Wysokie zużycie paliwa

Postprzez Dmxxx » 2 kwi 2006, 13:25

Mam kilk poważnych problemów z xegosem 9
żre paliwo 16- 19 l na 100, zepsute sondy, czy swiece maja jakis wplyw, termostat włącza sie pożno. prosze o pomoc.jestem po naprawie aparatu zapłonowego.[/b]
Dmxxx
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2006, 11:51
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 9, 1995 r 2.5l V6

Postprzez Italiano » 2 kwi 2006, 15:40

No mi ostatnio jak mierzyłem też wyszło około 16 l :| . Fakt że krótkie trasy i prawie tylko miasto. Poszukaj sobie troche w warsztacie o 626...tam były te same silniki 2,5. Użyj opcji szukaj wpisując np. "spalnie 2,5 V6" w tabelce "Forum" wybierz ...626 itd.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Puhcio » 2 kwi 2006, 17:21

Dmxxx napisał(a):zepsute sondy, czy swiece maja jakis wplyw, termostat włącza sie pożno.


No i masz odpowiedź.

Wymień :
– sondy lambda (te uszkodzone)
– termostat
– filtr powietrza
– świece
– kable WN
– sprawdź cisnienie opon

Zalecenia :D
– jeździj dłużyszymi trasami
– nie wciskaj gazu do końca

Ps. Masz A/T czy M/T ?

***

Italiano napisał(a):No mi ostatnio jak mierzyłem też wyszło około 16 l


1) Krótkie trasy
2) LPG ...
3) Ciśniesz strasznie :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Italiano » 2 kwi 2006, 17:49

Puhcio napisał(a):2) LPG ...

A nie bo na PB.


Puhcio napisał(a):3) Ciśniesz strasznie

Właśnie nie....starałem sie delikatnie śmigać.

Paweł ...a wiesz może jak sprawdzić sonde czy dobra ?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Puhcio » 2 kwi 2006, 19:42

Italiano napisał(a):Paweł ...a wiesz może jak sprawdzić sonde czy dobra ?


1) Chyba się można jakoś pod nią podpiąć
2) Komputer w ASO ... komputer silnika ma monitor pracy sond, ale potrzebny jest kopmuter, żeby się podłączyc pod odczyt.

Ps. Lampka "CHECK ENGINE" powinna sygnalizować uszkodzenie lambdy chyba ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez wiesiek5 » 2 kwi 2006, 22:19

A czy masz dobrze ustawiony zapłon po naprawie aparatu???
A co do sondy sa 2 po 3 przewody w xedosie w milleni 4. 2 po 3 przewody i 2 po 4 przewody.
Pozdrawiam.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez piotrek929 » 3 kwi 2006, 09:19

a u mnie jest tak, za 30 zł przejade 80 km, ale za 50 juz drugie tyle czyli 160, czy to możliwe ze w maździe jest program rabatowy? :)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez zenith839 » 3 kwi 2006, 13:35

w mojej 929HD gdzie mam 3.0 V6 spalanie zamyka się w 13litrach po mieście. Szaleje ci temperatura to pewnie termostat więc trzeba wymienić. Sprawdź jakie kody błędów generuje silnik.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Italiano » 3 kwi 2006, 16:54

wiesiek5 napisał(a):A co do sondy sa 2 po 3 przewody w xedosie

A mnie sie wydawało że widziałem tylko dwa przewody....musze sprawdzić.

wiesiek5 napisał(a):w milleni 4. 2 po 3 przewody i 2 po 4 przewody.

A ciekawe na co drugie 2 sztuki <jelen> Silnik taki sam jak w X9 to coś mi się nie widzi coby były 4....no ale.....
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Puhcio » 3 kwi 2006, 17:57

Normy emisji spalin w USA ? :]
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez wiesiek5 » 3 kwi 2006, 20:23

A-Spec ma racje amerykanów stać na to .
We wszystkich amerykancach spotykałem po 4 sondy.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Puhcio » 3 kwi 2006, 20:51

A potem przez to, co drugi temat na forum milleni w USA to "check engine is on" ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez piotrek929 » 4 kwi 2006, 11:44

zenith, miałem na myśli lpg z tym spalaniem, na PB pali o trzy litry mniej.a noge mam cięzką, nie moge sobie odmówic na światłach, albo przed dupeczkami zeby nie zostawić dymu, :)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez zenith839 » 4 kwi 2006, 14:33

chwała ci za szczerość. A jak wcześniej paliła na LPG?? Jaką masz instalację??
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Dmxxx » 4 kwi 2006, 18:56

powiem Wam tak Panowie. Jak go kupiłem 5 mis temu to palił przy cieżkiej nodze 14/100km w mieście i wszystko było ok i byłem zadowolony.po jakimś czasie w zimie spalił się aparat zapłonowy i od tamtej pory mam problemy.Za naprawe dałem 1200xł plus 250 za diagnostyke i rególacje komputerową śilnika w poważnej firmie.okazało się ze jeden przewód WN wogóle nie działa ,wymieniłem przewody i dalej coś jest nie tak,kupiłem świece ale jeszcze nie wymieniałem. Wyszło też ze mam obie sady spalone. Jescze ich nie kupiłem(prosze o doradztwo, jakie kupić i ilu żyłowe). Mam taki objaw , komputer pokazuje mi średnie spalanie 18 l /100 to duzo ok ale jak stoje na światłach to potrafi dojsć do 22 l/100 albo jak stoje w korku przy takim spalaniu na pełnym baku robie po mieści (lekka ,bardzo lekka noga) 290km. Zauważyłem ze temperatura podchodzi bardzo wysoko i dopiero włącza się wentylator . A przy jakiej temp. powinnien się włączac?????????? Z góry dziękuje i pozdrawiam
P.S. Mazda xedos 9 rok 94 listopad 2.5 V6 automat bez instalacji gazu
Dmxxx
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2006, 11:51
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 9, 1995 r 2.5l V6

Postprzez Puhcio » 4 kwi 2006, 19:51

1) Pisz z zasadami ortografii, pomocny bywa word :)

Dmxxx napisał(a):.Za naprawe dałem 1200xł plus 250 za diagnostyke i rególacje komputerową śilnika w poważnej firmie


2)Strasznie droga naprawa ... za tyle to można kupić używany aparat – ale do rzeczy. Gdzie była robiona regulacja ? Moim skromnym zdaniem ... radziłbym podkoczyć do ASO na prawdziwą diagnostykę (ok. 70 zł) + regulacje ...

3) Jakie przewody WN kupiłeś (firma) ?

Dmxxx napisał(a):Wyszło też ze mam obie sady spalone.


4) Uszkodzone sondy lambda mogą powodować DRAMATYCZNY wzrost spalania, więc i je powinieneś wymienić. Co do rodzaju ... wystarczy przeczytać kilka postów wyżej wypowiedź kolegi wieśka :

wiesiek5 napisał(a):A co do sondy sa 2 po 3 przewody w xedosie w milleni 4. 2 po 3 przewody i 2 po 4 przewody.


Dmxxx napisał(a):mi średnie spalanie 18 l /100 to duzo ok ale jak stoje na światłach to potrafi dojsć do 22 l/100


5) Dużo za dużo. Mi nigdy Millenia 2.5 A/T nie spaliła wiecej jak 13 ( i to w zimie) ... max przy 2.5 to 14 l w lato.

Dmxxx napisał(a):na pełnym baku robie po mieści (lekka ,bardzo lekka noga) 290km.


6) Ja robiłem 330 mil czyli ~ 580 km.

Dmxxx napisał(a):Zauważyłem ze temperatura podchodzi bardzo wysoko i dopiero włącza się wentylator . A przy jakiej temp. powinnien się włączac


7) Mi zawsze wskazówka zatrzymywała się w 1/2 skali – nie było wyjątków. Z wypowiedzi innych użytkowników zdarza się, ze wskazówka jest w 2/3 skali, ale to już absolutny MAX !

Pozdrawiam.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez zenith839 » 4 kwi 2006, 20:05

mam wrażenie że ten Xedos to ruina. Tu to tu tamto. Dziwię się że nie wyszło co masz uszkodzone na diagnostyce. Podjedź do fachowego serwisu na wtyczkę i niech sprawdzą jakie kody błędu generuje komputer. Dopiero wtedy będziesz wiedział co trzeba wymienić.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Puhcio » 4 kwi 2006, 20:10

Podjedź do fachowego serwisu na wtyczkę i niech sprawdzą jakie kody błędu generuje komputer.


Ot co. Mało kto ma interface OBD II – potrzebny do odczytanie błedów z X9. U "kowala" co najwyżej można znaleźć diode z dwoma kablekami i klucz do odkrecania akku (reset :D).

Pojedź do ASO ... koszt kompletnej diagnostyki tao ~ 70 – 90 zł – jakieś strasnie pieniadze to nie są, szczególnie gdy masz takie spalanie :|

Ps. Jak zachowuje się lampka "CHECK ENGINE", jeśli kotś już jej wczesniej nie odłączył ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez wiesiek5 » 4 kwi 2006, 21:00

Szkoda że nie jesteś bliżej , właśnie zrobiłem kolejny remont Milenki 2.5 i jezdzi jak rakieta.
Za to co zapłaciłeś mógłbym zrobić ci pół remontu silnika.
Diagnostyka najważniejsze.
Pozdrawiam
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Toju » 5 kwi 2006, 18:58

Witam

Jedź na ul. Nasypową 24 – serwis aut japońskich (nieautoryzowany)
Koszt diagnostyki 70zł
Według mnie tam dogadasz się lepiej niż w Długołęce – ASO – tam koszt to 130zł

p.s.
Mi w tej chwili pali po Wrocławiu 13,4 przy ręcznej skrzyni. (i naprawdę nie wiem jak można zejść niżej...chyba tylko zlikwidować korki :)

pozdrawiam
ZAMIAST MAZDY 6 – AUDI A6 ;)
poprzednie auto : XEDOS 9
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2005, 18:48
Posty: 192
Skąd: Wrocław
Auto: AUDI A6 1,9 TDI 110PS 99r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9