Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Yoshi323 » 17 sty 2005, 07:42

Czy ktoś z Was ma może takie auto?
Co możecie o nim powiedzieć?
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Yoshi323 » 25 sty 2005, 04:37

To rzadki model...
W grudniu widziałem 323F 2,0 Sportive z 2001r na Słomczynie za 42900pln, ale nie miała oryginalnych alufelg, miała natomiast duży odprysk na przedniej szybie. Podobno była lekko bita, ale kto wie? 42000km przebiegu, a lakier miała jakiś taki zmatowiały... Szkoda, że nie sprzedawali tego auta w sieci Mazdy, bo teraz byłyby używane do kupienia...hehe
Czy w ogóle ktoś widział takie auto w takiej wersji w Polsce???
Ja tylko raz-właśnie na Słomczynie...
Wersja Sportive ma okrągłe halogeny – jak w GT-Rze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Paweł » 25 sty 2005, 05:13

Nie wiem ile tego (323F BJ) sciagneli do Polski, ale kiedy blisko poltora roku temu zdecydowalem sie kupic wlasnie taki samochod, to niestety z rozczarowaniem poprzestalem na Corolli E11.

Dostepnosc egzemplarzy, ktore zdawaly sie byc w jednym kawalku, a przy okazji w normalnej cenie byla po prostu zerowa. 3-4 letnie egzemplarze, co prawda z dosc sensownym wyposazeniem, kosztowaly od 50 do 60k PLN, kiedy w podobnym wieku Xsara Break byla wyceniana na okolo polowe tej ceny, a piecioletnia Corolle Wagon mozna bylo miec za niecale 30k PLN.

Jesli panowie od sciagania zza zachodniej granicy nierozbitych samochodow w wieku kilku lat nie zwracali uwagi na 323F BJ, to raczej przygotuj sie na mozliwosc zmiany planow co do 5. pozycji na twojej liscie historii przygod z motoryzacja. Chyba, ze pieniadze, czas i odleglosci nie graja roli. ;)

Jesli chodzi o model sprotive, to nie spotkalem sie z nim, ale np. opisywany przez Ciebie zderzak (ktoremu co prawda troche brakuje do tego z GTRa) byl montowany w roznych limitowanych seriach juz od 1999, a silnik 2.0l, 130KM byl normalnie dostepny, wiec moze cos uda sie znalezc. Ale skoro juz podjales takie wyzawnie, mozesz pokusic sie o szukanie wersji z silnikiem FS-ZE, 170KM. :D

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Papajo » 25 sty 2005, 16:42

Ja mam BJ (jak byscie jeszcze tego nie zauwazyli ;) ). Co prawda to nie jest 2.0 Sportive ale zawsze BJ ;)
Jak masz jakies konkretne pytania to wal na priv....
Czy ten silnik 2.0 130KM to nie jest przypadkiem ten sam co w Focusach ??
Pzdr.
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez Globy » 26 sty 2005, 02:10

To raczej konstrukcja pokrewna z Premacy.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Paweł » 26 sty 2005, 02:40

Globy napisał(a):To raczej konstrukcja pokrewna z Premacy.

O ile sie nie myle, jest to po prostu FS-DE. Zreszta Premacy to nic innego jak GF.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Yoshi323 » 26 sty 2005, 05:05

Ten zderzak a la GT-R w Europie był dostępny tylko w wersji Sportive i tylko od roku 2001.
W Stanach mozliwe, że wcześniej...Może sam zderzak nie jest tak ładny, jak w GT-Rze, ale halogeny sa prawie identyczne-okrągłe. Wygląda to agresywnie i mi się podoba:)
Silnik 170KM ma wersja Mazdaspeed Protege (2,0 turbo, wersja amerykańska), niedostępna w Europie, a w USA do kupienia za ok. 15000$ z 2003 roku. Fantastyczne auto, ale części można dostać wyłącznie na zamówienie...Nawet głupie klocki czy tarcze trzeba sprowadzać zza oceanu.

Mazda 323F 2,0 Sportive z 2001 roku kosztuje w Niemczech ok. 10 000 euro.
i dość znacznie różni sie od wersji 1,6 czy 2,0 Td...
Ma inne koła, , inne zderzaki z przodu i z tyłu, inne wnętrze-sportową, trójramienną, skórzaną kierownicę Nardi, białe tarcze zegarów, inną gałka biegów, ESP w serii.....
Silnik w niej ma 131KM, ten w Focusie miał 130KM , więc pewnie jest inny...

Wersji 2,0 Sportive w Polsce niestety nie sprzedawali.
Myślę, że po takie auto najlepiej jechac do Niemiec, przynajmiej ma się 99% pewności, że auto nie było bite, bardzo ważne jest też to, że nie jeździło po polskich drogach.

