Wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym – opis

Postprzez mayer » 3 sie 2006, 00:58

Wszystko zaczęło sie niewinnie zaczynał mi silnik coraz nierówniej pracowac na wolnych obrotach zwłaszcza na LPG , później pojawiła sie "dziura w mocy podczas przyspieszania. Po przekroczeniu 2 tys rpm problem stawał sie jakoby nieodczuwalny. Podejrzenie padło na świece ewentualnie kable WN i tu czekała na mnie zagwozdka – po wymianie zdjęcie fajki na I cylindrze nie powodowało zasadniczo zmiany pracy silnika.
Szybka konsultacja z Wszechwiedzącym (Jaksa <pomocy> <piwo> ) i stwierdzenie ze uszczelka pod kolektorem ssącym.
Diagnoza
Najciekawszy jest sposób diagnozy – lanie wody na kolektor – wystarczyło że polałem po I cyl a natychmiast dało się słyszeć charakterystyczny dźwięk jakbym lał na rozpalone zelazo i po chwili silnik zaczął dymić na biało.
Wymiana:
1. Rozłączyć akumulator i wypiąć przepływomierz i czujnik temp
2. Zdjąc pokrywe filtra powietrza wraz z przewodem łączącym z przepustnicą odpinając przewód podciśnienia od pokrywy zawoorowej.
3. odpiąć gumowe przewody zasilające wtryskiwacze
4. odpiąc przewody układu chłodzenia z rozdzielacza przy głowicy dla lepszego dostepu
5. Odpiąć instalację elektryczną z wtryskiwaczy wtrysków ani listwy nie ma potrzeby ruszać
6. Odkręcic kolektor 7 srub klucz 12 cztery od "góry" trzy od dołu i z dolnumi jest najwieksza zabawa bo najłatwiej odkrecac je z kanału prawie niemożliwe jest dostac się do srubki od strony alternatora z góry.
7 Odkęcic podstawe która mocuje kolektor do bloku silnika – dojście tylko od spodu.
8. Odkrecic przewód łączący kolektor ssący z kolektorem wydechowym skur.. jest metalowy co ja się naszarpalem zanim go zauważyłem ;) Klucz 22 płaski
9 teraz mozna zdjąć kolektor ze szpilek lekko do tyłu i do góry unieść go nad głowicę i zabrać się do czyszczenia ressztek starej uszczelki. Ja do tego uzyłem noża i papieru sciernego 180. pamietac należy o zatkaniu wlotów czystym papierem ew szmatkami. Nie uzywać żadnych rozcieńczalników!!!!!
10 założyc nowa uszczelkę i składać.
efekt – 100%
Narzędzia:
1. Szczypce płaskie lub kombinerki do obejm
2. Śrubokręt krzyżakowy lub nasadka 7 do obejm slimakowych
3. klucze płaski-oczko 10, 12, 14, 22, nasadki 14 12 idealnie jest mieś malutka i dużą grzechotkę
4. papier scierny 140 do 200
Koszty:
uszczelka – 14,50 JC, czas pracy samemu około 3- 3,5 godziny.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Grzyby » 3 sie 2006, 11:41

Pozwoliłem sobie na zmianę nazwy tematu.

Fajny opis mayer – na pewno komuś się przyda :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GregC » 3 sie 2006, 13:08

...świetny opis ;) spieszę podziękować <prosze> bo mam ten sam problem,Twój opis bardzo mi się przyda :D ... na 100% mam to samo bo pod maską spod kolektora ssącego słychać dodatkowo charakterystyczny syk i proboszcz trochę stracił na dynamice zwłaszcza w zakresie wysokich obrótów :(
I love this car:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2005, 18:50
Posty: 18
Skąd: (aktualnie Warszawa)
Auto: Probe 2.0 16V, focus 2.0

Postprzez rambler_ » 3 sie 2006, 14:10

mayer napisał(a):
Diagnoza
Najciekawszy jest sposób diagnozy – lanie wody na kolektor – wystarczyło że polałem po I cyl a natychmiast dało się słyszeć charakterystyczny dźwięk jakbym lał na rozpalone zelazo i po chwili silnik zaczął dymić na biało.


