TURBONATOR – nie wirująca turbina
1, 2
czytałem regulamin, wiem że o pierddołach nie piszemy, ale nie jednokrotnie spotkałem się na ebay bądź w innych źródłach z czymś podobnym
http://www.autopartswarehouse.com/perfo ... artid=8443
też to zlewałem, ale ostatnio robiąc mini przegląd w aucie kuzyna ( dodge intrepid 2002)razem z nim odkryliśmy że w silniku 2.7L v6 OHC 24V, w plastykowym kolektorze dolotowym znajdują się dwie nie wirujące turbinki ( fabrycznie). oczywiście nie w przewodzie dolotowym tylko kolektorze tuż nad glowicą, jedna rozprowadza powietzre na jedną glowice a druga na drugą. auto ma 5,5 m dl. waży ponad 1,5 T, ma 225 koni , silnik wkręca się jakw iertarka, i pali 12 l/100km, na trasie przy prędkościach powyżej 130 km/h zuzywa mniej Pb niz moja mazda LPG( licząc w złotówkach/ 100km) więc może ten patent na obniżenie zuzycia PB to nie mżonka? dziewne ze w usa brak jest patentów w oparciu o magnesy neodymowe.
prosze o opinie
http://www.autopartswarehouse.com/perfo ... artid=8443
też to zlewałem, ale ostatnio robiąc mini przegląd w aucie kuzyna ( dodge intrepid 2002)razem z nim odkryliśmy że w silniku 2.7L v6 OHC 24V, w plastykowym kolektorze dolotowym znajdują się dwie nie wirujące turbinki ( fabrycznie). oczywiście nie w przewodzie dolotowym tylko kolektorze tuż nad glowicą, jedna rozprowadza powietzre na jedną glowice a druga na drugą. auto ma 5,5 m dl. waży ponad 1,5 T, ma 225 koni , silnik wkręca się jakw iertarka, i pali 12 l/100km, na trasie przy prędkościach powyżej 130 km/h zuzywa mniej Pb niz moja mazda LPG( licząc w złotówkach/ 100km) więc może ten patent na obniżenie zuzycia PB to nie mżonka? dziewne ze w usa brak jest patentów w oparciu o magnesy neodymowe.
prosze o opinie
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
to nic nowego, za kumunu mozna bylo takie soc kupic/zrobic do duzego fiata i poloneza, nazywalo sie to basajrze TURBINKA KOWALSKIEGO. osobiscie nie wierze w takie wynalazki, jesli nawet obnizaja zurzycie paliwa to jedynie o jakies ulamki litra.
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
Nie czego sie obawiac jest to cos innego niz turbina zrobiona z wiatraczka do komputera, ten jest pasywny, nieruchomy. Zastosowanie tego mialoby sens gdyby w dolocie przed wiatrakiem mialo miejsce mieszanie paliwa z powietrem, po przejsciu przez ten wynalazek, powietrze byloby lepiej "zamieszane", natmiast jako ze wtryski sa "ciut" dalej niz przepustnica urzadzenie takei nie ma sensu a jedynei ogranicza ci znacznie przekroj dolotu, jednym slowem w pewnym stopniu dlawi ci silnik.
Tak jak TALREP powiedzial, Polska zna taki wynalazek, nazywa sie wlasnei turbina kowalskiego i stosowalo sie je w kaszlach gdzie faktycznie mieszalo mieszanke pal-pow ale nawet tam wirnik byl ruchomy!
Tak jak TALREP powiedzial, Polska zna taki wynalazek, nazywa sie wlasnei turbina kowalskiego i stosowalo sie je w kaszlach gdzie faktycznie mieszalo mieszanke pal-pow ale nawet tam wirnik byl ruchomy!
Less roof, more fun
dzięki, admina prosze o zdjęcie tematu. pozdrawiam
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Grzyby napisał(a):a kiedy z nim rozmawiałeś ?
Łączy nas przeciez nić telepatyczna, podobnie jak wszystkich modów, którzy wysyłajac wątek do kosza informuja pozostalych ze mozna sie w danym topicu popastwic nad autorem bez obawy ze cos odpowie
ps. dlatego nie warto zakladac nierozsadnych tematów
Less roof, more fun
no to tak jeszcze dodam, jedna firma w stanach sprzedaje takie coś jako "Turbonator" i gwarantuje spadek zuzycia paliwa i zwiększenie mocy max do 35Hp, przy zastosowaniu w dolocie pakietu skladającego się z trzech takich fantazji
http://www.turbonator.com/Install.html
a i wklejam jedyną rzeczową wypowiedź na ten temat z innego forum innej marki
"...zasada działania tego "natora" i tego drugiego wynalazku jest podana – i raczej oczywista: lepsze rozpylenie paliwa = lepsze odparowanie, a lepsze odparowanie + lepsze wymieszanie = lepsze spalanie (spalają się tylko pary, a nie ciecz).
Jest to coś, o co producenci silników zabiegają sami i od dawna (jedną z zalet CR jest właśnie lepsze rozpylenie ON podczas wtrysku).
Jedyne pytanie, to na ile rzeczywiście dane ustrojstwo jest skuteczne – inaczej, czy jest to "actimel", czy jednak działa "naprawdę" ) ..."
dziwne że nie wypowiada się nikt kto to kupił i zamontował
http://www.turbonator.com/Install.html
a i wklejam jedyną rzeczową wypowiedź na ten temat z innego forum innej marki
"...zasada działania tego "natora" i tego drugiego wynalazku jest podana – i raczej oczywista: lepsze rozpylenie paliwa = lepsze odparowanie, a lepsze odparowanie + lepsze wymieszanie = lepsze spalanie (spalają się tylko pary, a nie ciecz).
Jest to coś, o co producenci silników zabiegają sami i od dawna (jedną z zalet CR jest właśnie lepsze rozpylenie ON podczas wtrysku).
Jedyne pytanie, to na ile rzeczywiście dane ustrojstwo jest skuteczne – inaczej, czy jest to "actimel", czy jednak działa "naprawdę" ) ..."
dziwne że nie wypowiada się nikt kto to kupił i zamontował
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
piotrek929 napisał(a):..zasada działania tego "natora" i tego drugiego wynalazku jest podana – i raczej oczywista: lepsze rozpylenie paliwa
Przeciez tam gdzie zamontowane jest to blaszane sitko jest samo powietrze! Skad tam niby mialaby sie narysowac paliwo? przeciez dopiero paliwo pojawia w miejscu gdzie jest wtryskiwacz a jest tam "raczej" malo miejsca na wsadzanie jakis blaszek
Less roof, more fun
A mnie się wydaje, że gdyby to rzeczywiście miało tak dobrze działać (nawet do +35hp...) to chyba producenci aut już dawno by to montowali bo taka poprawa mocy i zmniejszenie spalania za tak małe pieniądze toż to przecież marzenie
<center>I am the 6th son of the 6th son of the 6th son I am the borged again son of war
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs
The devil made me do it</center>
<center>Moja "Twarzowa Książka"
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs
The devil made me do it</center>
<center>Moja "Twarzowa Książka"
- Od: 8 kwi 2006, 00:04
- Posty: 336
- Skąd: Konin / Worcester
- Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99
Czolgista napisał(a):A mnie się wydaje, że gdyby to rzeczywiście miało tak dobrze działać (nawet do +35hp...) to chyba producenci aut już dawno by to montowali bo taka poprawa mocy i zmniejszenie spalania za tak małe pieniądze toż to przecież marzenie
Dokładnie tak. Podobnie jak i :
-strumienice
-magnetyzery
-wiatraczki na 12v
-stożki
Chyba ze w fabrykach siedza sami frajerzy , ktorzy wymyślają vtec, dohc, bezposredni wtrysk paliwa zeby uzyskac te marne 15 KM i 1 litra paliwa mniej na spalaniu. Po prostu debile! Przeciez mogliby kupic patent na witraczek czy magnesik i nie musieliby co roku projektowac nowych silnkow!! Jednym slowem – darmozjady
Less roof, more fun
Troszke sie mylicie z tymi koncernami. Na wszystko sa patenty itd. Widzieliscie hamulce Łągiewki czy zderzaki?
http://www.ndw.v.pl/art.php?nr=646
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,2645
http://www.macrodynamix.com/hamulec.htm
nawet film jest
http://www.jakubw.pl/zderzak/filmy/zderzak_6.mpeg
Dlaczego zadna firma niechce wdrozyc ich do produkcji? Jak sami wiecie niektorym nie zalezy na zmniejszeniu spalania ropy/pb czy poprawieniu bezpieczenstwa. $$$ sie liczy.
PS W ten wynalazek o ktorym jest post to bym nie wierzyl
http://www.ndw.v.pl/art.php?nr=646
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,2645
http://www.macrodynamix.com/hamulec.htm
nawet film jest
http://www.jakubw.pl/zderzak/filmy/zderzak_6.mpeg
Dlaczego zadna firma niechce wdrozyc ich do produkcji? Jak sami wiecie niektorym nie zalezy na zmniejszeniu spalania ropy/pb czy poprawieniu bezpieczenstwa. $$$ sie liczy.
PS W ten wynalazek o ktorym jest post to bym nie wierzyl
Zoom zoom Zoom
mbmaster napisał(a):Dlaczego zadna firma niechce wdrozyc ich do produkcji?
Przeczytaj artykul ktory zacytowales a znajdziesz odpowiedz http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,2645
tak na marginesie to ten filmik to lekko mowiac lipa, nie takei dzwony robilem i sladu nie bylo
Less roof, more fun
Zapraszam do lektury
http://www.gazeta.olawa.pl/2000/gospodarka/2005/1g1.htm
http://www.macrodynamix.com/potw_nau.htm
BTW
Oddam mx-6 jak twoja mx-5 walniesz w sciane z ta predkoscia i nic nie uszkodzisz
http://www.gazeta.olawa.pl/2000/gospodarka/2005/1g1.htm
http://www.macrodynamix.com/potw_nau.htm
BTW
Oddam mx-6 jak twoja mx-5 walniesz w sciane z ta predkoscia i nic nie uszkodzisz
Zoom zoom Zoom
mbmaster napisał(a):Oddam mx-6 jak twoja mx-5 walniesz w sciane z ta predkoscia i nic nie uszkodzisz oczko
Walilem fiatem , z wiekszymi predkosciami. Prawdziwe samochody maja miekka konstrukcje aby impet byl przejmowany przez karoserie a nei przez kierowce. Co z tego jak auto cale a kierowcy łeb sie oderwał? A mazda nie mam zamiaru nigdy w nic walic nawet zeby udowodnic moment pędu w kazdym badz razie chetnie przyjme twoja mx6 jak chcesz sie jej pozbyc heheh
Less roof, more fun
no to ja przecież myslalem że te turbonatorki to badziewie, ale jak napisałem wcześniej w silniku 2.7L w dodgu w kolektorze ssącym, sa takie nie wirujące turbinki, przy wtryskach, KAPUJECIE!!! o to mnie biega, będe mial okazje to zrobie fote z zewnątrz , bo jest tam przetłoczenie na kolektorze i widac w którym miejscu one są.
pozdrawiam
pozdrawiam
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Kolejny hit z Allegro ale tym razem się kręci:
http://moto.allegro.pl/item598134291_turbina_strumiennica_filtr_stozkowy_dolot_moc.html
http://moto.allegro.pl/item598134291_turbina_strumiennica_filtr_stozkowy_dolot_moc.html
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Szczerze, to takie tematy powinny być usuwane, jak wchodzę i patrzę że istnieje tego typu temat od razu robi mi się niedobrze. Ktoś coś mówił ostatnio o "jakości", a to z jakością niestety nic nie ma wspolnego...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje