Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez kbilski » 5 sty 2007, 11:00

Mam podobny objaw :] Kupiłem autko i po wymianie oleju co zauważyłem powtarza się w postach zaczeła kopcić.Wlali mi jakis pełny syntetyk MOBIL S 5W40.
Auto niby 170000 .
Ale czy ja mam się tym przejmować?
Z mojego punktu widzenia auto kopci jakieś kilka sekund po zapłonie i trwa to zaledwie moment po chwili obroty nadal sa 2200 a dymu juz nie ma .
Duże obroty też napewno powoduja że powstaje taką chmurka dymu razem z parą .
NIe jestem mechanikiem i nie wiem skąd bierze sie ta chmurka dymu bo np jak go zgasze i zapale ponownie już jest wszysko ok .
Wyglada to tak jakby ten problem pojawiał sie po dłuzsym postoju auta np. po nocy jak odpalam rano albo po 8 godzinach pracy -- widac takie uroki Z5.
Ale powiem tak jeżeli ma to byc jedyna "wada" tego auta to nie przeszkadza mi to z Madzi jestem bardzo zadowolony a silnik chodzi super tak samo albo i nawet lepiej niż 140 konne Renault Safrane róznica jest tak aże madzia mi pali teraz w "zimie" 9/100 a renia chlała 18 hahaha .
Auto mam 3 miesiące jeżdze codziennie zrobiłem koło 1000km.
Po takiej przesiadce z Safranki nawet jak bede musiał kiedyś dołożyć do silnika to zrobie to prędzej niż sprzedam Madzie
tak więc głowy do góry Z5-ki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez Artiks » 8 sty 2007, 10:33

Twoja chmurka dymu to olej, który spala się, gdyż pierścienie olejowe nie były w stanie go zebrać. Najczęściej pojawia się rano, lub przy dłuższych postojach, stały problem Z5, zatem do wymiany pierścienie,uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe (powyżej masz posty odnośnie dobrych sprawdzonych zamienników,które można kupić w Hipolu, niech cię nie pokusi czasami wsadzić tam JC). Przy remoncie daj koniecznie głowicę do splanowania, oraz do sprawdzenia owali, jeżeli chcesz mieć pewnośc że wszystko jets o.k. Na forum mozesz poczytać o wielu nieudanych remontach i pieniądzach wyrzuconych w błoto, najlepiej oddać auto do warsztatu dającego gwarancję usługi (np.Jaksa), lub szukać innego sprawdzonego motoru z pewnego źródła. Pierścienie w Z5 to niestety pięta Ahillesowa, wymienisz i wiesz czym śmigasz i kolejne 200 tys bezawaryjnej jazdy, kupując inne auto (chyba że zdecydujesz się na 323F Z5 po liftingu pozbawionego niby tej wady) zawsze jest ryzyko, 323F BA nie jest ogólnie awaryjnym autem, blachę masz w pełnym ocynku i wysoki poziom wykończenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez gadula » 9 sty 2007, 01:00

Dziś jak po 3 dniach stania odpaliłem Madzię, to aż się wystraszyłem. Wredna puscila po odpaleniu takiego ładnego dymka :| wcześniej jakoś nie zdażało się to jej. Przy zakupie (129 tys km) nie wiedzialem co było zalane i zalałem Midlanda 10W40, ale syntetyka. Przez parę miesięcy olej wyciekał przez zużyte uszczelniacze na wałkach zaworowych, więc nieznacznym ubytkiem się nie przejmowałem. Po wymianie rozrządu i uszczelniaczy, silniczek czasami dostaje przez kilkadziesiąt sekund 5-6 tys obrotów (przyspieszanie), i ogólnie zachowuje się dobrze. Na dzień dzisiejszy (137,5 tys km) wychodzi ze na 10tys km trzeba dolać z 0,5 litra oleju, więc nie jest źle. Zobaczymy jak to dalej będzie, jak nie będzie się rozpijać bardziej to nie będę nic ruszał. A jak się rozpije, to trzeba będzie odkładać na jej odwyk :)

PS. Mamy w rodzinie jeszcze Tico od nowości. Od początku jeździ na 10W40 Lotosu, wymieniany regularnie, ogólnie samochód nie katowany, ale dostawał czasami porządnie w kość. Teraz ma prawie 9 lat (120tys km), a do oleju nawet się nie zagląda, jak się zaleje, tak po 10 tys km poziom jest ten sam. Więc to po prostu zależy, od tego jak ktoś traktuje samochód, jeśli ktoś dba i wymienia olej regularnie to i po 200tys km nic mu nie będzie :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Artiks » 9 sty 2007, 09:36

Obserwuj dokładnie stan oleju, może jesteś przewrażliwiony jeżeli chodzi o tego dymka, jeżeli nie był lekko niebieskawy czy nawet ciemny na max to się nie przejmuj , może to kopcenie wynikało z różnicy temperatur i osuszania katalizatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez gadula » 9 sty 2007, 13:51

Dziś jak odpaliłem, to na początku dym miał kolor trudny do określenia, ale coś w lekko błękitny. Po 2 sekundach już tylko biały. Jak kupię bańkę 4l oleju, to starczy na wymianę i dolewki, więc nie ma czym się przejmować, dopóki nie zacznie 1l na 1000km brać hahaha Wtedy czeka ją odwyk :]

Z pozdrowieniami dla wszystkich
zadowolony użytkownik Z5 w nałogu
Kamil
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez kbilski » 10 sty 2007, 14:02

Hmm u mnie kopci tylko na biało spradzałem w różnych warunkach – tylko siwy dym :]
Może by mu zmienić olej z syntetyka na półsyntetyk ten zalecany 10W40 teraz mam MOBIL S 5W40.
Co myslicie spróbować – może przestanie kopcic?czy może odrazu zmieniać pierścienie i uszczelniacze ale kurcze czy jak sie spala olej to nie powinno się kopcic na ciemno czy tam niebiesko?
Po ponad 1000 nie stwierdziłem jakiś ubytków na oleju...może to kopcenie bierze się z czegoś innego.Kurcze trzeba było studiowac mechanike.. <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez Mumin » 10 sty 2007, 16:57

kbilski napisał(a):Hmm u mnie kopci tylko na biało spradzałem w różnych warunkach – tylko siwy dym :]
Może by mu zmienić olej z syntetyka na półsyntetyk ten zalecany 10W40 teraz mam MOBIL S 5W40.
Co myslicie spróbować – może przestanie kopcic?czy może odrazu zmieniać pierścienie i uszczelniacze ale kurcze czy jak sie spala olej to nie powinno się kopcic na ciemno czy tam niebiesko?
Po ponad 1000 nie stwierdziłem jakiś ubytków na oleju...może to kopcenie bierze się z czegoś innego.Kurcze trzeba było studiowac mechanike.. <glupek2>


Para wodna po prostu, nad czym tu myśleć.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez GofNet » 10 sty 2007, 19:51

Mumin napisał(a):Para wodna po prostu, nad czym tu myśleć.
Efekt pracy katalizatora. Sprawdź jednak, tak dla świętego spokoju stan płynu chłodzącego. Jeśli jest prawidłowo, to śpij spokojnie i ciesz się jazdą na syntetyku :).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez kbilski » 11 sty 2007, 12:37

Patrzyłem w zbiorniku wyrównawczym jest .
Właściwie to zmieniałem cały płyn miesiąc temu dziwi mnie tylko że ten płyn w zbiorniku wyrównawczym jest jakiś taki ciemny :| to normalne? Może jeszcze raz zmienić płyn.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez GofNet » 11 sty 2007, 20:24

GofNet napisał(a):Sprawdź jednak, tak dla świętego spokoju stan płynu chłodzącego
W chłodnicy również...
Kolorem zbytnio się nie przejmuj. Jeśli zalałeś płyn chłodzący a nie wodę czy koncentrat z wodą, to nie masz się czym przejmować.
Jeśli bardzo Ci zależy na czystym płynie, to trzeba wymontować i oczyścić zbiorniczek wyrównawczy oraz przepłukać układ chłodzenia.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Briareos » 11 sty 2007, 23:47

GofNet napisał(a):trzeba wymontować i oczyścić zbiorniczek wyrównawczy

Dokładnie, bo tworzy się osad i przez to gorzej się ocenia stan płynu.

Jeśli do tej pory płyn był zmieniany regularnie, to nie ma się czym przejmować. Ale jeśli nie był (lub nie wiadomo), to można go zmienić jeszcze raz – szczególnie jak się szybko zabrudził. Jest to w pewnym sensie płukanie układu, więc jak nie masz jak/gdzie zrobić tego wodą, to ten krok odpuść.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Artiks » 28 sty 2007, 12:32

GofNet napisał(a):Udesky napisał:
popatrz sie na niemieckie badania które marki sa najmniej awaryjne 1. miejsce MAZDA
A sprawdzałeś, jaki konkretnie pojazd jest na pierwszym miejscu? Porsche 911
Niekoniecznie,myślę, że tutaj chodzi o ranking "Auto Bild" dotyczący jakości 20 najpopularniejszych marek w Niemczech. Czytaj <czytaj> http://www.mazdaspeed.pl / Mazda góruje w rankginach bezawaryjności. Najciemniej pod latarnią hahaha. A tu info z innego źródla: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... uja,567941 W tegorocznym niemieckim rankingu dotyczącym jakości samochodów, przygotowanym przez magazyn branżowy "Auto Bild", całe podium zajęły firmy japońskie. Na czwartym miejscu uplasował się Hyundai, a dopiero 7. miejsce zajęła pierwsza firma niemiecka!

Jeszcze niżej sklasyfikowano Mercedesa (11. miejsce), BMW (14.) i VW (16.)!

Ocenie poddano 20 najpopularniejszych w Niemczech marek samochodów w siedmiu kategoriach: wyniki ankiety wśród 25 tysięcy użytkowników aut, liczba akcji serwisowych związanych z wadami fabrycznymi, wyniki siedmiu milionów badań przeprowadzonych przez TÜV(niemiecką instytucję zajmującą się kontrolą techniczną), testy długodystansowe przeprowadzone przez "Auto Bild", reklamacje czytelników, które dotarły redakcji, ocena sieci dilerskiej i serwisu oraz warunki gwarancji.

Ranking "Auto Bild" oceniający jakość w długim okresie użytkowania, niezawodność i zadowolenie klientów z samochodów wygląda następująco:


1. Mazda
2. Toyota
3. Honda
4. Hyundai
4. Nissan
6. Mitsubishi
7. Opel
8. Volvo
9. Smart
10. Ford
11. Citroen
11. Mercedes
13. Seat
14. Audi
14. BMW
16. Peugeot
16. Renault
16. Skoda
16. VW hahaha
20. Fiat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez kbilski » 8 lut 2007, 10:34

No dobrze a co w przypadku gdy kopci białym – śmierdzi tylko spalinami a niczym spalonym ii nie bierze oleju.Od 1000km sprawdzam i jest co do mm na bagnecie a specjalnie staram sie ciągać go po wyższych obrotach. Płynu w chłodnicy nie ubywa.Właściwie poza kopceniem po nocy wszystko wygląda na sprawne..Mechanik mówi jedźić i sie nie przejmować a ja zastanawiam się czy to przypadkiem nie jakieś poczatkowe stadium sławnych pierścieni czy uszczelniaczy....a może te silniki kryja w sobie jakąś tajemnice i jest różnica pomiędzy tymi kopcącymi-zużytymi a tymi kopcacymi inaczej :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez Artiks » 8 lut 2007, 13:41

kbilski napisał(a):No dobrze a co w przypadku gdy kopci białym – śmierdzi tylko spalinami a niczym spalonym ii nie bierze oleju
Też to rozkminiam bo nie mam zbytnich ubytków oleju, a kopci rano. Ubywa mi za to płynu ze zbiorniczka, myślałem że to może uszczleka pod głowica ale ciśnienie mam równe na garach, chyba że typowe objawy wydmuchanej uszczelki(bąbelki w płynie, nierówne ciśnienie itp) nie musza zawsze razem występować. Ręce w dół...
Ostatnio edytowano 8 lut 2007, 13:45 przez Artiks, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Adaś » 8 lut 2007, 13:42

kbilski napisał(a):No dobrze a co w przypadku gdy kopci białym[...]|


nie przejmuj sie tak sie dzieje w zime jak jest chlodno:) zobacz ze inne auta rowniez bialy dym z rury wypuszczaja:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Artiks » 8 lut 2007, 13:46

Adaś napisał(a):tak sie dzieje w zime jak jest chlodno
NOo można się trochę zakamuflować,ja wciskam sąsiadowi kita, że mi kat padł ,nie domyśli się że to co inneog bo zatrzymał się na etapie maluchów i majonezów:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez GofNet » 8 lut 2007, 19:02

Jesteś blisko. Tyle, że kat Ci nie padł a ten biały dym, to właśnie efekt pracy katalizatora. Poczytaj więcej o zasadzie działania katalizatorów a wiele Ci się wyjaśni...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez jarek-ekonomik » 8 lut 2007, 19:04

ile wchodzi płynu do chłodncy????
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez wvx » 9 lut 2007, 00:26

co moze powodowac zbyt duza ilość oleju? Bo po wymianie wlalem 3,4L(z wymianą filtra), ale na bagnecie jest troche powyżej F. Od wymiany minely 3 dni i juz 3 raz rano jak odpalam z rury przez 5sek wydobywa sie czarno, niebieski dym :( wczesniej nic takiego sie nie dzialo...help
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Briareos » 9 lut 2007, 02:02

Nawet trochę powyżej F nie powinno tak przepalać oleju. To była pierwsza zmiana po zakupie? Może wcześniej był motodoktorem zalany :|
Sprawdź czy masz odmy drożne (filtr powietrza kiedy był wymieniany?), a jak tam wszystko w porządku, to szykuj gotówkę na nowe pierścienie. Póki co te parę mm z bagnetu możesz spokojnie spalić, ale jak problem nie zniknie poniżej F, to czeka cię wizyta u Jaksy :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323