Ustawianie zbieżności (przód i tył)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojo » 30 gru 2006, 22:33

Kurcze tak sobie własnie czytam i nagle widze że Mazda ma ujemne kąty w ustawieniu przednich kół ze względu na lepsze prowadzenie auta. I tak sobie mysle ze mi lekko sciaga w prawo i ciagle myslalem ze to od opon ale bylem dwa razy na zbieznosci i facet ustawial to na podstawie doswiadczenia nie zas wpisu auta do komputera przyrzadu bo nie znalazł modelu 6, i mysle ze mimo ze według jego mniemania niby zbieznosc jest ustwiona idealnie moze wlasnie dlatego ze idealnie to dlatego wlasnie zle, bo za dobrze a ma byc po "mazdowemu" tylko wlasnie jak to jest po "mazdowemu" zna ktos moze dokladne paramerty ustawienia katów kół i zbieznosci przodu i tyłu dla mazdy 6, prosze o pospowiedz.
Dzieki
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez magicadm » 30 gru 2006, 23:36

Z tego co pisano na FORUM MAZDA 6 miała problem z przednim zawieszeniem objawiający się ściąganiem na prawo. Problem został wyeliminowany przez zmianę górnych mocowań amortyzatorów.
Jak coś pokęciłem – proszę mnie poprawić.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 31 gru 2006, 00:10

magicadm, jest jak napisałeś. Do VINu GG1***233651 szóstka nie miała łożyska w górnym mocowaniu a po tym VINie już miała. Czyli jak masz 6 wyprodukowaną przed 1 lutego 2004 to jedź do serwisu. To chyba jest akcja serwisowa więc powinno byc za darmo. O szczegóły pytaj u dealera.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Wojo » 31 gru 2006, 16:43

Dzieki sprawdze u dealera, ale moze zostało to wynmienione w holandii podczas rutynowych prtzegladów które były regularnie prowadzone. Ale moze ma ktos dokladne parametry ustawiania kół – zbieznosci przod i tył.
Dzieki
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez tomekrvf » 2 sty 2007, 00:07

Wojo napisał(a):ale moze zostało to wynmienione w holandii

Może....Ta naprawa była wykonywana tylko na podstawie zażalenia klienta. Jeśli typ który jeździł wcześniej tym samochodem nie zauważał tegio zjawiska to nikt mu na siłę samochodu nie naprawiał
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Karwoś » 2 sty 2007, 18:31

Rok temu byłem w NORAUTO – ustawiali mi zbierzność. Podaje dane Producenta:
Urządzenie: Facom GTR 600
Baza danych: FFB Data Base 2004 A
Obręcze 16''
OŚ PRZEDNIA: MIN MAX
Zbierzność całkowita -0st11' 0st33'
Kąt poch.koła -1st17' 0st43'
Kąt wyp.O.S.Z. 2st47' 4st47'
Kąt poch.O.S.Z. 4st58' 5st58'

OŚ [jaka?]:
Zbierzność całkowita – jak wyżej
Kąt poch. koła -2st13' -0st13'


O.S.Z. – oś sworznia zwrotnicy

U mnie jakby samochód ciągnął troche w prawo – ale nie wiem czy przypadkiem musi tak być skoro prawy pas jest wyprofilowany w prawo:)Oczywiście miałem też w przednich oponkach 1,8 , a powinno byc 2,2. No i spalania na trasie spadło po dopompowaniu o ok 1L LPG
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Wojo » 2 sty 2007, 19:50

Bardzo dziękuje za super wyczerpującą odpwoedz, dziekuje raz jeszcze i juz lece ustawić zgodnie z Twoimi wytycznymi potem zobaczymy jak bedzie, moze to tez\ byc i w to najbardziej wierze wina opon, mam uzywane po kims tam wiec moze jedna ciagnie w prawo ale zobaczymy.
Pozdrawaim
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez magicadm » 2 sty 2007, 21:15

Wojo napisał(a):, moze to tez\ byc i w to najbardziej wierze wina opon, mam uzywane po kims tam wiec moze jedna ciagnie w prawo ale zobaczymy.


Zamień stronami – bedziesz wiedział czy to ich wpływ
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez martinpl » 2 sty 2007, 21:41

infotech podaje tak dla wersji 2.3 benzyna

Obrazek
Ostatnio edytowano 2 sty 2007, 21:44 przez martinpl, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 2 kwi 2012, 11:02.
Powód: dubel

Postprzez Karwoś » 2 sty 2007, 23:31

Moje dane też odnoszą się do 2.3l – oczywiście na pewno zauważyliście że moje dane i martinpl są identyczne :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez tomekrvf » 3 sty 2007, 00:10

Karwoś napisał(a):OŚ [jaka?]:
Zbierzność całkowita – jak wyżej
Kąt poch. koła -2st13' -0st13'

Coś tu jest nie tak...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Karwoś » 3 sty 2007, 22:20

Tak jest u mnie w danych – a ja ich nie pisałem :) tylko przepisałem
W danych martinpl jest tak samo.
Podejrzewam że w 3.0 tam gdzie są 18' koła jest jeszcze większy.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Liliana » 31 sty 2007, 23:00

Witam
Ustawiałam zbieżność 2 razy latem i teraz po świętach całą geometrię na przód i tył i niby idealne ustawienie...ale mam wrażenie że jeszcze bardziej ściąga na prawo niż wczesniej..już nie wiem co z tym robić, nie mam czasu co chwila jeździć do warsztatu w dodatku trochę to kosztuje..
Czy jest mozliwe żeby to była wina felgi?
(mazda 626 GF DiTD)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2006, 21:33
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez Karwoś » 31 sty 2007, 23:30

Zmień z prawej na lewą (chodzi o felgę ) i sprawdz czy dalej ściąga w prawo. Oczywiście przed tym trzeba sprawdzić czy wszędzie jest odpowiednie ciśnienie – zauważyłem że w ciężkich samochodach jest to bardzo ważne – u mnie w prawej było 0.2 mniej niż w lewym i mocno ściągało. Dopompowałem do wszystkich do 2.2 (tyle powinno być) i ściaganie zmniejszyło się dość mocno ale dalej na prostej ściąga w prawo. Tak to już chyba w 6GG jest.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Liliana » 31 sty 2007, 23:50

owszem miałam niedopompowane...teraz ściąga mniej ale wciąż...chyba faktycznie juz taka uroda...wkurza mnie ta uroda, umalowac s nie mozna poządnie hahaha
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2006, 21:33
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez gucio » 27 lut 2007, 14:40

Zakupilem M6 2.0 CD 2003 no i niestety przy ostrym hamowaniu sciaga delikatnie w lewo, przy ostrym przyspieszaniu delikatnie w prawo(hamulce i cisnienie w oponach w porzadku). W zwiazku ze zuzyciem zostala wymieniona guma w krzywym wahaczu z lewej strony (prawa po porzadku), ale niestety efekt dalej wystepuje. Czy minimalny luz na sworzniu gornego lewego wahacza moze powodowac takie zachowanie samochodu? Dodam ze zostanie on wymieniony ale zastanawiam sie czy w tym lezy problem....

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez Vandit » 21 gru 2009, 15:19

A co zrobić w m6 jak po ustawianiu zbieżności rozkręcają się śruby kontrujące([jakie?] prawe) i stuka to wszystko podczas jazdy nawet po prostej drodze?
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez konradzubrzycki » 5 sty 2010, 19:46

ciekawy temat...

ja mam 2 komplety opon – letnie na felgach 16 cali i zimowe 15 cali.
na obydwu sciaga tak samo na prawa strone.
ustawialem zbierznosc w dobrej stacji diagnostycznej z programem i pracownik rozlozyl rece jak dalem mu sie przejechac po ustawieniu (praktycznie nic sie nie zmienilo). zalecil zamiane opon (z tylu na przod poniewaz sa kierunkowe)
sugerujecie odwiedziny w ASO?

pozdrawiam!
konradzubrzycki
 

Postprzez marasol » 11 sty 2010, 14:10

Ustawiałem zbieżność w 6 mojej Olki chyba 3 razy i za każdym razem to samo, ciągnie w prawo, i zmiana opon nie ma tu nic do rzeczy bo podobno ten model tak ma. Moje pytanie jest na czym polegała akcja serwisowa w rozwiązaniu tej usterki?
Początkujący
 
Od: 11 sty 2010, 13:33
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 mzr-cd 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6