[NA/NB] Rozmiar opon na felgi 17 cali.

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez tuning-23 » 28 mar 2006, 21:36

Witam.
Jaki rozmiar powinny mieć opony na felgach 17 cali w MX-5 NB?
Ostatnio edytowano 28 lut 2013, 15:07 przez Blade, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Regulamin, składnia.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2006, 21:19
Posty: 5
Skąd: warszawa
Auto: mx-5 z 98 roku

Postprzez Xionc » 29 mar 2006, 23:18

a jakie masz przewidziane fabrycznie (ta informacja jest na naklejce jak otworzysz drzwii kierowcy, z ciśnieniem w oponach) ?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Mox » 2 kwi 2006, 22:35

ogumienie fabryczne 195 50 r 15
pozdróvka
Rad
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2004, 23:12
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: MX-5 `95 black&tan NA

Postprzez tuning-23 » 13 kwi 2006, 21:03

ok . rozumiem tylko ja chcę zalożyć 17 i zastanawiam się jakie opony żeby było git.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2006, 21:19
Posty: 5
Skąd: warszawa
Auto: mx-5 z 98 roku

Postprzez konrad mx5 » 15 kwi 2006, 21:41

tuning-23 napisał(a):ok . rozumiem tylko ja chcę zalożyć 17 i zastanawiam się jakie opony żeby było git.

195/50/15 oznacza, że:
1. opona ma 195 mm szerokości
2. felga ma rozmiar 15" czyli 381 mm
3. całe koło ma 576 mm wysokości
4. bok opony ma 97,5 mm
To ostatnie jest dość ważne. Uważam, że opony o wysokości mniejszej niż 8cm w Polsce są kompletnie niepraktyczne. 17" felga zostawia 72,1 mm na oponę. Jeśli uważasz, że to wystarczy (nie rozwalisz na dziurach) to możesz zaryzykować następujące rozmiary:
195/40/17 – 587,8mm
195/35/17 – 568,3mm
205/35/17 – 575,3mm
215/35/17 – 582,3mm
ja mam 205/50/15 – 576mm, czyli koło 10mm większe od standardu.
Musisz pamiętać jeszcze o tym, że:
1. im szersza opona, tym wyższe opory, spalanie itp.
2. powyżej 205 felga powinna być szersza, a więc walka z ET itp.
3. im niższy profil opony tym bardziej felga musi być dopasowana szerokością – łatwiej zdjąć niedopasowaną gumę
4. im niższy profil tym większa cena. profil 45 to już zaczyna być górna półka. Zwłaszcza przy 17"
5. Im niższy profil tym większa radość z jazdy – auto szbciej reaguje na ruchhy kierownicą. Jest też mniej czasu na reakcję – opona trzyma długo i jak ma zerwać, zrywa natychmiast, bez ostrzeżenia. Wyższe gumy zwykle wcześniej piszczą;)
Weź pod uwagę także to, że większa felga to większa masa nieresorowana, większa masa auta. To samo dotyczy szerokości koła. Miata nie ma nadmiaru mocy i drobne korekty mogą mieć sens natomiast zmiany drastyczne pogorszą osiągi.
Pozdrawiam,
Konrad.
ALWAYS BLUE SKY ! ! !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 gru 2005, 20:29
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: MX-5 NB 1.6

Postprzez tuning-23 » 24 kwi 2006, 20:04

konrad dziękujeę za wyczerpujące i fachowe objaśnienie . pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 mar 2006, 21:19
Posty: 5
Skąd: warszawa
Auto: mx-5 z 98 roku

Postprzez raisin » 19 kwi 2010, 23:47

Witam,

osobiście w NB z 2000r. w chwili obecnej jeżdżę na nieco nietypowej kombinacji:
1) przód: 205/40/R17
2) tył: 205/45/R17

Nie liczyłem średnicy koła tylnego, ale jestem niemalże przekonany, że na przód R17 + 205/45 to mogłoby być zbyt wiele (zwłaszcza przy pracującym zawieszeniu na zakrętach), w tej chwili R17 i 205/40 z przodu wydaje się wyjściem idealnym, jeśli chodzi o felgę 17", dlatego też następne opony kupię właśnie o profilu 40, szerokość bez zmian.

Odnośnie zaś samych opon – waham się chwilowo między Dunlop SP sport 9000 a Pirelli P-zero nero. Czy ktokolwiek mógłby podać jakąś miarodajną opinię (najlepiej porównanie) odnośnie tych dwóch modeli/producentów w MX-5 ?

Z góry dzięki i pozdrawiam,
Szymon
raisin
 

Postprzez Retro » 7 maja 2010, 11:05

Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Mako » 7 maja 2010, 22:21

SP Sport 9000- jeszcze nie jezdzilem na tak dobrych oponach, cicha, trzyma w zakretach i rewelacyjnie odprowadza wode. Mialem ja zamontowana w Citroenie i przy ostrych stratach na mokrej nawierzchni kontrola trakcji w ogole sie nie wlaczala a troche niutonometrow bylo zeby zerwac przyczepnosc. Teraz mam zalozone uniroyal rainsport w standardowej rozmiarowce i jak dla mnie boki tej opony sa za miekkie do tego samochodu i nawet lekkie dotkniecie gazu w zakrecie powoduje wierzganie tylem. Na plus mozna zaliczyc dobre odprowadzenie wody i niski poziom halasu.

Tu masz lepszy kalkulator do opon
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Don Corleone » 9 maja 2010, 10:53

Jeżeli chodzi o kalkulator opon i felg to żaden z nich nie będzie lepszy od tego:
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Radko » 31 maja 2011, 23:33

Polecam stronke do sprawdzenia zamienników opony: http://www.opony.inowroclaw.pl/narzedzi ... 95_50_r15/
Radko
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy MX-5