Lałeś na nierozgrzany silnik? Też mi coś tam syczy, może dzisiaj "poleję" <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2006, 15:54
Posty: 19
Skąd: Trójmiasto
Auto: M6 2007 Pb/LPG 1,8 GY

Postprzez mayer » 3 sie 2006, 15:55

na rozgrzany
nie czekałem aż specjalnie ostygnie
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez mayer » 3 sie 2006, 15:58

Grzyby napisał(a):na pewno komuś się przyda

po to go zamieściłem. Gdyby nie Jaksa też rozebrałbym trzy razy wiecej osprzętu niż potrzeba.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Jaksa » 4 sie 2006, 01:22

No ......Kolego , dobra robota ,brawa dla Ciebie. <uklon>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GregC » 4 sie 2006, 09:01

mayer napisał(a):... Gdyby nie Jaksa też rozebrałbym trzy razy wiecej osprzętu niż potrzeba.


...dokładnie, wczoraj dzwoniłem do kilku mechaniorów z Wawy i większość z nich chciała od razu brać się za ściąganie głowicy, aby wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym :|
I love this car:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2005, 18:50
Posty: 18
Skąd: (aktualnie Warszawa)
Auto: Probe 2.0 16V, focus 2.0

Postprzez sołtys » 4 sie 2006, 09:26

mayer napisał(a):8. Odkrecic przewód łączący kolektor ssący z Lambdą() skur


chyba raczej chodzi o przewód prowadzący spaliny do zaworu EGR a nie o lambdę. ;)

ogólnie opis <spoko>
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Jaksa » 4 sie 2006, 11:46

sołtys napisał(a):chyba raczej chodzi o przewód prowadzący spaliny do zaworu EGR
Oczywista.... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mayer » 4 sie 2006, 15:15

sołtys napisał(a):chyba raczej chodzi o przewód prowadzący spaliny do zaworu EGR a nie o lambdę. oczko

nieważne co on łączy ważne że o mało go nie urwałem jak się uparłem ze podniosę kolektor nie odkręcając go ;)
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez JimmyK » 5 sie 2006, 20:20

mayer napisał(a):Diagnoza
Najciekawszy jest sposób diagnozy – lanie wody na kolektor – wystarczyło że polałem po I cyl a natychmiast dało się słyszeć charakterystyczny dźwięk jakbym lał na rozpalone zelazo i po chwili silnik zaczął dymić na biało.

Qna, o co chodzi z tą diagnozą, bo nie czaję? :|
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez mayer » 6 sie 2006, 00:09

na pracującym silniku lejesz wodę na kolektor ssacy i słuchasz co sie dzieje, jeśli jest nieszczelność natychmiast usłyszysz syczenie prychanie itp..
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez JimmyK » 6 sie 2006, 22:09

mayer napisał(a):na pracującym silniku lejesz wodę na kolektor ssacy i słuchasz co sie dzieje, jeśli jest nieszczelność natychmiast usłyszysz syczenie prychanie itp..

o teraz kumam ;) dzięki!
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez Mielcar80 » 4 lut 2007, 17:44

Witam
Mam podobny problem ale lanie wody po kolektorze nic nie zmienia. Po zdjęciu fajek z 1 i 2 cylindra kultura pracy zasadniczo sie nie zmienia natomiast jesli zdejme z 3 lub 4 odrazu kuleje. Czy jest mozliwe ze uszczelka kolektora jest walnięta od spodu kolektora? Jak to sprawdzić?
kopułka i palec ok, nowe świece ngk, przewod janmory 4 miesiące.
Wszystko było super do czasu gdy woda zakryła dziure w naszych wspaniałych drogach:) Malo opony nie rozwaliłem. Od tego czasu mam ten problem, po przekroczeniu 2tyś. problem staje sie nie odczuwalny.
HELP ME:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2006, 12:11
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 626 2.016v GE FS LPG 93r

Postprzez bart » 12 mar 2007, 17:49

Witam :D jeśli można podepnę się pod temat , od pewnego czsu mam podobne problemy w swojej madzi GD :( ale to zaraz opisze; zaczęło się to tak od pewnego czasu zauważyłem że na wolnych obrotach silnik zaczął jakoś kuleć telepać myślę sobie <glupek2> świece no to do sklepu , świece kupiłem NGK dla pewności wiozłem jeszcze kable, palec i kopułkę :( na drugi dzień rano wszystko odebrałem i zamontowałem no i ZONK dalej to samo jak się rozgrzeje chodzi jest ok :D po jakimś czasie przestaje pracować na ten 3 cylinder :( później znowu ok i tak w koło :( wykręciłem świece wszystkie poza 3 czyściutkie zero oleju a ta 3 cała zalana benzynom jak załapie na 3 to ok spala ładnie i wygląda jak reszta a później znowu lipa czy to pasuje do waszego opisu nie wiem ja mam juz dość <ganja> na w razie W :( zamówiłem uszczelki pod kolektor dolotowy w sklepie powiedzieli ze są wewnętrzne i zewnętrzne . :(( najlepsza jest cena 9 zł za sztukę) co o tym sadzicie ??? prószę o diagnozę .Pozdrawiam czekam na odp :D
bart
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 21:40
Posty: 15
Skąd: kołobrzeg
Auto: mazda 626 coupe 2.0 rok 91

Postprzez Jaksa » 12 mar 2007, 19:05

bart napisał(a):w sklepie powiedzieli ze są wewnętrzne i zewnętrzne
Zapytaj na czym polega roznica w uszczelkach kolektora.
bart napisał(a):wykręciłem świece wszystkie poza 3 czyściutkie zero oleju a ta 3 cała zalana benzynom
Moze sprawdz w tym garze cisnienie ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bart » 12 mar 2007, 21:04

Kobieta ze sklepu z częściami powiedziała mi ze uszczelki to takie jakby lustrzane odbicie o co z tym chodzi to nie wiem . a Ty jak sadzisz co może być przyczyną ??? dodam ze ciśnienie jak najbardziej ok sprawdzane we wszystkich garach na bardzo zbliżonym poziomie :D czekam na diagnozę dziękuję za odzew pozdrawiam :D
bart
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 21:40
Posty: 15
Skąd: kołobrzeg
Auto: mazda 626 coupe 2.0 rok 91

Postprzez bart » 13 mar 2007, 19:12

hm sprawa sie skomplikowała autko zaczęło brać wodę i to w dużych ilościach i grzać sie strasznie zauważyłem tez ze pod korkiem oleju jakieś gluty sie porobiły i olej jakiś taki mętny mimo ze wymieniany jakieś 1200 km temu czy to uszczelka pod głowica????
mam nadzieje ze nie ale wszystko na to wskazuje tylko czemu akurat na 3 cylinder przerywa ???? czekam na odp :(
bart
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 21:40
Posty: 15
Skąd: kołobrzeg
Auto: mazda 626 coupe 2.0 rok 91

Postprzez martiii » 14 cze 2007, 17:24

Witam szczeliwych posiadaczy MAZDY:)) Moja to 626 GE silnik FS 2,0litra
Wiec objawy umnie te same co u was.Nibesikawo biały dymek z rury ale juz cały czas jak tylko odpale.pali tylko na 2 gary, świece so na czarne jak wyjme a załozyłem nowe NGK Kable tez nówki!!Olej zauwazyłem ze troszeczke ubyło, płynu chłodzocego nie ubywa anie niema nadmiaru!!Czasami jak postoji 5 dni to jeszcze jak go odpale to zapali na wszsytkie gary ale jak tylko sie rozgrzeje odrazu zalewa go benzyno i dupaa...a do tego smierdzi z wydechu benzyno!!Mam po weekendzie jechac na komputer,a tez mi cos lekko syczy przy kolektorze gdzie w okolicy wtryskiwaczy ale moze to one tak działajo głosno!!Juz sam neiwiem bo jak uszczelka pod głowico to chyba bedzie ból...jak myslicie rozbierac koletkor???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 00:28
Posty: 30
Skąd: Piła
Auto: 323F 1,5 16V (Z5) 1994 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6