Wysokie obroty na ssaniu

Postprzez kbilski » 14 gru 2006, 12:10

Witam
Na ssaniu obroty 2200 wiadomo silnik wyje jak kosiarka:) i cholernie kopci białym dymem kurcze jest w sumie chłodno i nie wiem czy to cos poważnego czy pod wpływem takich wysokich obrotów poprostu tak kopci.
Obroty spadają w miare szybko autko ładnie się szybko nagrzewa i na zwykłych obrotach ~700 obr wszystko jak ręką odjął.
Dopóki obroty są wysokie (hmm i 2200 to chyba za dużo) też jest objaw jakby się delikatnie dławił ale to może dlatego że jest zimny..
Olej nowy, rozrząd zmieniony,płyn w chłodnicy zmieniony..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez Udesky » 14 gru 2006, 12:15

Ja niewidze w tym nic dziwnego, podobnie u mnie. :)
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez mpwt » 14 gru 2006, 12:33

Wydaje mi się, że ssanie to jest w samochodach gaźnikowych.

Ale to, że jak jest zimno a i silnik zimny no to na początku troszkę pracuje na wyższych obrotach – normalne.

Jak miałem poczciwą Fieste z przebiegiem ponad 200 000 km to wręcz rzucało autkiem póki się nagrzał (ale przy minus 20 stopniach odpalilo!).
Pozdrawiam!
Marcin jid:mpwt@marchewka.waw.pl
Mazda 323GTX '90 Ford Escort CL '97
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2006, 23:01
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: 323 GTX

Postprzez kbilski » 14 gru 2006, 12:57

Ok to dobrze że nic się nie dzieje dopiero kupiłem to autko i doprowadzam go powoli do stanu uzywalności bezproblemowej heh .Obawiałem sie że mój poprzednik pojechał ostro po silniku...i stąd te objawy.
Pozdrowionka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez Rascal » 14 gru 2006, 15:56

Witam mam podobnie. Jak jest zimno to obroty szczytują do 2500. Koleżanka ma taką samą magdalenkę i u niej po odpaleniu jest ok 1500 rpmów. Jak znajdziesz rozwiązanie problemu to podziel sie Będę wdzieczny Pozdrowionka :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Postprzez kbilski » 14 gru 2006, 16:23

Może to silnik krokowy ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez Rascal » 14 gru 2006, 16:40

Może uda mi się w tym roku pod komputer podpiąć i to da jakaś odpowiedz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Postprzez tomekrvf » 14 gru 2006, 17:13

kbilski napisał(a):Na ssaniu obroty 2200 wiadomo silnik wyje jak kosiarka:)

A kiedy kupiłeś samochód?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MvG » 14 gru 2006, 17:21

U mnie sytuacja wygląda podobnie. Po odpaleniu obroty są blisko 2000rpm. Dzwięk silnika też jest charakterystyczny. Ale mija kilka sekund i obroty łagodnie schodzą w dół, do około 1200rpm. Odczekam jeszcze chwilę i obroty mają 800rmp. Oczywiście czas schodzenia z wysokich obrotów po odpaleniu zależy od pogody – im zimniej tym troszkę dłużej. Charakterystyczny dzwięk silnika mija po kilku pierwszych sekundach – wkońcu wszystko po chłodnej nocy musi się "obudzić do jazdy" :D Dlatego nie widzę w tym żadnych problemów – wszystko działa poprawnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 15:26
Posty: 99 (1/1)
Skąd: mazowsze
Auto: 323S BA Z5 96r. nobble green

Postprzez k3b » 23 sty 2007, 12:25

A gdzie można cokolwiek przestawić aby te obroty na ssaniu były mniejsze bo to wycie jest troche denerwujące tak na samym starcie, no i paliwka sporo wciąga przy takich obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez Pioteq25 » 23 sty 2007, 13:14

Też się zastanawiam jakby zmniejszyć te obroty na powiedźmy 1500 zamiast 2-2,5k
Wiadomo, że wysokość obrotów i czas ich utrzymania zależy głównie od temperatury silnika, którą podaje czujka od temperatury płynu chłodzącego. Czy na obroty wpływa również sonda lambda i czujka temperatury powietrza zasysanego w obudowie filtra powietrza?
Można by zrobić prosty układzik, który chwilowo oszukiwałby komputer i w dodatku regulowany, aby ustawić sobie dowolnie obroty przy zapalaniu zimnego silnika.
Nie wiem dlaczego ludzie z mazdy ustalili takie wysokie obroty na "ssaniu" bo w innych autach nie spotkałem się z taką praktyką. Kiedyś słyszałem że zapalenie zimnego silnika powoduje zużycie jak po przejechaniu 70km ;) Na pewno lepsze dla silnika jest odczekanie chwili po zapaleniu w niskich temperaturach niż piłowanie go krótko a ostro.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 23 sty 2007, 13:17

k3b napisał(a):A gdzie można cokolwiek przestawić aby te obroty na ssaniu były mniejsze bo to wycie jest troche denerwujące tak na samym starcie, no i paliwka sporo wciąga przy takich obrotach.


Ile wciąga (o ile wciąga:) Twój silniczek oleju przy takim przebiegu i czy w ogóle był remontowany? Mój ma 165tys i od zmiany do zmiany (10tys) nie ma ubytku na bagnecie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez k3b » 23 sty 2007, 17:57

Oleju dolewam litre na 10tyś wiec nie za dużo, w silniku nic nie grzebałem zrobiłem nim ponad 120tyś w polsce i tydzień temu założyłem sekwencje. Ostatnio wymieniłem pasek i wszystkie rolki no i zawory trzeba podregulowa bo jak przekraczam 3 na obrotomierzu to zaczynają klekotać, jak by w Z5 była regulacja zaworó tak jak w 126p to juz by był raj na ziemi bo z tymi podkładkami to. Ale mam swój sposób na wymiane tak ze nie jest żle. Pytałem o specjalny klucz do podważania szklanek w ASO zaśpiewali mi 650zł, to troche za dużo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez KUCZYS » 24 sty 2007, 01:15

Rascal napisał(a):Jak jest zimno to obroty szczytują do 2500. Koleżanka ma taką samą magdalenkę i u niej po odpaleniu jest ok 1500 rpmów.

Odnosnie Ciebie to stanowczo za duzo!! Odnosnie Twojej kolezanki to jest ok.
Ja mam 1300-1400 rpm ale jak wiadomo obroty te za moment spadają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez MarcinB » 24 sty 2007, 10:17

Ja np. dzisiaj rano przy -4 stopniach miałem na początku nieco ponad 2000 obr. i nie wydaje mi się żeby było to coś dziwnego.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez farciarz » 24 sty 2007, 11:03

Ja również mam obroty oj 2200 na zimnym silniku i przy obecnej minusowej temp. i nie wydaje mi się by to było coś nie tak, bo mam tak już od trzech i badania na komputerze nie wykazały żadnych nieprawidłowośći :D
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez KUCZYS » 25 sty 2007, 09:34

Dziś temp. -7'C obroty tuz po odpaleniu 1500 rpm u mnie
Panowie mysle ze 2200- a juz w szczególności 2500 rpm to jest kosmicznie duzo. Za duzo.To jest jedno wielkie wycie. A komputerem nie zawsze można sie sugerowac.Byłem wieloma autami na diagnostyce komp. szukając róznych przyczyn a pózniej okazywało sie ze winne jest cos czego komp nigdy by nie wykrył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez Rascal » 25 sty 2007, 11:10

Zgadzam się z Toba KUCZYS pytanie u kogo szukać pomocy bo zepsuć jest łatwo :).
Mój brat w MX-3 też ma 1500 rpmów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Postprzez Pioteq25 » 25 sty 2007, 13:07

Może by tak pomierzyć wszystkie czujniki miernikiem – wartości są w auto data
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MarcinB » 25 sty 2007, 13:13

Ale w czym to wogóle przeszkadza? Przecież obroty szybko spadają. Jak auto śmiga normalnie to po co grzebać? Paliwa dużo więcej też nie siorbnie.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323