ABC eksploatacji mazdy

Postprzez Xavier » 4 wrz 2006, 13:32

Proszę o krótkie opinie – co ile wymieniać akcesoria i co stosujecie (marka) . Jeśli nie macie w profilu to podajcie rok i model waszego auta oraz czy jeździ na gazie.
1. Olej
2. Płyn chłodniczy.
3. Świece.
4. Przewody wysokiego napięcia
5. Filtr powietrza, kabinowy.
6. Serwis klimy.
7. Inne powtarzające się wymiany (klocki, bezpieczniki itp.)
Założyłem ten temat by nie wertować dziesiątków tematów i stron (np. dotyczących oleju ...24). Sam dłuuuugo szukam tych danych. Myślę, że tak ukierunkowany temat pomoże szybciej odszukać to co trzeba. Co ile „to” wymieniać by auto długo służyło – oczywiście nie popadając w przesadę.
Dajcie też znać o co okresowo szczególnie zadbać i przeczyścić nim się zemści za zaniedbania ( np.zacisk hamulca ręcznego :D ...itp ).
Pozdrawiam. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Xavier » 5 wrz 2006, 07:52

Noooo, Panowie! Na 60 czytających naprawdę nikt nic nie wie konkretnego i robi to od przypadku do przypadku? Ja naprawdę pytam , bo nie wiem dokładnie jak być powinno.... : :]
Przykładowo:
1. Olej – słyszałem, że co 15 tyś.+ filtr Jeżdżę na TEXACO
2. Płyn chłodniczy. -Co 2 lata ??? -Borygo-eco
3. Świece. -10-15 tyś? – Mam NGK -BKR6E . Przerwa 0,8 – 0,9.
4. Przewody wysokiego napięcia – jak się zepsują??? -mam przewody "HIGH VOLT" firmy "KERR NELSON LTD"
5. Filtr powietrza, kabinowy. – filtr powietrza co rok, kabinowy 2 lata? -filtry polskie.
6. Serwis klimy. – co 2 lata ???
7. zacisk hamulca ręcznego – po każdej zimie przeczyścić?
Zna ktoś konkrety? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tomekrvf » 5 wrz 2006, 21:20

Lepiej jest zrobic skany stron z instrukcji obsługi samochodu gdzie jest plan przeglądów i po sprawie W wolnej chwili wrzucę 626 GE i 323 BG
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Xavier » 5 wrz 2006, 21:28

OK. Dzięki! Dobre i tyle.
Tyle, że te strony nie uwzględniają jazdy „na gazie”, a to jak wiesz sporo zmienia. Zalecają np. świece platynowe po 80 zł/szt. itp. " banały", bez których swobodnie można się obejść. Dlatego wpadłem na pomysł takiego tematu. Ale jak nie wypali to trudno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Hazu » 5 wrz 2006, 22:09

Xavier napisał(a):a to jak wiesz sporo zmienia

nic nie zmienia :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Xavier » 5 wrz 2006, 22:24

emmarek napisał(a):
Xavier napisał(a):a to jak wiesz sporo zmienia

nic nie zmienia :P
Mało wiesz...bo masz SGI. :D
Ostatnio edytowano 5 wrz 2006, 22:29 przez Xavier, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tomekrvf » 5 wrz 2006, 22:29

Xavier napisał(a):Tyle, że te strony nie uwzględniają jazdy „na gazie”, a to jak wiesz sporo zmienia

Jeżdzenie na gazie jest niedozwolone :D Mam gaz i niczego nie zamierzam zmieniac częściej/rzadziej.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Xavier » 5 wrz 2006, 22:31

tomekrvf napisał(a):
Xavier napisał(a):Tyle, że te strony nie uwzględniają jazdy „na gazie”, a to jak wiesz sporo zmienia

Mam gaz i niczego nie zamierzam zmieniac częściej/rzadziej.

Masz SGI? Jeśli nie to pogadamy po pierwszym"strzale". Też byłem kozak... ;)
PS. Wracając do zasadniczego tematu co znaczy "częściej/rzadziej" zmieniać? Wiesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Hazu » 5 wrz 2006, 23:24

Xavier napisał(a):Mało wiesz...bo masz SGI
załuż SGi to tylko 1000zł drożej niż II gen w twoim przypadku

Ps Kupiłeś samichód z tą instalacją czy sam jesteś taki "oszczędny" że założyłeś taką instalację?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 5 wrz 2006, 23:29

Xavier napisał(a):PS. Wracając do zasadniczego tematu co znaczy "częściej/rzadziej" zmieniać? Wiesz?

ty musisz zapobiegawczo zmieniać świece przewody i o ile masz kopółkę i palec
a jak często to zależy od jakości tychże części.

Ja będę wymieniał te elementy tylko w przypadku nieprawidłowego ich działania no może poza świecami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Xavier » 6 wrz 2006, 07:53

emmarek napisał(a):
Xavier napisał(a):Mało wiesz...bo masz SGI
załuż SGi to tylko 1000zł drożej niż II gen w twoim przypadku

Ps Kupiłeś samichód z tą instalacją czy sam jesteś taki "oszczędny" że założyłeś taką instalację?

Oczywiście, że już taki kupiłem... :] . Czyli teraz zakładając SGI musiał bym wywalić starą instalkę na złom i wyłożyć 3-4 tyś. zł. Nie ma kalkulacji.
Ale temat wątku jakby nie o tym...CO ILE WYMIENIACIE AKCESORIA DO SAMOCHODU?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tomekrvf » 6 wrz 2006, 08:44

Xavier napisał(a):CO ILE WYMIENIACIE AKCESORIA DO SAMOCHODU?

Spojlery, felgi aluminiowe itp? Nie rozumiem pytania
Xavier napisał(a):PS. Wracając do zasadniczego tematu co znaczy "częściej/rzadziej" zmieniać? Wiesz?

Wiem. Wyobraź sobie że trochę grzebię się przy samochodach. Np olej w BG zmieniam co 3-4 kkm ze względu na warunki użytkowania.
W swojej maździe mam wtrysk gazu dlatego nie widzę potrzeby żeby zmieniać coś częściej.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Xavier » 6 wrz 2006, 09:10

tomekrvf napisał(a):
Xavier napisał(a):CO ILE WYMIENIACIE AKCESORIA DO SAMOCHODU?

Spojlery, felgi aluminiowe itp? Nie rozumiem pytania

Ech...a może zwyczajnie Ci się nie chce rozumieć?
Cóż...cierpliwie podam od nowa:
1. Olej
2. Płyn chłodniczy.
3. Świece.
4. Przewody wysokiego napięcia
5. Filtr powietrza, kabinowy.
6. Serwis klimy.
7. Inne powtarzające się wymiany (klocki, bezpieczniki itp.)

Skoro temat czyta tyle osób (210 przez 2dni) to myślę, że był by przydatny. Tyle, że ludzi posiadających tą wiedzę i chcących się nią podzielić nie ma...i temat się rozmydla.
Szkoda. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tomekrvf » 6 wrz 2006, 14:57

1. 10 000km/1 rok lub częściej zależnie od warunków jazdy
2. 2 lata/60 000km
3. 20-40 000 km
4. 90000 km
5. 20 000 km
6. 1 rok
7. Według potrzeb
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Xavier » 6 wrz 2006, 16:21

Dzięki.
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Globy » 13 wrz 2006, 15:25

Protege BG/BA BP

Olej – Valvoline Maxlife 10W40/5W40 co 10 tys. km
Plyn chlodniczy – 2 lata lub 40 tys. km
Swiece – NGK, po zakupie ;)
Kable WN – jw.
Filtr powietrza – JC/Filtron lub ASO, po zakupie i co 20 tys. km
Filtr paliwa – co 40 tys. km
Serwis klimy – gdy czuje potrzebe
Woskowanie – co 2 tygodnie :D

Taki mix-up instrukcji i wlasnych doswiadczen. Ile kosztuje teraz SGI do V6?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Xavier » 13 wrz 2006, 17:55

Super! <spoko>
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tomekrvf » 13 wrz 2006, 18:32

Globy napisał(a):Ile kosztuje teraz SGI do V6?

Szukasz jakiegoś V6? :)

323 BG 1.8 SOHC Full Time 4WD ;)

Olej – Shell Helix Plus 10W/40 co rok (3-4kkm)
Olej w skrzyni biegów- Shell Transaxle 75W-90 1 rok
Olej w transferze – Shell Spirax 80W-90 1 rok
Olej w tylnym dyfrze – Shell Spirax 80W-90 1 rok
Plyn chłodzący – Shell 1 rok
Płyn hamulcowy – 1 rok
Swiece – NGK 10-20kkm
Kable WN – NGK 90kkm
Filtr powietrza – Knecht, Purflux lub ASO 1 rok
Filtr paliwa – 40kkm
Pogięte felgi – zależnie od potrzeb :)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Xavier » 13 wrz 2006, 19:55

No! To tym razem braaaawo tomekrvf! O to chodzi. To jest pomoc.<soczek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tomekrvf » 13 wrz 2006, 22:44

Xavier, moje BG nie zrobi w roku więcej jak 5kkm. Jako że auto głównie dostaje mocno w pupę czas wymiany olejów i innych płynów jest bardzo skrócony.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki