Klocki hamulcowe – montaż

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez NODDI11 » 24 mar 2007, 15:47

Postanowiłem wyczyścić zaciski hamulcowe kół przednich (dobrze nie odbijały) po rozłożeniu i wyczyszczeniu okazało się że mam kłopot z zamontowaniem tych blaszek od klocków, za nic nie wiem jak to powinno być poskladane.
Może poratuje mnie ktoś zdjęciem tej układanki, ewentualnie wytłumaczy krok po kroku jak to zmątować.
KRZYSIEK
Mondeo Klub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2007, 08:20
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 95r.1.8 gaz

Postprzez NODDI11 » 24 mar 2007, 16:47

A czy te sprężynujące druciki to muszą być?
KRZYSIEK
Mondeo Klub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2007, 08:20
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 95r.1.8 gaz

Postprzez rafael2332 » 24 mar 2007, 19:16

przodu nie robilem,tylko tyl ale te druciki dociskaja klocki,wiec musza byc.Pokombinuj to nie jest trudne.Zdjec niestety brak :D

nie do konca o to chodzi ale moze cos ci pomoze

http://www.autoschrauber.de/art/000070/ ... chseln.htm
rafael2332
 

Postprzez qlesh » 24 mar 2007, 19:42

NODDI11 czego nie wiesz?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez stefan » 24 mar 2007, 20:09

NODDI11 napisał(a):A czy te sprężynujące druciki to muszą być?

Muszą /nie muszą raczej powinny bo jak ich nie będzie to hamulce mogą piszczeć.Ostatnio robili mi przód i jestem zadowolony ale nie robiłem z tego zdjęć bo i tak nie mam zamiaru tego robić sam więc uznałem że mi to niepotrzebne. Blaszki nie jest trudno założyć (jak mi się udało zaobserwować) ale jak się zakłada klocki i pomyli strony czyli klocek z prawego koła do lewego to jest to niemożliwe bo nie pasują. Mnie założyli klocki TEXTARA i naprawdę odczułem pozytywną różnicę do starych (nie wiem jakiej marki).
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez organo » 24 mar 2007, 22:09

no niewiem jak w 626 ale 323F BA to ja bym sie bal bez tego drucika smigac on dziala jako zawleczka dla tych precikow co trzymaja klocki jak by sie te preciki wysunely to klocki po prostu moga wypasc na glebe :)

ale nie mam pojecia jak w 626 wyglada zacisk zerknijcie tylko czy wlanie po mimo tego dociskania klocka nie trzyma jakis precikow przed wysunieciem .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez NODDI11 » 25 mar 2007, 09:09

rafael2332 Dzięki za zdjęcia ale 626 jest zupełnie inne. Po trudach i bojach udało mi się założyć blaszki, a druciki zotawiłem sobie na później (bardzo później, no chyba że coś się będzie dzialo), póki co wszystko pięknie śmiga, nic nie obciera, nie piszczy i się nie grzeje.

A o zdjęcia z montażu nadal proszę, bo jak nie mnie to może komuś innemu się przyda.
KRZYSIEK
Mondeo Klub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2007, 08:20
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 95r.1.8 gaz

Postprzez NODDI11 » 25 mar 2007, 11:22

I już po kłopocie :) dzięki szybkiej i konkretnej pomocy
Bazyl jesteś Wspaniały <piwo>
KRZYSIEK
Mondeo Klub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2007, 08:20
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 95r.1.8 gaz

Postprzez hubizx » 27 mar 2007, 10:57

Witam'
Podłącze się pod temat.

Powiedzcie mi czy tarcze hamulcowe z tyłu w ge fs są zdejmowane same czy trzeba wyjmować całą piastę ? Mam jedną do przetoczenia przed założeniem nowych klocków.

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez NODDI11 » 28 mar 2007, 09:34

Nie wiem jak z tyłu ale u mnie z przodu zeszła po odkręceniu zacisku. Myślę że z tyłu będzie tak samo.
KRZYSIEK
Mondeo Klub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2007, 08:20
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 95r.1.8 gaz

Postprzez hubizx » 3 kwi 2007, 09:02

przodu nie robilem,tylko tyl ale te druciki dociskaja klocki,wiec musza byc.


Chyba raczej mają odpychać klocki od tarczy, przynajmniej u mnie z tyłu ge fs tak to działa. Tylko ja mam jeden drucik na jedno koło, powinny być 2 ?, jaeśli ma być jeden to może wiecie jak powinien być ząłożony, są 2 możliwości abo na dole klocka albo na górze.

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez bazyl wspaniały » 3 kwi 2007, 10:33

hubizx napisał(a):Witam'
Podłącze się pod temat.

Powiedzcie mi czy tarcze hamulcowe z tyłu w ge fs są zdejmowane same czy trzeba wyjmować całą piastę ? Mam jedną do przetoczenia przed założeniem nowych klocków.

--
Pozdr
Hubi

zdejmij cały zacisk i tarcza powinna zejść bez problemu, jak będzie problem to ją czymś delikatnie popukaj, np. trzankiem młotka.
Oryginalnie tarcza jest przykręcona śrubą do piasty, śruba znajduje się pomiędzy szpilkami do przykręcania kołoa, ale raczej standartem jest że jej nie ma.
owocnych zabiegów życzę i pozdrawiam :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bazyl wspaniały » 3 kwi 2007, 10:40

hubizx napisał(a):
przodu nie robilem,tylko tyl ale te druciki dociskaja klocki,wiec musza byc.


Chyba raczej mają odpychać klocki od tarczy, przynajmniej u mnie z tyłu ge fs tak to działa. Tylko ja mam jeden drucik na jedno koło, powinny być 2 ?, jaeśli ma być jeden to może wiecie jak powinien być ząłożony, są 2 możliwości abo na dole klocka albo na górze.

--
Pozdr
Hubi

na każdy zacisk przypadają 2 sprężynki (druciki), montowane i na dole i na górze, tak samo zakładane i na przód i na tył
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez hubizx » 3 kwi 2007, 13:32

Witam'

To ciekawe, u mnie były tylko po jednym na zacisk z tyłu, widocznie komuś wcześniej się zgubiły. Dzwonię po szrotach i nikt w Warszawie nie ma zacisku do mazdy, jak myślicie w serwisie mazdy dokupię te druciki.

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Grzyby » 3 kwi 2007, 13:56

hubizx napisał(a):jak myślicie w serwisie mazdy dokupię te druciki

a jaki problem zadzwonić lub wysłać maila?
:)
Będziesz wiedział na 100%
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazyl wspaniały » 3 kwi 2007, 17:44

hubizx napisał(a):To ciekawe, u mnie były tylko po jednym na zacisk z tyłu, widocznie komuś wcześniej się zgubiły. Dzwonię po szrotach i nikt w Warszawie nie ma zacisku do mazdy, jak myślicie w serwisie mazdy dokupię te druciki.

kożystaj z doświadczeń pomysłowego dobromira i przy pomocy podręcznika adama słodowego złap kawałek drutu sprężystego o podobnej grubości i sobie sam zrób, nie będziesz przecież kupował kawałka drutu za który zapłacisz pewnie niemało jeśli wogóle znajdziesz gdzieś.
to nic trudnego, kształt nie musi być identyczny, chodzi o samą ideę działania.
pozdro :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez hubizx » 4 kwi 2007, 17:39

Witam'
Dobry pomysł, poszukam takiego trutu co by się nadał.

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Widelec » 11 mar 2009, 15:39

odkopię i podepnę się... mam se klocki na przód. weźmy komplet na jedno koło.
na jednym jest jedna blaszka wzdłuż całego klocka (od zew. strony klocka), na drugim jest taka sama, i dodatkowo druga blaszka nałożona w ten sam sposób na tą pierwszą.
pytanie proste – który klocek do tłoczka (ten z dwiema blaszkami?), a który do zacisku na zewnątrz?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Hugo » 11 mar 2009, 17:05

Widelec jak zdemontujesz stare klocki to się dowiesz.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Widelec » 11 mar 2009, 17:14

jakby to było takie proste to bym się nie pytał...
w starych klockach nie ma tych blaszek – ani jednej ani dwóch.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6