprawdę ładną fotorelację.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Adam626GD » 28 maja 2006, 13:40

mayer napisał(a):Jedno mnie cały czas zastanawia... Jaki jest sens tego przedsięwzięcia?


Nie zauwazyłes, jaka zjechana była gała na początku, a jaka teraz jest ładna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez mbmaster » 28 maja 2006, 16:50

A ja wam powiadam ze duzo wygodniej sie zmienia biegi. Zasadniczo samymi palcami sie operuje gałka. Jedyna wada jest taka a dopiero niedawno to odkrylem...

Po to jest ten lewarek na gumie w polowie aby niwelowac drgania ze skrzyni biegow. Czasem jak sie wbija bieg to na 5 mozna slyszec delikatne szumy dobiegajace z lewarka. Odrobina izolacji zalatwia problem :]
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez jacobs » 28 maja 2006, 16:53

fajnie, ale lepiej by wyglądało, gdyby gałka była niższa i nie zwężała się tak bardzo ku dołowi :]. Coś na podobe orginalnej :]
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Globy » 14 cze 2006, 00:23

Dzieki Marek za relacje <faja> Moze kiedys poprosze Cie o pomoc w takiej akcji :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mbmaster » 14 cze 2006, 00:36

Spoczko ;)
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez jsq » 30 cze 2006, 03:27

Tez o tym myslalem, bo oryginalny drazek jest za dlugi.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 13:48
Posty: 26

Postprzez bobikos » 28 sie 2007, 16:47

Tez przeprowadziłem taka operacje. Nie podciagałem jednak skaju pod gałke. Wydaje mi sie atrakcyjna taka (taka troche retro). Wynik:
Obrazek
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 19:27
Posty: 14
Skąd: Czerwionka
Auto: Mazda6 GL SkyActiv-G '18 165KM, SkyPassion

Postprzez pawelMX6 » 28 sie 2007, 20:14

Zdecydowanie lepiej zrobic Short Shifta moim zdaniem – drazek nizej o 1,5cm, biegi szybciej sie wpina a i seryjna galeczka pasuje idealnie :P

Ale plusik za dlubanie przy aucie sie nalezy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez TomekPerformance » 29 sty 2009, 23:24

Witam.
Panowie trochę poczytałem i w sumie nie chodzi mi o skracanie czy też zmianę gałki. Mam inny problem. Urwało mi się całe to tałatajstwo. Przyspawałem te blaszki ale po paru dniach znowu mi wpadło i...... teraz miałem to na tłumiku. Doraźnie założyłem cybant i jak narazie nie opiera mi się już ale podjrzewam że to tylko kwestia czasu jak spadnie znowu. Teraz niestety nie mam już do czego przyspawać bo została sama guma.
Tutaj moje pytanie czy mogę to wszystko przyspawać od gołu na stałe czy to wszystko jednak potrzebuje mieć mały ruch??
Powiem jeszcze że dotyczy to Mazdy Mx3 z 1995 roku silnik 1.6
Bardzo prosze o podpowiedź w tej sprawie. A może jakieś inny pomysł ktoś ma....
Błagam pomóżcie bo mi zimno :–)

Pzdr
Ostatnio edytowano 30 sty 2009, 00:42 przez TomekPerformance, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez Mev » 30 sty 2009, 00:12

Obrazek

U mnie tak oto wygląda skrócony drążek zmiany biegów – to jeszcze za Niemca zrobione :P

Uprzedzę pytania :D Nie, w gałce nie ma diod <lol> Tam są takie ozdobne śrubki po prostu :D I jest fajnie :P Jedyna wada jej to to, że jest cała z aluminium = w lato nie idzie dotknąć bo gorąca, w zimie nie idzie dotknąć bo na początku ręka przymarza <lol>
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez jarusiek » 30 sty 2009, 01:08

szkoda że zdjęcia nie działają :( Też niebawem short-shift zawita w moim Xedzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez TomekPerformance » 30 sty 2009, 07:19

Panowie podpowie mi ktoś jak można ponownie zamocować gałkę skrzyni biegów bo mi wpadła cała do środka a nitów już nie ma??

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez xan » 30 sty 2009, 11:24

Coś się nie mogę doczekać tych fot z fotorelacji. W sumie ja mam już skrócony ale chciałem zobaczyć Twój efekt końcowy bo mój wg mnie nie jest zaciekawy. I troche ciężko mi wstek wchodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6