A Premacy?
Premacy jest oparte właśnie na 323 BJ.
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Paweł » 26 sty 2005, 10:20

Yoshi323 napisał(a):Ten zderzak a la GT-R w Europie był dostępny tylko w wersji Sportive i tylko od roku 2001.
W Stanach mozliwe, że wcześniej...Może sam zderzak nie jest tak ładny, jak w GT-Rze, ale halogeny sa prawie identyczne-okrągłe. Wygląda to agresywnie i mi się podoba:)

Rzeczywiscie chyba w europie dopioro po face-liftingu go wprowadzili do oferty, bo nigdzie nie moge takiego znalezc przyczepionego do europejskiej BJ.

Szukajac zderzaka znalazlem, ze Sportvie w angli nazywala sie po prostu Sport.

Yoshi323 napisał(a):Silnik 170KM ma wersja Mazdaspeed Protege (2,0 turbo, wersja amerykańska), niedostępna w Europie

To jest silnik FS-DET. FS-ZE jest wolnossacy, ale i tak niedostepny w europie. :D

Yoshi323 napisał(a):A Premacy?
Premacy jest oparte właśnie na 323 BJ.

Racja, moj blad. Plyta podlogowa pochodzi z linii BJ. Silnk natomiast pochodzi od GF.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Globy » 26 sty 2005, 15:36

Tak – model Sportive zadebiutowal w 2001 roku, przy liftingu i wymianie motoru BP 1.8 na FS 2.0. Silnik wspolny z Premacy, minivan zas przy zachowaniu wymiarow modelu 323 jezdzil na zmodyfikowanej plycie 626, co pozwolilo wygospodarowac wiecej miejsca (duzy rozstaw osi).

Obrazek
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Yoshi323 » 26 sty 2005, 22:18

Mazda 323 BJ była oparta na płycie podwoziowej Mazdy 626, co zaowocowało największym rozstawem osi w klasie C w tamtych czasach. I na jej bazie powstała Premacy-auto raczej z segmentu C niż D.

Podobno w BJ była przesuwana kanapa z tyłu-czy ktoś o tym słyszał?
Bo w 323F 2,0 Sportive'2001 , którą widziałem na Słomczynie nie było takiej kanapy...

Puzdro!
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Globy » 27 sty 2005, 01:45

Polemizowalbym z pierwsza czescie wypowiedzi :P Tak, tylna kanapa BJ jest przesuwna.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Yoshi323 » 27 sty 2005, 02:37

Globy napisał(a):Polemizowalbym z pierwsza czescie wypowiedzi



Z czym byś polemizował?
Jestem w błędzie?
Gdzie sie mylę?


Globy napisał(a):Tak, tylna kanapa BJ jest przesuwna


No właśnie...Tak też pamiętałem...
Czy w wersji po faceliftingu z 2001roku jest też przesuwana kanapa?
Jak ją odsunąć?
Próbowalem, ale nie chciała drgnąć
Może trzeba za coś pociągnąć?

Puzdro!!!
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Papajo » 27 sty 2005, 12:34

Globy napisał(a):Tak, tylna kanapa BJ jest przesuwna.

PAnowie – potwierdzam w 100% – kanapa jest przesuwna (przod-tyl) i oparcie jest regulowane (kazda z polowek oddzielnie), czyli mozna np. przesunac kanape do przodu i rozlozyc nieco oparcie tak aby zrobic sobie wygodna kanape dla pozycji lezacej :D
Dochodzi do tego jeszcze skladane oparcie fotela przedniego pasazera (tak jak w minivanach) – dobry stolik pod cos mocniejszego <lol>

Yoshi323 napisał(a):Jak ją odsunąć?

Z kazdej strony kanapy (na dole pod nia) sa metalowe "raczki" podobne jak w przednich fotelach. Pociagasz za taka "raczke" i przesuwasz kanape w dowolnym kierunku.
Do skladania/regulacji oparc sluza wystajace "raczki" z materialu po bokach oparc. Nalezy pociagnac do siebie i mozna regulowac oparcie – uwaga na tylna polke !
Cala ta kanapa jest strasznie ciezka !! Wazy z 30 kg lub moze wiecej... Ostatnio ja wyjmowalem i sie niezle spocilem.
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez Globy » 28 sty 2005, 03:43

Ale bajer bardzo wygodny :) Doczytalem sie tylko, ze opcjonalny (ale czy w Sportive?).

Yoshi323 napisał(a):Z czym byś polemizował?

Zastanawiam sie nad plytami – wydaje mi sie, ze 323 i 626 maja oddzielne platformy mimo podobnego rozstawu osi, a Premacy powstala na plycie tej wiekszej.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Yoshi323 » 28 sty 2005, 04:00

Dziękuję bardzo za informacje!

