Szarpanie (dławienie) sie silnika po nagrzaniu w przedziale niskich obr

Postprzez organo » 3 sty 2007, 00:51

zimny silnik wszystko ok
cieply przy niskich obr i dodaniu gazu silnik lekko sie zadlawi jak by niezaskoczyl ktorys cylinder szczegolnie odczuwalne jest to jak na skrzyzowaniu powoli na 2-gim biegu od ok 1000-1800obr/min chce sie rozpedzic :( kiedys bylo znacznie mniej odczuwalne ostatnio sie zaczelo nasilac podejrzewalem
lepsze i gorsze paliwka ale nigdy nie ustapilo calkiem wiec chyba to mozna wykluczyc
swiece wymienione
przewody sprawdzone z 50 razy wygladaj ok (jutro przekladam od innej fury na sprawdzenie)
kopulka i wszystkie filtry wymienione odrazu po zakupie ok 4000km zrobione
dolot powietrza sprawdzony i szczelny
wiec ogolnie nie mam pojecia juz co to moze byc

przeczytalem z ok 40 postow z tematem szarpania nigdzie nie spotkalem sie z identycznym przypadkiem a rozne byly przypadki szarpan ale zeby tylko na cieplym tylko na PB i tylko przy niskich obr niebylo wiec zalozyem nowy post :)
ale po przeczytaniu sporo stron tekstu wziołem pod uwage kilka jeszcze kweti
odpowietrzenie baku (skraplacz)
woda w baku lub zasyfiona pompka (ale ciagnie na wyzszych bardzo ładnie)
i ciagle pojawiajace sie stwierdzenia przewody swiece i kopulka (wiec jutro tak dla sprawdzenia wszystko przezuce z innego autka)
Najbardziej chyba prawdopodobną kwestia by bylo czujnik TPS (połozenia przepustnicy) sprobuje jakos go sprawdzic mierniczkiem


Moze ktos mial wlasnie taki problem i jakos go rozwiazal ?
i czy moze miec cos wspolnego zawor EGR recykulacja spalin ?


Dla tych co zaczynaja grzebac w tym watku a moga nie dotrawac do konca :) link do fotorealcji z naprawy aparatu

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 255#734255
Ostatnio edytowano 6 sty 2008, 22:24 przez organo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez GofNet » 3 sty 2007, 19:27

GofNet napisał(a):A ja znów to samo... A jak szczelność układu zasilania powietrzem...? Przepływomierz...? Sonda LAMBDA...?
Dodam jeszcze ew. sprawdzenie/chwilową podmianę wtrysków. Coś z tego musi być... Odczytaj ew. błędy ECU.

Powodzenia
..::GofNet::..

PS. Jak znajdziesz przyczynę koniecznie napisz. Będzie dla potomnych.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez organo » 3 sty 2007, 21:20

i tak sprawozdanie z walki dzisiejszej :)
sprawdzilem czujni TSP teoretycznie wszystko gra choc doklanie niewiem jakie sa dla mazdy opornosci ale miedzy 1a2 stykiem od 4,8 spada do ok 1 Ohm miedzy 1 a 3cim jest sala ok 4,8 (tu nie jestem pewien czy tak powinno byc pamiec zawodzi ) i miedzy 2-3cim od ok 1ohm do 4,8 wiec jest toeretycznie dobrze

pdlaczylem czujnik EGR niby nic sie nie zmienilo ale silnik byl cieply wiec teoretycznie tak powinno byc pozniej po podlaczeniu diody do ECU komp wykry blad oczywscie po skasowaniu juz sie wiecej nie powturzyl wiec zalozenie ze jest wporzo

wijolem aparacik przeczyscilem wymienilem przy okazji oring wad nie stwierdzono (kopulka i tak niedawno byla wymieniana)
przewody i swiece wykluczam teoretycznie powniewaz na zimnym siliczku jest wszystko w porządku nawet przy dosc wigotnym powietrzu (bo troszkie rosilo a walczylem pod golym niebem ) zreszta nigdy doputy silnik jest zimny nic sie zlego z silnikiem nie dzieje a powinno wlasnie jezeli by bylo cos elektryka to bardziej wlasnie by sie dzialo z rana przy pierwszym odpaleniu

odkrecilem korek wlewu paliwa (myslac ze moze po pewnym czasie powstaje podcisnienie w baku) ale tez nic nie dalo
filtr paliwa raczje odpada bo na poprzednim bylo tak samo

ECU nie wykrywa Zadnych błedów wiec juz mi sie mózg lasuje co to moze byc :)

jutro czeka mnie spuszczenie paliwka z baku bo jak narazie tylko to mi jeszcze pozostaje z pomyslow moze jakis tam sie syf zrobil z woda (choc ostanio udalo mi sie wlac 50l paliwka wiec duzo juz nie zostalo a po zatankowaniu do pelna nadal to samo

Jakies pomysly i sugestie ?

czy da sie jakos sprawdzic metoda garazową wtryski ?
a wpadl mi do glowy by jutro po rozgrzaniu odłaczyc lamde silnik powinien automatycznie (chyba ) lac w trybie servisowym wiecej paliwka moze to co sie bedzie dzialo z silnikiem jakos mie naprowadzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez AbatinXS » 4 sty 2007, 00:32

Witam !!!

