niezbyt ciepłe powietrze z nawiewów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez carloos » 11 paź 2006, 14:32

witam, jak myślicie, co może być przyczyną ledwie ciepłego powietrza z nawiewów. załączam na full i nawet po kilkunastu minutach (powietrze z silnika) powietrze jest lekko tylko ciepłe? czy to wina termostatu? mam w aucie manualną klimę, której jednak nie używam, gdyż brak w niej czynnika roboczego (już takim nie nabijają), może to wina klimy?
Początkujący
 
Od: 29 maja 2005, 20:05
Posty: 4
Skąd: Łomża
Auto: mx- 3 1,6 16v '93 wersja usa

Postprzez Grzyby » 11 paź 2006, 14:41

carloos napisał(a):jak myślicie, co może być przyczyną ledwie ciepłego powietrza z nawiewów

Ja bym obstawiał na zapowietrzony układ.
Miałem tak u siebie i już nawet myślałem o czyszczeniu (wyjęciu) nagrzewnicy.
Na szczęście znalazłem bardzo fajny opis (autor postu GofNet) jak odpowietrzyć układ i................. BINGO!
Grzeje aż miło.

carloos napisał(a):mam w aucie manualną klimę, której jednak nie używam, gdyż brak w niej czynnika roboczego (już takim nie nabijają)

a kto ci takich bzdur nagadał? Ja tam nie mam problemów z nabijaniem (a to ten sam czynnik). Znajdź lepszego speca od klimy
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez OsMax » 11 paź 2006, 14:44

Powodow moze byc kilka a jednym z tych moze byc termostat. Moze tez byc malo plyny chlodniczego albo wyeksploatowany. Moze przelacznik cieple\zimne powietrze nie przelancza ? Tzn moze jakas mechaniczna usterka.

Ale najpierw sprawdz uklad chlodzenia :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:18
Posty: 95
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323F BA 98' 1,5l

Postprzez Grzyby » 11 paź 2006, 17:35

OsMax napisał(a):albo wyeksploatowany

To akurat nie ma nic do rzeczy w tym przypadku.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GofNet » 11 paź 2006, 18:32

Grzyby napisał(a):
OsMax napisał(a):albo wyeksploatowany
To akurat nie ma nic do rzeczy w tym przypadku.
Taaaak... Bo i niby co miałoby mieć wspólnego. Jego właściwości odbierania ciepła się przecież nie zmieniają z biegiem czasu. Jedynie czystość płynu chłodzącego.

Cóż... Faktycznie może być wiele przyczyn. Jeżeli jest
Grzyby napisał(a):zapowietrzony układ
to objaw może być podobny. Tylko jaki byłby tego powód?
<czytaj> Niedawno wymianiano płyn chłodzący i nie odpowietrzono (prawidłowo) układu.
Co może być jeszcze?
<czytaj> Nieszczelność układu chłodzenia wywołuje nieustanne jego zapowietrzanie się? Jeśli tak, to również i silnik by się przegrzewał... No chyba, że nieszczelny jest sam wymiennik ciepła. Powietrze dostaje się przez nagrzewnicę, zaś układ chłodzenia nieustannie go odpowietrza... Czy to jest możliwe?

Co może być jeszcze przyczyną powyższych objawów?
<czytaj> Uszkodzony jest termostat. Jednak jeśli tak jest, to co prawda będzie chłodne powietrze leciało z nawiewów, lecz tylko w początkowej fazie. Mamy jesień. Temperatury w dzień są na poziomie 15-20ºC. Przy takiej temperaturze na postoju po 15 minutach załączyłby się wentylator, aby schłodzić układ. Jeśli tak by się stało, to płyn byłby na tyle gorący, aby ogrzewanie funkcjonowało poprawnie. Czy tak jest?
<czytaj> Zakamieniony wymiennik ciepła (nagrzewnica). Efekt byłby taki, iż mimo osiągniętej wysokiej temperatury cieczy chłodzącej i tak powietrze z dmuchawy byłoby chłodne. Procedura czyszczania jest jednak dość mało wygodna, ale bardzo często skuteczna (więcej na FORUM).
<czytaj> System klapek nie działa prawidłowo i/lub tunele prowadzące są nieszczelne. Historia byłaby podobna. Trzeba byłoby sprawdzić, czy wszystkie cięgna pracują prawidłowo i klapki do końca się domykają oraz czy przypadkiem powietrze nie omija częściowo nagrzewnicy (w/w nieszczelność).
<czytaj> Zabrudzona z zewnątrz nagrzewnica. Np. liście, patyki, inne śmieci, które skutecznie powstrzymują powietrze przed ogrzaniem.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323