Co wybrać – Mazda MX-3 vs. Honda CRX

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez xXx » 3 maja 2004, 21:22

A powiedz mi od kiedy Honda wprowadziła V-TEC(i) we wszystkich autach ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Yooziu » 3 maja 2004, 21:41

to pytanie chyba do GrOObego ale z tego co ja widze to nie napisal ze VTEC sa we wszystkich hondach,poza tym temat dotyczy porownania mx-3 z crx a tam wlasnie byly VTEC'i
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez LoB » 3 maja 2004, 21:58

ale fakt ze 100 KM z 1 l pojemnsci ( silniki hondy) to jakby nie bylo jest warte podziwu...

u mnie by bylo 250 konikow <jupi>
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez marek » 3 maja 2004, 23:40

Prosze Cie nie rozmieszaj mnie. Spójrz na sprawe obiektywnie. Hondy słyną z tego, że są najlepiej prowadzącymi się FWD na świcie, silniki z VTECiem są słynne na całym świecie (SOHC i DOHC) i napewno są mocniejsze od motoru z MX3 (myśle, że 1.8 V6 może mieć duże problemy z SOHC VTEC 1.6l). Co do brzydoty nadwozia to... o gustach się nie dyskutuje


Ale CRX jest dużo lżejsze niż MX-3 a co za tym idzie prowadzenie przy dużych prędkościach jest nieciekawe... Mój kolega miał i na to narzekał...
A tak poza tym np. Mondeo IIIgen. ma niby najlepsze zawieszenie w klasie. Wszyscy się nim zachwycają, że np Passat dużo gorzej się prowadzi... Mam okazję często Mondeo jeździć i w porównaniu do MX-3 prowadzenie jest tragiczne!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Jerry » 4 maja 2004, 12:41

Co i tak nie zmienia faktu że ja bym nie porównywał CRX dfo MX-3.Coprawda jestem fanatykiem Madzi ale w tym przypadku musi wygrać lepszy.Co do silników to nie we wszystkich montowany był V-TEC podobnie zreszta jak w pzrypadku CIVICA.Nie wiem czy pamiętacie silniczek 1,6 160km poprostu rewelka a jakby było mało to z tego silnika można wyciągnać jeszcze blisko drugie 100konia dokładając tylko Turbo.
Dla porównania miałem teraz badania na hamownii bo w planach ma turbine(ale strzelił przepływomierz i wszystko musze zaczynać od nowa I JUŻ NIE MOGE JEŹDZIĆ NA GAZIE :() i pare dni temu wyjechał z tej firmy CIVIC po modach w takim właśnie silniku i u mnie można podnieść moc o jakieś 70km(mówie tu tylko o turbinie ale wyciskając z silnika to co sie da czyli polerka gniazd,komputer,wałki,świece,przewody,filtry) a w tym Civicu moc wzrosła o blisko 80km KOSMOS!!!I jakby było tego mało to podobno nie koniec możliwości tego auta ale dalsze przeróbki wymagają większej ingerencji w silnik.Obecnie to praktycznie seria,poza przeróbkami jakie są niezbędne przy silniku nie przystosowanym do Turbo i tu zaczyna sie jazda,zmiana głowicy zaworków itd...Ale jeśli chodzi o te silniki to są jedne z lepszych na mody,a nawet bez nich mozna pozazdrościć...
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 13:00
Posty: 1907

Postprzez Rozrusznik_de_best » 4 maja 2004, 13:20

teraz to się wprowadziłem w dylemat :/
spójrzcie :
http://www.gratka.pl/moto/szukaj.phtml? ... drubryka=1
obczajcie szczególnie Honda Civic CRX 1.6 1.6 Benzyna (22000zł) <--jak na moje wy.eb z butów
oraz na modele wersji del sol .Ta najciekawsza wg mnie Honda CRX 1.6 benzyna z '92 za 18999zł
Szukając odnajdę :) ( na pewno! )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2004, 13:26
Posty: 16
Skąd: Chełmno
Auto: Ford Aspire

Postprzez Jerry » 4 maja 2004, 13:52

Wiesz co Ci napisze wszystkie te furki które tu pokazujesz są fajne i godne zainteresowania i w dobrej cenie ale przeglądaniem ogłoszen nic nie zdziałasz.
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 13:00
Posty: 1907

Postprzez Gr00bY » 4 maja 2004, 16:41

W Delsolkach były praktycznie montowane tylko VTECi (SOHC D16Z6 i D16Y8, DOHC B16A2). Jak dla mnie Civic/CRX prowadzi się genialnie chodź zaznaczam, że MX3 nie jeździłem (tylko F-ką i 626). Napewno ogromną zaletą Hond jest to, że jest do nich od cholery gratów tuningowych, a i eksploatacja mocniejszych wersji jest napewno tańsza od eksploatacji 1.8 V6 (zróbcie sobie w nim rozrząd). Pozatym z tegoż samego powodu wydaje mi się, że łatwiej jest wyrwać używane graty do Hondy niż do Mazdy.
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2004, 12:24
Posty: 64
Skąd: W-wa (WU)
Auto: 626 GE FP, iVT

Postprzez xXx » 4 maja 2004, 22:51

to pytanie chyba do GrOObego ale z tego co ja widze to nie napisal ze VTEC sa we wszystkich hondach,poza tym temat dotyczy porownania mx-3 z crx a tam wlasnie byly VTEC'i


Ta, jak V-tec był we wszystkich Hondach to ja jestem "Matka Teresa"

Może Hondy prowadzą się dobrze, ale powiedz mi czym argumentujesz stwierdzenie, że to najlepiej prowadzące się samochody z FWD na świecie ?? Nie wiem jaką F-ką jeździłeś, ale zapraszam do jazdy ze mną to może zmienisz zdanie, a co do 626 to nie porównuj proszę go do CRX, bo to jest prawie limuzyna a nie auto Quasi-sportowe

Pozdro

P.S. Co do wymieniy rozrządu w V6 to nie wiem czy wiesz, ale silniki są bezkolizyjne a samą wymianę można zrobić całkiem tanio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Gr00bY » 4 maja 2004, 23:01

Tanio znaczy się koło 2000zł? :P Sam napinacz hydrauliczny może to 800zł w KLu. Nie wiem jak w 1.8. Jeździłem Fką BG z robionym zawiasem w niemczek. Wujo czymś takim się woził – kleiła sie ładnie, ale po zakrętach CRXem napewno bym to objechał.

Może Hondy prowadzą się dobrze, ale powiedz mi czym argumentujesz stwierdzenie, że to najlepiej prowadzące się samochody z FWD na świecie


To są opinie wielu kierowców testowych i wszelkich czasopism/magazynów. Patrzn np. Top Gear.
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2004, 12:24
Posty: 64
Skąd: W-wa (WU)
Auto: 626 GE FP, iVT

Postprzez xXx » 4 maja 2004, 23:05

Napinacz hydrauliczny jak chce ktoś koniecznie wymienić to 500 PLN, ale zazwyczaj się to zostawia i jest GIT.

Kurcze.....mam ochotę przejechać się po zakręcie z jakimś CRX-em...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Yooziu » 4 maja 2004, 23:12

PatrykK napisał(a):
to pytanie chyba do GrOObego ale z tego co ja widze to nie napisal ze VTEC sa we wszystkich hondach,poza tym temat dotyczy porownania mx-3 z crx a tam wlasnie byly VTEC'i


Ta, jak V-tec był we wszystkich Hondach to ja jestem "Matka Teresa"



Patrykk naucz sie czytac posty
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez xXx » 4 maja 2004, 23:20

To było do Grooby-ego...wyszło na to, że we wszystkich Hondach są V-teci.


Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Gr00bY » 4 maja 2004, 23:29

A ja też twierdze, że przydałoby się czytać, ze zrozumieniem. Wyszło na to, że wszystkie Delsolki mają VTECa.
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2004, 12:24
Posty: 64
Skąd: W-wa (WU)
Auto: 626 GE FP, iVT

Postprzez xXx » 5 maja 2004, 07:57

Jeżeli o to chodzi, to rzeczywiście przeoczyłem i przyznaję to......ale co do reszty...hymmmmm.


Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez LoB » 5 maja 2004, 10:08

CRX to jak dla mnie takie splaszczone cinqecento...po "kontakcie" z czymkolwiek nikt nie wyjdzie z tego zywy... :|
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Gr00bY » 5 maja 2004, 10:58

Patrykk – na pocieszenie Ci powiem, że ja jestem fanem wszelkich japs performanców. Zastanawiam się nad okolicami MX3, CRX, 100NX, czy Sunny GTi, Colt 1.8. Jestem otwarty na wszelkie małe/szybkie coupe/hot-hache. Mazde MX-3 wziołbym za fajny wygląd, silnik V6 i jego niesamowity gang i to, że jest to autko rzadsze niż Hondy. Za Hondą CRX znowu przemawiają silniki z VTECiem, mniejsza masa, większa ilość gratów uzywanych i tuningowych, lepsze zestopniowanie skrzyni biegów i IMO trochę lepsze prowadzenie.
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2004, 12:24
Posty: 64
Skąd: W-wa (WU)
Auto: 626 GE FP, iVT

Postprzez krzynio » 5 maja 2004, 12:24

XsiX napisał(a):tylko że CRX'em objedzie bez problemu MX3 <płacze>

NIESTETY ALE HONDZINKA TO SIOSTRA MAZDY TAK ŻE NIE BĄDZCIE TACY ZŁOŚLIWI
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez krzynio » 5 maja 2004, 12:29

PatrykK napisał(a):

P.S. Co do wymieniy rozrządu w V6 to nie wiem czy wiesz, ale silniki są bezkolizyjne a samą wymianę można zrobić całkiem tanio.


właśnie, właśnie za 150zł i w 3,5godz potwierdzam :P
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez xXx » 5 maja 2004, 20:32

Już nic nie mówię, bo co innego jakby Grooby chwalił Audi...phhhhh, a Honda to też Japoniec.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy Moto