Klocki hamulcowe – stukają w zacisku
Strona 1 z 1
Od pewnego czasu strasznie tłuką mi się klocki w tylnym, lewym zacisku(na dołkach, zawieszenie ok). Wymieniłem blaszki i druciki (zakupione w JC), ale nic nie pomogło. Wiem,że to nic groźnego, ale strasznie denerwuje, a teraz coraz częściej jeździ się z otwartą szybą. Macie może na ten feler jakieś patenty?
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
hmm.... skoro blaszki masz nowe i zacisk jest wyregolowany to może sprawdz czy nie ma luzu na mocowaniu ( na śrubie łoża) ew. sprawdz jeszcze klocki na prowadzeniu. A ręczny dziala ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ręczny działa, zaciski po remoncie (czyszczenie, smarowanie, nowe gumy).Stukają na pewno klocki, może te blaszki się już wytarły. Na czym polega regulacja zacisku? Mechanik poprostu złożył wszystko w kupę, założył nowe tarcze i klocki. Ręczny działa trochę słabiej na ta stukającą stronę. Czy można jeszcze regulować jakoś linki pod spodem auta?
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
Element regulacyjny ręcznego znajduje się w zacisku. Jest to mimośród przestawiany za pomocą śruby pod klucz ampulowy ukrytej pod śrubą zabezpieczającą tuż obok wspornika linki. Jest jescze regulacja dł linek koło dźwigni ręcznego – dostęp z wnętrza, ale to sprawa drugorzędna.
Tak dla pewności – jak jedziesz i klocki hałasują i zaciągniesz (nawet lekko) ręczny to wtedy natychmiast robi się cicho jak makiem zasiał?
Jeżeli tak, to na pewno coś przy hamulcu, najpewniej sam zacisk na elementach ruchomych (jak pisał Jaksa). Natomiast jeżeli nie... to jest taki element niedaleko zacisku, który bardzo lubi w GE stukać grzechotać i w dowolny inny sposób hałasować. Przerabiałem u siebie obie sprawy.
Tak dla pewności – jak jedziesz i klocki hałasują i zaciągniesz (nawet lekko) ręczny to wtedy natychmiast robi się cicho jak makiem zasiał?
Jeżeli tak, to na pewno coś przy hamulcu, najpewniej sam zacisk na elementach ruchomych (jak pisał Jaksa). Natomiast jeżeli nie... to jest taki element niedaleko zacisku, który bardzo lubi w GE stukać grzechotać i w dowolny inny sposób hałasować. Przerabiałem u siebie obie sprawy.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Zaciągnąłem lekko ręczny podczas jazdy........... i klocki przestały stukać, za to strasznie "psyka" amortyzator. Założyłem nowe Kayaba gazowo-olejowe niecały rok temu (mam jeszcze gwarancję). Czy tak ma "psykać", bo wydaje mi się że to tylko ten jeden.
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
Z tego co piszesz wydaje mi się, że to będą te drucikowe sprężynki (pisałem już o nich kiedyś).
U mnie był podobny objaw. Cały czas stukało, a jak lekko przycisnąłem hamulec to przestawało. Nie próbowałem z ręcznym bo nie działa
Zajrzyj do tych sprężynek. Może są za słabe. Ja zrobiłem sobie sam z drutu i jest OK.
Pozdrawiam
U mnie był podobny objaw. Cały czas stukało, a jak lekko przycisnąłem hamulec to przestawało. Nie próbowałem z ręcznym bo nie działa
Zajrzyj do tych sprężynek. Może są za słabe. Ja zrobiłem sobie sam z drutu i jest OK.
Pozdrawiam
- Od: 19 mar 2004, 11:54
- Posty: 62
Konrad napisał(a):Z tego co piszesz wydaje mi się, że to będą te drucikowe sprężynki (pisałem już o nich kiedyś).
ale marcing napisał, że wymienił.
mi się wydaje, że luz powstał między ruchomą (pływającą) a nieruchomą częścią zacisku, na sworzniu. trzeba zacisk rozebrać od nowa. jeżeli okaże się właśnie to, można jeszcze zlikwidować mniej więcej luz domorosłymi metodami.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6