Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

Postprzez Winetou » 5 kwi 2007, 19:08

Zgodnie z obietnicą wrzucam fotorelację z montażu dolotu ze stożkiem.

Na początku zdemontowałem cały stary dolot. Ograniczyło się to do poluzowania opasek na łączeniach elementów, odłączeniu przepływomierza, odkręceniu mocowań puszki z filtrem powietrza oraz plastiku doprowadzającego powietrze do filtra. Efekt:

Obrazek

Obrazek

Zestawik po rozpakowaniu :D
Obrazek

Zacząłem (jak się później okarze błędnie) składać elementy ze sobą:
Obrazek

Obrazek

Po przymiarkach aby dopasować dłuższą rurę dolotu do kolektora K8, trzeba było skrócić:
Obrazek

A następnie zamontować:
Obrazek

I w tym momencie zorientowałem się jaki błąd zrobiłem. Otóż na krótszej róże dolotu znajduje się miejsce na odmę oraz wężyk podciśnieniowy. Pomijając fakt, że gdyby zostały one spuszczone w dół komory silnika to byłby problem z podłączeniem odpowiednich wężyków, stwierdziłem, że odma nie powinna być podłączona przed przepływomierzem (tak też jest w oryginalnym dolocie). W tej sytuacji konieczne było zamienienie kolejności rur i modlenie się, aby pomimo skrócenia dłużej rury pod wymiar wcześniej zamierzonego sposobu montażu dało się to wszystko poskładać.

Obrazek

Jak widać element, który wcześniej miał być odrzucony został zamontowany pomiędzy stożkiem a przepływomierzem. Dzięki elastyczności opasek udało się wszystko razem podłączyć do kolektora.

Kolejnym problemem okazało się, że stożek ociera się o skrzynie biegów – trzeba było go oddalić i usztywnić cały dolot.

Obrazek


Do tego celu użyłem załączoną w zestawie blaszkę z 3 dziurkami – jedną na jednym końcu i dwoma na drugim. Trzeba było ją wygiąć, tak aby było możliwe przykręcenie jednocześnie do przepływomierza i starego mocowania puszki z filtrem powietrza. Zaznaczone czerwonym kółkiem na zdjęciu:

Obrazek


Efekt końcowy.

Obrazek

Na zdjęciu widać, że nie udało mi się podłączyć oryginalnego węża odmy, więc musiałem użyć "zastępczego" – znacznie dłuższego. Na samej górze elementu za kolektorem znalazła się "rurka" do podłączenia wężyka podciśnieniowego – bałem się, że będzie chaczyć o maskę zatem odrobinę go wygiąłem.

A teraz wrażenia po pierwszym dniu jeżdżenia z dolotem. Wydaje mi się, że delikatnie poprawił się moment – auto też odrobinę płynniej przyspiesza. Natomiast po ostrej jeździe przed wjechaniem do garażu zrobiłem dwa testy. Najpierw chwyciłem stożek i przygazowałem auto – czuć że zasysa ślicznie zimne powietrze czyli efekt został osiągnięty, natomiast na pewno ogrzewało się ono po drodze do kolektora, gdyż aluminiowe elementy dolotu były ciepłe (nawet bardzo). Po takim przygazowaniu na postoju włączył się wentylator i tu zrobiła się tragedia – cold air intake zamienił się w hot air intake, gdyż wentylator całe gorące powietrze, które się ogrzało przelatując przez chłodnicę dmuchał prosto w stożek. Zdaje sobie sprawę, że w trakcie jazdy nielicząc miejskich korków wentylator z reguły się nie włącza, a jeśli już to sporadycznie, ale w dalszym ciągu nie jestem zachwycony takim obrotem sprawy, jednak nie bardzo mam pomysł na rozwiązanie. Jestem ciekaw jak wypadnie montaż w KLach i czy również spotkacie się z tym samym problemem. Czekam na relacje :D
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Fiveopac » 5 kwi 2007, 19:28

Winetou dzieki wielkei za ten topic, super robota, masz ode mnie pochwałe :D
Oczywiscie nei omieszkam przetestowac tego "delikatnego poprawienia momentu" na najblizszym zlocie ;) hehehe
Temat oczywiscie dorzucam dumnie do F.A.Q. :)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Kędziorek » 5 kwi 2007, 19:38

Winetou extra fotorelacja.

Nieżej nie dasaz rady stożka opóścić??
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 20:37
Posty: 122
Skąd: Poznań
Auto: Ford probe 2.5 V6 USA

Postprzez Winetou » 5 kwi 2007, 19:41

Fiveopac napisał(a):Winetou dzieki wielkei za ten topic, super robota, masz ode mnie pochwałe

Thnx my masta :D

Fiveopac napisał(a):Oczywiscie nei omieszkam przetestowac tego "delikatnego poprawienia momentu" na najblizszym zlocie hehehe

znając życie to u Ciebie od naszego ostatniego spotkania na pasie poprawiło się dużo więcej i dużo bardziej :D

Fiveopac napisał(a):Temat oczywiscie dorzucam dumnie do F.A.Q.

:)

Kędziorek napisał(a):Nieżej nie dasaz rady stożka opóścić

Niestety – jakbym wcześniej pomyślał o tym w jakiej kolejności powinny byc elementy, to byłyby inaczej ucięte i wtedy można by kombinować – teraz już niestety za późno, ale spoko – wykombinuje po prostu jakąś osłone żeby odizolować stożek od powietrza z wentylatora i będzie OK :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Kędziorek » 5 kwi 2007, 19:51

A powiedz mi jeszcze taką rzecz. Czym nasączałeś stożek??
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 20:37
Posty: 122
Skąd: Poznań
Auto: Ford probe 2.5 V6 USA

Postprzez Pit » 5 kwi 2007, 21:49

Kędziorek napisał(a):A powiedz mi jeszcze taką rzecz. Czym nasączałeś stożek??

K&N powinien być "pre-oiled" :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Winetou » 5 kwi 2007, 21:55

Kędziorek napisał(a):A powiedz mi jeszcze taką rzecz. Czym nasączałeś stożek??

jak już wiesz, jeszcze niczym :)


Piotruś napisał(a):K&N powinien być "pre-oiled"

choć to nie K&N to będzie :) jutro jadę nabyć odpowiedni specyfik :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez mbmaster » 5 kwi 2007, 22:13

NO i ja z m4rcinem i Adasiem wzielismy sie za montaz.

Zaczynamy od odkrecenia 2 srub trzymajacych Obudowe filtra powietrza. Nastepnie odpinamy maly wezyk z tylnej czesci obudowy (EGR). Sciagamy gume Łączaca orginalny dolot.

Tak to wyglada.
Obrazek

Lecimy dalej i rozkrecamy cybant przeplywomierza i odpinamy kostke z jego boku. Zostaje nam on w lapce jak mi.
Obrazek

Luzujemy cybant gumy elastycznej od przepustnicy i zdejmujemy ja a wczesniej odlaczamy rure od podcisnienia ktora w niej sie znajduje (jakby Fajke).
Obrazek


Instalujemy opaske i gume na przepływomierzu (ta mniejsza bo jest i jedna duza na przepustnice)

Obrazek

Pozniej kawalek krotszej rury
Obrazek

Podpinamy pod fajke rure od podcisnienia i rurke mala od egr trzebato zrobic odrazu bo pozniej niema dostepu

Obrazek

Mocujemy 2 gumy na przeplywomierz (wieksza i mniejsza wiadomo gdzie ktora ma trafic)
Obrazek

Skrecamy to w calosc. Przepustnica jest ulozona tym kapturkiem do przodu auta gdyby ktos zapomnial.

Obrazek

Lewarujemy auto i dluga rure polaczona ze stozkiem przekladamy od spodu przez widoczna dziure w obudowach
Obrazek

Laczymy z nasz guma z przepustnicy
Obrazek

Okazalo sie ze podstawka akumulatora utrudnia dobre usytuowanie rury wiec wycielem bolce zakleszczajace ja w danej pozycji

Obrazek

Mocujemy packe i wkladamy akumulator.
Obrazek

Mocujemy jeszcze wspornik dla naszego dolotu.
Obrazek

Mamy gotowy dolot
Obrazek

foto: m4rcin & Adaś
Ostatnio edytowano 5 kwi 2007, 22:39 przez mbmaster, łącznie edytowano 1 raz
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez marek » 5 kwi 2007, 22:31

Uwagi merytoryczne:
mbmaster napisał(a):Mocujemy 2 gumy na przepustnice (wieksza i mniejsza wiadomo gdzie ktora ma trafic)


mbmaster napisał(a):Przepustnica jest ulozona tym kapturkiem do przodu auta gdyby ktos zapomnial.


Mowa w tych dwóch zdaniach oczywiście o przepływomierzu :P

Szkoda Tomek, że nie zhamowałeś MX-3 przed montażem :(
Ale po za tym gratuluję :
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Pyton162 » 5 kwi 2007, 22:35

Wszystko ladnie , tylko bedzie bral w jednym i drugim przypadku cieple powietrze chlodnicy i zasysal wode do fitra , ale jest lans i ten dzwiek silnika , pozdro <lol>
Juz wiem dlaczego Patryk zakupił BMC bo to jedyne słuszne rozwiązanie do tego typu silnikow
Pyton162
 

Postprzez mbmaster » 5 kwi 2007, 22:38

Juz zmieniam za duzo wklejania i mi sie powalilo
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Winetou » 5 kwi 2007, 22:55

marek napisał(a):Szkoda Tomek, że nie zhamowałeś MX-3 przed montażem

też żałuję :( Jeśli wyjdzie jakiś dziwny wynik to wrócę do starego dolotu i zmierzę drugi raz – w tej chwili to około 20-30 minut roboty :) A w sobotę postaram się pomierzyć na G-Tech'u, ale specjalnie większych różnic się nie spodziewam


Pyton162 napisał(a):Wszystko ladnie , tylko bedzie bral w jednym i drugim przypadku cieple powietrze chlodnicy

kwestia zrobienia przegrody – nie spodziewam się żeby był to jakiś większy problem


Pyton162 napisał(a): i zasysal wode do fitra

obejrzysz u mnie na żywo – zmienisz zdanie :) Może foty nie pokazują tego zbyt dokładnie, ale musiałbym wjechać w naprawdę ogromną kałużę, żeby woda dostała się do stożka


Pyton162 napisał(a):jest lans i ten dzwiek silnika

jak to łatwo wyszydzić prawda ? <lol>
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Pyton162 » 5 kwi 2007, 23:03

winiet luz , przecież żartowałem z tym lansem . Oby Wam sie dobrze spisywał , pozdro
Pyton162
 

Postprzez Winetou » 5 kwi 2007, 23:10

Pyton162 napisał(a):winiet luz , przecież żartowałem z tym lansem . Oby Wam sie dobrze spisywał , pozdro

mam nadzieję że będzie inaczej Tobie zlecę wymyślenie następnego dolotu :P
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Pyton162 » 5 kwi 2007, 23:15

w mazdzie miałem 3 typy dolotu , az bylo ok , we fiacie byly dwa podejścia
Pyton162
 

Postprzez Kryształ » 6 kwi 2007, 09:55

a nie bedzie się ten stożek syfić będąc tak blisko gleby?? po ile siana taki zestawik?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez Adaś » 6 kwi 2007, 10:13

Kryształ napisał(a):a nie bedzie się ten stożek syfić będąc tak blisko gleby?? po ile siana taki zestawik?

Jak nie bedzie osloniety to wiadomo ze bedzie
Chlopaki dali chyba ~190zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 7 kwi 2007, 15:41

wkrótce relacja z przystosowania BOMZ-a do KFa w BA;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Winetou » 7 kwi 2007, 16:59

Nie wiem czy to zbieg okoliczności i kwestia bardzo dobrego startu, czy zasługa dolotu ale właśnie wróciłem ze zlotu na którym padł mój życiowy rekord pomimo 17stek i ogromnej skrzyni w bagażniku którą normalnie wyciągam – 8,17 do setki i 16,34 na 400m. Do tej pory na 15stkach najlepszy czas to było 8,44 i 16,48.
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Adaś » 19 kwi 2007, 16:43

Ja dodam swoje 3 grosze, dziś zabrałem się za przymiarki dostosowania CAI do KF-a. Pierwszy problem to odpowiednie skrócenie pierwszej rury (przepustnica – przepływomierz), a ponieważ nie chcę tego zrobić na odwal się poczekam aż mbmaster upora sie z zaciskiem i razem to pomierzymy i diaksem utniemy. Kolejna sprawa to muszę dokupić dłuższy wąż od odmy, EGRu i jedną opaskę silikonową na przepustnicę bo obecna jest za szeroka. Ponieważ mój budżet przez najbliższe dni wynosi 0 więc o tydzień przynajmniej się to przesunie. Ale pomimo tych problemów postanowiłem zamontować część zestawu od przepływomierza do stożka (założyłem na razie stary bo pod ręką nie miałem zestawu do spryskania BOMZa:)

Efekt jest taki, że o wiele fajniej i rasowo silnik ryczy :D
Po przejazdach testowych delektując się dźwiękiem nie stwierdziłem żeby rura się nagrzała.
Poniżej foto 50% zestawu:)

Najpierw trzeba było zdemontować pozostałości po oryginalnym dolocie zaznaczone czerwoną strzałką – ta rura wchodzi w błotnik i składa sie z 3 elementów – jeszcze nie wyjąłem ostatniego, bo to już trzeba zdejmować osłonę pod silnikiem i koło z osłoną, żeby dostać się do tego – ale będzie to zrobione:)
Obrazek

a tutaj efekt 50% – nie robiłem fotek co i jak podłączać bo już są we wcześniejszych relacjach
Obrazek

Jak widać dolot przymocowany jest kątownikiem do przepływomierza
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje