Co wybrać – Mazda MX-3 vs. Honda CRX
to pytanie chyba do GrOObego ale z tego co ja widze to nie napisal ze VTEC sa we wszystkich hondach,poza tym temat dotyczy porownania mx-3 z crx a tam wlasnie byly VTEC'i
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
Prosze Cie nie rozmieszaj mnie. Spójrz na sprawe obiektywnie. Hondy słyną z tego, że są najlepiej prowadzącymi się FWD na świcie, silniki z VTECiem są słynne na całym świecie (SOHC i DOHC) i napewno są mocniejsze od motoru z MX3 (myśle, że 1.8 V6 może mieć duże problemy z SOHC VTEC 1.6l). Co do brzydoty nadwozia to... o gustach się nie dyskutuje
Ale CRX jest dużo lżejsze niż MX-3 a co za tym idzie prowadzenie przy dużych prędkościach jest nieciekawe... Mój kolega miał i na to narzekał...
A tak poza tym np. Mondeo IIIgen. ma niby najlepsze zawieszenie w klasie. Wszyscy się nim zachwycają, że np Passat dużo gorzej się prowadzi... Mam okazję często Mondeo jeździć i w porównaniu do MX-3 prowadzenie jest tragiczne!
Co i tak nie zmienia faktu że ja bym nie porównywał CRX dfo MX-3.Coprawda jestem fanatykiem Madzi ale w tym przypadku musi wygrać lepszy.Co do silników to nie we wszystkich montowany był V-TEC podobnie zreszta jak w pzrypadku CIVICA.Nie wiem czy pamiętacie silniczek 1,6 160km poprostu rewelka a jakby było mało to z tego silnika można wyciągnać jeszcze blisko drugie 100konia dokładając tylko Turbo.
Dla porównania miałem teraz badania na hamownii bo w planach ma turbine(ale strzelił przepływomierz i wszystko musze zaczynać od nowa I JUŻ NIE MOGE JEŹDZIĆ NA GAZIE ) i pare dni temu wyjechał z tej firmy CIVIC po modach w takim właśnie silniku i u mnie można podnieść moc o jakieś 70km(mówie tu tylko o turbinie ale wyciskając z silnika to co sie da czyli polerka gniazd,komputer,wałki,świece,przewody,filtry) a w tym Civicu moc wzrosła o blisko 80km KOSMOS!!!I jakby było tego mało to podobno nie koniec możliwości tego auta ale dalsze przeróbki wymagają większej ingerencji w silnik.Obecnie to praktycznie seria,poza przeróbkami jakie są niezbędne przy silniku nie przystosowanym do Turbo i tu zaczyna sie jazda,zmiana głowicy zaworków itd...Ale jeśli chodzi o te silniki to są jedne z lepszych na mody,a nawet bez nich mozna pozazdrościć...
Dla porównania miałem teraz badania na hamownii bo w planach ma turbine(ale strzelił przepływomierz i wszystko musze zaczynać od nowa I JUŻ NIE MOGE JEŹDZIĆ NA GAZIE ) i pare dni temu wyjechał z tej firmy CIVIC po modach w takim właśnie silniku i u mnie można podnieść moc o jakieś 70km(mówie tu tylko o turbinie ale wyciskając z silnika to co sie da czyli polerka gniazd,komputer,wałki,świece,przewody,filtry) a w tym Civicu moc wzrosła o blisko 80km KOSMOS!!!I jakby było tego mało to podobno nie koniec możliwości tego auta ale dalsze przeróbki wymagają większej ingerencji w silnik.Obecnie to praktycznie seria,poza przeróbkami jakie są niezbędne przy silniku nie przystosowanym do Turbo i tu zaczyna sie jazda,zmiana głowicy zaworków itd...Ale jeśli chodzi o te silniki to są jedne z lepszych na mody,a nawet bez nich mozna pozazdrościć...
- Od: 18 kwi 2004, 13:00
- Posty: 1907
teraz to się wprowadziłem w dylemat :/
spójrzcie :
http://www.gratka.pl/moto/szukaj.phtml? ... drubryka=1
obczajcie szczególnie Honda Civic CRX 1.6 1.6 Benzyna (22000zł) <--jak na moje wy.eb z butów
oraz na modele wersji del sol .Ta najciekawsza wg mnie Honda CRX 1.6 benzyna z '92 za 18999zł
spójrzcie :
http://www.gratka.pl/moto/szukaj.phtml? ... drubryka=1
obczajcie szczególnie Honda Civic CRX 1.6 1.6 Benzyna (22000zł) <--jak na moje wy.eb z butów
oraz na modele wersji del sol .Ta najciekawsza wg mnie Honda CRX 1.6 benzyna z '92 za 18999zł
Szukając odnajdę ( na pewno! )
- Od: 17 kwi 2004, 13:26
- Posty: 16
- Skąd: Chełmno
- Auto: Ford Aspire
W Delsolkach były praktycznie montowane tylko VTECi (SOHC D16Z6 i D16Y8, DOHC B16A2). Jak dla mnie Civic/CRX prowadzi się genialnie chodź zaznaczam, że MX3 nie jeździłem (tylko F-ką i 626). Napewno ogromną zaletą Hond jest to, że jest do nich od cholery gratów tuningowych, a i eksploatacja mocniejszych wersji jest napewno tańsza od eksploatacji 1.8 V6 (zróbcie sobie w nim rozrząd). Pozatym z tegoż samego powodu wydaje mi się, że łatwiej jest wyrwać używane graty do Hondy niż do Mazdy.
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
- Od: 6 kwi 2004, 12:24
- Posty: 64
- Skąd: W-wa (WU)
- Auto: 626 GE FP, iVT
to pytanie chyba do GrOObego ale z tego co ja widze to nie napisal ze VTEC sa we wszystkich hondach,poza tym temat dotyczy porownania mx-3 z crx a tam wlasnie byly VTEC'i
Ta, jak V-tec był we wszystkich Hondach to ja jestem "Matka Teresa"
Może Hondy prowadzą się dobrze, ale powiedz mi czym argumentujesz stwierdzenie, że to najlepiej prowadzące się samochody z FWD na świecie Nie wiem jaką F-ką jeździłeś, ale zapraszam do jazdy ze mną to może zmienisz zdanie, a co do 626 to nie porównuj proszę go do CRX, bo to jest prawie limuzyna a nie auto Quasi-sportowe
Pozdro
P.S. Co do wymieniy rozrządu w V6 to nie wiem czy wiesz, ale silniki są bezkolizyjne a samą wymianę można zrobić całkiem tanio.
Tanio znaczy się koło 2000zł? Sam napinacz hydrauliczny może to 800zł w KLu. Nie wiem jak w 1.8. Jeździłem Fką BG z robionym zawiasem w niemczek. Wujo czymś takim się woził – kleiła sie ładnie, ale po zakrętach CRXem napewno bym to objechał.
To są opinie wielu kierowców testowych i wszelkich czasopism/magazynów. Patrzn np. Top Gear.
Może Hondy prowadzą się dobrze, ale powiedz mi czym argumentujesz stwierdzenie, że to najlepiej prowadzące się samochody z FWD na świecie
To są opinie wielu kierowców testowych i wszelkich czasopism/magazynów. Patrzn np. Top Gear.
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
- Od: 6 kwi 2004, 12:24
- Posty: 64
- Skąd: W-wa (WU)
- Auto: 626 GE FP, iVT
PatrykK napisał(a):to pytanie chyba do GrOObego ale z tego co ja widze to nie napisal ze VTEC sa we wszystkich hondach,poza tym temat dotyczy porownania mx-3 z crx a tam wlasnie byly VTEC'i
Ta, jak V-tec był we wszystkich Hondach to ja jestem "Matka Teresa"
Patrykk naucz sie czytac posty
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
Patrykk – na pocieszenie Ci powiem, że ja jestem fanem wszelkich japs performanców. Zastanawiam się nad okolicami MX3, CRX, 100NX, czy Sunny GTi, Colt 1.8. Jestem otwarty na wszelkie małe/szybkie coupe/hot-hache. Mazde MX-3 wziołbym za fajny wygląd, silnik V6 i jego niesamowity gang i to, że jest to autko rzadsze niż Hondy. Za Hondą CRX znowu przemawiają silniki z VTECiem, mniejsza masa, większa ilość gratów uzywanych i tuningowych, lepsze zestopniowanie skrzyni biegów i IMO trochę lepsze prowadzenie.
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
- Od: 6 kwi 2004, 12:24
- Posty: 64
- Skąd: W-wa (WU)
- Auto: 626 GE FP, iVT
PatrykK napisał(a):
P.S. Co do wymieniy rozrządu w V6 to nie wiem czy wiesz, ale silniki są bezkolizyjne a samą wymianę można zrobić całkiem tanio.
właśnie, właśnie za 150zł i w 3,5godz potwierdzam
Mniam GTR 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości