Projekt nitro w KL-ce

Postprzez Quaki » 18 sie 2006, 14:16

Od dosc dlugiego czasu mialem w swoim autku zainstalowac na powrot instalke nitro jako ze wczesniejsza instalacja byla zdemontowana na zime zeszlego roku a ja nie mailem za bardzo czasu ani weny zeby ja spowrotem montowac to sobie lezala w moim domku az do teraz
Otoz tak mniej wiecej dwa miesiace temu wpadlem na pomysl zrobienia profi instalacji podtlenku azotu czyli sterownik progresywny strzal 100-150kM
Co juz mam
-cala isntalacja z kocykiem i cisnieniomierzem (zrobiona przeemnie czyli projekt i wykoanie moje nie zadnej firmy tuningowej)
-mala butla 0,5kg (mala zeby sie nie rzuacala w oczy niestety jest tez wada mala butla to dwa wyscigi i tankowanie wprawdzie tankuje u siebie w domu ale to tylko dwa wyscigi wiec mozliwe ze kupie jednak duza butle 4,5 kg ale na pewno nie bede kupowal w polsce polski bedzie tylko zawor butla bedzie pochodzila z firmy luxfer od ktorej kupuja wszycy producenci lacznie z NX i NOS z tym ze doliczaj marze jakies 500%)
-sterownik progresywny
Czego mi brakuje
-pompy walbro 255l/h (niestety zamowiona w Polsce w dwoch firmach tomson i PWS nie przyszla tomson od prawie miesiaca tlumaczy sie ze sa na cle a PWS odpowiedzial po miesiacu ze jak im wplace 100% zaliczki to mi sprowadza jak w takim tepie ile zajela im odpowiedz na maila to ja sie zdarze zestarzec zanim ja dostane) niesty zostala mi droga zamowienia ze stanow ale to troche potrwa zanim do mnie przyjdzie neistety bez tej pompy strzal powyrzej +50kM moze sie skonczyc tragicznie
Co jest w planach
-otorz w planach mam przerobienie mojej instalki na direct port (juz oddalem kolektor do zrobienia dziurek (oczywiscie drugi nie ten na ktorym jezdze). Jak juz bede mial zrobione porty w kolektorze ssacym to do kazdego kanalu bedzie mozna wrzucic oddzielny wtryskiwacz i wtedy mozliwe ze bedzie strzal rzedu +200kM
-sprzeglo to jeden z elemntow ktory na pewno musze wymienic bo seryjne raczej slabo sie plasuje przy takich mocach
-hamulce (najprawdopodobniej tyl i przod nawiercany i jakies dobre klocki na przyklad EBC)
A teraz troche o kosztach jakie ponioslem czyli co za ile i czemu tak drogo ;)
-instalacja mokra na wysoko wydajnych elektrozaworach to 1300PLN
-butla to 200PLN
-kocyk to 400PLN
-sterownik progresywny to 350PLN (zrobiony specjalnie dla mnie nie kupiony dlatego taki tani gdyz identyczny sterownik NX-a kosztuje jakies 1500zl)
I jeszce troche danych o sterowniku:
moc na start 10%40%
moc max 50%-100%
czas rozbudowy 0,1-5sekund
A ze ma to byc produkt uniwersalny to mamy tez mozliwosc regulacji czestotliwosci (tak zeby mozna dostosowac do kazdego zaworka stosowanego w instalkach)
Dojedzie jeszcze
-pompa paliwa walbro jakies 400-600zl (w zaleznosci od tego czy przyjdzie do mnie z Polski czy tez bede zmuszony kupic poprzez kolege Tykwa
-przerobienie glowicy jakies 100-300PLN (nie wiem dokladnie )
-dodatkowe elementy direct porta 100-300PLN
Podsumowujac
do tej pory wydalem 2250PLN (cala instalka ze sterownikiem umozliwiw strzal 100-150kM)
wydam jeszcze max 1200PLN (ale mam nadzieje ze zdecydowanie mniej)
czyli razem wychodzi mi ze moc rzedu 350kM uzyskam za kwote 3450zl czyli ponizej 10zl za kM
Oczywiscie nie policzylem tutaj kosztow zakucia silnika jesli bedzie to potrzebne a to koszt rzedu 10-12 tys zl ale wtedy moce rzedu 400-500kM sa dostepne
Jak na razie sazde ze dosjcie do mocy rzedu 280-300kM wystarczy i to jest moj target
W najblizszym czasie postaram sie zrobic zdjecia i pokazac jak to wyglada
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Quaki » 7 wrz 2006, 14:24

Z gory przepraszam ze post za postem
Pierwsze 3 zdjecia
Obrazek Obrazek Obrazek
I objasnienie
1-zdjecie przedstawia miejsce gdzie sobie lezy butla jako ze ma ona syfon (rurke w srodku ktora pozwala na ciagniecie plynnego N2O z dolu butli ) to schowalem ja za siedzieniem zeby latwo mozna bylo do niej siegnac i odkrecic w kazdej chwili
2-miejsce gdzie wychodzi wezyk wysokiego cisnienia tam tez bedzie znjadowal sie selenoid N2O czy w tym samym miejscu bedzie selenoid paliwa jeszcze nie wiem musze sie zdecydowac :)
3-nowy dolot z kwasu byl potrzebyn gdyz w plastik ciezko wladowac wtrsykiwacz

i dalsze losy projektu czyli zdjecia
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Oraz opis do zdjec :)
1-sterownik progresywny z gory
2-sterownik progresywny od frontu i teraz moze troche o galkologi czyli ktora galka do czego ;)
od lewej
potencjometr 1-Czas rozbudowy wtrysku czyli czas jaki przewidujecie na rozbudowe strzalu
potencjometr 2- czestotliwosc jako ze kazdy zaworek ma troche inna budowe a urzadzonko mialo byc uniwersalne musi miec mozliwosc zmiany czestotliwosci dzialania
potencjometr 3- moc od startu mozna regulowac od jakiego strzalu ma sie zaczac rozbudowa od 10% do 40%
potencjometr 4- moc koncowa mozna regulowac ile mamy uzyskac na koncu strzalu od 50 do 100% a wiec mozemy wsadzic duze dysze i nie zmianiac ich a strzelac tylko 50kM
3-zaintsalowane selenoidy (to jest obecnie jabogatsza wersja max tych selenoidow to +250kM
4-sterownik zainstalowany w schowku tam jest jego miejsce z tym ze musze jeszce wykonac jakas wysciolke z gabki
5-przelaczniki umiecsilem w miejscu popielniczki u mnie w aucie sie nie pali wiec i popileniczka nie potrzebna przelaczniki od lewej to
a-podgrzewanie butli (jeszcze nie podlaczone)
b-aktywacja sytemu chodzi
6-wspomniana pompa paliwa walbro 255l/h (niezbedna do strzalow powyzej 50kM w naszych autkach mowa oczywiscie o silniku KL)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Fiveopac » 8 wrz 2006, 23:25

Super robota :) kiedy pomiary i filmiki z dzialania tego systemu w akcji?
Bardzo fajny post naskrobales, ciesze sie, ze pojawiaja sie takie zacne teksty zamiast kolejnych pytan o katalizatory,strumienice i tarcze od momana. Dzieki ci bardzo za podnoszenie poziomu na naszym skromnym forum :P
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pit » 10 wrz 2006, 01:32

Quaki napisał(a):-wspomniana pompa paliwa walbro 255l/h (niezbedna do strzalow powyzej 50kM w naszych autkach mowa oczywiscie o silniku KL)

Quaki super robota, choć powiem niestety – da radę strzelać z custom pompą paliwa 75 PS przy systemie ZEX'a i rozbudowie przy uzyciu SMT6 (początek strzału 2000 rpm, max moc przy ok 4000 rpm, odcięcie podtlenku przy 7250 rpm) :)

pozdrówka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Quaki » 10 wrz 2006, 14:07

Fiveopack a dziekuje bardzo za slowa uznania :) staram sie przyblizyc ludziom ze tuning nie jest taki straszny i wclae nie musi byc strasznie kosztowny ale z drugiej strony musi troche kosztowac aby materialy uzyte byly odpwoiedniej jakosci i aby nie zobaczyc zjawiska znanego jako "metalowy deszcz" czyli piekne czesci silnika spadajace z nieba ;)
Piotrus zgadzam sie ja slyszalem ze jest w stanach czlwoiek ktory na customowej pompie strzelal 100kM i silnik to przezyl ja jednak jestem zdania ze pompa to nie jest az taki duzy wydatek zeby ryzykowac stopienie tlokow i wydatek kilku tysiecy zlotych na remont czy tez nowy motor
A teraz dodatek specjalny ;)
Otoz zostala zamontowana pompa paliwa walbro (niestety brak zdjec bo nieopatrznie nie wziolem aparatu
:( )
Co do dalszych planow to na pewno wymiana sprzegla na spiek od radzikowskiego pewnie 6 spiekow zeby to jakos chodzilo w miescie :) ale to dopiero na zime chyba ze swoje splae wczesniej :) oraz wymiana poduszek pod silnikiem na zrobione z poliuretanu
Na pewno musze kupic termopare (pewnie kupie dwie po jednej na kazdy kolektor ) i termometr do 1250C
dzieki temu bede mial wskaznik EGTprzy koszcie rzedu 100zl chyba sie oplaca :) (mozliwe ze dorobie do tego elemnt ktory w momencie prezkroczenia zadanej temp bedzie rozlaczal system podtlenku)
Pozdrawiam
ps. wykres z hamowni powinien pojawic sie w przyszlym tugodniu :)
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Quaki » 13 wrz 2006, 10:50

No to spiesze poinformowac ze instalacja zostala ukonczona i teraz czekaja mnie testy na hamowni i jakis pomiar czasu na 1/4 mili ale to dopiero jak napelnie butle
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez mbmaster » 13 wrz 2006, 11:19

Czekamy z niecierpliwoscia :D
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Fiveopac » 14 wrz 2006, 00:35

mbmaster napisał(a):Czekamy z niecierpliwoscia :D


coz wiecej dodac? Czekamy i robimy zaklady ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Quaki » 14 wrz 2006, 00:54

A zaklady o co czy wysadze silnik ? ;)
No coz postaram sie nie ale kto to wie ;)
Pozdrawiam
ps.znalazlem sobie kute graty czyli korby i tloki hmmm moze zakupie a wtedy hmmmm ;) moze bedzie nitro turbo albo nitro kompresor (to drugie juz bylo w planach :)
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Pit » 14 wrz 2006, 09:04

Quaki napisał(a):A zaklady o co czy wysadze silnik ? ;)
No coz postaram sie nie ale kto to wie ;)
Pozdrawiam
ps.znalazlem sobie kute graty czyli korby i tloki hmmm moze zakupie a wtedy hmmmm ;) moze bedzie nitro turbo albo nitro kompresor (to drugie juz bylo w planach :)

:) masz pojęcie o podtlenku Quaki, więc o wysłanie kolektora w kosmos przez zamkniętą maskę raczej się nie martwimy :) ...ja jak wiesz cały czas rzeźbię z moją instalacją, a dokładniej z SMT, który steruje rozbudowa mocy :) Z dobrych wieści – stacja tankowania podtlenku już do mnie frunie z USA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Quaki » 14 wrz 2006, 18:36

Piotrus to ja ci powiem jak tankowac bez stacji :) w tym samym tempie i do tego tak 20 razy taniej :)
W najblizszym czasie dam info na prv :)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Fiveopac » 14 wrz 2006, 22:55

Quaki napisał(a):Piotrus to ja ci powiem jak tankowac bez stacji w tym samym tempie i do tego tak 20 razy taniej
W najblizszym czasie dam info na prv
Pozdrawiam


Laczysz dwie butle wezykiem i pod wiekszą rozpalasz ognisko hahaha ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Quaki » 14 wrz 2006, 23:02

Fiveopac no prawie z tym ze ja uzywam do tego kocyka do grzania butli zreszta mozna tez odwrotnie schlodzic mniejsza w zamrazarce :)
Co do wezyka to tez mniej wiecej tak a jest on bardzo podobny do przetoczki uzywanej do markerow CO2
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez krzynio » 17 wrz 2006, 23:13

Quaki życze powodzenia, jestem bardzo ciekawy KM ;) mam coraz większą ochote na ......... psiiiik w swojej madzi
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez mX-MEN » 9 paź 2007, 19:20

Czemu temat umarł w punkcie kulminacyjnym ?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez xXx » 9 paź 2007, 23:49

Małe BUM ?? hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez MadziaForever » 10 paź 2007, 00:54

Wtryskiwacz w kwasówce :|
Gdyby mój wykładowca z PW wiedział że to takie proste hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez MadziaForever » 10 paź 2007, 00:58

To ja se zrobię strzał z N2O plus LPG <lol>
a co przecież to taka prosta chałupnicza robota.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez mX-MEN » 10 paź 2007, 13:02

MadziaForever napisał(a):To ja se zrobię strzał z N2O plus LPG <lol>
a co przecież to taka prosta chałupnicza robota.


Nie widze powodów do ironii :| Projekt był jak najbardziej konkretny :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez MadziaForever » 10 paź 2007, 23:34

Z butlą za siedzeniem?
wiesz czym grozi rozszczelnienie N2O w kabinie? :|

Chociaż oddać człowiekowi musze tyle.. że ludzie z większymi możliwościami finansowymi, a mniejszym zapałem mają swoje zakłady.. jak naprzykład GMS.. gdybyś widział jak to wyglądało jak Godula zaczynał robote.. Masakra, śmierć w oczach.. zero wiedzy, max pewności siebie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje