Filmik z pracy wtryskiwaczy – proszę oceńcie czy pracują prawidłowo + problemy z sondą Lambda

Postprzez Przemo » 2 kwi 2007, 17:49

Od pewnego czasu silnik w mojej madzi zaczął się dziwnie zachowywać na benzynie. Na gazie jest wszystko ok. Na benzynie jak jest zimny to do 2000 obr/min delikatnie szarpie. Jak złapie temperaturę to przestaje szarpać, natomiast nie wkręca się płynnie na obroty. Myślałem że ECU zrobił sobie złe mapy jak jeździłem na gazie, więc zresetowałem kompa, a następnie przejeździłem ok 500 km na benzynie ze specjalnym specyfikiem do czyszczenia wtryskiwaczy, ale to nic nie dało.
Następnie stwierdziłem, że może być to wina pompy paliwa, ale po pomiarze ciśnienia, oraz przewału okazało się że jest sprawna, regulator ciśnienia także.
Postanowiłem więc sprawdzić sondę lambda, jakże się zdziwiłem jak pomiary pokazały że sonda daje cały czas odczyt ok 0,1 Volta. Wykręciłem ją i przeczyściłem szczotką drucianą, po tym zabiegu nadal pokazywała 0,1 V na wolnych obrotach, ale podczas dodawania gazu napięcie podnosiło się do 0,4 V, (zjawisko falowania odczytów w ogóle nie występowało, wskazówka stałą w miejscu). Stwierdziłem, że sonda do wymiany. Wymieniłem dzisiaj sondę na nową, zrobiłem pomiary woltomierzem i okazało się że falowania nadal nie ma. Nie wiem o co chodzi nowa lambda zachowuje się dokładnie tak jak stara. Po przełączeniu na gaz miernik pokazuje na wolnych obrotach 0,6V ale nie ma falowania, nawet po dodaniu gazu. Podczas pracy na gazie komputer gazowy daje sygnał falowania między wartościami 0,3-0,5 sygnał ten idzie do ECU benz.

Powiedzcie mi co może być przyczyną, że ani stara ani nowa sonda lambda nie daje odczytu falującego.

Kolejna rzecz, która przyszła mi do głowy to wtryskiwacze. Wyjąłem dzisiaj listwe i zrobiłem krótki filmik jak one pracują. Wydaje się że są w porządku, ale sami oceńcie. Z wyglądu wtryski bardzo ładne, zero syfu na siatce, od strony kolektora też ładnie wyglądają.
Filmik (RS)
Filmik (videogoogle)

Teraz już sam zgłupiałem, kompletnie nie wiem czego się uczepić.

PS. Sorki że założyłem nowy temat, ale nie bardzo wiedziałem do czego się podpiąć.
Ostatnio edytowano 3 kwi 2007, 22:50 przez Przemo, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Przemo » 3 kwi 2007, 20:08

Powiedzcie mi jeszcze czy można założyć nieorginalną uszczelkę kolektora ssącego, czy tylko orginał. Jak jest z jakością zamienników?

Znacie jakieś inne sposoby sprawdzenia wtryskiwaczy?
Czy można wtryskiwacze zostawić na noc w jakimś płynie udrażniającym?? Jeśli tak to w jakim? Jaki trzeba podać impuls na wtryskiwacz żeby go otworzyć, a przy okazji nie spalić?
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Huano » 4 kwi 2007, 16:03

A jak wyglada sytuacja z przepływomierzem? I jakiej generacji masz instalację LPG? Wiekszość instalacji potrzebuje sondy lambda do poprawnej pracy (jest to wręcz wymagane przy samochodach z katalizatorem – sterowanie silnikiem krokowym, zbierającym sygnały z sondy), więc błąd sondy objawiłby sie równiez przy jeździe na LPG. To raz. Dwa, ze praktycznie przy uszkodzonej sondzie, zauważył bys zwiększone (znacznie – kilak litrów) spalanie. Inny pomysł – instalacja gazowa odcina wtryskiwacze – moze tutaj nalezy szukac błędu – jakis zimny lut na wcięciu w kable wtryskiwaczy?

O czyszczeniu wtryskiwaczy słyszałem, natomiast nie potrafię sobie wyobrazić jak to miałoby być przeprowadzone, z tego co widziałem jest to element nierozbieralny?