Ja mam podobnie jak Ty ale na zimnym sliniku nie jest to moze agresywne szarpanie ale w zakresie 2000-3000 obr/min czuje jakby cos wyłączało mi dopływ paliwa , takie lekkie przerwy i tylko mam to przy przyspieszaniu po okolo 5 min wszystko znika i potem jest juz si

pozdrawiam


Mikolaj
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 02:35
Posty: 32
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5

Postprzez organo » 4 sty 2007, 21:08

SUKCES

po dobrych kilkunastu godz spedzonych na sprawdzaniu poszczegolnych czesci wreszcie namierzona i zlikwidowana przyczyna szarpania

otorz wina za to odpowiedzialna byly Swiece a dokladnie zbyt duza odleglosc miedzy eletrodami byl ok 1.1 mm cizko dokladnie sprawdzic bo swiece akurat mialem nowki ale zdwoma masami czyli niby lepsze aczkolwiek nie przewidziane katalogowo do tego silnika
Sprawdzajac w czesniej tagze swiece wlozylem od innego autka i bylo tak samo i po odpalaniu na luzie Wykrecona swieca dawala ladna iskre i dotego na zimnym niewiedziec czemu bylo wszystko ok
ale zasugerowalem sie jednym z postow w historii o szarpaniu a bylo tego sporo i ktos tam wlasnie opisal ze mial cos podobnego na lpg troszkie przy wyzszym zakresie obr i mechanik wyleczyl jego autko wlasnie zmiejszajac przerwe na swiecy :) wiec podchodzac do tego sceptycznie sprobowalem i tego i bingo

Tagze wątek niech słozy potomnosci skoro mazda jest tak czula na zwiekszenie przerwy na swiecy pewnie komus to sie kiedys przyda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Kujawiak » 30 sty 2007, 12:59

Witam!
A już myślałem, że mam taki sam problem i wystarczy tylko zmniejszyć przerwę w świecach ale niestety porażka :( Właśnie wróciłem od brata i sprawdziliśmy przerwę na wszystkich świecach było 0.85mm na próbę rozszerzyliśmy do 0.9 Wyjechaliśmy na jazdę próbna i okazało się, że nic się nie zmieniło tak jak szarpało przy ok.1800 obr. tak jest nadal. Zmieniłem już przewody, filtr powietrza, świece, szczelność sprawdzona, bylem w ASO Mazdy w Gdańsku i zero błędów na kompie. Przeczyścili mi co tylko było dostępne i faktycznie było masę syfu szczególnie przy przepustnicy. Pozostaje jeszcze aparat zapłonowy ale kurna nie mam MECHANIKA który się na Japońcach zna. Już nawet chciałem się umówić z Jaksą ale kurna do Piaseczna to cała wyprawa a ja nie mam zbyt dużo czasu. Pytałem na forum czy może ktoś by mi kogoś polecił z rejonu Torunia/ Włocławka ale cisza... Jeśli ktoś z was mnie konkretnie poratuje stawiam telewizor piwa! Mieszkam koło Radziejowa na Kujawach oczywiście. By the way.. czy świece o tym symbolu są odpowiednie NGK R BKR6E ? Pozdrawiam "szczęśliwych" posiadaczy Mazd szczególnie z rocznika 96.
Kujawiak
Obrazek For the wifes and mistresses may never met...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2006, 15:02
Posty: 5
Skąd: Dobre
Auto: 323F BA 1.5 16V 1996

Postprzez farciarz » 30 sty 2007, 19:04

organo w/g danych z instrukcji obsługi odległość między elektrodami świec powinna wynosić właśnie 1.1 mm +– 0.1 :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez organo » 30 sty 2007, 20:12

farciarz ta jak tak szarpal na wolnych obr jak choroba hehe jak zmiejszylem to prawie idealnie bylo przez pare kkm a teraz powrocilo na wyzszych obr jak pisalem w innym poscie wina bedzie pewnie spoczywac w aparacie hmn narazie sie ciesze bo po max przyspieszeniu jeszcze cyka normalnie obawiam sie ze nie dlugo to potrwa hehe wiec szukam aparaciku jak najtaniej mi sie uda :) szkoda ze niemam od kogo pozyczyc na kilka chwil bym sie upewnil ze to napewno wina bedzie tego P5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez farciarz » 30 sty 2007, 21:37

organo Tak przypuszczałem, bo po wszelkich zmianach komputer analizuje wskazania i się stroi przez ok 60 km :P ...więc początkowo było ok...właśnie z tego powodu a obecnie po ustawieniu się jest tak samo jak było. Jestem więc prawie na 100% pewien, że gdybyś teraz wrócił do dawnych ustawień to byłoby początkowo wszystko ok...oczywiście znów przez krótki czas :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Kujawiak » 3 lut 2007, 13:27

farciarz organo Byłem za namową Farciarza w Osielsku u poleconego mechanika. Przypuszczenia się potwierdziły – aparat zapłonowy który jeszcze na tyle jest sprawny, że komputer nie pokazuję błędów. Jadę w niedzielę do Poznania na giełdę a może trafię aparat i na miejscu przełożę. Mówili mi, że dam radę na tak założonym dojechać do domu – bez ustawienia – zobaczymy. Dam znać jakie ceny i czy wreszcie koniec problemów.
Kujawiak
Obrazek For the wifes and mistresses may never met...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2006, 15:02
Posty: 5
Skąd: Dobre
Auto: 323F BA 1.5 16V 1996

Postprzez farciarz » 3 lut 2007, 13:44

Kujawiak cieszę się, że Ci zdiagnozowali usterkę i wiesz już w końcu co jest nie tak. Mam nadzieję, że to już będzie koniec kłopotów z mazdeczką.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Kujawiak » 6 lut 2007, 10:38

Victoria!
Witam, witam wszystkich! No nareszcie sukces pełny! Po tylu nieudanych próbach felerny okazał się aparat zapłonowy który fartownie nabyłem na giełdzie w Poznaniu przełożyłem i autko idzie jak burza! Nauka z mojego przypadku niech będzie dla wszystkich taka: nie metoda prób i błędow/wymiany tylko fachowiec i najlepiej (co tez tu wyczytałem) przekładka z tego samego modelu aby definitywnie wyeliminować usterkę. Ja straciłem nie potrzebnie pięć stówek nie licząc paliwa.
Teraz tylko zastanawiam się czy konieczna jest ponowna wizyta u mechanika (na ustawienie zapłonu) skoro pali ósemkę w jeździe mieszanej. A aparat wpasowaliśmy w dokładnie to samo położenie. Pozdrawiam Farciarza i obiecany telewizor piwka gotowym postawić ale o tym na PW!
Kujawiak
Obrazek For the wifes and mistresses may never met...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2006, 15:02
Posty: 5
Skąd: Dobre
Auto: 323F BA 1.5 16V 1996

Postprzez organo » 6 lut 2007, 22:53

Kujawiak
i ja sie przymierzam do wymiany aparatu hehe bo juz nic innego mi nie pozostalo jak by sie okazalo ze po paru kilometrach nadal to samo to daj pilnie znac w tym poscie :)
a tak na marginesie ile cie kosztowal aparat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez TRIBUTE » 7 lut 2007, 15:04

jak pisalem w innym poscie wina bedzie pewnie spoczywac w aparacie


Przypacz się najpierw na kable WN i jak dawno były wymieniane. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez luk323 » 8 lut 2007, 11:53

A tak z ciekawosci chcialem sie zapytac ile moga kosztowac swiece do Mazdy 323F BA 1.5 16V Z5 z 1996r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Kujawiak » 8 lut 2007, 11:59

organo Jak na razie jeździ się OK' – przejechałem jakieś 300km i ZERO szarpnięć/zadławień. Aparat trafiłem za 350zł dam ci namiar na faceta bo powiedział mi, że może mieć jeszcze jeden tel. kom. 600940942 lub 600940955. Są to goście z Wrocławia handlujący częściami do Japończyków. Pozdrowionka.
Kujawiak
Obrazek For the wifes and mistresses may never met...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2006, 15:02
Posty: 5
Skąd: Dobre
Auto: 323F BA 1.5 16V 1996

Postprzez luk323 » 8 lut 2007, 12:24

dobra dobra ale ja na razie sprobuke z tymi swiecami. ile kosztuja takie swiece do Mazda 323F BA 1.5 '96r.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez organo » 8 lut 2007, 13:50

tu jest przyczyna wiekszosci przypadkow z tą dolegliwoscią
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 814#458814

swieca pomogą ale na krotko :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez luk323 » 8 lut 2007, 20:59

No dobra nie przekonam sie doputy dopuki sam nie zobacze tego.
ILE MOGA KOSZTOWAC TAKIE SWIECE????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez farciarz » 8 lut 2007, 22:39

ok 12 max 15zł/szt
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323