Czy w modelu po liftingu też jest taka przesuwana kanapa?

Bo ani rączek, ani metalowych ani materiałowych tam nie znalazłem
Może wózek był bity i koleś wstawił inną kanapę? ;)



Papajo napisał(a):Cala ta kanapa jest strasznie ciezka ! Wazy z 30 kg lub moze wiecej...


To bardzo dużo.
Wyjmujesz kanapę i zyskujesz pół sekundy w sprincie 0-100 ;)
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Globy » 28 sty 2005, 04:28

;) A kanapa przesuwa sie w zakresie 16 cm. Watpie, zeby model mial usunieta opcje przez wlasciciela – byc moze nie zostal w nia wyposazony badz Mazda w ogole zrezygnowala z niej po liftingu. Najlepiej spytac posiadacza podobnej 323, wysle PW do Marco81 – on ma DiTD.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Paweł » 28 sty 2005, 04:38

tco_tm napisał(a):Zreszta Premacy to nic innego jak GF.


Yoshi323 napisał(a):Premacy jest oparte właśnie na 323 BJ.


tco_tm napisał(a):Racja, moj blad. Plyta podlogowa pochodzi z linii BJ. Silnk natomiast pochodzi od GF.


Globy napisał(a):Premacy, minivan zas przy zachowaniu wymiarow modelu 323 jezdzil na zmodyfikowanej plycie 626


Yoshi323 napisał(a):Mazda 323 BJ była oparta na płycie podwoziowej Mazdy 626


Globy napisał(a):Zastanawiam sie nad plytami – wydaje mi sie, ze 323 i 626 maja oddzielne platformy mimo podobnego rozstawu osi, a Premacy powstala na plycie tej wiekszej.

<jelen> <jelen> <jelen>
<czarodziej> <czarodziej> <czarodziej>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Yoshi323 » 31 sty 2005, 05:48

Globy napisał(a):byc moze nie zostal w nia wyposazony badz Mazda w ogole zrezygnowala z niej po liftingu.



Myślę, że w topowej wersji powinna być taka kanapa.
Albo rzeczywiście Mazda z niej zrezygnowała, albo się nie popisałem i jej nie znalazłem...
Nie chcę mi się wierzyć, że właściciel ją usunął. No....chyba, że wózek był tak bity, że gość nie miał wyjścia:)

Puzdro!
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Papajo » 31 sty 2005, 09:52

Yoshi323 napisał(a):Myślę, że w topowej wersji powinna być taka kanapa.
Albo rzeczywiście Mazda z niej zrezygnowała, albo się nie popisałem i jej nie znalazłem...
Nie chcę mi się wierzyć, że właściciel ją usunął. No....chyba, że wózek był tak bity, że gość nie miał wyjścia:)

Watpie zeby wlasciciel "usunal" rozkladana tylna kanape... Musialby ja calkowicie przerobic – ona jezdzi na 2 metalowych prowadnicach. Moze jej po prostu nie znalazles – (ja odkrylem to sam juz po kupnie auta). Jeszcze jedna rzecz: sprawdz tylna polke – za zaglowkami powinna byc odchylana do gory (ok. 1/5 jej szerokosci) co pozwala pochylac oparcie kanapy do tylu bez potrzeby jej demontazu.
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez Yoshi323 » 8 lut 2005, 02:36

Dzięki za pomoc w sprawie tylnej kanapy:)


W Niemczech cena 323F 2,0 Sportive z roku 2001 jest bardzo zblizona do Xedosa 9 2,5 V6 automat po liftingu z tego samego rocznika.Przebieg pomiędzy 50 000 i 80 000km w obydwu przypadkach.

Zastanawiam się, co warto kupić...

Mazda 323F jest mniej skomplikowana, ale też przeznaczona do pokonywania mniejszych przebiegów.
Poza tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że ktoś nią szalał (wersja Sportive... ) a Xedos to raczej auto do spokojnej jazdy.
Potrzebuje auto na 5-6lat i chcę nim zrobić maksymalnie 100 000km.
Jestem w stanie zaakceptować większe zużycie paliwa i minimalnie wyższą składkę OC, ale nie zaakceptuję poważnych napraw.
Obydwa auta są rzadkie, ale o części do Xedosa pewnie będzie trudniej...


Wiem już, że nikt z Was takimi autami na codzień nie jeździ, ale może pomożecie mi podjąć tą trudną decyzję?

Pozdrawiam

PS. To ciekawe, ale w tej samej cenie chodzą w Niemczech Lexusy IS 200 z lat 1999-2000
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Moto