P.S. Jeśli sonda jest padnięta to czyszczenie szczotka drucianą raczej nic nie da – zazwyczaj jest zapchana w środku i mechaniczne czyszczenie nie pomoze.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Przemo » 4 kwi 2007, 20:57

Huano napisał(a):P.S. Jeśli sonda jest padnięta to czyszczenie szczotka drucianą raczej nic nie da – zazwyczaj jest zapchana w środku i mechaniczne czyszczenie nie pomoze.


Sondę, zmieniłem zero poprawy. Instalacja II generacji, pobiera sygnały z większości czujników. Przepływomierz wygląda na sprawny, komp nie wywala błędu. Pompa paliwa sprawna. Wtryskiwacze wyglądają jak nowe zero syfu. Już sam nie wiem co mu dolega. Do 3500 obr/min wkręca się dużo gorzej niż na gazie, powyżej wydaje mi się że nie ma już różnicy. Jutro wyrzucam całkowicie II generację, zobaczymy czy coś się poprawi.
Tak się zastanawiam, czy nie jest to wina jakiegoś czujnika temperatury np, pytanie tylko jeśli jest uszkodzony to dlaczego komputer nie pokazuje błędów.
Huano masz może jakieś dane w manualu odnoście sprawdzania czujników temperatury??
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Huano » 4 kwi 2007, 21:19

Jutro będe w domku, przewertuje, poszukam i dam znac co udało mi się wyszperać.

3500 obrotów naprowadza mnie na kolejny trop – "drugi" dolot powietrza. Mniej więcej w tych granicach otwiera się dodatkowa kalpka dolotu powietrza do kolektora. Może problem tkiw w uszkodzonej klapce pierwszego dolotu? Zbyt mała dawka powietrza (lub zbyt duza) – powoduje nieprawidłowy skład mieszkani paliwowej? Zerknij w kolektor, po zdjęciu rury gumowej idącej od puszki powietrza – może tam znajdziesz coś nienromalnego?

Jeśli po zerknieciu w przepływomierz widzisz cienkiutkie druciki układające się w litere "U" to mozna założyć ze jest raczej sprawny.

Zakładam, że wczesniej było lepiej? Jeśli tak to tłumaczenie zwężenia dolotu pwoietrza przez "palnik" gazu i słąbszymi osiągami na Pb odpada... Natomiast jeśli nie – no to masz kolejny powód gorszej jazdy na Pb (choć musze Ci powiedzięc, że u mnie jest o dziwo OK – wczoraj założyłe sprawny przepływomierz, i na Pb [tiiit] az miło...)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Przemo » 4 kwi 2007, 22:00

VICS-y działają prawidłowo, podejrzewam, że problem tkwi albo w podawaniu paliwa, lub jakiś uszkodzony czujnik, może coś nie tak z podciścnieniem, przez co komputer może podaje złą dawkę paliwa. Sam już nie wiem.
Przepływomierz jeszcze posiada gorący drut, więc raczej jest sprawny. Przeszło rok po założeniu instalacji gazowej nie było problemu, auto zachowywało się ok na benzynie i na gazie. W zasadzie to nawet sam nie wiem kiedy zaczęło gorzej pracować, stało się to chyba stopniowo. Z początku myślałem że komp nauczył się złych map paliwa podczas jazdy na gazie, więc zrobiłem z 500 km na benzynie (z jednoczesnym dodatkiem do czyszczenia wtryskiwaczy), ale to nie pomogło. Teraz już się zawziołem i będę sprawdzał wszystko po kolei.
Nie jestem pewien tylko tych wtryskiwaczy na 100%, wyglądają ładnie ale czy dobrze funkcjonują.
Wydaje mi się że uszczelka pod kolektorem puszczała w jednym miejscu, choć pewien nie jestem.
Zastanawiam mnie czy jeśli coś dział by się z podciśnieniem to czy na gazie też by gorzej nie chodził. A u mnie nie było takiego problemu.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Przemo » 11 kwi 2007, 20:38

Poskładałem wszystko do kupy. Wtryskiwacze przeczyściłem chociaż brudne nie były. Przy okazji ściągniętego kolektora wyrzuciłem starą instalację II gen, natomiast założyłem sekwencje. Jestem w trakcie testowania różnych ustawień. Co ciekawe teraz na gazie ma auto ma dokładnie te same bolączki co na benzynie, a wcześniej tego na gazie nie było, wynika z tego że winę za to na pewno nie ponosi układ paliwowy, problem leży gdzie indziej. Pytanie tylko gdzie. Dodam że podczas pracy na benzynie spaliny szczypią w oczy i mają bardzo drażniący zapach.
Huano jeśli możesz popatrz do manuala na dane dotyczące sprawdzania czujników.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to że jest uszkodzony jakiś czujnik.
Co o tym sądzicie.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Huano » 11 kwi 2007, 23:03

No więc przeglądam tego manuala i aż się włosy jeżą na głowie, że to wszystko po tylu latach jeszcze działa. Czujników jest multum i za bardzo nie wiem za który się zabrać... Poszperam, zobaczę co uda mi się wyczytać – na razie jestem przytłoczony ilością informacji... Bedę się odzywał.

Z tego co tu widzę, każą zczytywac kody błędów – na ich podstawie jest diagram typu TAK/NIE prowadzący do rozwiązania.

Postaram się poskanować i Ci wrzucę co nieco – tylko troszke cierpliwości proszę – to jest jakies 30-50 stron :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Przemo » 12 kwi 2007, 17:55

Wielkie dzięki, czekam z niecierpliwością.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez piotrek929 » 14 kwi 2007, 19:13

ja podejrzewam że to któryś czujnik ( bądź elektrozawór) od układu podciśnienia. sprawdż które czujniki nie były podpięte do instalacji LPG II gen. , a które sa teraz podpięte do wtryskowej. i tam szukaj rozwiązania. podejrzewam że może to mieć związek z czasem otwarcia wtrysków, ... amoże jak rozbierałeś dolot to zapomnialeś o jakims wężyku podciśnienia. mnie sie to kiedyś zdarzylo, i dokjladnie do tych 3,500 obr, silnik sie dlawil i niechcial jechac. po prostu częśc zaworów ssących które mialy być do 3,500 zamknięte otwierał to zamykal, wyglądało to tak jakby raz mial pełną moc , a za chwile dłąwil i tracil moc.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Przemo » 14 kwi 2007, 19:29

piotrek929 sęk w tym, że silnik wcześniej (przed montażem SGI) się tak zachowywał na Benzynie. Na gazie II gen. nie było takiego problemu. Na gazie na biegu jałowym bardzo szybko wkręcał się na obroty, natomiast na benzynie około 1/3, może 1/4 wolniej. Obecnie na SGI wkręca się identycznie jak na benzynie. Jeśli silnik nie złapie temperatury pracy, potrafi szarpnąć na benzynie i na gazie obecnie (wcześniej na II gen. tego nie było). Wnioskuję po tym, że komputer dostaje złe informacje z któregoś czujnika i na tej podstawie oblicza złe czasy wtrysku. Jeśli chodzi o podciśnienie, to wydaje mi się że jest ok, ponieważ na wolnych obrotach, jest stałe podciśnienie 0,65 bara.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez piotrek929 » 14 kwi 2007, 20:09

przeczytaj jeszcze raz co napisałem. czujnik który nie dziala , to jeden z tych który nie byl podłączony do IIgen, a jest podłączony teraz do SGI.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Przemo » 15 kwi 2007, 00:02

A ja zrozumiałem odwrotnie, ale mniejsza z tym. SGI zbiera tylko czasy wtrysków paliwa i na ich podstawie oblicza czasy wtrysku gazu. Ponadto komputer SGI korzysta tylko z sygnału sondy lambda i obrotomierza (oraz ciśnienia gazu, temp. reduktora i gazu, ale te czujniki wchodzą w skład instalacji), natomiast II gen. brała jeszcze impuls z TPS-a.
Z tego wynika, że Ecu benz. nieprawidłowo dawkuje paliwo.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez piotrek929 » 15 kwi 2007, 11:16

no to ja bym sie przyczepil do tych klapek dolotu, w moim silniku jest mechanizm który przymyka część zaworów ssących poniżej 3,500, ten mechanizm sterowany jest elektrozaworem który z kolei dziala w oparciu o podciśnienie( taki wężyk), kiedys ten węzyk rozpiąłem i bym dramat w dolnym zakresie obrotów.

druga opcja to taka ze wysrał ci sie zapłon, sprawdź palec rozdzielacza, kopółkę aparatu zapł. kable( najlepiej po ciemku na pracującym motorze wyjmij z silnika i przytknij do bloku, zobaczysz czy iskra nie ucieka bokiem fajki, bo to daje bardzo podobny efekt jak opisujesz)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Przemo » 15 kwi 2007, 12:22

piotrek929 zapłon i podciśnienie na pewno odpada, ponieważ na II generacji gazu silnik pracował poprawnie, natomiast po przełączeniu na benzynie miał problemy.
Może wprowadziłem Was trochę w błąd podając że auto do ok 3500 obr. ma problemy. Chodziło mi o to że do tej wartości obrotów dużo gorzej wkręcał się na benzynie niż na gazie (IIgen). Powyżej 3,5 tyś obr. rewelacji na benzynie też nie ma (na pewno nie ma pełnej mocy).
Wydaje mi się że jeden z czujników podaje złe informacje do Ecu, i na tej podstawie komputer oblicza złe czasy wtrysku. Tłumaczę dlaczego. Jeśli za złą pracę odpowiadałyby zapchane wtryskiwacze paliwa lub padająca pompa, to na SGI po dobrym zestrojeniu objawy nie powinny występować. A dzieje się dokładnie to samo, ponieważ Ecu wysyła nieprawidłowe czasy wtrysku paliwa.
Poczekam, na skany manuala, obadam wszystkie czujniki i jeśli nie znajdę przyczyny będę szukał gdzie indziej, ale na razie jestem przekonany na 70%, że winę ponosi albo jakiś czujnik, albo uwalony Ecu benz. (być może z biegiem lat coś się pochrzaniło w Eepromie).
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Waclaw_Szubert » 17 kwi 2007, 13:11

Mam podobny problem u siebie jednak na odmiane wiem co dolega moje mazdzie – przewody wys napiesia.
Na gazie jest OK jednak po przelaczeniu na benzyne lub zanim sie nie przelaczy na benzyne sa problemy z obrotami – podobny problem mialem dwa lata temu wtedy wymienilem przewody teraz "nie mam czasu" (czytaj – nie chce mi sie) :)
Utrzymanie sie jednej wartosci napiecia przy pomiarze sondy w gornych granicach sugeruje zle funkcjonowanie samej sondy, ale rowniez nieprawidlowe spalanie mieszanki (sklad mieszanki), niedopalanie mieszanki itp.
Nie koncentruj sie tylko na istalacji doprowadzenia paliwa wez rowniez pod uwage istalacje zaplonowa oraz wszytko co z tym zwiazane.
pozdrawiam
P.S. na filmie choc niewiele mozna zaobserwowac staralem sie dostrzec mgielke paliwa jesli na 3 i 4 bylo ok i mgielka ladna tak na szczegolnie 2 wtryskiwaczu (jak mi sie wydaje) obserwuje kropelki, pierwszy bardzo slabo widac, ale mozna zaryzykowac stwierdzenie ok – jesli mialbym sie przyczepic to do nr 2 na filmie.
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez Przemo » 17 kwi 2007, 19:07

Dzięki, za odpowiedź, generalnie wszystkie wtryskiwacze dawały identyczną mgiełkę, niestety na filmie nie widać tego najlepiej. Co do sondy, jest założona nowa NGK, włączając oscyloskop w programie od LPG, widać jak ładnie pracuje, więc pewnie jest w porządku. Jeśli chodzi o przewody wysokiego napięcia, mają rok, przed wymianą auto chodziło na benzynie bez problemu, natomiast na gazie chodziło zdecydowanie gorzej, więc wydaje mi się, że gdyby to była ich wina teraz objaw był by podobny. Żeby je wykluczyć na 100%, to wymienię je profilaktycznie.
Waclaw_Szubert wiem, że jest tego już trochę napisane i pewnie wszystkiego nie doczytałeś, więc powiem ci w skrócie, że obecnie koncentruję się na czujnikach silnika. Pomimo tego że komp nie wywala błędów, wydaje mi się że jednak któryś jest walnięty.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Przemo » 24 kwi 2007, 19:49

Dodam drobne spostrzeżenia. Podczas jazdy jeśli mam obroty około 2 tyś i naciskam delikatnie na gaz to auto zachowuje się normalnie, natomiast jeśli wcisnę gaz do dechy to dostaje strasznego muła, dławi się. Najbardziej jest to odczuwalne podczas jazdy pod górę. Żeby wyeliminować kolejne rzeczy wymieniłem wczoraj kable WN (NGK-made in japan), świece (NGK-made in japan), kopułkę, palec. Poprawy po wymianie się nie spodziewałem i nie zostałem zaskoczony.

Jeszcze małe sprostowanie odnośnie czyszczenia sondy lambda szczotką drucianą. Z wypowiedzi wywnioskowałem, że myślicie iż czyściłem sondę w celu usunięcia nagaru, natomiast ja czyściłem jej gwint z rdzy aby poprawić styk z wydechem, ponieważ mam trzyprzewodową sondę, która ma masę po obódowie.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6