Objawy źle funkcjonujących – kabli WN, cewki, aparatu zapłonowego

Postprzez batforever » 17 paź 2004, 19:34

witam wszystkich.własnie wróciel z trasy i pech chcial ze cos nawaliło,jakos dojechalem i zaraz dalem sie do wgladu co i jak,a na jutro potzebuje samochod.Jak sie okazalo to najprawdopodobnie kable bo jak zdejme jeden przedwod ze swiecy to caly kabel "swieci" i wala przebicia do masy,chce zrobic cos takie wzocmnie izolazcje tasma bo narazie tylko to mi pozostalo do zakupu nowych kabli.a pytanie jest taki jak bo niezpamietalem sobie podlaczyc je spowrotem(kolejnosc) patrzac od lewej strony silinika czy moze inaczej od najdłuzszego kabla do kopułki aparatu zaplonowego.pomozcie.pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 sie 2004, 21:06
Posty: 29
Skąd: Koszęcin
Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.

Postprzez batforever » 17 paź 2004, 21:08

wiec kable poizolowalem i udalo mi sie dobrze nawet podpiac,ale nadal to samo,przebija izolacje,szykuje sie wydatek.Dowiedzialem sie ze w aparacie zaplonowym jest jakis element elektroniczny ktory zuzywa sie wiecie co to moze byc i czy ma jakis zwiazek na nierowna prace silinika??
Początkujący
 
Od: 25 sie 2004, 21:06
Posty: 29
Skąd: Koszęcin
Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.

Postprzez b2 » 18 paź 2004, 12:16

palec rozdzielacza. ale w nim elektroniki tyle co kot napłakał. ja płaciłęm jakieś 130 zł za mitsubishi. ale to to silnika KF. i ma bardzo dużo do gadania, jeśli chodzi o równą pracę silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Waclaw_Szubert » 18 paź 2004, 13:14

batforever napisał(a):wiec kable poizolowalem i udalo mi sie dobrze nawet podpiac,ale nadal to samo,przebija izolacje,szykuje sie wydatek.

Izolacja dodatkowa raczej nie daje efektow.
Ja sobie poradzilem: myjac dokladnie przewody benzyna ekstrakcyjna, nastepnie oszuszylem i zastosowalem: Spray kontaktowy firmy FORCH, i pozostawilem do wyschniecia przewody (min 2 godziny).
byc moze w twoim przypadku rowniez poskutkuje?
pozdrawiam
--
Wacek
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez batforever » 18 paź 2004, 17:51

witam,na dzis nie dało rady zalatwic ty kabli bedzie na jutro razem z kopułka.Mam pytanie bo dreczy mnie ten odgłos pracy silnika,jakie sa objawy w przypadku uszkodzonych zaworów? jak zdejmuje kapturek z odpowietrznika (chyba tak to sie nazywa) znajduje sie w srodkowej czesci pokrywy zaworów to na wolnych obrotach dmucha powietrze natomiast po dodaniu gazu podmuch zanika do zera ,nieczuje spalin,dzwiek słychac wyraznie w kolektorze wylotowym tak jakby była dziura oraz słychac stuki,kojaze to z popychaczami dodam ze posiadam instalacje gazowa na wtrysku i czy na bezynie lub gazie jednakowo pracuje,martwia mnie ta zawory.Palec rozdzielacza wyglada mi na dobry zadnych wypaleń natomiast w koplułce to sa i to znaczne.przebieg samochodu to 218tyś.na lpg to zrobione ok 4tys.jutro wymienie i dam znac.pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 sie 2004, 21:06
Posty: 29
Skąd: Koszęcin
Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.

Postprzez batforever » 19 paź 2004, 19:32

witam,wiec wymnienilem kable WN i kopułke na nowe,i dalej to samo :( sprawdzilem cisnienie i okazalo sie ze bardzo słaba kompresja w trzecim cylindrze,silnik nie kopci wiec chyba jednak zawory wydechowe poszły,przynajmniej mam takie stwierdzenie puki nie rozbiore głowicy,pech,jakos niechce mi sie wierzyc co sie stało a moze to cos innego?.Mam pytanie jakie elememty potrzebne sa do wymiany,uszczelka i co dalej.czy do gniazda zaworowego bedzie koniecznosc frezowania?jakie powinny byc kąty frezu,pytam z czystej ciekawosci.rozbieram w czwartek wiec czasu mało mam udastepniony warsztat wiec jednak podejme sie samodzielnej robot,oczywiscie z pomoca.pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 sie 2004, 21:06
Posty: 29
Skąd: Koszęcin
Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.

Postprzez batforever » 19 paź 2004, 20:11

a moze tylko sama uszczelka poszła? ..poradzcie cos
Początkujący
 
Od: 25 sie 2004, 21:06
Posty: 29
Skąd: Koszęcin
Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.

Postprzez batforever » 21 paź 2004, 00:00

no to jednak sie moje przeczucia sprawdzily.wypalił sie zawór wydechowy brakuje go dosc sporo.poprostu pech.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2004, 21:06
Posty: 29
Skąd: Koszęcin
Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.

Postprzez Waclaw_Szubert » 21 paź 2004, 10:32

batforever napisał(a):wypalił sie zawór wydechowy brakuje go dosc sporo.poprostu pech.

A moze szczescie ze to tylko jeden zaworek ?? :)
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez batforever » 21 paź 2004, 18:43

nie takie szczescie:( z jednego zrobilo sie 10 + wszystkie prowadnice + uszczeniecze.cena...lepiej nie mowic.ale bedzie na jutro.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2004, 21:06
Posty: 29
Skąd: Koszęcin
Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.

Postprzez Gunner74 » 17 wrz 2006, 22:19

Czesc
Od jakiegos czasu pojawil sie problemik,mianowicie w mojej MADZI 1.8 GE manual.przy rozgrzanym silniku ruszajac z miejsca wszystko jest oki.Lecz po wpieciu drugiego biegu zaczyna na poczatku przyspieszac w miare plynnie ale pomiedzy 2tys. a 3 tys obrotow zdarza jej sie coraz czesciej mocno przydlawic,doslownie na sekunde-dwie.
To samo jest na 3 biegu.Zaowazylem tez ze raz chodzi plynniej a nieraz przy dodawaniu i ujmowaniu gazu szarpie.
Czy jest ktos kto mial podobny problem?Zastanawiam sie czy to nie swiece szwankuja(maja ok.35tys.),moze kable wysokiego napiecia.?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2006, 22:07
Posty: 15
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX5 1.8 NBFL
Turbo Jaszczur 220KM / 240NM
Mitsu O2 D-ID 175KM-375NM

Postprzez fastpinio » 21 wrz 2006, 12:57

lambde sprawdz i swiece. Kiedys mialem to samo i wymienilem wszystko :)
---===Mazda MX6 2.5 V6===---
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2004, 14:34
Posty: 4
Skąd: woj. Opolskie
Auto: Mazda MX6 2.5 V6 92r.

Postprzez Bartek1986 » 18 mar 2007, 18:09

Witam
Mam taki problem z mazdą, że nie chce jeździć poniżej 2000 obrotów, przerywa na wolnych obrotach i w momencie wciśnięcia pedału gazu. :( objawy są takie jak dla walniętej uszczelki kolektora dolotowego ale lałem po niej wodą na zapalonym silniku i kompletnie nic się nie dzieje... Jest jeszcze taka sprawa , że jak się otworzy maskę to jak silnik chodzi dobrze to jest cisza a w momencie jak zaczyna przerywać do słychać "cykanie" w okolicach aparatu zapłonowego?! Kable i świece są nowiutkie... Jak myślicie co może pomóc? Wymiana kopułki i palca? Jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy to na pewno jest to? Powyżej 2000 rpm problem znika. Jak silnik jest rozgrzany to jest "trochę" lepiej. Pomóżcie mi coś wymyślić bo tak się nie da jeździć :(
Z góry dzięki za odpowiedzi :)



Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Fasola » 18 mar 2007, 20:51

Dziwna ta sprawa ja bym obstawial w 100% na przebicie ale skoro mowisz ze sprawdziles i nic to nie wiem!!!? podnies maske gdy bedzie ciemno i dodawaj powoli gazu bedziesz widzial wtedy wszystko.....
Ja mam taki problem raz na 3/4 miesiace ale mam 2 kpl kopółek z przewodami i sobie podmieniam....
(te co wariowaly susze na piecyky........)Kiedy podniosłem maske po ciemku to nie bylo widac przebicia.....hahaha tylko cale kable swiecily jak neony w Manieczkach.....im wyzsze obroty tym jasniej.............zycze szybkiego zdiagnozowania usterki...:)
Fasola
 

Postprzez Grzyby » 18 mar 2007, 21:22

Sprawdź kody.
Jak nie będzie błędów i kable WN są ok to możesz rozglądać się za aparatem zapłonowym
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bartek1986 » 18 mar 2007, 21:44

Grzyby napisał(a):rozglądać się za aparatem zapłonowym


rozumiem, że chodzi o kopółke i palec a nie cały aparat zapłonowy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Fasola » 18 mar 2007, 21:57

Raczej chodzi o cała reszte.......modół ale dostaniesz to tylko razem z aparatem.:(
Fasola
 

Postprzez GofNet » 19 mar 2007, 01:30

A oglądałeś stan układu dolotowego? Czy rura od przepływomierza do przepustnicy jest cała, czy sam przepływomierz oraz obudowa filtra powietrza są sprawne/szczelne?
Pomimo tego, że komputer steruje zapłonem, to jednak sprawdź, czy jest on poprawnie ustawiony.
Sprawdź stan aparatu zapłonowego i ew. oczyść/podmień na sprawny (pożycz). Jeśli to jego sprawka, to nabądź nowy lub inny sprawny.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Bartek1986 » 19 mar 2007, 03:31

Dzięki za odpowiedzi :) Dolot był pierwszym podejrzanym ale jest szczelny :| GofNet jeszcze jedno szybkie pytanko do ciebie :) Jeżeli przyczyną tego wszystkiego byłby źle ustawiony zapłon to słyszałbym jakieś cykanie z tamtych okolic podczas przerywania pracy silnika na wolnych obrotach ??



Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez sołtys » 19 mar 2007, 07:12

Bartek1986 napisał(a):Jeżeli przyczyną tego wszystkiego byłby źle ustawiony zapłon to słyszałbym jakieś cykanie z tamtych okolic podczas przerywania pracy silnika na wolnych obrotach


Nie. U mnie nic nie było słychać a zapłon miałem przestawiony dosyć zdrowo do przodu, tak że wariowały wolne obroty, do tego auto jeżdziło normalnie tylko wolne obroty szalały.

jeżeli coś w aparacie cyka to masz tam przebicia, a cyka przeskakujaca iskra. Sprawdz kopułkę i palec jak są wypalone to wynień, jak nie to pada cewka w apracie, lub moduł. (zagadaj do Tadziola on regeneruje aparaty), na www ford-probe.net jest opis buowymodułu zewnętrznego ale nie jestem pewien czy chodziło o FS czy KL, poszukać możesz.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6