Klocki hamulcowe – montaż
1, 2
Postanowiłem wyczyścić zaciski hamulcowe kół przednich (dobrze nie odbijały) po rozłożeniu i wyczyszczeniu okazało się że mam kłopot z zamontowaniem tych blaszek od klocków, za nic nie wiem jak to powinno być poskladane.
Może poratuje mnie ktoś zdjęciem tej układanki, ewentualnie wytłumaczy krok po kroku jak to zmątować.
Może poratuje mnie ktoś zdjęciem tej układanki, ewentualnie wytłumaczy krok po kroku jak to zmątować.
KRZYSIEK
Mondeo Klub Polska
Mondeo Klub Polska
- Od: 17 mar 2007, 08:20
- Posty: 15
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE 95r.1.8 gaz
przodu nie robilem,tylko tyl ale te druciki dociskaja klocki,wiec musza byc.Pokombinuj to nie jest trudne.Zdjec niestety brak
nie do konca o to chodzi ale moze cos ci pomoze
http://www.autoschrauber.de/art/000070/ ... chseln.htm
nie do konca o to chodzi ale moze cos ci pomoze
http://www.autoschrauber.de/art/000070/ ... chseln.htm
-
rafael2332
NODDI11 napisał(a):A czy te sprężynujące druciki to muszą być?
Muszą /nie muszą raczej powinny bo jak ich nie będzie to hamulce mogą piszczeć.Ostatnio robili mi przód i jestem zadowolony ale nie robiłem z tego zdjęć bo i tak nie mam zamiaru tego robić sam więc uznałem że mi to niepotrzebne. Blaszki nie jest trudno założyć (jak mi się udało zaobserwować) ale jak się zakłada klocki i pomyli strony czyli klocek z prawego koła do lewego to jest to niemożliwe bo nie pasują. Mnie założyli klocki TEXTARA i naprawdę odczułem pozytywną różnicę do starych (nie wiem jakiej marki).
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
www.pawlak.acnshop.eu
no niewiem jak w 626 ale 323F BA to ja bym sie bal bez tego drucika smigac on dziala jako zawleczka dla tych precikow co trzymaja klocki jak by sie te preciki wysunely to klocki po prostu moga wypasc na glebe
ale nie mam pojecia jak w 626 wyglada zacisk zerknijcie tylko czy wlanie po mimo tego dociskania klocka nie trzyma jakis precikow przed wysunieciem .
ale nie mam pojecia jak w 626 wyglada zacisk zerknijcie tylko czy wlanie po mimo tego dociskania klocka nie trzyma jakis precikow przed wysunieciem .
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
rafael2332 Dzięki za zdjęcia ale 626 jest zupełnie inne. Po trudach i bojach udało mi się założyć blaszki, a druciki zotawiłem sobie na później (bardzo później, no chyba że coś się będzie dzialo), póki co wszystko pięknie śmiga, nic nie obciera, nie piszczy i się nie grzeje.
A o zdjęcia z montażu nadal proszę, bo jak nie mnie to może komuś innemu się przyda.
A o zdjęcia z montażu nadal proszę, bo jak nie mnie to może komuś innemu się przyda.
KRZYSIEK
Mondeo Klub Polska
Mondeo Klub Polska
- Od: 17 mar 2007, 08:20
- Posty: 15
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE 95r.1.8 gaz
Witam'
Podłącze się pod temat.
Powiedzcie mi czy tarcze hamulcowe z tyłu w ge fs są zdejmowane same czy trzeba wyjmować całą piastę ? Mam jedną do przetoczenia przed założeniem nowych klocków.
--
Pozdr
Hubi
Podłącze się pod temat.
Powiedzcie mi czy tarcze hamulcowe z tyłu w ge fs są zdejmowane same czy trzeba wyjmować całą piastę ? Mam jedną do przetoczenia przed założeniem nowych klocków.
--
Pozdr
Hubi
- Od: 16 lis 2005, 17:12
- Posty: 153
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i
przodu nie robilem,tylko tyl ale te druciki dociskaja klocki,wiec musza byc.
Chyba raczej mają odpychać klocki od tarczy, przynajmniej u mnie z tyłu ge fs tak to działa. Tylko ja mam jeden drucik na jedno koło, powinny być 2 ?, jaeśli ma być jeden to może wiecie jak powinien być ząłożony, są 2 możliwości abo na dole klocka albo na górze.
--
Pozdr
Hubi
- Od: 16 lis 2005, 17:12
- Posty: 153
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i
hubizx napisał(a):Witam'
Podłącze się pod temat.
Powiedzcie mi czy tarcze hamulcowe z tyłu w ge fs są zdejmowane same czy trzeba wyjmować całą piastę ? Mam jedną do przetoczenia przed założeniem nowych klocków.
--
Pozdr
Hubi
zdejmij cały zacisk i tarcza powinna zejść bez problemu, jak będzie problem to ją czymś delikatnie popukaj, np. trzankiem młotka.
Oryginalnie tarcza jest przykręcona śrubą do piasty, śruba znajduje się pomiędzy szpilkami do przykręcania kołoa, ale raczej standartem jest że jej nie ma.
owocnych zabiegów życzę i pozdrawiam
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
hubizx napisał(a):przodu nie robilem,tylko tyl ale te druciki dociskaja klocki,wiec musza byc.
Chyba raczej mają odpychać klocki od tarczy, przynajmniej u mnie z tyłu ge fs tak to działa. Tylko ja mam jeden drucik na jedno koło, powinny być 2 ?, jaeśli ma być jeden to może wiecie jak powinien być ząłożony, są 2 możliwości abo na dole klocka albo na górze.
--
Pozdr
Hubi
na każdy zacisk przypadają 2 sprężynki (druciki), montowane i na dole i na górze, tak samo zakładane i na przód i na tył
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Witam'
To ciekawe, u mnie były tylko po jednym na zacisk z tyłu, widocznie komuś wcześniej się zgubiły. Dzwonię po szrotach i nikt w Warszawie nie ma zacisku do mazdy, jak myślicie w serwisie mazdy dokupię te druciki.
--
Pozdr
Hubi
To ciekawe, u mnie były tylko po jednym na zacisk z tyłu, widocznie komuś wcześniej się zgubiły. Dzwonię po szrotach i nikt w Warszawie nie ma zacisku do mazdy, jak myślicie w serwisie mazdy dokupię te druciki.
--
Pozdr
Hubi
- Od: 16 lis 2005, 17:12
- Posty: 153
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i
hubizx napisał(a):jak myślicie w serwisie mazdy dokupię te druciki
a jaki problem zadzwonić lub wysłać maila?
Będziesz wiedział na 100%
hubizx napisał(a):To ciekawe, u mnie były tylko po jednym na zacisk z tyłu, widocznie komuś wcześniej się zgubiły. Dzwonię po szrotach i nikt w Warszawie nie ma zacisku do mazdy, jak myślicie w serwisie mazdy dokupię te druciki.
kożystaj z doświadczeń pomysłowego dobromira i przy pomocy podręcznika adama słodowego złap kawałek drutu sprężystego o podobnej grubości i sobie sam zrób, nie będziesz przecież kupował kawałka drutu za który zapłacisz pewnie niemało jeśli wogóle znajdziesz gdzieś.
to nic trudnego, kształt nie musi być identyczny, chodzi o samą ideę działania.
pozdro
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
odkopię i podepnę się... mam se klocki na przód. weźmy komplet na jedno koło.
na jednym jest jedna blaszka wzdłuż całego klocka (od zew. strony klocka), na drugim jest taka sama, i dodatkowo druga blaszka nałożona w ten sam sposób na tą pierwszą.
pytanie proste – który klocek do tłoczka (ten z dwiema blaszkami?), a który do zacisku na zewnątrz?
na jednym jest jedna blaszka wzdłuż całego klocka (od zew. strony klocka), na drugim jest taka sama, i dodatkowo druga blaszka nałożona w ten sam sposób na tą pierwszą.
pytanie proste – który klocek do tłoczka (ten z dwiema blaszkami?), a który do zacisku na zewnątrz?
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Widelec jak zdemontujesz stare klocki to się dowiesz.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6